valtion siivooja

valistakaa mua

Olen tässä miettinyt että miten te tulette toimeen palkallanne? Lähinnä kiinnostaa ihimset jotka saavat alkupalkkaa tai jotakin7-8 euron välissä tunnilta.
eikös brutto ole 7 euron tuntipalkalla jotakin 1100 tai 1200, näin olen kuullut, itse osaa sitä laskea,heh...eihän siitä jäisi jäteen kun noin 900 euroa? Voiko tämä olla totta?
Joten kiinnostaa tietää te jotka saatte alkupalkkaa, mikä on bruttonne ja paljonko on veroprosnettinne? Paljonko jää käteen verojen jälkeen?
Meinaan ei paljon naurata jos alle tonnista nettona pitäis maksaa joku 400 euron vuokra ( esim tampereella ) sähkö tvlupa puhelin ja mitä näit pakollisia nyt on.Siitähän ei jää paljoa enempää kun työtön saa nettona? Vai olenko nyt ihan väärässä, toivon, että olen, koska eihän muuten kenenkään kannattaisi tehdä päivääkään siivoustyötä, jos kerta työttömänä saa saman, eikä tartte raataa niska limassa.
Aamulehdessä oli 1 päivä juttua naisvaltaisten matyalapalkka alojen palkkojen nostamisesta. Pienimmät palkat olivat siivoojalla ja perhepäivähoitajalla jotka bruttona saavat noin 1600 euroa. Saatteko te yksityisten firmojen siivoojat bruttona mukamas 1600 euroa?
pikkusisko aloitti juuri kesäduunin lassila-tikanojalla ja saa 7,10 tunnissa. Sanoi että työ on tosi raskasta. Mitähän siis vois olettaa hänen saavansa rahaa käteen, tekee noin 6 tunnin päiviä ainakin alkuun...7 aamulla puoli kahteen päivällä. Siirtymäajalta kohteesta toiseen palkkaa maksetaan 85%
Aika hauskaa, että siivoustyössä sakotetaan siitä, etä joudut siirtymään kohteesta toiseen, kun taas jossakin raksafirmoilla maksetaan lisää rahaa, jos joudut menemään tietyn km yli paikasta toiseen.

23

3095

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TASKI

Voi hyvä tyttö. Mistä kuvittelet työttömän saavan saman rahan 900e kouraan?
      Ansiosidonnaisen saadakseen pitää olla töissäkin jo 10 kuukautta ja kuulua ammattiliittoon. Palkan pitää olla jo tosi hyvä, että toi 900 jää näppiin.

Mä olin opiskelemassa toista alaa ja olin hetken työttömänä. Ansiosidonnaisella sain 40,50 / päivä ja siitä -20% veroa. Kuukausiansioksi jäi noin 650e. Jos saat vaan Kelan tuen, niin eihän se per päivä ole mitään.Ai niin, sit vaan sossun luukulle ruikuttaan. Ei helvetissä IKINÄ!!!!!!!!

• valtion siivooja

Et tainnut tajuta....
        Työtön saa kouraan 380 euroa/kk mistä on jo vähennetty asumiskulut.
        Jos siivooja saa 900e mistä vähennetään kaikki pakolliset kulut kuten vaikka 400 euroa vuokraa ja päälle vielä, vesi, sähkö, tv lupa ja puhelinmaksu tulos on 400-500 pintaan mikä jää muuhun elämiseen.
        Niin että se ei ole kun noin 100 euroa parempi raha kun minkä työtön saa tekemättä mitään.
        Joten minä en ainakaan sillä käteenjäävällä rahalla tekisi yhtään mitään. Mieluummin sitten vaikka työttömänä.
        Mä mitään ilmasta työvoimaa ole. Sata kertaa mieluuummin menisin sinne sossunluukulle niinkun kaikki muutkin työttömät jos vaihtoehtona on raataa niska limassa ja käteen jää vain VÄHÄN parempi raha kun työttömällä.
        Työpaikkallni kerran meni vähän kinaamiseksi kun meillä oli jostain yksityisestä firmasta siivooja yhdessä kohteessa kun oma siivooja oli saikulla. Se kanssa selitti, että kyllä hän teke emitä vain työtä mieluummin kun menee sossun luukulle. Onneksi olkoon vaan, juuri tämän takia palkkoja ei saada koskaan ylös kun ämmät tekee vaikka ilmaiseksi....

• TASKI
        valtion siivooja kirjoitti:

Et tainnut tajuta....
        Työtön saa kouraan 380 euroa/kk mistä on jo vähennetty asumiskulut.
        Jos siivooja saa 900e mistä vähennetään kaikki pakolliset kulut kuten vaikka 400 euroa vuokraa ja päälle vielä, vesi, sähkö, tv lupa ja puhelinmaksu tulos on 400-500 pintaan mikä jää muuhun elämiseen.
        Niin että se ei ole kun noin 100 euroa parempi raha kun minkä työtön saa tekemättä mitään.
        Joten minä en ainakaan sillä käteenjäävällä rahalla tekisi yhtään mitään. Mieluummin sitten vaikka työttömänä.
        Mä mitään ilmasta työvoimaa ole. Sata kertaa mieluuummin menisin sinne sossunluukulle niinkun kaikki muutkin työttömät jos vaihtoehtona on raataa niska limassa ja käteen jää vain VÄHÄN parempi raha kun työttömällä.
        Työpaikkallni kerran meni vähän kinaamiseksi kun meillä oli jostain yksityisestä firmasta siivooja yhdessä kohteessa kun oma siivooja oli saikulla. Se kanssa selitti, että kyllä hän teke emitä vain työtä mieluummin kun menee sossun luukulle. Onneksi olkoon vaan, juuri tämän takia palkkoja ei saada koskaan ylös kun ämmät tekee vaikka ilmaiseksi....

"Työtön saa kouraan 380 euroa/kk mistä on jo vähennetty asumiskulut."

Siis Kelan raha on juuri tuon verran, noin 380 e. Mistä summasta sä vähennät asumiskulut?
        Tuleeko se vuokraraha taivaasta?

Jos kaikki menee sossuun hakeen rahaa, niin kuka TÄMÄN YHTEISKUNNAN PITÄÄ PYSTYSSÄ?
        ymmärrän, jos on sairas eikä kykene tekemään töitä, mutta terveet nuoret ihmiset. Laiskuutta!

• Shitter.
        TASKI kirjoitti:

"Työtön saa kouraan 380 euroa/kk mistä on jo vähennetty asumiskulut."

Siis Kelan raha on juuri tuon verran, noin 380 e. Mistä summasta sä vähennät asumiskulut?
        Tuleeko se vuokraraha taivaasta?

Jos kaikki menee sossuun hakeen rahaa, niin kuka TÄMÄN YHTEISKUNNAN PITÄÄ PYSTYSSÄ?
        ymmärrän, jos on sairas eikä kykene tekemään töitä, mutta terveet nuoret ihmiset. Laiskuutta!

Nii siis työttömälle pitää jäädä käteen 380 kk rahaa sen jälkeen kun vuokra on maksettu. vai luuletko sä että työtön maksaa380 eurosta kuukka vielä vuokrankin? asumistukea ja toimeentulotukea pitää saada sen verran, että elämiseen jää se 380. ETTÄ NÄIN.
        Ja jos ihminen raataa niska limassa töitä ja palkasta jää käteen vuokran jälkeen 500e euroa niin onko se sun mielestä sitten muka oikein? Sellanen ihminen on laiska joka ei suostu orjatyöhön???
        Mä en ainakaan itseni mielestä ole laiska, mutta arvostan itseäni sen verran, että työstä pitää saada kunnon korvaus. Myös siivoojan.
        Ja osa on sen jo tajunnutki, kun kokoajan vaan kasvaa pula siivoojista. En voi kyllä kun ihmetellä. Palkkaa korkeammaksi, niin olen varma, että alalle saadaan lisää työntekijöitä.

• palkat
        Shitter. kirjoitti:

Nii siis työttömälle pitää jäädä käteen 380 kk rahaa sen jälkeen kun vuokra on maksettu. vai luuletko sä että työtön maksaa380 eurosta kuukka vielä vuokrankin? asumistukea ja toimeentulotukea pitää saada sen verran, että elämiseen jää se 380. ETTÄ NÄIN.
        Ja jos ihminen raataa niska limassa töitä ja palkasta jää käteen vuokran jälkeen 500e euroa niin onko se sun mielestä sitten muka oikein? Sellanen ihminen on laiska joka ei suostu orjatyöhön???
        Mä en ainakaan itseni mielestä ole laiska, mutta arvostan itseäni sen verran, että työstä pitää saada kunnon korvaus. Myös siivoojan.
        Ja osa on sen jo tajunnutki, kun kokoajan vaan kasvaa pula siivoojista. En voi kyllä kun ihmetellä. Palkkaa korkeammaksi, niin olen varma, että alalle saadaan lisää työntekijöitä.

nouse, syy: työnantajat eivät ole valmiita maksamaan siivoojille. Nykyisin saa lukea tiedotusvälineistä kuinka haetaan/rekrytoidaan jopa ulkomaita myöten, että saatais orjapalkkatyöntekijöitä.Ammattiliitot nostavat vain kädet pystyyn, mukamas asialle ei voi mitään...tähän ollaan tultu on niin tuttu lause.

• joopajuki
        palkat kirjoitti:

nouse, syy: työnantajat eivät ole valmiita maksamaan siivoojille. Nykyisin saa lukea tiedotusvälineistä kuinka haetaan/rekrytoidaan jopa ulkomaita myöten, että saatais orjapalkkatyöntekijöitä.Ammattiliitot nostavat vain kädet pystyyn, mukamas asialle ei voi mitään...tähän ollaan tultu on niin tuttu lause.

Ei nouse siivousalalla palkat ihan vähällä. Siivousfirmojen tehtävä _ei_ ole tarjota palvelua, vaan tehdä voittoa.

Jos asiakas ei halua siivouksesta maksaa, arvaatte kai että siitä vähästä annetaan siivoojalle niin vähän kuin mahdollista...

• reocid
        palkat kirjoitti:

tähän tilanteeseen kun ei olla omia etujamme valvottu eikä näköjään siskoilla ole paljon kiinnostusta muuta kuin valittaa pientä palkkaa,nyt alkaa palkkaneuvottelut meitit myydään taas halvalla kun alan järjestäytymisaste on alle puolet,eli ta puoli ei ees kuuntele mitään

• valtion siivooja
        reocid kirjoitti:

tähän tilanteeseen kun ei olla omia etujamme valvottu eikä näköjään siskoilla ole paljon kiinnostusta muuta kuin valittaa pientä palkkaa,nyt alkaa palkkaneuvottelut meitit myydään taas halvalla kun alan järjestäytymisaste on alle puolet,eli ta puoli ei ees kuuntele mitään

Niin kannattais liittyä ammattiliittoon.Mutta ei kai nää opiskelijat tai vastaavat mihinkään halua liittyä,kun ovat vaan muutaman kuukauden kerraallaan töissä.Suurin osa siivoojistahan on näitä muutaman kuukauden keikkalaisia.
        Tjoo sol toi kait jo jostain kiinasta työntekijöitä kun ei ole suomalaisia.
        Muuten tuossa joku sanoi aiemmin, ettäsiivouksesta ei haluta maksaa.No ei se ainakaan asiakkaan vika ole. Ne valitsee vaihtoehtdoista monesti halvimman tai toiseksi halvimman, mutta kaikkien on pakko ostaa siivous jokatapauksessa maksoi mitä maksoi,joten kyllä asiakkaat maksaa mitä pyydetään, pitäis vaan saada joku laki joka pakottais siivoojien minimipalkan vaikka 8 euroon tunnissa, silloin siivousfirmojen olis pakko nostaa siivouksen hintaa asiakkailleen ja samalla siis siivoojan palkkaa.Ei ne firmat siinä mitän häviäisi,kun laki olis kuitenkin sama kaikille.Mutta en sitten tiedä, millon alkaa tapahtuun, Varmaan vasta sitten kun suomessa ei ole yhtään suomalaista siivoojaa enää vaan kaikki rahdattu jostain toiselta puolelta maailmaa.Mulla itsella on kohtuullinen palkka, käteen jää 1280 e/kk ja tässä kuussa kai pitäis tulla palkankorotuskin....Uppoovassa laivassa olen itsekkin kyllä, koska valtiolla on kova buumi tuo ulkoistaminen. No sen oon jo päättäny, että jos lopputili tulee, niin myyn ennemmin vaikka persettä kun meen raataan jollai 7 eurolla.PERIAATTEESTA.

• Heipä Hei

Niin kannattais liittyä ammattiliittoon.Mutta ei kai nää opiskelijat tai vastaavat mihinkään halua liittyä,kun ovat vaan muutaman kuukauden kerraallaan töissä.Suurin osa siivoojistahan on näitä muutaman kuukauden keikkalaisia.
        Tjoo sol toi kait jo jostain kiinasta työntekijöitä kun ei ole suomalaisia.
        Muuten tuossa joku sanoi aiemmin, ettäsiivouksesta ei haluta maksaa.No ei se ainakaan asiakkaan vika ole. Ne valitsee vaihtoehtdoista monesti halvimman tai toiseksi halvimman, mutta kaikkien on pakko ostaa siivous jokatapauksessa maksoi mitä maksoi,joten kyllä asiakkaat maksaa mitä pyydetään, pitäis vaan saada joku laki joka pakottais siivoojien minimipalkan vaikka 8 euroon tunnissa, silloin siivousfirmojen olis pakko nostaa siivouksen hintaa asiakkailleen ja samalla siis siivoojan palkkaa.Ei ne firmat siinä mitän häviäisi,kun laki olis kuitenkin sama kaikille.Mutta en sitten tiedä, millon alkaa tapahtuun, Varmaan vasta sitten kun suomessa ei ole yhtään suomalaista siivoojaa enää vaan kaikki rahdattu jostain toiselta puolelta maailmaa.Mulla itsella on kohtuullinen palkka, käteen jää 1280 e/kk ja tässä kuussa kai pitäis tulla palkankorotuskin....Uppoovassa laivassa olen itsekkin kyllä, koska valtiolla on kova buumi tuo ulkoistaminen. No sen oon jo päättäny, että jos lopputili tulee, niin myyn ennemmin vaikka persettä kun meen raataan jollai 7 eurolla.PERIAATTEESTA.

Eikös valtio ole pitkälti valinnut toisenlaisen linjan kuin kunnat eli ne on ulkoistaneet lähes kaiken siivoustoimintansa. Ensin ne keskitettiin valtaosaltaan engeliin ja sitten myytiin yksityiselle ISS:lle.
        Onhan niitä joitakin esim. Eduskunnalla on oma siivousyksikkönsä. Pienemmät kunnatkin pyrkineet
        siivoustoiminnot ulkoistamaan. Mutta isommat kunnat/kaupungit niitäkin osa-alueita kehittää esim. pääkaupunkiseudun kaupungit. Kuka liikelaitos muotoisena kuka jonkin muunmuotoisena kuntaan kuuluvana kiinteänä osana.

Myös paras ratkaisu minusta olisi ollut säilyttää talossa omat siivoojat kuten esim. Postilla oli.

Askel huonompaan suuntaan jos kaupungin tai valtion tukipalveluja esim. siivous myydään yksityiselle. Siinä ei koskaan ole kyse laadusta vaan yksinomaan näinnäisistä säästöistä mitä johtajien mukaan saavutetaan tekemällä niin. Vaikka laatu/taso laskee välitömästi kun toiminto siirtyy yksityiselle.

• valtion siivooja
        Heipä Hei kirjoitti:

Eikös valtio ole pitkälti valinnut toisenlaisen linjan kuin kunnat eli ne on ulkoistaneet lähes kaiken siivoustoimintansa. Ensin ne keskitettiin valtaosaltaan engeliin ja sitten myytiin yksityiselle ISS:lle.
        Onhan niitä joitakin esim. Eduskunnalla on oma siivousyksikkönsä. Pienemmät kunnatkin pyrkineet
        siivoustoiminnot ulkoistamaan. Mutta isommat kunnat/kaupungit niitäkin osa-alueita kehittää esim. pääkaupunkiseudun kaupungit. Kuka liikelaitos muotoisena kuka jonkin muunmuotoisena kuntaan kuuluvana kiinteänä osana.

Myös paras ratkaisu minusta olisi ollut säilyttää talossa omat siivoojat kuten esim. Postilla oli.

Askel huonompaan suuntaan jos kaupungin tai valtion tukipalveluja esim. siivous myydään yksityiselle. Siinä ei koskaan ole kyse laadusta vaan yksinomaan näinnäisistä säästöistä mitä johtajien mukaan saavutetaan tekemällä niin. Vaikka laatu/taso laskee välitömästi kun toiminto siirtyy yksityiselle.

Juu en mä edes tiedä kuinka paljon suomessa vielä on valtiolla siivoojia. Tämä valtion firma missä työskentelen on puolustusministeriön alaisuudessa, ja kovasti yrittävät nyt sitä alasajaa. JHL on ottanut kantaa useaan otteeseen muttei voi mitään.Viimeksi tänään luin jotain uutta kokouspöytäkirjaa, missä liitto pyysi selvistystä ulkoistamisen perusteille, kun laskelmien mukaan oma työ tulee halvemmaksi kun ulkopuolelta ostettu. Firmassamme on jo konsulttikin joka laski fiksussa päässään jotain laskelmia että yksityinen tulee niin ja niin paljon halvemmaksi. Lopputulos oli, että hänen laskunsa olivat miljoonia euroja pielessä.

Ensinnäkään huomioon ei oltu otettu sitä, että omassa työssä siihen kuuluu suoraan kaikki.
        Yksityisellä joka ainoa peruspesu laskutetaan erikseen mitä ei laskelmissa mm huomioitu.
        Mutta eihän näillä seikoilla ole väliä, ne yrittää nyt mitä tahansa millä vaan saadaaa jotenkin hatarasti perustella ulkoistamista...

Veikkaan että muutamavuosi tässä menee ennen alan vaihtoa. Mihinkään yksityisiin orjalaitolkseen ei näin hyvästä työpaikasta kyllä tule lähdettyä. Ei mulla kestäis hermo

• maksetaan

palkkaa bruttona siinä jotain 1400e/kk, ilman lisiä yms ja käteen jää jotain 1100e nettona

• Shitter.

ok, no oletko kauan ollut töissä kyseisessä firmassa? yksityisellä? ja millasta työtä? toimistosiivousta, raksaa, vai kaikkea sekalaista?

• ollut töissä
        Shitter. kirjoitti:

ok, no oletko kauan ollut töissä kyseisessä firmassa? yksityisellä? ja millasta työtä? toimistosiivousta, raksaa, vai kaikkea sekalaista?

hiukan vajaa vuoden. rappusiivousta ja saunojen pesua.yksityinen firma jonka loppujen lopuksi kaupunki omistaa,,tytäryhtiö.

• linnakaupunki?
        ollut töissä kirjoitti:

hiukan vajaa vuoden. rappusiivousta ja saunojen pesua.yksityinen firma jonka loppujen lopuksi kaupunki omistaa,,tytäryhtiö.

eikös se firma pitänyt lopettaa tai jotain?

• meidän
        linnakaupunki? kirjoitti:

eikös se firma pitänyt lopettaa tai jotain?

firmalla mitään lopetusuhkaa tai muutakaan ole,ehkä ajattelit jotain toista

• säris

hei,pitää arvostaa itseään ja ammattitaitoaan...millä palkalla ja millä tes:lla työssä. Nyt on työntekijän "markkinat" eli kuka maksaa parasta palkkaa.Tekijästä firma tunnetaan!

• köyhä 2

en tee jokapäivä täysiä tunteja käteen jää noin 800 euroo kuussa. yksin eläjänä saisin saman verran kuussa sillä kela maksais asumistuen ja sossu loput enkä tätä työtä tekis. nyt maksan asumisesta omaa puolet noin 400 euroo kuussa.(mutta mielummin varattu siivooja kuin työtön sinkku):) olen aina ollut köyhä mutta osaan käyttää rahani oikein

• miu

totta on ettei noilla palkoilla kannata itseään rasittaa, riistoa se on eikä mitään muuta.siivoustyöstä sain käteen 900 euroa kuussa, miinus päivähoitomaksut 2oo euroa,matkakulut 70 euroa =rahaa jäi asumiseen ja elämiseen 630 euroa... nyt työttömänä (2kk) saan käteen ansiosidonnaista 650 euroa kuussa, erona siis parikymppiä plussaa ja luojan kiitos takana ne ajat siivousfirmassa. ei työttömyys ole tietenkään mikään tavoite mutta kyllä mun kohdallani siivoukset on ohitse ja alan vaihto ainoa vaihtoehto, kiitos palkkauksen joka on p...stä

• samaa mieltä

Ei kannata työn ilosta lähteä näihin nälkäpalkkafirmoihin töihin...varsinkin, jos on lapsia....säästyy sekin aika lasten kanssa kotona olemiseen. Mulla oli kanssa tuo samansuuruinen päivähoitomaksu ja matkakulut n. 200 euroo kuussa tuolla tonnin palkalla, niin eipä jäänyt kuin hulluna heilumisen ilo...iloksi sitä ei voi kutsua...kun niska limassa raadat kaikki päivät, niin ettet kotona jaksa enää mitään tehdä. Kotona olemalla saa enemmän palkkaa kuin näillä suuremmilla siivousfirmoilla.
        Ja mikä etu: saat pidettyä kotisi kunnossa ja sinulla on aikaa ja energiaa lapsille.
        Minulle siis ei jäänyt plussaa tuosta työstä ollenkaan, vaan meni miinuksen puolelle.
        Onko siinä järkeä?

• zetor00
        samaa mieltä kirjoitti:

Ei kannata työn ilosta lähteä näihin nälkäpalkkafirmoihin töihin...varsinkin, jos on lapsia....säästyy sekin aika lasten kanssa kotona olemiseen. Mulla oli kanssa tuo samansuuruinen päivähoitomaksu ja matkakulut n. 200 euroo kuussa tuolla tonnin palkalla, niin eipä jäänyt kuin hulluna heilumisen ilo...iloksi sitä ei voi kutsua...kun niska limassa raadat kaikki päivät, niin ettet kotona jaksa enää mitään tehdä. Kotona olemalla saa enemmän palkkaa kuin näillä suuremmilla siivousfirmoilla.
        Ja mikä etu: saat pidettyä kotisi kunnossa ja sinulla on aikaa ja energiaa lapsille.
        Minulle siis ei jäänyt plussaa tuosta työstä ollenkaan, vaan meni miinuksen puolelle.
        Onko siinä järkeä?

Siivota osaa kuka vaan, joten sen takia siitä työstä ei tartte maksaa! Näinhän se vaan on!

• jostain syystä
        zetor00 kirjoitti:

Siivota osaa kuka vaan, joten sen takia siitä työstä ei tartte maksaa! Näinhän se vaan on!

kukaan ei kuitenkaan ymmärrä koko alasta yhtään mitään!

• valtion siivooja
        zetor00 kirjoitti:

no se on varmaan sun mielestä ihan ok, ettei ihmisen tartte tietää mitään lattiamateriaaleista, aineista, koneista, menetelmistä ja miljoonasta muusta asiasta. Se vissiin kai piisaa, että jonkinlainen riepu ja moppi pysyy kädessä? No senhän varmaan osaa kuka vaan, mutta kun se ei pidemmän päälle oikein riitä.
        Itse opiskelen juuri alaa kun oppisopimus tulee halvaksi, ja täytyy sanoa, että itse 7 vuotta tätä työtä tehneenä olen oppinut siltikin jo paljon uusia juttuja vaikka kuvittelin olevani ammattilainen.

• miu

no se on varmaan sun mielestä ihan ok, ettei ihmisen tartte tietää mitään lattiamateriaaleista, aineista, koneista, menetelmistä ja miljoonasta muusta asiasta. Se vissiin kai piisaa, että jonkinlainen riepu ja moppi pysyy kädessä? No senhän varmaan osaa kuka vaan, mutta kun se ei pidemmän päälle oikein riitä.
        Itse opiskelen juuri alaa kun oppisopimus tulee halvaksi, ja täytyy sanoa, että itse 7 vuotta tätä työtä tehneenä olen oppinut siltikin jo paljon uusia juttuja vaikka kuvittelin olevani ammattilainen.

älä itse jauha.mieti ottaako siivousfirma sinut ikälisinesi vaiko sellasen joka tekee samat hommat harjottelijan palkalla?siivous on siitä idioottimaista puuhaa että pomoille kelpaa ihan kuka tahansa...siis onko se liian "helppoa",oppimisen kannalta,riittää kun on tomera ja topakka hyh hyh

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7034
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3367
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2163
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2117
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2068
    Aihe