Rikkijauheesta

Mimmosta on

Onko kokemuksia rikkijauhon käytöstä. Auttaako mihinkään. Mistä voi ostaa?

12

6521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole myrkyllistä?

      Ainakin itse näin luulin?

    • hmg

      Tarkoitat varmaan MSM jauhetta. MSM on orgaanista rikkiä, ja paras muoto on jauhe. Tältä foorumilta löytyy jotain tietoa siitä kun teet haun. Voit myös Googlata: MSM , tai, MSM-jauhe

      MSM ei ole myrkyllistä rikkiä.

      • puurot ja vellit

        ORGAANISTA rikkiä? Kyllä nyt on pojilla kemianteoriat ihan solmussa. Ei rikki voi olla orgaanista missään muodossa koska se on pelkkä elottoman luonnon puhdas alkuaine.

        Orgaanista rikkiä ei ole olemassa missään muualla kuin MSM:n kuvastossa hölmöille kaupattavana.


      • hmg
        puurot ja vellit kirjoitti:

        ORGAANISTA rikkiä? Kyllä nyt on pojilla kemianteoriat ihan solmussa. Ei rikki voi olla orgaanista missään muodossa koska se on pelkkä elottoman luonnon puhdas alkuaine.

        Orgaanista rikkiä ei ole olemassa missään muualla kuin MSM:n kuvastossa hölmöille kaupattavana.

        Minen tiedä mutta näin ainakin sanoo Wikipedia MSM:stä:

        Methylsulfonylmethane (MSM, or dimethylsulfone) is an organic sulfur compound belonging to a class of chemicals known as sulfones.
        .........

        Kemia ei ollut koulussa vahva aine. Mutta ainakin tuossa sanotaan "organic sulfur compound", eli orgaaninen rikkiyhdiste. MSM:ssä on mukana C (carbon) eräänä osatekijänä. Ja viisaimmilta olen oppinut että kun C on mukana niin kyse on orgaanisesta yhdisteestä.

        Sitten kysyisin sinulta joka vaikutat ymmärtävän hyvin kemian päälle, että onko MSM:n osto ja/tai käyttö hölmöä. Jos on niin perustelisitko. Kiitos.


      • Ossi B.

        Rikki on alkuaine. Siksi orgaanista rikkiä ei voi olla olemassa.

        Jos siihen sekoittaa vaikka pullaa, on kokonaisuus osittain orgaaninen. Se onkin taas eri juttu.


      • jopa myös sinun kehossasi
        Ossi B. kirjoitti:

        Rikki on alkuaine. Siksi orgaanista rikkiä ei voi olla olemassa.

        Jos siihen sekoittaa vaikka pullaa, on kokonaisuus osittain orgaaninen. Se onkin taas eri juttu.

        MSM (metyylisulfonyylimetaani) on luonnostaan esiintyvä rikkiyhdiste ja monien ruokien ravintotekijä. Itse asiassa rikki on neljänneksi runsaiten esiintyvä kivennäisaine kehossa, mutta vaikka sitä on runsaasti ravinnossa, puutoksia on havaittu tietyillä ihmisryhmillä. MSM tukee monia rakenteita ja toimintoja kehossa, mm. sidekudoksia ja sydänverisuonistoa.

        MSM on luonnollisen rikin lähde, joka on tärkeä kollageenin muodostumiselle. Kollageeni on vahva valkuaiskuitu, joka takaa hyvin monien sidekudosten, mm. rustokudoksen, ihon, hiusten, kynsien ja monien muiden kehon rakenteiden joustavuuden. MSM saattaa näin ollen olla arvokas niille, jotka pyrkivät ylläpitämään nivelten liikkuvuutta ja terveyttä sekä niille, jotka haluavat edistää ihon, kynsien ja hiusten terveyttä.
        Luonnonmukaisen rikin lisäksi MSM sisältää myös metyyliryhmiä, jotka saattavat olla tärkeitä sydänverisuonten terveydelle, erityisesti koska metyyliryhmät ovat tärkeitä vahingollisen homokysteiinin kurissa pitämiseksi veressä.

        Itse asiassa MSM näyttelee avainosaa monissa tärkeissä kehontoiminnoissa auttaen hyvän terveyden ylläpitämisessä.


        MSM-rikki - hämmästyttävää tietoa

        Tiedämme, että sisällämme on vähintään 45 litraa vettä. Seuraava aineemme on suola. Meissä on vähintään 8 desiä suolaa. Mitä arvelette olevan seuraavaksi eniten?

        Kolmas tila on tiukalla ja se riippuu, keneltä kysytään, mutta useimpien mielestä meissä on noin kaksi desiä kalsiumia ja (tämä on yllätys) kaksi desiä rikkiä. Rikki muodostaa 0,25 % kehomme painosta.

        Edelleen tiedämme, että tarvitsemme hivenaineita ruoastamme, mutta tiesittekö, kuinka korkealla rikki on asteikossamme? Sen selviäminen oli minulle yllätys. Rikki on kolmannella tai neljännellä tilalla kehomme rakenneosista. Se on kolmas tai neljäs aine, josta me muodostumme.

        Saammeko riittävästi rikkiä?

        Muistakaa, että kyseessä on kehomme päärakennusaine – kolmas tai neljäs fyysisen olemuksemme päärakenneosa.

        Mitä rikin puute aiheuttaa
        - nivelten ja lihasten jäykkyys
        - huono iho
        - allergia
        - tulehduksia

        MSM kuuluu aminohappoketjuun. Sen päätehtävä on edistää kasvua – fyysistä kasvua, joka voi edistää henkistä kasvua. Ja kasvu ei ole staattinen prosessi – se on elävää, hengittävää, jatkuvaa dynaamista tasapainottelua kehossamme. 98 % soluistamme uusiutuu joka vuosi – fyysisesti olet 98 % erilainen kuin vuosi sitten. Saanko antaa muutamia esimerkkejä? Kuulin Deepak Chopran sanovan Donahue-show'ssa; kasvatamme uuden mahaseinämän joka viides päivä, uuden maksan joka kuudes viikko ja uuden luurangon joka kolmas kuukausi.

        Kyllä, joka vuosi olemme 98-prosenttisesti uusia – fyysisesti tuliteriä – kokonaan uudessa kehossa. Joten miksi sinussa on kehittynyt kasvain tai kalsiumkasautuma, joka aiheuttaa kaikki nuo vaivat?

        Syitä on paljon. Tässä yksi niistä. Kuten sanoin, MSM kuuluu aminohappoketjuun. Rikki liittyy proteiiniin – sitä tavataan aminohapoissa, metioniinissa, kystiinissä ja kysteiinissä ja näitä rikkiä sisältäviä aminohappoja pidetään olennaisina terveydelle.

        Jos kehossamme ei ole riittävästi MSM:ää, aminohapot jatkavat rauhasten muodostamista (jotka säätelevät sisäeritystä), mutta oikeaa entsyymejä ei synny, joten altistumme tarpeettomille sairauksille.

        Tässä on vain yksi edellä mainituista tärkeästä syistä. MSM on joustava side valkuaisten välillä. Keho uudistuu korvaamalla kuolleet solut. Kun solu kuolee, uusi ottaa sen paikan. Ilman riittävää MSM:ää uusi solu kiinnittyy, mutta se jäykistyy. Tämän aiheuttama joustavuuden katoaminen ei ole hyväksi. Et halua jäykistyneitä keuhkoja. Et halua jäykkiä lihaksia. Et halua kovia solukasautumia, jotka eivät toimi.

        On helppo ymmärtää, että pehmeät elimet ja kudokset ovat eduksi kaikelle. Verenkierto hyötyy selvästi ja myös kuona-aineiden poistuminen tehostuu. Kuona-aineet ovat uudistumisen tiellä.

        Parhaimmillaan ravinnon tulisi olla emäksistä eli 20-prosenttisesti hapanta ja 80-prosenttisesti emäksistä. Arvatkaapa mitä – olette arvanneet sen, olette aivan liian happamia. Rikki auttaa ylläpitämään kehon happo-emästasapainoa ja se edistää sappinesteen erittymistä.

        MSM voi auttaa saamaan sinut emäksiseksi. Aluksi jauhe maistuu karvaalta, mutta kun happamuutesi alenee, se maistuu paremmalta. En ole päässyt täysin mauttomaan vaiheeseen vielä, joten jos maku haittaa sinua, kapselimuoto voi olla miellyttävämpi vaihtoehto. Tilkka MSM:ää hammasharjassa valkaisee hampaat ja puhdistaa plakkia suusta tehokkaasti.

        Tämä happamattomuus on selvästi eduksi mahahaavoille, jotka eivät voi menestyä terveellisemmissä emäksisissä olosuhteissa. Ruoansulatuselimistöstä puhuttaessa saanen tähdentää, että MSM antaa sille pinnan, johon loisten on vaikea tarttua. Näin ollen ne irtoavat valmiiksi huudeltavaksi pois kehosta.

        Rikki on välttämätön kollageenisynteesille. Kollageeni on liukenematon kuituinen valkuainen, jota on nikamissa yhdistävän kudoksen, fibrillin, ja luuston pääainesosana. Rikki toimii synteesiä muodostavana ja aktivoijana B-vitamiinin, C-vitamiinin, biotiinin ja pantoteenihapon kanssa, joita ruoansulatus ja hermot tarvitsevat.

        Rikki näyttelee tärkeää osaa kudosten hengityksessä, jossa happea ja muita aineita käytetään solujen rakentamiseen ja energian vapauttamiseen.

        Ja aivan kuin tämä ei riittäisi, tutkimukset osoittavat, että rikin kenties tärkein terveydellinen tekijä on hiilihydraattiaineenvaihdunta, joka on tärkeä alhaisesta verensokerista kärsiville ja sokeritautisille. Rikki on merkittävä ainesosa haiman erittämässä valkuaishormonissa, insuliinissa.

        Rikin puute ruokavaliossa voi johtaa alhaiseen insuliinin tuotantoon. Toisaalta riittävästi rikkiä sisältävä ravinto saattaa lisätä kehon kykyä tuottaa insuliinia niin paljon, että insuliinipistoksia voidaan vähentää.

        Niin, se on ravintoa. Kun sitä ensimmäisen kerran saatiin tässä maassa, sitä käytettiin paljon hevosten maailmassa. Eläinlääkärit veivät MSM:n toimittajat oikeuteen, koska sillä voitiin hoitaa lähes kaikkea niin tehokkaasti, joten sen täytyi olla lääke ja siksi heidän reviiriään. He halusivat yksinoikeuden itselleen.

        Oikeus kuuli perustelut ja tuomitsi, että MSM oli ravintoa ja että hevostenomistajien ei tarvinnut maksaa eläinlääkäreille palkkiota saadakseen sitä. Hyvä uutinen on, että sinunkaan ei tarvitse.


    • olen

      tilannut MSM-luonnonrikkiä:www.ryytihyppynen.fi.
      Rikin pitäisi olla hyväksi esim. hiuksille ja nivelille.

    • eli msm-jauhe

      Hei! minä olen käyttänyt msm-jauhetta yli vuoden 5000g päivässä ku mulla on niskat aina jumissa ja on auttanut, eikä ole tarttenut käyttää särkylääkkeitä. Vaikuttaa myös ihoon ja hiuksiin ja kynsiin. Minä olen tilannut putaan kuntositistä. Läytyy haulla kuntositi. Ku olet käyttänyt msm-jauhett kuukauden niin pitää käyttää lisänä molybdeeniä.

    • jalkapallo

      osta twinlabin rikkiä se on paras luontaiskaupasta

    • Goodtoyou

      Minä ostin hevosliikkeestä "BSD pharmacare PhARMA msm pOWDER Rehuaine hevosille!"jauhetta 600 g. orgaaninen rikkiyhdiste. Käytin sitä puoli mitallista päivittäin puolisen vuotta veteen sekoitettuna. Vatsa eli navan yläpuolelta tuli kipeäksi. Ja ainakin öisin, en kertakaikkiaan pystynyt nukkumaan. Tauko-unta 3 t- valvoin 2 t- nukuin 2! Väliajat rintalastan alapuoli oli tosi kipeä. Kävin verikokeessa, kaikki oli OK! Mutta se särky, kipu, kirvely rintalastan alla, tarvitsin unta! Minulle tehtiin myös mahan päältä ultraääni katselu/kuuntelu. Ei mitään tuloksia!
      Kuvaaja (ultra) kehoitti miettimään MSM Powderin käyttöä. Kiitos! 5 päivää ilman PUUTERIa ja olen saanut nukkua yöt. Hiuksissa ja kynsissä en huomaa mitään eroa entiseen, veriarvot kohillaan.
      Onko jollain teistä kokemusta kyseisestä aineesta? Kerro minulle ja muillekin!

    • Goodtoyou

      Ostin Hevosliikkeestä, orgaaninen rikkiyhdiste!
      En tiedä auttaako! Puoli vuotta käytin vajaan mitallisen lasilliseen vettä. Tuloksia, , en ole huomannut. Minun vatsaani alkoi koskea muutama viikko sitten, ultrakuvattiin, veriarvot OK, seuraavana letkun nieleminen ylä- tai alakautta. :(
      Lääkäri soittaa ensi viikolla ultran kuvista vielä.
      Kuulumiisiaaa...!

    • Goodtoyou

      Ostin Hevosliikkeestä, orgaaninen rikkiyhdiste!
      En tiedä auttaako! Puoli vuotta käytin vajaan mitallisen lasilliseen vettä. Tuloksia, , en ole huomannut. Minun vatsaani alkoi koskea muutama viikko sitten, ultrakuvattiin, veriarvot OK, seuraavana letkun nieleminen ylä- tai alakautta. :(
      Lääkäri soittaa ensi viikolla ultran kuvista vielä.
      Kuulumiisiaaa...!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1145
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      53
      840
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      741
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe