Eli tarkoituksenani olisi aloittaa avoimen yliopiston opinnot Kuopion yliopistoon työn ohessa. Tarkotuksenani olisi hankkia uusi ammatti vuosien päästä ja haluaisin aloitella ensin avoimen puolella tutustuen eri aineisiin. Tietääkö joku kuinka hyvin opintoja korvataan toisessa yliopistossa? Eli jos suoritan Kuopion ylipoiston avoimessa yliopistossa kursseja, onko niitä mahdollista saada korvatuksi Joensuun ylipoistossa jos haen sinne myöhemmin tutkinto-opiskelijaksi?
Haikailemaani erityisopettajan tai opinto-ohjaajan koulutusta ei nimittäin järjestetä Kuopiossa, mutta ajattelin suorittaa joitakin perus- ja sivuaineopintoja ensin Kuopiossa, koska minulla ei ole vielä mahdollisuutta opiskella Joensuussa asti, ja haluaisin käydä luennoilla.
Opintojen korvattavuudesta
5
1555
Vastaukset
- korvaavat
JOO-opinnot eli Joustava opinto-oikeus -opinnot voi korvata toisessa yliopistossa suoritetulla oppimäärällä. Oppiaineissa on eroja yliopistokohtaisesti. Tiedän, että yksi Kuopion yliopiston psykologian opiskelija suoritti Jyväskylän avoimen yliopiston erityispedagogiikan perus- ja aineopinnot. Katso lopuksi "avoimen yliopiston väylän" vaadittavat koulutukset Joensuussa, sillä ne voit suorittaa Kuopiossakin, mm. kieliopinnot.
- ...
Edellinen vastaus oli minusta hieman sekava. JOO-opinnot eivät nimittäin liity mitenkään tähän kysymykseen.
Mutta yksiselitteisesti: kyllä voi korvata/sisällyttää opintoja.
Kannattaa vain muistaa, että kokonaisuudet (esim. kokonaan suoritetut perusopinnot) on aina helpompi sisällyttää kuin yksittäiset kurssit. Eli pyri tekemään valmiita kokonaisuuksia.- Marias77
Hei, ehdottomasti kannattaa alkaa tekemään omaan tahtiin opintoja avoimessa. Tutki ensin opinto-ohjaajan koulutuksen tutkintovaatimukset joensuun YO:n nettisivuilta. (Huom! Opoksi voi opiskella myös Jyväskylässä...)Opinnot perustuvat Kasvatustieteisiin, joista sitten maisterivaiheessa erikoistutaan opoksi tai erityispedaan. Eli käytännössä perus ja aineopinnot ovat yleistä kasvatustiedettä ja ne opinnot voit lukea missä vain, myös avoimessa. Itse opiskelen helsingissä kasvatustiedettä ja aion ottaa paperit nyt ulos ja hakea sitten erillisopintoina jyväskylään tekemään opon opinnot. Erikoistumisopinnot kestävät 1 vuoden. Opinnot voi myös lukea sivuaineeksi tänne helsinkiin (nimenomaan joo-sopimuksella), mutta mä tarvitsen nyt tutkinnon ulos, joten itse teen näin. Suosittelen siis aloittamaan opinnot avoimessa, ensin kasvatustieteen appro, sitten cum laude. Cumun suoritettuasi voit jo hakea yliopistoon opiskelijaksi ihan noiden opintojen perusteella. itsekin opiskelin avoimessa ennen YO:n sisälle pääsyä ja siellä olivat kaikki avoimen opinnot nätisti opintorekisterissä odottamassa kun aloitin yliopistolla "oikeasti". Eli todellakin kannattaa, samoja opintoja ne on avoimessa. Esim. on ihan sama missä olet suorittanut kasvatustieteen appron, se luetaan hyväksi kaikissa suomen YO:ssa. Kunhan koko kokonaisuus on tehty. Paljon tsemppiä sulle, sieltä se pikku hiljaa tutkinto tulee kun vaan jaksaa itsepintasesti tehdä sitä mihin itse uskoo! T. Kokemusta on...
- euraasia
Minulla on suoritettuna historian pesuopinnoista 3/5, jotka olen Tampereella suorittanut. Nyt kuitenkin muutan toiseen kaupunkiin, kuinkahan helposti tämmöisiä yksittäisiä kursseja hyväksytään?
- --sekavaa---
Kuulin, että jotkut kurssit pitää olla suoritettu tietyin arvosanoin, että niillä voidaan korvata. Arvosanan pitää olla min. kolmonen. Pitääkö paikkansa, onko jollain tietoa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262798Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292322- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542199Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211812Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891672Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981607- 3031509
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131429- 1331428