Olen päätynyt hankkia jonkunlaisen spanielin. Olen tutkinut monia, mutta kun tuntuu että kaikkia pitää trimmata niin kovasti.
Voisitteko ehdottaa jotain liikunnallista spanielia, joka oli sopiva koonsa puolesta kerrostaloon? Ja jota ei siis kovasti tarvitsisi trimmata.
Spanieli
2
566
Vastaukset
- ehkäää
Fieldspanieli :)
"Väriltään fieldi on joko ruskea, musta, tan tai kirjava. Kirjava muistuttaa todella paljon sprinkkua. Musta on alkuperäinen fieldin väri. Korkeus vaihtelee 46 cm molemmin puolin. Paino liikkuu 18 - 25 kg välillä. Fieldi on luonteeltaan rauhallinen ja melko äänetön koira. Se on reipas lenkkikaveri satoi tai paistoi. Koira ui mielellään.
Turkki on helppohoitoinen, siistiminen riittää, eli melko laiskan ihmisen koira. Suomessa fieldeillä silmät ovat muutamia poikkeuksia lukuunottamatta terveet ja lonkatkin ovat kohtuullisen hyvät. Fieldi vaatii aikaa kehittyäkseen, parhaimmillaan koira on veteraani-iässä. "
Lähde:koirat.com - tai jokin
muu ns. vesikoira saattaisi olla parempi vaihtoehto koska niitä ei juurikaan tarvitse trimmailla. Lagotot ja espanjanvesikoirat ovat ehkä pieninpiä.
Itse kahden springerin omistajana en pidä trimmausta mitenkään ylivoimaisena hommana (en myöskään muilla spankuilla) vaikka näyttelyissä käydään toisinaan tiuhaankin eli kuontaloita tulee siistiä n. muutaman viikon välein.
Kun näyttelyihin tulee taukoa leikkaan turkit lyhyiksi, jolloin eläminen on lähestulkoon yhtä huoletonta kuin millä tahansa lyhytkarvaisella rodulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1222648- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821189