Onko kukaan kokeillut antaa tonnikalaa koiralle? Vedessä vai öljyssä? Onko tonnikala kovinkin suolaista, vai voisiko sitä antaa silloin tällöin antamassa makua ruokaan?
Kokemuksia?
tonnikalaa?
14
10128
Vastaukset
- Monna
Olen antanut tonnikalaa muun ruoan lisukkeena, muun muassa turvotettujen nappuloiden kanssa
- todella
antaa tonnikala säilykettä koiralle (öljyssä)?Olen aina luullut että se on niin kovin suolaista koiralle.
- ennemmin
ostaa kaupasta "oikeaa" tonnikalaa, kuin antaa sitä purkitettua, siinä on hirveästi suolaa ja ravintoarvollisesti se ei ole laadukasta.
- jos antaisi
kissan tonnikalaa? sehän tavallista tonnikalaa ilman suolaa ja vitamiinien kera.
siis en kyllä suosittele antamaan ennenkuin jotkut fiksummat ovat kertoneet onko tämä ihan kuolleena syntynyt ajatus:D - pihbug
jos antaisi kirjoitti:
kissan tonnikalaa? sehän tavallista tonnikalaa ilman suolaa ja vitamiinien kera.
siis en kyllä suosittele antamaan ennenkuin jotkut fiksummat ovat kertoneet onko tämä ihan kuolleena syntynyt ajatus:DMinä syötän muutaman kertaa viikossa koirilleni tonnikalaa öljyssä nappuloiden joukossa. Öljy tekee ERITTÄIN hyvää koiran turkille. Itse suosittelen lämpimästi, kunhan ei jatkuvasti syötä.
- syötän
pihbug kirjoitti:
Minä syötän muutaman kertaa viikossa koirilleni tonnikalaa öljyssä nappuloiden joukossa. Öljy tekee ERITTÄIN hyvää koiran turkille. Itse suosittelen lämpimästi, kunhan ei jatkuvasti syötä.
Täälläkin annetaan TONNIKALAA VEDESSÄ silloin tällöin. Osta sellaista, jossa mahdollisimman vähän suolaa. Säilykkeitä on mistä valita ja suolapitoisuudet vaihtelee.
Itse olen ostanut sellasen kolmen purkin paketin. Purkit ovat normaalia pienemmät ja suolapitoisuus vähäinen.
Koirani menee "sekaisin", kun purkin aukaisee ja se raukka nuoleskelee huuliaan ja hyppii innoissaan. - terristi
pihbug kirjoitti:
Minä syötän muutaman kertaa viikossa koirilleni tonnikalaa öljyssä nappuloiden joukossa. Öljy tekee ERITTÄIN hyvää koiran turkille. Itse suosittelen lämpimästi, kunhan ei jatkuvasti syötä.
tekeekin turkille hyvää mutta suola elimistölle ei ja sitä suolaa siinä tonnarin öljyssä on ja paljon. En suosittele ihmisille suunnattuja tonnareita koirille, jos on pakko jotain makuna antaa, ostakaa pelkkää hyvää öljyä tai raakaa lihaa tai kalaa.
- purkkikalat
jos antaisi kirjoitti:
siis en kyllä suosittele antamaan ennenkuin jotkut fiksummat ovat kertoneet onko tämä ihan kuolleena syntynyt ajatus:Dovat aivan kaameaa jätettä en kyllä antaisi niitä millekkään eläimelle....Aivan oikeasti, en suosittele.
- siitä.........................
pihbug kirjoitti:
Öljystä, se on käsiteltyä ja se ei ole hyvästä, ota selvää mitä öljyjä eläin tarvitsee. Ei mitään purkkikalan öljyjä, kalaöljy on sitten taas erikseen ja koira tarvitsee monia öljyjä ei vain tyyliin, tonnikalaöljyä.
- myyjältä
purkkikalat kirjoitti:
ovat aivan kaameaa jätettä en kyllä antaisi niitä millekkään eläimelle....Aivan oikeasti, en suosittele.
Kävin Prismassa ja eläinten ruokapuolen myyjä oli täyttämässä hyllyjä. Kyselin häneltä voiko kissan tonnikalaa antaa koiralle ja jos voi onko merkillä väliä?
Hän sanoi, että esim. Rainbow tonnikalaa tai tonnikala-kanaa voi hyvin antaa. Siinä ei ole lainkaan suolaa ja tonnikala on sitä itseään eli ei ole ruotoja eikä muuta kalanosia.
Ihmisten tonnikalapurkeissa on liian korkea suolapitoisuus eläimille.
ps. huomasin, että Rainbow valmistaa myös lohi säilykkeitä. - sitten on
myyjältä kirjoitti:
Kävin Prismassa ja eläinten ruokapuolen myyjä oli täyttämässä hyllyjä. Kyselin häneltä voiko kissan tonnikalaa antaa koiralle ja jos voi onko merkillä väliä?
Hän sanoi, että esim. Rainbow tonnikalaa tai tonnikala-kanaa voi hyvin antaa. Siinä ei ole lainkaan suolaa ja tonnikala on sitä itseään eli ei ole ruotoja eikä muuta kalanosia.
ps. huomasin, että Rainbow valmistaa myös lohi säilykkeitä.Rainbow parantanut laatuaan...Luuletko tosiaan, että niihin laitetaan jotain kunnon laadukasta kalaa :)heh heh, kyllä varmaan joo...
- terristi
myyjältä kirjoitti:
ps. huomasin, että Rainbow valmistaa myös lohi säilykkeitä.eläinpuolen hyllyjä täyttävä täti tai setä ei varmastikaan ole koirien ruokinnan asiantuntija.
- lepakkoleino
Olen ostanut tonnikalaa vedessä ja pessyt sen kylmällä vedellä. Siis itselleni, koiralle en ole antanut tonnikalaa. Se on omaankin makuun liian suolasta =)
- ton kala
Itse ainakin olen antanut vedessä olevaa tonnikalaa, olen vain huuhtonut sen hyvin.
Eihän sitä tonnikalaa varmaan ole tarkoitus syöttää purkki tolkulla ,meilläkin annetaan 1-2 rkl nappuloiden joukkoon makua antamaan ja kamu on innoissaan, tykkää tonnikalasta.
Muut kalat onkin sit ihan aitoa kalaa tiskistä,tonnikala ei ole, kun en ole vielä lotossa voittanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662278Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381873Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711530Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241528Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.851254Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841184Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1061095- 77939
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9932