MDF-Levy ja Oiva?

KoottavaHanurissa

Tuossa aiemmin kysyttiin metallipinnan ja Oiva-siloitteen soveltuvuutta ja minä kysyisin miten MDF-levyyn tämä Oiva-siloite kiinnittyy?

4

680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MattiMallari

      En ole varma, onko samaa tavara mutta Oiva-pikasilotetta olen käyttänyt MDF:n kanssa ja tarttuvuus on ollut ihan hyvä.

      • Päivää,


        Kyllä tarttuu Oiva MDF-levyyn, mutta voihan varmuuden vuoksi maalata levyn ensin tartuntamaalilla ja ohentaa Oivaa ennen kun alkaa mätätä sitä levynpintaan ohuina kerroksina. Näistä dioraama jutuista voisi kirjoittaa pitkän esseen, mutta typistän sen muutamaan otsikkoon.


        Hieno Dioraama



        Oikea dioraama tehdään akavaario-tyyliseksi, eli maisemasta ei saa puuttua taustaa, eikä taivasta.



        Maisemoitu Alusta,


        About 35x15 cm alusta leikataan lastulevystä, tai MDF-levystä ja muistetaan ettei tämän levyn reunoihin kiinnitetä mitään kehyksiä. Ei siis ole mitään naurettavampaa kuin maisema joka päättyy kultaisiin kehyksiin. Jos joku toisi kehystetyn maisema-alustan klubimme kevätnäyttelyyn (01.05.2007 Nousiainen) niin se päätyisi huumoriosastolle.
        Siis, alustan reunat sävytetään saman väriseksi kuin alustan päällä oleva maisema.

        Dioraama Maisema,


        Harrastelehdistä saamamme infon mukaan maailma on kauttaaltaan samansävyinen. No, minä olen enemmän
        kuin hiukan eri mieltä tässä asiassa ja toivoisinkin että ne henkilöt jotka näitä artikkeleita lehtiin rustaavat piipahtaisivat 1:1 luonnon äärellä.
        Luonto ei suinkaan kääriydy yltäkyltäiseen pölyyn ja kuraan, vaan joku paikka voi olla täysin puhdas ja toinen tosi dirty. Siis mallia/ pienoismallia/ maisemaa ei sotketa kauttaaltaan kuraan ja pölyyn, vaan jätetään joku osa täysin puhtaaksi, niin syntyy aidon oloinen teos.


        Yksi aihe vielä,


        Nyt kun puhuttiin maisemasta, eli luonnosta niin otetaan yksi asia vielä esiin. Harrasteemme raakaaine eli muovi syntyy öljystä ja tämä musta kulta
        käydään hakemassa lähi-idän öljyntuottaja maista.
        Nämä laivat jotka roudaavat öljyä meille joutuvat aikasta usein onnettomuuksiin, eli laivat uppoavat ja tästä aiheutuu melko suuret kärsimykset luonnolle. Esim. hassuhkot kahdella jalalla tassutttelevat pingviinit törmäävät kalastusretkillään merenpinnalla kelluvaan raakaöljylauttaan ja saavat sitä sulkiinsa ja sisäelimiinsä. Tästä ne eivät enää toivu, joten ne uivat rannalle ja jäävät seisomaan sinne meren aaltoja tuijottaen ja nääntyvät hitaasti nälkään. En ole mikään luontoihminen, mutta otetaan tämä asia huomioon kun hamuamme lisää muovituotteita itsellemme.


        "Kysy minulta, minä tiedän"


        MarttyyriMallari-TTt


      • pienoismetallimies
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Päivää,


        Kyllä tarttuu Oiva MDF-levyyn, mutta voihan varmuuden vuoksi maalata levyn ensin tartuntamaalilla ja ohentaa Oivaa ennen kun alkaa mätätä sitä levynpintaan ohuina kerroksina. Näistä dioraama jutuista voisi kirjoittaa pitkän esseen, mutta typistän sen muutamaan otsikkoon.


        Hieno Dioraama



        Oikea dioraama tehdään akavaario-tyyliseksi, eli maisemasta ei saa puuttua taustaa, eikä taivasta.



        Maisemoitu Alusta,


        About 35x15 cm alusta leikataan lastulevystä, tai MDF-levystä ja muistetaan ettei tämän levyn reunoihin kiinnitetä mitään kehyksiä. Ei siis ole mitään naurettavampaa kuin maisema joka päättyy kultaisiin kehyksiin. Jos joku toisi kehystetyn maisema-alustan klubimme kevätnäyttelyyn (01.05.2007 Nousiainen) niin se päätyisi huumoriosastolle.
        Siis, alustan reunat sävytetään saman väriseksi kuin alustan päällä oleva maisema.

        Dioraama Maisema,


        Harrastelehdistä saamamme infon mukaan maailma on kauttaaltaan samansävyinen. No, minä olen enemmän
        kuin hiukan eri mieltä tässä asiassa ja toivoisinkin että ne henkilöt jotka näitä artikkeleita lehtiin rustaavat piipahtaisivat 1:1 luonnon äärellä.
        Luonto ei suinkaan kääriydy yltäkyltäiseen pölyyn ja kuraan, vaan joku paikka voi olla täysin puhdas ja toinen tosi dirty. Siis mallia/ pienoismallia/ maisemaa ei sotketa kauttaaltaan kuraan ja pölyyn, vaan jätetään joku osa täysin puhtaaksi, niin syntyy aidon oloinen teos.


        Yksi aihe vielä,


        Nyt kun puhuttiin maisemasta, eli luonnosta niin otetaan yksi asia vielä esiin. Harrasteemme raakaaine eli muovi syntyy öljystä ja tämä musta kulta
        käydään hakemassa lähi-idän öljyntuottaja maista.
        Nämä laivat jotka roudaavat öljyä meille joutuvat aikasta usein onnettomuuksiin, eli laivat uppoavat ja tästä aiheutuu melko suuret kärsimykset luonnolle. Esim. hassuhkot kahdella jalalla tassutttelevat pingviinit törmäävät kalastusretkillään merenpinnalla kelluvaan raakaöljylauttaan ja saavat sitä sulkiinsa ja sisäelimiinsä. Tästä ne eivät enää toivu, joten ne uivat rannalle ja jäävät seisomaan sinne meren aaltoja tuijottaen ja nääntyvät hitaasti nälkään. En ole mikään luontoihminen, mutta otetaan tämä asia huomioon kun hamuamme lisää muovituotteita itsellemme.


        "Kysy minulta, minä tiedän"


        MarttyyriMallari-TTt

        metallimallit tietysti asennutetaan kasaan kiinalaisilla jotka tekevät työtään paskasissa tehtaissa kurjalla palkalla asuen tehtaan asuntoloissa ilman mitään vapaa-ajan iloja...


      • koottava
        pienoismetallimies kirjoitti:

        metallimallit tietysti asennutetaan kasaan kiinalaisilla jotka tekevät työtään paskasissa tehtaissa kurjalla palkalla asuen tehtaan asuntoloissa ilman mitään vapaa-ajan iloja...

        metallimallit ne saa sentään koota, mutta muovimallit ne joutuvat paketoimaan keskeneräisinä niissä samoissa olosuhteissa. Mahtaa niitä vituttaa, ku puolivalmiina pitää tuotteet mualimalle lähettää :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      16
      572
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      40
      428
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe