Älvsby-taloista

taas...

Kertokaa kellä on OMAKOHTAISTA kokemusta Älvsby-taloista, että mikä siinä on hyvää ja mikä huonoa?

Mietitään uusia asumisratkaisuja perheellemme ja Älvsby-talo on noussut yhdeksi vaihtoehdoksi..

14

6703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taas...

      olivat todelliset rakennus-/rakennuttamiskustannukset?

      • Don Octavio

        kun lasket siihen päälle maiden menekit ja työt koneineen ja siihen lisäksi liittymät, luvat, vastaavan mestarinpalkio Talon maalit/maalaus ja lisäksi muut ylimääräiset mieleen tulevat kustannukset ja lisätyöt!

        Varmaan myös edustaja laskee sulle noin suunnileen nuo halutessasi ja antaa myös suositukset mistä muut ovat ottaneet nuo maat jne!


      • seppo y
        Don Octavio kirjoitti:

        kun lasket siihen päälle maiden menekit ja työt koneineen ja siihen lisäksi liittymät, luvat, vastaavan mestarinpalkio Talon maalit/maalaus ja lisäksi muut ylimääräiset mieleen tulevat kustannukset ja lisätyöt!

        Varmaan myös edustaja laskee sulle noin suunnileen nuo halutessasi ja antaa myös suositukset mistä muut ovat ottaneet nuo maat jne!

        Niin, todellisuudessa rakennuskustannukset ovat kuten edellä todettiin. Tontti, salaojitukset, viemäri ja sähkövedot, soraa/hiekkaa, kunnollinen tie. Nämä ovat sellaisia kustannuksia joista ei voi välttyä, ja ne on samat rakennat sitten miten tai minkälaisen paketin tahansa. Mutta mitä itse taloon tulee, niin se hinta on se mikä lukee tarjouksessa/sopimuksessa, ja siihen kuuluu kaikki se mitä sopimuksessa mainitaan. Usein tälläkin palstalla todetaan että Älvsbytalo olisi jotenkin huono, tai huonompi kuin esim suomalaiset valmistajat. Olen kuitenkin sitä mieltä että hinta-laatusuhde on ihan ok. Kaikista papereista ja piirrustuksista käy kyllä ilmi mitä olet ostamassa. Jos haluat toisenlaisen talon kuin mitä
        esim piirustukset toteavat, on valittava jokin toinen valmistaja. Meille Älvsbytalo oli onnistunut valinta. Rakentaminen oli helppoa, ja asuminenkin on vastannut odotuksia. Palvelu on ollut hyvää talotehtaan puolelta.


    • rakentaj

      Tämä ruotsalainen talo on parakkimainen. Sisäseinät, katot ja lattiat lastulevyä. Alapohjassa täytyy olla pysyvä koneellinen tuuletus. Ulkoasu aika vaatimattoman näköinen. Huoneet laton kokoon nähden pieniä kopperoita johtuen juuri siitä että talo tuodaan useampana kappaleena, eikä ole yhtenäisiä kantavia rakenteita. Ehkä sen rahan väärti mitä pitää maksaa.

      • näitä

        mun vaimo on kauniimpi kun sun vaimo juttuja...


      • ...........

        Näitä juttuja kun lukee niin tulee sellainen olo että missään muualla kun suomessa ei osata tehdä taloja,on se ihme että miten noi muut ihmiset tuolla muualla maailmassa pystyvät elämään ja asumaan.


    • mutsi x 3

      ota yhteyttä edustajaan jos paikkakunnallesi olisi nousemassa älvsby niin voisit käydä katsomassa. meidän viisihenkinen perheemme on asunut älvsby-talossa ensi kuussa kolme vuotta ja tyytyväisiä ollaan. kustannukset yht autotalleineen 160 tuhatta suunnilleen.

      • talo ja talli

        Minkä mallin talo ja mikä talli?

        Pikkasella laitolla Älvsbystäkin saa tosi nätin...


      • kuoli naurusta
        talo ja talli kirjoitti:

        Minkä mallin talo ja mikä talli?

        Pikkasella laitolla Älvsbystäkin saa tosi nätin...

        "Pikkasella laitolla Älvsbystäkin saa tosi nätin..."

        Voit vielä joutua oikeuteen, kun tapat ihmisiä nauruun tuolla kommentilla!! Ruaaahahahaahahaahahaa!


      • laskija
        kuoli naurusta kirjoitti:

        "Pikkasella laitolla Älvsbystäkin saa tosi nätin..."

        Voit vielä joutua oikeuteen, kun tapat ihmisiä nauruun tuolla kommentilla!! Ruaaahahahaahahaahahaa!

        Kyllä räkänokastakin mies tulee muttei tyhjän naurajasta.

        Ei tuon edellisen kirjoittajan kommentti minua ainakaan naurattanut. Ymmärrän hyvin niitä jotka halvan valmistalon ostavat kun ei ole muuhun valmiiseen varaa. Niistäkin saa mukavia ja kodikkaita taloja sisustamalla. Perustallaajalla ei ole vaihtoehtona kuin itse rakentaa ja se on kovaa työtä. Tiedän kokemuksesta.


      • ekkevaari
        kuoli naurusta kirjoitti:

        "Pikkasella laitolla Älvsbystäkin saa tosi nätin..."

        Voit vielä joutua oikeuteen, kun tapat ihmisiä nauruun tuolla kommentilla!! Ruaaahahahaahahaahahaa!

        Kepiät mullat vaan...
        Monet kyllä kuihtuu kateudesta kun ovat huomanneet
        maksaneensa itsensä kipeeksi ennakkoluulojensa takia,
        mutta että nauruun kuoli ?...?


    • mutsi x 3

      siis lohiatar on meidän talomme. ja on tosiaan niin että olemme itse nähneet vähän vaivaa saadaksemme talosta sellaisen kuin halusimme. perusmallista on postettu olohuoneen perältä yksi makuuhuone ja lisäksi yläkerrassa on erkkeri. vessat, kylpyhuone ja kh laatoitettiin itse ja lattioihin laitettiin laminaatit. varaava takka oli myös pakko saada. yläkerta rakennettiin myös itse, se vähän laski kustannuksia. olen ollut oikein tyytyväinen tähän toimivaan perustaloon eikä toistaiseksi ole myöskään tullut mitään suurempia yllätyksiä vastaan. ikävin puoli koko projektissa oli pitkä odotusaika joka oli yli kaksi vuotta tuolloin...

    • mutsi x 3

      vielä piti laittaa että talli ei ole älvsby vaan itse tehty. piirustukset tutulta ja talkoot pystyyn jne.... eli ollaan tehty pikkuhiljaa itse ja niin säästetty kustannuksissa.

    • kalevatar

      Meillä Kalevatar ja tosi tyytyväisiä ollaan oltu. On totta, että talo on tosi "perus"! Ei luksusta, mutta hinta-laatusuhde mielestäni kohdallaan. Meillä talossa varaava takka, leivinuuni ja vielä pieni puuhella keittiössä. Iso lasitettu "kesähuone" ja yläkerrassa makuuhuone ja aula. Kaikki alle 160 tuhatta euroa. En valita! Kestän, että sisäseinät ovat lastulevyä, lattiassa muovimatto ja keittiössä peruskaapit. Eipä ole asuntolainakaan suuri ja kestää korkotason muutokset. Summa summarum: Voin asua älvarissa ja matkustella ulkomailla...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2469
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      55
      2194
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      193
      2154
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1722
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1277
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      7
      1252
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      18
      1222
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe