Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Opintojen korvattavuudesta

ihmettelevä...

Eli tarkoituksenani olisi aloittaa avoimen yliopiston opinnot Kuopion yliopistoon työn ohessa. Tarkotuksenani olisi hankkia uusi ammatti vuosien päästä ja haluaisin aloitella ensin avoimen puolella tutustuen eri aineisiin. Tietääkö joku kuinka hyvin opintoja korvataan toisessa yliopistossa? Eli jos suoritan Kuopion ylipoiston avoimessa yliopistossa kursseja, onko niitä mahdollista saada korvatuksi Joensuun ylipoistossa jos haen sinne myöhemmin tutkinto-opiskelijaksi?

Haikailemaani erityisopettajan tai opinto-ohjaajan koulutusta ei nimittäin järjestetä Kuopiossa, mutta ajattelin suorittaa joitakin perus- ja sivuaineopintoja ensin Kuopiossa, koska minulla ei ole vielä mahdollisuutta opiskella Joensuussa asti, ja haluaisin käydä luennoilla.

5

1542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korvaavat

      JOO-opinnot eli Joustava opinto-oikeus -opinnot voi korvata toisessa yliopistossa suoritetulla oppimäärällä. Oppiaineissa on eroja yliopistokohtaisesti. Tiedän, että yksi Kuopion yliopiston psykologian opiskelija suoritti Jyväskylän avoimen yliopiston erityispedagogiikan perus- ja aineopinnot. Katso lopuksi "avoimen yliopiston väylän" vaadittavat koulutukset Joensuussa, sillä ne voit suorittaa Kuopiossakin, mm. kieliopinnot.

    • ...

      Edellinen vastaus oli minusta hieman sekava. JOO-opinnot eivät nimittäin liity mitenkään tähän kysymykseen.

      Mutta yksiselitteisesti: kyllä voi korvata/sisällyttää opintoja.

      Kannattaa vain muistaa, että kokonaisuudet (esim. kokonaan suoritetut perusopinnot) on aina helpompi sisällyttää kuin yksittäiset kurssit. Eli pyri tekemään valmiita kokonaisuuksia.

      • Marias77

        Hei, ehdottomasti kannattaa alkaa tekemään omaan tahtiin opintoja avoimessa. Tutki ensin opinto-ohjaajan koulutuksen tutkintovaatimukset joensuun YO:n nettisivuilta. (Huom! Opoksi voi opiskella myös Jyväskylässä...)Opinnot perustuvat Kasvatustieteisiin, joista sitten maisterivaiheessa erikoistutaan opoksi tai erityispedaan. Eli käytännössä perus ja aineopinnot ovat yleistä kasvatustiedettä ja ne opinnot voit lukea missä vain, myös avoimessa. Itse opiskelen helsingissä kasvatustiedettä ja aion ottaa paperit nyt ulos ja hakea sitten erillisopintoina jyväskylään tekemään opon opinnot. Erikoistumisopinnot kestävät 1 vuoden. Opinnot voi myös lukea sivuaineeksi tänne helsinkiin (nimenomaan joo-sopimuksella), mutta mä tarvitsen nyt tutkinnon ulos, joten itse teen näin. Suosittelen siis aloittamaan opinnot avoimessa, ensin kasvatustieteen appro, sitten cum laude. Cumun suoritettuasi voit jo hakea yliopistoon opiskelijaksi ihan noiden opintojen perusteella. itsekin opiskelin avoimessa ennen YO:n sisälle pääsyä ja siellä olivat kaikki avoimen opinnot nätisti opintorekisterissä odottamassa kun aloitin yliopistolla "oikeasti". Eli todellakin kannattaa, samoja opintoja ne on avoimessa. Esim. on ihan sama missä olet suorittanut kasvatustieteen appron, se luetaan hyväksi kaikissa suomen YO:ssa. Kunhan koko kokonaisuus on tehty. Paljon tsemppiä sulle, sieltä se pikku hiljaa tutkinto tulee kun vaan jaksaa itsepintasesti tehdä sitä mihin itse uskoo! T. Kokemusta on...


      • euraasia

        Minulla on suoritettuna historian pesuopinnoista 3/5, jotka olen Tampereella suorittanut. Nyt kuitenkin muutan toiseen kaupunkiin, kuinkahan helposti tämmöisiä yksittäisiä kursseja hyväksytään?


    • --sekavaa---

      Kuulin, että jotkut kurssit pitää olla suoritettu tietyin arvosanoin, että niillä voidaan korvata. Arvosanan pitää olla min. kolmonen. Pitääkö paikkansa, onko jollain tietoa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2384
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      60
      2114
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      100
      1951
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1682
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1602
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1400
    Aihe