Dreeveri vai beagle?
Eli kumpi soveltuisi paremmin meille. Kotona on jo toinen koira (seropi 2v)ja iso aitaus takapihalla. Koira tulisi minulle ns.kotikoiraksi, mutta veli käyttäisi sitä metsällä.
Minkälaisia kotioloissa kyseiset rodut on? Tulisi olemaan sisällä ihan perheen keskellä, ulos aitaukseen en sitä pelkästään ole ottamassa.Olisin kiitollinen jos vähän vinkkejä saisin.
Kumpikohan..
8
666
Vastaukset
- eevert
Dreeveri on pelkkä metsästyskoira. Beagleissa on sekä näyttelylinjaisia että metsästykseen käytettyjä. Mikäli beaglen kanssa käy metsällä kannattaa valita pentu käyttövaliovanhemmista. Yleensäkin metsästyskoira tulisi valita niistä linjoista, joista tulee eniten käyttökokeissa palkittuja yksilöitä.
- tietoa vailla
kiitos tiedosta. Pistetään mietintään... Millaisia mahtavat olla koti oloissa, siis onko suomenajokoiran tapaisia "hölmöjä"?
- centis
tietoa vailla kirjoitti:
kiitos tiedosta. Pistetään mietintään... Millaisia mahtavat olla koti oloissa, siis onko suomenajokoiran tapaisia "hölmöjä"?
Kun muistaa asiallisen hoidon ja kohtelun sekä muistaa tyydyttää liikunnan tarpeen.
- ainakin
centis kirjoitti:
Kun muistaa asiallisen hoidon ja kohtelun sekä muistaa tyydyttää liikunnan tarpeen.
upeita ja ihania kotikoiria! Tykkäävät lenkkeilystä, leikkimisestä ja rapsuttelusta ja nukkumisesta omistajan kanssa saman peiton alla!
Tulevat hyvin toimeen ihmisten, lasten ja muiden koirien kanssa. Ovat myöskin tosi syöppöjä, eli ruokaa säännösteltävä. - tietoa vailla
ainakin kirjoitti:
upeita ja ihania kotikoiria! Tykkäävät lenkkeilystä, leikkimisestä ja rapsuttelusta ja nukkumisesta omistajan kanssa saman peiton alla!
Tulevat hyvin toimeen ihmisten, lasten ja muiden koirien kanssa. Ovat myöskin tosi syöppöjä, eli ruokaa säännösteltävä.Mukava tietää. Tämän suuntaista tietoa olen muualtakin saanut. Taidan minä ainakin kallistua beaglen puoleen. Kiitos vastauksesta. Aurinkoisia kevät päiviä kaikille tasapuolisesti. :)
- -Miksu-
tietoa vailla kirjoitti:
Mukava tietää. Tämän suuntaista tietoa olen muualtakin saanut. Taidan minä ainakin kallistua beaglen puoleen. Kiitos vastauksesta. Aurinkoisia kevät päiviä kaikille tasapuolisesti. :)
..niin ei mun mielestä oo beaglella ja dreeverillä kovin merkittävää eroa. Molemmat on lepposia tyyppejä kotioloissa ja reippaita menijöitä ulkona. Beaglea käytetään enemmän seurakoirana ja ns. näyttelykoirana.. jotkut jopa harrastelevat agilityä ja tokoakin niiden kanssa. Dreevereitä käytetään vähemmän tämmöseen sillä "onhan se vain metsästyskoira". Vähän samaan tapaan kuin suomenajokoira, dreeveritkin ovat ihmisten mielestä soveltuvia vain siihen. (En siis sano että ota seurakoiraksi!) Ihan hyvin niidenkin kanssa voi tehdä mitä vaan, jos vain osaa ajatella mitä koira tahtoo ja osaa nostaa motivaatiota.
Meniköhän tää nyt pikkasen ohi aiheen taas. Ei tässä ollut ainakaan mitään kysyttyä pointtia. No mutta sainpahan purkaa ajatuksia. :) - hyvinkin
-Miksu- kirjoitti:
..niin ei mun mielestä oo beaglella ja dreeverillä kovin merkittävää eroa. Molemmat on lepposia tyyppejä kotioloissa ja reippaita menijöitä ulkona. Beaglea käytetään enemmän seurakoirana ja ns. näyttelykoirana.. jotkut jopa harrastelevat agilityä ja tokoakin niiden kanssa. Dreevereitä käytetään vähemmän tämmöseen sillä "onhan se vain metsästyskoira". Vähän samaan tapaan kuin suomenajokoira, dreeveritkin ovat ihmisten mielestä soveltuvia vain siihen. (En siis sano että ota seurakoiraksi!) Ihan hyvin niidenkin kanssa voi tehdä mitä vaan, jos vain osaa ajatella mitä koira tahtoo ja osaa nostaa motivaatiota.
Meniköhän tää nyt pikkasen ohi aiheen taas. Ei tässä ollut ainakaan mitään kysyttyä pointtia. No mutta sainpahan purkaa ajatuksia. :)Käyn itse molempien beaglejen kanssa tokoa harrastamassa. Syöppöjä koiria on helppo opettaa :) Tykkäävät itsekin tästä harrastuksesta.
- niin????
tietoa vailla kirjoitti:
millä tavalla hölmöjä kyllä suomenajokoirat ovat viisaita kun perehtyy asiaan oikein kunnolla millä tavalla hölmöjä haluaisin kuulla ihan uteliaisuuttani
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005288328- 2342798
- 262641
Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo42378- 1782090
- 1211941
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61765Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21646- 811275
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621218