Laastareista tietoa ?

Viitaten alla olevaan keskusteluun...ihmettelen.. Miksi laastareita ei voi käyttää jos kohtu on tallella?
Aika ummikkona olen tässä asiassa, alkuvuodesta minulle tehtiin radikaalileikkaus ja sen johdosta aloitettiin Estradot laastarit.
Onko laastarit turvallisempia/paremmin siedettyjä/parempia teholtaan kuin esim. pillerit?
Olisiko syytä kokeilla jotain muuta korvaushoitoa, koska todennäköisesti hoitoa tarvitaan vielä monta vuotta. ( Olen alle 40-vuotias ).
61405
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Kävin tässä taannoin gynellä.(kohtu tallella ja molemm. munasarjat) Kyselin laastaria itelleni, ei voi käyttää kuulema. Sitten, kun menkat on ollu vuoden pois ymmärtääkseni saisin hormoonipillereitä. Jotain siinä on kai limakalvon liikakasvun kaa tekemistä. Laastari olis parempi, koska ei rasita maksaa. Pillerit kulkeutuvat maksan kautta. Sun on aivan turvallista käyttää laastaria, josko olet saanut oikean merkin, mikä sopii sulle. Mulle itse auttaa paikallishoito, ainakin toistaiseksi..

Hyvää kevään jatkoa:)

Äänestä

Mullekin tehty 40 radikaalileikkaus. Ensin oli pillerit Progynova: 5 viikon migreeni ynnä kauheita kramppeja jaloissa. Geeli oli parempi, mutta laastari paras. Olen samaa Estradotia käyttänyt nyt 3 vuotta ja ollut siihen tyytyväinen, pääsin yllämainituista sivuvaikutuksista eroon. Ja riittää vaihto 2 krt viikossa, pillereiden ja geelin kanssa piti olla tarkka.

Kokeile nyt ihmeessä pidempi aika, mutta jos ne eivät sopisikaan, vaihtoehtoja löytyy. Estrgeenin vahvuutta voi muuttaa, siirtyä geeliin jne. Mulle on useampi gyne sanonut sen saman: hoitoa jatketaan niin kauan kun on työelämässä. Meillehän vaihdevuodet tuli leikkauksen (mulla sairauden) takia rytinällä, ilman mitään sopetumisaikaa.

Kaikkea hyvää, de-laila!

Äänestä
  • Estradotista tämän keskustelun aloitin, mutta hoitavan lääkärin ehdotuksesta hormonihoitoni vaihdettiin Livial:iin. On kuulemma tällä hetkellä suositeltavaa, että endometrioosin takia radikaalileikatut potilaat syövät myös keltarauhashormonia. Ja hajoaahan tuo mieshormoneiksikin, jotka ainakin mun kohdalla auttavat (toivottavasti) haluttomuuteen.

    Nyt sitten vaan odottelen tuleeko Livialista sivuvaikutuksia. Tai myönteisiä vaikutuksia, niitä molemmat (mieheni ja minä) odottelemme.

    Äänestä

  • de-laila kirjoitti:

    Estradotista tämän keskustelun aloitin, mutta hoitavan lääkärin ehdotuksesta hormonihoitoni vaihdettiin Livial:iin. On kuulemma tällä hetkellä suositeltavaa, että endometrioosin takia radikaalileikatut potilaat syövät myös keltarauhashormonia. Ja hajoaahan tuo mieshormoneiksikin, jotka ainakin mun kohdalla auttavat (toivottavasti) haluttomuuteen.

    Nyt sitten vaan odottelen tuleeko Livialista sivuvaikutuksia. Tai myönteisiä vaikutuksia, niitä molemmat (mieheni ja minä) odottelemme.

    Mulle kanssa tehtiin radikaalileikkaus siis poistettiin kaikki:(1.5v takaperin siitä lähtien olen syönyt zumenon 2mg/1pvä olen 43v.olisin kysyn muilta pahentaako tabletit närästystä???

    Äänestä

  • bbb. kirjoitti:

    Mulle kanssa tehtiin radikaalileikkaus siis poistettiin kaikki:(1.5v takaperin siitä lähtien olen syönyt zumenon 2mg/1pvä olen 43v.olisin kysyn muilta pahentaako tabletit närästystä???

    Ei o totta,
    siis runsas viikko mennyt Livialia, ihan ok olo. Ruoka maittaa ihan hullun tavalla, mutta siihen auttaa itsekuri ( kun vaan saisi itseään niskasta kiinni ).
    Mutta, tänään just valitin töissä, kun närästää. Ajattelin sen johtuvan kamalasta syömisvimmasta, mutta voihan ne olla pilleritkin.
    Tekeeköhän kaikki "korvauslääkkeet" samaa? Siis minua myös kiinnostaa närästääkö muita.

    Äänestä

  • de-laila kirjoitti:

    Ei o totta,
    siis runsas viikko mennyt Livialia, ihan ok olo. Ruoka maittaa ihan hullun tavalla, mutta siihen auttaa itsekuri ( kun vaan saisi itseään niskasta kiinni ).
    Mutta, tänään just valitin töissä, kun närästää. Ajattelin sen johtuvan kamalasta syömisvimmasta, mutta voihan ne olla pilleritkin.
    Tekeeköhän kaikki "korvauslääkkeet" samaa? Siis minua myös kiinnostaa närästääkö muita.

    silloin kun aloin käyttää näitä lääkkeitä.lääkäri mainitsi ,että kannattaa ottaa ennen nukkumaanmenoa tuo pilleri nyt närästää varsinkin öisin:(SIIS ONKO KELLÄÄN LISÄÄNTYNYT NÄRÄSTYS.????

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


de-laila kirjoitti:

Viitaten alla olevaan keskusteluun...ihmettelen.. Miksi laastareita ei voi käyttää jos kohtu on tallella?
Aika ummikkona olen tässä asiassa, alkuvuodesta minulle tehtiin radikaalileikkaus ja sen johdosta aloitettiin Estradot laastarit.
Onko laastarit turvallisempia/paremmin siedettyjä/parempia teholtaan kuin esim. pillerit?
Olisiko syytä kokeilla jotain muuta korvaushoitoa, koska todennäköisesti hoitoa tarvitaan vielä monta vuotta. ( Olen alle 40-vuotias ).

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu