Palkkaus

ei omalla

Nyt en kysy mikä on teidän palkka vaan että jos alkaisin ajamaan ammatikseni,niin missä paikkeilla palkat kuljetus alalla liikkuu? miljonääriksi en halua vaan mietin tässä että kortin ajaminenkin maksaa kuitenkin,puoliperän ajaminen kiinnostaisi..

Asiallisia vastausia kiitos,vaikka kysymys ehkä hieman huonosti muotoiltu..

21

6948

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 viikkoo

Vähän riippuu mistä roikkuu, mutta tuommonen 1000e käteen 2 viikkoo on ihan mahdollinen sisältäen päivärahat.

• ei omalla

Kiitoksia,vaikka oli palkka "mitä hyvänsä" niin ajamaan rupean,jostain syystä vain tykkään siitä.

• mutta
        ei omalla kirjoitti:

Kiitoksia,vaikka oli palkka "mitä hyvänsä" niin ajamaan rupean,jostain syystä vain tykkään siitä.

älä sentään puuropalkalla töihin mene. Kyllä ajaa saa, vaikka maailman tappiin asti omakustannehintaan.

• 110

Isottalot palkka suunilleen tes, saat tehdä 80-max 92t /2v. Pienillä on hyvin sekava (ketku)käytäntö. Jos keskustelu alkaa: meillä on tällainen järjestelmä, soita muualle.
      paras on päivä tai suora tuntipalkka praha
      2 on km hinta praha.
      suuria huijauksia on km hinta sisältää prahan tai % auton tuotosta. Ukomaan hommassa päivärahoineen pitäisi saada 3-4000 e/kk käteen
      kotimaassa 800-1500e/2viikkoa käteen.
      Suurin syyllinen koko hommaan on todella mitätön ammattiliitto jos johdon hyvinvointi on tärkeintä ei liiton jäsenten.

• Kaahari2

missä saa 4000 käteen????? meen heti sinne.
        meikäläisellä 2000-3000 ja olen tuntipalkalla plus praha. ja mun palkka on kyllä kohtuulinen.

• minun

Itse teen noin 250/h tuntia/kk hommia eikä isäntä narise niiden suhteen mitään kun hän kyllä sen tietää että minä teen töitä enkä istu baarissa vedättämässä päivää kuin sen mitä nyt nopeet syömiset ja tyhjennykset!
        kyllä noilla elää kun esim. toi 250/h:
        160 kertaa peruspalkka (mun tapauksessa 12e.)
        20/h kertaa 50%
        70/h kertaa 100%
        ilta ja yö lisät
        PÄÄLLE päivärahat mitä tulee joka päivä
        auto kotiin!

Viikonloput vapaat ja yöt kotona

• puupäitä
        minun kirjoitti:

Itse teen noin 250/h tuntia/kk hommia eikä isäntä narise niiden suhteen mitään kun hän kyllä sen tietää että minä teen töitä enkä istu baarissa vedättämässä päivää kuin sen mitä nyt nopeet syömiset ja tyhjennykset!
        20/h kertaa 50%
        70/h kertaa 100%
        ilta ja yö lisät
        auto kotiin!

näillä sivuilla.Kukaan isäntä ei maksa 70h ja 100%:lla.250h kuukauteen on sen verran ettei vapaa-ajan ongelmia ole liiemmin siis sairasta loppujen lopuksi.Ajat peruspalkalla koko tuntimäärän eli tilisi on 12€x250h=3000€ brutto ja koko vuosi ilman loman lomaa saatikka pekkasia ynm.36000 eskoo. Uskoo ken haluaa.

• minun
        puupäitä kirjoitti:

näillä sivuilla.Kukaan isäntä ei maksa 70h ja 100%:lla.250h kuukauteen on sen verran ettei vapaa-ajan ongelmia ole liiemmin siis sairasta loppujen lopuksi.Ajat peruspalkalla koko tuntimäärän eli tilisi on 12€x250h=3000€ brutto ja koko vuosi ilman loman lomaa saatikka pekkasia ynm.36000 eskoo. Uskoo ken haluaa.

Palkkani on tuo minkä kirjoitin!
        En oo niin tyhmä että lähtisin tekemään läpituntina näitä hommia enään ikinä!
        Enkä pidä tota palkkaani edes kovana jos vertaa näihin täällä lukemiini tuloihin!
        Pekkaset ja KAIKKI tulee TES:in mukaan en myöskään olisi enään alalla jos en saisi tehdä noita tuntimääriä muuten ei jäisi laskujen jälkeen paljoa ylimääräistä ja vapaa aikaa on niukasti mutta viikonloput on aina vapaat joten nyt kun jaksaa vielä painaa hommia niin minä painan eikä mulla ole mitään syytä liiotella noita palkkaus menetelmiä kaikki siis TES:in mukaan mutta perusliksa reilun euron parempi ei mun mielestä muuta kuin reilua niin isännältä kuin työtuntien suhteen minultakin!!!!

• rahtariRane
        puupäitä kirjoitti:

Luulinpa minäkin ennen, että taloissa jotka maksavat palkan TES:in mukaan ei saisi tehdä ylitöitä. Ajoin ennen talossa jossa mentiin läpituntipalkalla ja pomot uskottelivat, että niissä taloissa jotka maksavat ylityöt niitä ei teetetä. No vaihdoinpa sitten taloa ja samalla valkeni minulle totuus. Kyllä niitä ylitöitä ihan TES palkkallakin saa tehdä.

• minun
        rahtariRane kirjoitti:

Luulinpa minäkin ennen, että taloissa jotka maksavat palkan TES:in mukaan ei saisi tehdä ylitöitä. Ajoin ennen talossa jossa mentiin läpituntipalkalla ja pomot uskottelivat, että niissä taloissa jotka maksavat ylityöt niitä ei teetetä. No vaihdoinpa sitten taloa ja samalla valkeni minulle totuus. Kyllä niitä ylitöitä ihan TES palkkallakin saa tehdä.

Joo täysin sama kuvio mullakin uskoteltiin että jos meinaat tehdä yltsää niin läpituntina onnistuu ei TES:nä mutta totuus on kyllä ainakin meidän ja uskon että monen muunkin kohdalla toinen!!

• muuttuu
        minun kirjoitti:

Joo täysin sama kuvio mullakin uskoteltiin että jos meinaat tehdä yltsää niin läpituntina onnistuu ei TES:nä mutta totuus on kyllä ainakin meidän ja uskon että monen muunkin kohdalla toinen!!

Oikeassa olette, tänä päivänä pien yrittäjänä maksan joka ukolle vähän 100%:n tunteja, joskus paljonkin, mutta ei olisi onnistunut 10 vuotta sitten, suunnilleen viisi vuotta sitten kunnollisten kuskien puute muutti linjan.

• olet
        minun kirjoitti:

20/h kertaa 50%
        70/h kertaa 100%
        ilta ja yö lisät
        auto kotiin!

yäs kotona niin mitään päivärahaa saa ttu mikä idiota.
        äijä saa 500 e - verot 2 viikkoo. hahaha.

• minun
        olet kirjoitti:

yäs kotona niin mitään päivärahaa saa ttu mikä idiota.
        äijä saa 500 e - verot 2 viikkoo. hahaha.

No kyllä kyllä päivärahan saa kun on yli 15 asemapaikkakunnalta yli 9/H, mutta täyden saa kun on yli 12/h ainakin meillä!!

• aloittaja

Juuri tämänkin takia halusin tulla tänne kyselemään..kun joskus ne tarvittavat kirjaimet saan niin mikäs sen helpompaa on vetää nenästä tällästä reilu parikymmpistä naista..täällä kun kuulee totuuden ja mielipiteet.

• Jos oletkin nainen niin eihän tuo minun juttuni ihan pädekkään sinuun :) No, onhan sitä miehissäkin niitä pummeja...

• ei omalla
        puukuski kirjoitti:

Jos oletkin nainen niin eihän tuo minun juttuni ihan pädekkään sinuun :) No, onhan sitä miehissäkin niitä pummeja...

juu ei tainnu päteä,hieman rupes hymyilyttämään..Kyllä ne miehetkin rahaa kuluttaa osaa..nyt tosin kun miestä ei ole,pystyn elämään aika säästeliäästi.(..miehet)

Ja siihen johonkin aikasempaan,puuropalkalla en lähde. Puoleni aion pitää.

Se on jännä homma miksi naisille tarjotaan huonompaa palkkaa..Hain firmaan X töihin,kokemusta oli takana.Palkka ehdotus oli 7e. Kaverini (mies) haki samaan paikkaan juuri kortin saaneena,palkkaus ehdotus 8,5e.
        Meinasi saada sisäinen pikku myy meikäläisessä vallan:) No mutta aina ei voi voittaa,ei edes joka kerta.

• ei omalla kirjoitti:

juu ei tainnu päteä,hieman rupes hymyilyttämään..Kyllä ne miehetkin rahaa kuluttaa osaa..nyt tosin kun miestä ei ole,pystyn elämään aika säästeliäästi.(..miehet)

Ja siihen johonkin aikasempaan,puuropalkalla en lähde. Puoleni aion pitää.

Se on jännä homma miksi naisille tarjotaan huonompaa palkkaa..Hain firmaan X töihin,kokemusta oli takana.Palkka ehdotus oli 7e. Kaverini (mies) haki samaan paikkaan juuri kortin saaneena,palkkaus ehdotus 8,5e.
        Meinasi saada sisäinen pikku myy meikäläisessä vallan:) No mutta aina ei voi voittaa,ei edes joka kerta.

Minä ainakin kun tulin alalle niin olin ensin työharjoittelussa 3kk ja sitten otettiin / pääsin töihin tuntipalkalla, muistelen että 9e/h oli eka tuntipalkka. Siitä se sitten nousi. Mutta työnantajiakin on niin monenlaisia tässä maassa, että varmasti saa ajaa vaikka sillä puuropalkalla jos vain haluaa.

Tuo mainitsemasi firma X, niin siellä lienee asenteiltaan kivikautinen työnantaja. Noin yleisesti ottaen miun mielipide on se, että jos / kun tulee uutena alalle, niin palkkapyynnössä kannattaa käyttää järkeään eikä heti vaatia kuuta taivaalta. Sopii vaikka niin, että aluksi kun opettelee hommia, tekee vähän edullisemmin ja sitten kun näyttää osaamistaan, niin palkkaakin nostetaan. Tosin kaikki työnantajat eivät ole halukkaita ihan noin vain nostelemaan liksoja...

Niin ja 7 eurolla ei kyllä kannata lähteä ajamaan jos on jotain kokemusta, minunkaan mielestä.

• että mie ainakin tulen hyvin toimeen palkallani. Ei nyt äkkirikastumaan pääse, mutta... Ei ole ikinä tarvinnut miettiä että mitä sitä sieltä kaupasta ostaa. Se kyllä pitää todeta että jos normaaleilla tuntimäärillä pitäisi elättää vaikka puolisoaan ja lasta (tai useampaa, siis lasta, en suosittele moniavioisuutta, se se vasta kallista olisikin! Naiset...) niin sitten kyllä varmasti pitää miettiä tarkemmin että mitä ostaa ja mistä.

Mutta ns. normaalissa tilanteessa palkalla kyllä pärjää. Tai mie ainakin pärjään, onhan niitäkin joilla rahat polttaa taskuissa ja tileillä ja KAIKKI pitää saada menemään. Fiksusti elämällä ei tarvitse vyötään kiristellä. Ja tilin saldokin yleensä lisääntyy jonkin verran kuukausittain, ettei sen puolestakaan ole miinusmerkkistä touhua.
      Ja niinhän se pitää elääkin, tulot ja menot sopivasssa tasapainossa.

• huono palkkaus

Pitää harkita mitä haluaa, irtoperien tai konttien ajo puoliperällä on enemmänkin elämän tapa, asutaan autossa (ilman pesu mahdollisuuksia) haukutaan muita ja saadaan siitä vähän rahaa, kunnon asuntoon, autoon tai perheeseen ei siitä riitä.
      Jos haluaa asiallisen pienipalkkaisen työntekijän ansion tuntipalkalla lisineen tienaat n. tuplan mutta työ on raskasta esim. kappaletavara tai elintarvike runko tai jako ajoa ja kaikki tapahtuu tiukkojen aikataulujen ja ohjeistusten mukaan.

• puoliperä kuski

jos sul ei jää puolikerä ajosta rahaa tai vapaa aikaa vaihda taloo tai ei saa olla nii tyhmä et asuu koko ajan autos. ajan ite puolikasta 12€/tunti praha ilta yö aina viikoloput kotona ja välillä viikollakin ja raha riittää vaikka on perhe esim.oma talo,auto ja kesämökki ja pystyy vielä viikoloppuna ryyppäämäänki.joten me kunno taloo töihin.

• palkka

on 12e/tunti ja päivärahat päälle,ei yö-,viikonloppu - eikä ylitöitä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2305
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      29
      2218
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1579
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      13
      1474
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1241
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      100
      1145
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1087
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      90
      941
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      19
      838
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      128
      822
    Aihe