MS project

Gantti

Tietääkö joku kuinka janakaavio joka on tehty 2006 vuodelle ja 2007 syksylle muutetaan sillä tavalla, että se alkaa keväällä 2007 ja jatkuu syksyllä. Siis pvm:t puolivuotta eteenpäin. Kuinka muokkaan taulukkoa helpoiten. Onko mitään ohjetta. Olen tehnyt pari aikataulua mutta en oikein osaa muokata valmiista. Toteutusaikataulu työvaiheittain putkiremonttiin on tarkoitus tehdä. Onko pohjia missään.

4

442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jarkko

      Käsitin, että olet tehnyt jo taulukon 2006-2007.
      Kopioi se taulukko johonkin toiseen kansioon, muuta siellä vanhat päivämäärät ja tyhjennä arvokentät (muuta/lisää/poista tarvittaessa nimikkeitä). Tallenna.
      Avaa uudestaan office ja etsi uuden tallennetun otsikko.
      Muuta otsikko kuvaamaan muuten samaa kuin originaali, mutta aikajanamuutos näkyviin.
      Originaali esim. "putkiremppa 2006-2007", muuta "putkiremppa 2007-2008" (ilman sitaatteja).
      Tee uuden taulukon siirto alkuperäiseen kansioon, jolloin ne näkyvät siinä peräkkäisinä ja ovat vertailtavissa samassa näkymässäkin.
      Näin lienee helpoin, jos ymmärsin oikein haluamasi.

      • MSproject

        Mulla oli ketjutettu nämä peräkkäin niin päiväykset menivät itsestään tulevaisuuteen kun ensimmäisen muutti. Nyt on tulostettaessa liian pieni taulukko. A3:lla on liian pientä tekstiä. Jotenkin voisi suurentaa. Sain haluamani, kun laitoin kk- palkan ja vein exceliin, niin se laski kaikki kulut yhteen. Niitä ei kyllä mitenkään eritelty. Siihen ei tiedot riitä.


      • jarkko
        MSproject kirjoitti:

        Mulla oli ketjutettu nämä peräkkäin niin päiväykset menivät itsestään tulevaisuuteen kun ensimmäisen muutti. Nyt on tulostettaessa liian pieni taulukko. A3:lla on liian pientä tekstiä. Jotenkin voisi suurentaa. Sain haluamani, kun laitoin kk- palkan ja vein exceliin, niin se laski kaikki kulut yhteen. Niitä ei kyllä mitenkään eritelty. Siihen ei tiedot riitä.

        että teet niistä molemmista jaksoista omat erilliset kansiot eikä samaan kansioon toistensa perään.
        Nyt niiden ollessa peräkkäin tulee siitä mahtava nippu dataa ja ilo on, että loppusumma on näkyvissä. Ja hankala kelata sivuja ylös ja alas tehtäessä vertailua eri jaksoista. Jotenkin piilotajusin, että haluat nämä eri jaksot helposti vertailtaviksi(?)
        Erillisissä kansioissa saisit sivut näkymään samaan aikaan näytölle. Tai avattuasi molemmat kansiot voisit siirtyä kansiosta toiseen tehtäväpalkin yhdellä klikkauksella. Paperilla esitettynä ne olisivat helppolukuisia tulostettuna erillisille sivuille ja vierekkäin asetettuna.
        Excelissä saat myös esitettyä laajan tai suppean esityksen yhdistelemällä rivejä (tuskin kaikissa tilanteissa tarvitsee ihan koko tiedosto olla eriteltynä/saat pienempään tilaan).
        Vähän hankala tarkastella tätä, kun en tiedä käyttötarkoitusta (kyse huoneistosta vai talosta, esitelläänkö taloyhtiön osakkaille, teetkö kotitalousvähennystä varten verottajalle, projektisuunnitelmaa tulevaisuutta varten, rahoitussuunnitelmaa, alihankinta-/konevarausta vai...) ja sitä kautta miten moniosaista dataa siihen kerätään (sanoit palkkakulut, varmaan kaikkea muutakin eli mitä).
        Työnantajana pitäisin palkkakortiston ja -laskelmat täysin erillisinä (niin täytyykin olla) ja veisin siitä taulukkoon yhdellä rivillä projektiin osallisten palkkakulut muut/kuukausi ilman erittelyjä.
        Mutta, kuten sanoin, valaise hiukan enemmän.
        Officella on valmiita taulukoita netissä mm. projektisuunnitelmia. En tunne niitä, kun olen tehnyt aina tarvitessa itse, jolloin olen saanut mieleiseni.
        Ehkä kannattaa katsoa josko löytyisi sinulle sopiva.


      • VASTAA KYSELYYN
        jarkko kirjoitti:

        että teet niistä molemmista jaksoista omat erilliset kansiot eikä samaan kansioon toistensa perään.
        Nyt niiden ollessa peräkkäin tulee siitä mahtava nippu dataa ja ilo on, että loppusumma on näkyvissä. Ja hankala kelata sivuja ylös ja alas tehtäessä vertailua eri jaksoista. Jotenkin piilotajusin, että haluat nämä eri jaksot helposti vertailtaviksi(?)
        Erillisissä kansioissa saisit sivut näkymään samaan aikaan näytölle. Tai avattuasi molemmat kansiot voisit siirtyä kansiosta toiseen tehtäväpalkin yhdellä klikkauksella. Paperilla esitettynä ne olisivat helppolukuisia tulostettuna erillisille sivuille ja vierekkäin asetettuna.
        Excelissä saat myös esitettyä laajan tai suppean esityksen yhdistelemällä rivejä (tuskin kaikissa tilanteissa tarvitsee ihan koko tiedosto olla eriteltynä/saat pienempään tilaan).
        Vähän hankala tarkastella tätä, kun en tiedä käyttötarkoitusta (kyse huoneistosta vai talosta, esitelläänkö taloyhtiön osakkaille, teetkö kotitalousvähennystä varten verottajalle, projektisuunnitelmaa tulevaisuutta varten, rahoitussuunnitelmaa, alihankinta-/konevarausta vai...) ja sitä kautta miten moniosaista dataa siihen kerätään (sanoit palkkakulut, varmaan kaikkea muutakin eli mitä).
        Työnantajana pitäisin palkkakortiston ja -laskelmat täysin erillisinä (niin täytyykin olla) ja veisin siitä taulukkoon yhdellä rivillä projektiin osallisten palkkakulut muut/kuukausi ilman erittelyjä.
        Mutta, kuten sanoin, valaise hiukan enemmän.
        Officella on valmiita taulukoita netissä mm. projektisuunnitelmia. En tunne niitä, kun olen tehnyt aina tarvitessa itse, jolloin olen saanut mieleiseni.
        Ehkä kannattaa katsoa josko löytyisi sinulle sopiva.

        Tämä on korjattavasta kohteesta rakennusosa-arvio ja tarjouslaskentaa varten tehtävä harjoitus. Minulla on toinenkin tehtävä ja se on yrityshaastattelu. N. 12 helppoa kysymystä talouspuolesta. 1 virke riittää vastaukseksi. Esim. budjetoinnista pari kysymystä. Olen vähän miettinyt mitkä ovat kiinteitä kustannuksia näissä. Kustannusarvio paisui kun ruvettiin soveltamaan neliöhintoja (putkityöt pesuhuoneissa 1200 e/ m2 laatoituksineen). Ketä kiinnostaa vastata kyselyyn niin lähetä osoite: [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe