Konepaketin ostaminen

koneen ostaja

Olen miettinyt ostaa seuraavan konepaketin ja tarvitsen teidän viisaiden apua kertomaan onko paketissa jotain heikkoja lenkkejä. Koneella tullaan pelaamaan jonkin verran, joten näyttis on tärkeä osa kokonaisuutta. Lista alkaa:

Näyttis: Inno3d GF 8800gts 640mb (390€)
Emo: MSI P6N SLI (108€)
Prossu: core 2 duo e4300, tray (147€)
tuuletin: Zalman CNPS7000B-alcu ZM-cs1 (27€)
Muisti: A-data 1GT DDR2 800MHz,Vitesta,240-pin (69€)
Power: Xion 630W Version 2.20 SLI Ready,120mm (69€)

Halusin ostaa 640mb näyttiksen koska uskon sillä olevan pitempi elinaika verrattuna 320mb malliin johtuen tulevaisuuden pelien suuresta muistin käytöstä. Prossuksi käytin e4300, koska se on edullinen ja kellottuu erittäin hyvin.

Onko edellämainittuihin tuotteisiin tulossa suuria hinnanalennuksia lähi viikkoina? Ainakin prossuihin on tulossa, mutta milloin? Entäs näyttikset? Milloin kyseisen tasoiseen näyttikseen on odotettavissa hinnanalennuksia?

10

1415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkup.

      Ostan toisen muistin kaveriksi jossain vaiheessa. Powerin tulee olla sli valmis ja tarpeeksi tehokas, jotta tarpeen vaatiessa saan lisättyä toisen näyttiksen.

    • Muistia Giga lisää kun on noin halpaa.Emolevykin hintaisekseen luultavasti hyvä.
      http://plaza.fi/muropaketti/bbs/t482703

      http://www.newegg.com/Product/CustratingReview.asp?item=N82E16813130082

      Näytönohjaimesta ei muuta kuin tällä hetkellä toiseksi nopein.Hinnathan tulee alas.

      Virtalähde ei ennestään tuttu mutta ei luultavasti mikään huono kun Only 4pro:kin näyttää myyvän kyseistä.
      http://www.only4pro.com/index.php?id=showitem&index=1589

      Prossujen hinnathan putoaa ihan kohta.Harkitsemisen arvoinen malli suuremman L2 välimuistin ansiosta?http://geizhals.at/deutschland/Intel_Core_2_Duo_E6320_Sockel-775_boxed_BX80557E6320_a248681.html

      http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/core2duo-e6420.html


      • alkup.
        pjotr.suomi24 kirjoitti:

        Niin tuo E6320 on aika selvästi parempi kuin E4300 pelikäytössä mikäli toimivat samalla kellotaajuudella.Vertaa linkin E6320 vs E4400 joka on sama kuin E4300 mutta kerroin yhtä suurempi
        http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/core2duo-e6420.html
        Ero peleissä:

        http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/core2duo-e6420_7.html

        Näyttää toi e6320 vetävän hyviä tuloksia pelikäytössä. E4300:ssa on tosin se hyvä puoli että kellottuu huomattavasti helpommin. Ei tarvitse nostaa FSB kovin korkealle. Emon suorittama 450FSB riittää varsin hyvin. E6320 taas tarvitsee yli 500FSB jotta pääsee kellotamaan maksimiin ja tätä emo ei pysty suorittamaan. Kuinka (paljon) L2 välimuisti vaikuttaa nopeuteen? Tuleeko prossujen hinnanalennukset jo ensi viikolla suomen kauppoihin?


      • alkup. kirjoitti:

        Näyttää toi e6320 vetävän hyviä tuloksia pelikäytössä. E4300:ssa on tosin se hyvä puoli että kellottuu huomattavasti helpommin. Ei tarvitse nostaa FSB kovin korkealle. Emon suorittama 450FSB riittää varsin hyvin. E6320 taas tarvitsee yli 500FSB jotta pääsee kellotamaan maksimiin ja tätä emo ei pysty suorittamaan. Kuinka (paljon) L2 välimuisti vaikuttaa nopeuteen? Tuleeko prossujen hinnanalennukset jo ensi viikolla suomen kauppoihin?

        Taisi sinulla jo se alehinta olla 147€.Vanha hinta taisi olla lähempänä 200€:a.9X450=4050MHz,ei nyt sentään. E6320 7X450=3150MHz luulisin jo riittää pesemään tuon 4300E joka parhaassa tapauksessa menee 3,5GHz.E4300 mallissa on väylänkestoa rajoitettu.Bus freguenzy 800MHz joka myös hidastaa meininkiä.
        Itse valitsisin tällä hetkellä E6420 mallin jos tarvitsisin.Tosin E6320 mallissa pitäisi olla kulkevat muistit ja kohtuulliset E6420 mallissakin että päästään "isoille" kelloille.
        Se puoli tietysti tuossa E4300 tai E4400 mallissa toimii paremmin että hitaammallakin muistilla kulkee.E6600:kin on jo 200€ ja rapiat että pohtimista riittää varmasti.
        Tuossahan nuo uudet hinnat olikin aikaisemmassa Xbitlab linkissä :
        Core 2 Duo E6700
        2.66 GHz
        1066 MHz
        4 MB
        $316

        Core 2 Duo E6600
        2.4 GHz
        1066 MHz
        4 MB
        $224

        Core 2 Duo E6420
        2.13 GHz
        1066 MHz
        4 MB
        $183

        Core 2 Duo E6400
        2.13 GHz
        1066 MHz
        2 MB
        $183

        Core 2 Duo E6320
        1.86 GHz
        1066 MHz
        4 MB
        $163

        Core 2 Duo E6300
        1.86 GHz
        1066 MHz
        2 MB
        $163

        Core 2 Duo E4400
        2.0 GHz
        800 MHz
        2 MB
        $133

        Core 2 Duo E4300
        1.8 GHz
        800 MHz
        2 MB
        $113

        Pentium D 935
        3.2 GHz
        800 MHz
        2 x 2 MB
        $84

        Pentium D 925
        3.0 GHz
        800 MHz
        2 x 2 MB
        $74


      • pjotr.suomi24 kirjoitti:

        Taisi sinulla jo se alehinta olla 147€.Vanha hinta taisi olla lähempänä 200€:a.9X450=4050MHz,ei nyt sentään. E6320 7X450=3150MHz luulisin jo riittää pesemään tuon 4300E joka parhaassa tapauksessa menee 3,5GHz.E4300 mallissa on väylänkestoa rajoitettu.Bus freguenzy 800MHz joka myös hidastaa meininkiä.
        Itse valitsisin tällä hetkellä E6420 mallin jos tarvitsisin.Tosin E6320 mallissa pitäisi olla kulkevat muistit ja kohtuulliset E6420 mallissakin että päästään "isoille" kelloille.
        Se puoli tietysti tuossa E4300 tai E4400 mallissa toimii paremmin että hitaammallakin muistilla kulkee.E6600:kin on jo 200€ ja rapiat että pohtimista riittää varmasti.
        Tuossahan nuo uudet hinnat olikin aikaisemmassa Xbitlab linkissä :
        Core 2 Duo E6700
        2.66 GHz
        1066 MHz
        4 MB
        $316

        Core 2 Duo E6600
        2.4 GHz
        1066 MHz
        4 MB
        $224

        Core 2 Duo E6420
        2.13 GHz
        1066 MHz
        4 MB
        $183

        Core 2 Duo E6400
        2.13 GHz
        1066 MHz
        2 MB
        $183

        Core 2 Duo E6320
        1.86 GHz
        1066 MHz
        4 MB
        $163

        Core 2 Duo E6300
        1.86 GHz
        1066 MHz
        2 MB
        $163

        Core 2 Duo E4400
        2.0 GHz
        800 MHz
        2 MB
        $133

        Core 2 Duo E4300
        1.8 GHz
        800 MHz
        2 MB
        $113

        Pentium D 935
        3.2 GHz
        800 MHz
        2 x 2 MB
        $84

        Pentium D 925
        3.0 GHz
        800 MHz
        2 x 2 MB
        $74

        Tosiassa harva pääsee tuolla E4300 edes FSB 400MHz.E6300,E6400 ja luultavasti uusilla E6320,E6420 malleilla taas järjestään mennään yli 450MHz:n.
        Syykin on tiedossa.
        http://www.elektroni.fi/?product=10113
        En tiedä onko sitten järkeä tuollaista modattua E4300 mallia ostaa?


      • alkup.
        pjotr.suomi24 kirjoitti:

        Tosiassa harva pääsee tuolla E4300 edes FSB 400MHz.E6300,E6400 ja luultavasti uusilla E6320,E6420 malleilla taas järjestään mennään yli 450MHz:n.
        Syykin on tiedossa.
        http://www.elektroni.fi/?product=10113
        En tiedä onko sitten järkeä tuollaista modattua E4300 mallia ostaa?

        Olisikohan tuohon reilun sadan €:n hintaluokkaan olemassa hyvää sli emoa jolla FSB pystyisi yli 500:n? En sitten tiedä kuinka oleellinen tuo on, kun en kuitenkaan ole kellottamassa muun kuin aika perus tuulettimen kanssa, joten en mitään ennätyksiä yritä rikkoa.. Tärkeää olisi lähinnä että koneen tehot riittäisivät mahdollisimman pitkään.


      • alkup. kirjoitti:

        Olisikohan tuohon reilun sadan €:n hintaluokkaan olemassa hyvää sli emoa jolla FSB pystyisi yli 500:n? En sitten tiedä kuinka oleellinen tuo on, kun en kuitenkaan ole kellottamassa muun kuin aika perus tuulettimen kanssa, joten en mitään ennätyksiä yritä rikkoa.. Tärkeää olisi lähinnä että koneen tehot riittäisivät mahdollisimman pitkään.

        Harva FSB 500MHz 24/7 käytössä pitää.Eiköhän tuolla lähes kaikki varteenotettavat emot ole läpi käyty.

        http://plaza.fi/muropaketti/bbs/
        Itselläni on muuten boxed E6400 ja toimii 2,9MHz 24/7 jolloin lämmöt vielä kurissa.Markkeja ajeltu 3,2GHz jolloin lämpöä alkaa jo olemaan liikaa 24/7 käyttöön. Tietysti on ollut mielessä paljonko kulkisi paremmalla jäähyllä .Ehkä tulee vielä testattua.Muistien puolesta 450MHz ,emo ainakin saman verran.
        Yleensä nämä Intelin P965 piirisarjan emot on ollut kovia kulkemaan.Itseltänikin löytyy Crossfire mahdollisuus jos Atilta jotain kiinnostavaa jatkossa löytyy.


    • asian vierestä

      aiiihh, kirjoita 640MB eli megatavua.
      Se 640mb olisi jotain ihmeellistä kuten millibittiä...

    • koff44

      toi näyttis on ihan huippu itellä on toi ja pystyy pelaa bf2:sta ihan täysillä graffoilla ja resoilla eikä töki yhtään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1596
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe