arabi- tai Egypti-perheitä?

Nimetön

Hei!Minulla egyptiläinen aviomies ja pieni tyttövauva.Miten kasvatan vauvastamme muslimin?Miten miehen tulee toimia perheessä;isänä ja aviomiehenä?Mieheni ei ole keskustelutaitoinen ja se tekee ongelmia liitossamme.Haluaisiko joku yksityisesti viestitellä ja auttaa ymmärtämään mieheni ajatusmaailmaa?Olen itse monesti hukassa..
Etsin myös Suomessa asuvia egyptiläisiä naisia.Onko teitä ja ihanaa jos olisitte vielä suomenkielen taitoisia..

17

3072

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fatima.

      hyvänen aika, miten miehen tulee toimia isänä ja aviomiehenä?eihän se kulttuuria katso. kyllä suomessa miehen (on kansallisuus mikä tahansa) tulee ottaa osaa perhe-elämään hoitamalla lapsia, kotia ja olla uskollinen vaimolleen, pyrkiä perheen onnellisuuteen) nämä ovat asioita jotka olisi tullut selvittää ennen lapsen tuloa. itse tein sen virheen ettemme keskustelleet kaikista asioista ja sitten tulikin aikamoisia yllätyksiä ja lopulta ero.
      egyptiläisten tai ylipäätään arabien ajatusmaailmaa on varmaan näin länsimaalaisena mahdotonta ymmärtää. heidät kasvatetaan niin, että mies saa tehdä mitä haluaa, vaimo on kotona, tekee ruoan, siivoaa ja hoitaa lapset, eikä kysele miehen menemisien perään. miehet ovat melkoisen mustasukkaisia ja omistushaluisia. ilman keskustelutaitoa (sen voi aina opetella) en usko että teidän liitolla on toivoa. kuullostaa kauheelta mutta ei se onnistuisi suomalaisenkaan kanssa, jos asioista ei puhuta. kysele, miksei hän hän halua keskustella ja sanot sen vaivaavan sinua. ei kai siinä muuta keinoa ole kuin yrittää ja yrittää.
      muslimi..onko sinulla tietoa islamin uskosta niin että voisit niin kasvattaa? itse en usko islamin uskontoon ja lapsesta tuli siis kristitty. mutta olen ottanut asioista selvää tietenkin. tiedätkö muuten, että tyttäresi ei saa myöhemmin avioitua kenenkään muun kuin muslimin kanssa? näin koraanissa sanotaan. voi olla suomessa vähän rajalliset määrät löytää aviomies. myöskään avoliittoa ei hyväksytä. jos et itse ole muslimi, et varmaan oikein voikaan kasvattaa muslimiksi, tukea siinä kuitenkin. eikökän tuo kasvattaminen jää silloin isän kontolle (millä opetat rukuokset, osaatko arabiaa, niin että tiedät ne ja niiden tarkoituksen, pystytkö lukemaan koraania, arabian kielinenhän on se oikea koraani ym.)on sulla työsarkaa, ei kun onnea yrittämiseen. mä olen ainakin onnellinen että se kaikki yrittäminen on ohi!!

    • siellä!

      Egypti perheestä siis.
      Mietin tässä ensin fatiman outoa asennetta..ja sitten mietin että sinä jolla on egyptiläinen mies, oletko itse muslimi? On hyvin vaikea lähteä kasvattamaan nimenomaan tytöstä muslimia, jos oma äiti ei sellainen ole. Vaatiiko miehesi tytön kasvattamista muslimiksi? Luulisi ainakin niin...ja jos näin niin miten hän kuvittelee sen onnistuvan, jos itse et ole muslimi. Miehesi ei varmaankaan ole kovin harjoittava muslimi, koska ei näytä tietävän paikkaansa perheessä isänä. Jos miehesi olisi hyvä ja harjoittava muslimi, ei mitään tällaisia mainitsemiasi ongelmia olisi, koraanissa ja haditheissa on kaikki ohjeet kuinka toimia oikein ja kunniallisesti. Jos itse et ole muslimi, niin saanko kysyä miksi?

      Suomessa kyllä on egyptiläisiä naisia mutta eivät taida pyöriä tällä palstalla. Mutta vastaile tähän niin katsotaan miten eteenpäin, autan parhaani mukaan.

      • karoliina.

        Ei mun mielestä kellään ole outoa asennetta. Fatimahan puhui ihan samasta, kuin sinäkin. Se on vaan realistisuutta!


      • asenteesta vähän
        karoliina. kirjoitti:

        Ei mun mielestä kellään ole outoa asennetta. Fatimahan puhui ihan samasta, kuin sinäkin. Se on vaan realistisuutta!

        Lainatakseni fatimaa vähän: "egyptiläisten tai ylipäätään arabien ajatusmaailmaa on varmaan näin länsimaalaisena mahdotonta ymmärtää. heidät kasvatetaan niin, että mies saa tehdä mitä haluaa, vaimo on kotona, tekee ruoan, siivoaa ja hoitaa lapset, eikä kysele miehen menemisien perään. miehet ovat melkoisen mustasukkaisia ja omistushaluisia."
        Tämä on se outo asenne. Kuka on sanonut että länsimaalaisen on mahdoton ymmärtää heidän ajatusmaailmaansa?? Ja missä sanotaan että naisen pitäisi vain istua kotona ja kokata ja palvella ja hoitaa lapset ja ei saa kysellä????? Tämä ihmetyttää minua vielä entistä enemmän! Semmoinen länsimaalainen joka tähän taipuu, on oikeasti tyhmä, sananvarsinaisessa merkityksessä. Ja juuri näiden asioiden takia on tärkeää edes vähän tietää miehensä uskosta että voi sitten sanoa vastaan, koska ei missään sanota että naisen pitää tehdä kaikki - EI TOD. Sitten kun vaimokin tietää uskosta enemmän, ei mieskään voi hyppiä nenille väittämällä että kaikki tuo yllämainittu olisi totta!! Miehellä on kuulkaa ihan samat velvollisuudet, ja niistä voidaan keskustella vaimon kanssa, kuka tekee mitäkin, kotona ja kodin ulkopuolella. Ja jos mies ei tähän pysty niin sitten siinäkin päässä on jotain vikaa.
        Että tämä teidän kuuluisa asenne arabimiehiä kohtaan johtunee ihan siitä että jotkut ovat antaneet vedättää itseään kuin pässiä narussa, eivätkä ole tienneet mitä miehellä on oikeasti oikeus tehdä ja mitä ei. Siinä realistisuutta!


      • lisäys vielä
        asenteesta vähän kirjoitti:

        Lainatakseni fatimaa vähän: "egyptiläisten tai ylipäätään arabien ajatusmaailmaa on varmaan näin länsimaalaisena mahdotonta ymmärtää. heidät kasvatetaan niin, että mies saa tehdä mitä haluaa, vaimo on kotona, tekee ruoan, siivoaa ja hoitaa lapset, eikä kysele miehen menemisien perään. miehet ovat melkoisen mustasukkaisia ja omistushaluisia."
        Tämä on se outo asenne. Kuka on sanonut että länsimaalaisen on mahdoton ymmärtää heidän ajatusmaailmaansa?? Ja missä sanotaan että naisen pitäisi vain istua kotona ja kokata ja palvella ja hoitaa lapset ja ei saa kysellä????? Tämä ihmetyttää minua vielä entistä enemmän! Semmoinen länsimaalainen joka tähän taipuu, on oikeasti tyhmä, sananvarsinaisessa merkityksessä. Ja juuri näiden asioiden takia on tärkeää edes vähän tietää miehensä uskosta että voi sitten sanoa vastaan, koska ei missään sanota että naisen pitää tehdä kaikki - EI TOD. Sitten kun vaimokin tietää uskosta enemmän, ei mieskään voi hyppiä nenille väittämällä että kaikki tuo yllämainittu olisi totta!! Miehellä on kuulkaa ihan samat velvollisuudet, ja niistä voidaan keskustella vaimon kanssa, kuka tekee mitäkin, kotona ja kodin ulkopuolella. Ja jos mies ei tähän pysty niin sitten siinäkin päässä on jotain vikaa.
        Että tämä teidän kuuluisa asenne arabimiehiä kohtaan johtunee ihan siitä että jotkut ovat antaneet vedättää itseään kuin pässiä narussa, eivätkä ole tienneet mitä miehellä on oikeasti oikeus tehdä ja mitä ei. Siinä realistisuutta!

        Lisään vielä tuohon hirveään selitykseen, että tarkoitus ei ole hyppiä kenenkään nenille, tai arvostella, olisi vain kiva, että ei omaa tyhmyyttään aja itseään pussiin ja huonoon elämäntilanteeseen ja ala sitten yleistää kun itsellä on mennyt pieleen - omaa tyhmyyttään. Paljon on meistä (naisista) itsestämme kiinni mitä annamme miesten meille tehdä, voimme ottaa asioista selvää ja sitä tietä eteenpäin! Eli, jos et naisena vielä itse ole muslimi ja miehesi on, niin ota siitä sitten selvää! Ota selvää miksi se käyttäytyy niinkuin käyttäytyy, ja muistakaa yksi nyrkkisääntö - kaikki mitä mies tekee, ei todellakaan liity uskontoon vaan on hyvin pitkälti kulttuuri sidonnaista, niissäkin on suuren suuret erot!


      • egypt-------

        miten niin ei pyri täällä palstalla minä olen egyptilainen mutta meidän perhessa uskonto on vapaa ei olla kiihko muslimeja


      • Sylvi-täti
        asenteesta vähän kirjoitti:

        Lainatakseni fatimaa vähän: "egyptiläisten tai ylipäätään arabien ajatusmaailmaa on varmaan näin länsimaalaisena mahdotonta ymmärtää. heidät kasvatetaan niin, että mies saa tehdä mitä haluaa, vaimo on kotona, tekee ruoan, siivoaa ja hoitaa lapset, eikä kysele miehen menemisien perään. miehet ovat melkoisen mustasukkaisia ja omistushaluisia."
        Tämä on se outo asenne. Kuka on sanonut että länsimaalaisen on mahdoton ymmärtää heidän ajatusmaailmaansa?? Ja missä sanotaan että naisen pitäisi vain istua kotona ja kokata ja palvella ja hoitaa lapset ja ei saa kysellä????? Tämä ihmetyttää minua vielä entistä enemmän! Semmoinen länsimaalainen joka tähän taipuu, on oikeasti tyhmä, sananvarsinaisessa merkityksessä. Ja juuri näiden asioiden takia on tärkeää edes vähän tietää miehensä uskosta että voi sitten sanoa vastaan, koska ei missään sanota että naisen pitää tehdä kaikki - EI TOD. Sitten kun vaimokin tietää uskosta enemmän, ei mieskään voi hyppiä nenille väittämällä että kaikki tuo yllämainittu olisi totta!! Miehellä on kuulkaa ihan samat velvollisuudet, ja niistä voidaan keskustella vaimon kanssa, kuka tekee mitäkin, kotona ja kodin ulkopuolella. Ja jos mies ei tähän pysty niin sitten siinäkin päässä on jotain vikaa.
        Että tämä teidän kuuluisa asenne arabimiehiä kohtaan johtunee ihan siitä että jotkut ovat antaneet vedättää itseään kuin pässiä narussa, eivätkä ole tienneet mitä miehellä on oikeasti oikeus tehdä ja mitä ei. Siinä realistisuutta!

        >>>Että tämä teidän kuuluisa asenne arabimiehiä kohtaan johtunee ihan siitä että jotkut ovat antaneet vedättää itseään kuin pässiä narussa, eivätkä ole tienneet mitä miehellä on oikeasti oikeus tehdä ja mitä ei.


    • suomi egy perhe

      Hei! Laitatko yhteystietosi ap. mulla egypti mies ja yks lapsi.

      • ap...

      • väärä paikka
        ap... kirjoitti:

        tässä e-mail: [email protected]
        otahan yhteyttä ;)

        sori väärään paikkaan ja väärään viestiin :)))))) en ole siis ap...


      • menipäs vaikeeksi
        väärä paikka kirjoitti:

        sori väärään paikkaan ja väärään viestiin :)))))) en ole siis ap...

        lisäys... mut siis voi kirjoitella, mulla myös puoliegyptiläinen lapsi.... ;)


    • ex-vaimo

      Miksi/miten kasvattaisit lapsestasi muslimin, jos et itse ole muslimi?
      Miksi olette ylipäätään menneet naimisiin?

    • voi voi..

      joko sä olet tosi nuori tai miksi ihmeessä annat toisen pomputtaa noin? eikö sulla ole sanavaltaa ja suuta sanoa, miten haluat asioiden toimivan?

    • ummu

      Hei

      Olen suomalainen musliminainen ja naimisissa olen ollut arbin kans yli 10 vuotta, lapsiakin on. Jos haluut meilailla, laita s.post. osoite tänne, niin pistän meiliä tulemaan.

    • suomityttö lankes

      Ei voi muuta kun sääliä sun kohtaloas. Täälä Oulussa ne vain noi ulkomaalaiset joukkoraiskaa syyttömiä suomalaisia tyttöjä ja sitten menevät kotiin. Jos ei kerta osaa etes puhua niin maasta karkoitus.

      • Onneksi suomalainen

        Täällä on tapahtunut niitä jo useampi. Onneksi ne karkoitetaan maasta. Ne pitä k..... etteivä pysty enää tekemään pahaa sivullisille. Ja niitähän ne on "kilttejä" perheen isiä jotka kavereiden kanssa vähän pitävät hauskaa! Näiden raiskus tapausten jälkeen inho ja viha on lisääntynyt näitä ulkomaan eläviä kohtaan. Eihän sieltä pakolaisina tule kuin noita nuoria miehiä sotaa pakoon kun ovat niin raukkoja!


    • oikeasti

      todella tyhmä. Tyhmä olit mennessäsi tyypin kanssa naimisiin, että hankit vielä lapsen sen kanssa ja nyt kyselet täällä vielä tyhmiä. Pue huntu päähäs ja kulje kaksi askelta miehes perässä lapsen kanssa ja pidä turpas kiinni, sitä on olla muslimi. Kivaa avioliiton jatkoa vaan, tosin taidat vuoden sisällä kysellä täällä kuinka siitä äijästä pääsis eroon..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      102
      7315
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      36
      2792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2366
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      107
      2076
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1775
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1381
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1343
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1324
    Aihe