Pitääköhän varautua synnyttämään?

rv 34

Tosiaan, nimim. käy ilmi millä viikoilla olen. Vauva on laskeutunut todella alas jo rv 31 (todettu ultralla ja käsikopelolla, eikä niin epäselväksi jää itsellenikään), ja välillä tulee menkkamaisia jomotuksia mahaan ja selkään. Supistelee paljon, kivuttomia, ja sitten väliin niitä kivullisiakin.
Vauva "kaivelee" käsillään päänsä vieressä todella alhaalla nivusessa, selkä oikealla puolella ja kasvot vasemmalla. Välillä tuntuu että "kaivaa itsensä ulos sieltä".
Onko muilla kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta, ja pitääköhän minun varautua siihen, että lapsi saattaa syntyä hetkenä minä hyvänsä? Mitään limatulppaa ei ole tullut, ainakaan huomatakseni.
Huoh, mietityttää..

15

4950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jänskättää

      Olen lähdössä just lääkärille selvittämään asiaa. Mulla myös tuntuu järjetöntä vihlontaa ja valkuaista on virtsassa.Tuntuu että tulee väkisin ulos!!!Nyt on lähdettävä, mutta palaan asiaan myöhemmin kun saan selvyyden tilanteeseen.

    • äippäx3

      varaudu vaan.. mul kans oli viikost 31 asti jomotusta ja menkkamaista kipuilua ja supistelua ja vauva syntyi rv34 2.. synnytys käynnisty lapsiveden menolla.. nyt otat ihan rauhassa ja lepäät tosi paljon ja vältä siivouksia ym raskaampia hommia.. tsemppiä!!!

    • miten kauan menee

      Mulla vauva on ollu laskeutuneena hyvin jo 33 viikosta asti, myt on takana jo 35 6, eikä tuo ole syntynyt. Tuntuu kovaa painetta alhaalla ja ilkeitä nirskahduksia nivusissa, kun vauva haroo käsillään kai tonne alas.Kramppailee kävellessä kipeästi jalkoihin ja voimakkaita suppareita on, selkäsärkyä ja takapuolikipua ja menkkakipua tosiaan...Välillä säikähän, kun repäisee. Mutta eipä tässä oo sulla eikä mulla enää mitään hätää. Turvallisilla viikoilla aletaan olla. Mutta voipi näköjään mennä aikaa noista oireista viikkoja. Itelläni on kai limatulppaa irronnu jo useamman viikon ajan, sellaisia valkeita kananmunan valkuaisen näköisiä klönttejä... Kai se sitä on...

    • Synnyttäjä

      jos olet raskaana, niin totta hitossa sinun täytyy varautua synnyttämään!

      • hrrrrrrrrrrrrrr

        Siis tarkoitti varmaan sitä että pitääkö varauta synnyttämään lapsi liian aikaisiin. Joka pikkasen eri asia kuin synnyttää lapsi täysiaikaisena!

        MIETI VÄHÄN!


      • vakava.
        hrrrrrrrrrrrrrr kirjoitti:

        Siis tarkoitti varmaan sitä että pitääkö varauta synnyttämään lapsi liian aikaisiin. Joka pikkasen eri asia kuin synnyttää lapsi täysiaikaisena!

        MIETI VÄHÄN!

        Kannattaa miettiä.


      • laittavat viesteihinsä
        vakava. kirjoitti:

        Kannattaa miettiä.

        runsaasti huutomerkkejä? Miesten kirjoittamissa viesteissä ei niitä ei esiinny.

        Naiset laittavat jopa useita huutomerkkejä peräkkäin: !!! ja kovin yleistä on myös kehoittaminen: !


    • Matilda82

      Minulla supisteli juuri noilla viikoilla esikoiselta (rv34) ja hän oli laskeutunut alas. Vauva raplaili juuri kuvailemallasi tavalla, joka tuntui epämiellyttävältä. Läkäri totesi, että kanavaa oli enää jäljella 1cm ja sormelle auki. Sanoi, että voi syntyä hetkenä minä hyväntä, sillä vaarana on se, että vedet menevät. Lepäilin ja vältin "turhaa" touhuilua ja vauva syntyi rv38 1.

      Tuosta vauvan laskeutumisesta tilannetta ei pysty pelkästään arvioimaan. Kohdunsuun tilanne kertoo enemmän. Toki, koska vauva on laskeutunut painaa hän kohdunsuuta eri tavalla kuin jos hän olisi vielä ylempänä. Tämä voi aiheuttaa kohdunsuun aukeamista ja supistelua.

      Ehdottomasti kannattaa ottaa iisimmin, jos kovasti supistelee. Vauvalle on kuitenkin parasta, että hän syntyy täysiaikaisena. Tuon viikkoiset joutuvat kuitenkin lastenosastolle syöntiopetteluun eivätkä pääse äidin kanssa lapsivuodeosastolle ja samaan aikaan kotiin.

      Viestistäsi onkin jo näköjään useampi viikko :).
      Miten kävi??

      • alkup.

        Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena, kanava ei ole koko aikana lyhentynyt tai edes pehmentynyt, 2,5cm on kanavaa, joten hyvä tilanne tässä on.
        Olo on edelleen välillä samanlainen tukala, ja kipeästikin suppailee, mut onneksi ollaan kohta ihan turvallisilla viikoilla, kun alkaa huomenna 38vko. :)
        Nyt alkaa sitten tulla kohta se tukala olo, että saisi jo syntyä.. Mut hyvä ettei ainakaan etuajassa ole syntynyt.


    • Miina I

      lapsi voi syntyä hiukan etuajassa. Toivotaan että vielä nelisen viikkoa pysyy mahassa.

      Oma tyttäreni, silloin 20v, synnytti 10 päivää etuajassa. Hän ei ollut ymmärtänyt laittaa kaikkea valmiiksi. Niinpä minä pesin ja silitin vauvan vaatteet hänen sairaalassa ollessaan ja vein ne sitten hänelle sinne. Aikamoinen häslinki oli sitten kotona, kun piti kaikki järjestää kuntoon. Lapsen isä osti hoitopöydän, kun vauva ja äiti olivat lapsivuodeosastolla. Onneksi nuoripari sentään oli ostanut vaunut jo ennen lapsen syntymää.

      • ***

        ...ei pitäis tehä lapsia noin nuorena kun ei itekkään ole vielä aikuinen. Jos siis tyttäres oli 20v :)


      • sehän on
        *** kirjoitti:

        ...ei pitäis tehä lapsia noin nuorena kun ei itekkään ole vielä aikuinen. Jos siis tyttäres oli 20v :)

        paras ensisynnytysikä! Mikähän nykyihmisiä oikein vaivaa?


      • samaa mieltä!!!
        sehän on kirjoitti:

        paras ensisynnytysikä! Mikähän nykyihmisiä oikein vaivaa?

        ja samaa ihmetellyt myös!!!!


      • raskautua
        samaa mieltä!!! kirjoitti:

        ja samaa ihmetellyt myös!!!!

        Lapsettomien palstalla voi vierailla lukemassa, mitkä ovat tunnelmat 30-vuotiaana, kun lapsen saaminen ei enää meinaakaan onnistua, useiden vuosien yrityksestä huolimatta. Alle 25-vuotiaana kannattaisi aloittaa, niin mahdollisuudet ovat paremmat, raskaudet ongelmattomampia ja vauvat terveempiä.


      • yli 30
        raskautua kirjoitti:

        Lapsettomien palstalla voi vierailla lukemassa, mitkä ovat tunnelmat 30-vuotiaana, kun lapsen saaminen ei enää meinaakaan onnistua, useiden vuosien yrityksestä huolimatta. Alle 25-vuotiaana kannattaisi aloittaa, niin mahdollisuudet ovat paremmat, raskaudet ongelmattomampia ja vauvat terveempiä.

        Ihan pakko oli avautua nyt tähän. Ei kai sillä ole mitään väliä lapsen terveyden kannalta onko äiti 20 vai 30. Vasta myöhemmin ne ongelmat tulee, jos tulee (siis yli 35 v). Kokemuksesta voin sanoa, että kun meidän poika oli keskolassa, niin olin siellä ainoa yli 30 tai voi olla että jopa ainoa yli 25-vuotias äiti. Kaikkien muiden vauvojen äidit oli parikymppisiä. Eli kyllä 20-vuotiaatkin saa keskosia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe