microsoft flight simulator x

reiskamli

Mites iso tiedosto tuo peli on..onko todellakin jotain 8 gt miltei..sehän vie tilaa hirveesti.mulla on 2,6 mhz prossu..radeon 9500 näytönohjain ja 512 muistia ja vähän siinä näytönohjaimessa..toimiikos noilla eväillä!Onko noin iso tiedosto todellakin!

7

1315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvän koneen

      ja erityisesti todella hyvän näytönohjaimen että se toimii tökkimättä edes siedettävillä detaljeilla.

      512megaa käyttömuistia ei riitä yhtään mihinkään vaikka minimivaatimus simulle onkin vain 128 megaa. Muistaakseni suositus on vähintään giga käyttömuistia että latausajat pysyy siedettävällä tasolla. Näytönohjaimesi ei pelitä kunnolla ja tuolla ohjaimella pääsisit lentämään ainoastaan sitten kun väännät ihan kaikki minimiin ja voin kokemuksesta sanoa että se ei ole hauskaa. Eli siinä kaatuu toiveet siitä että saisit tuota simua toimimaan. Näytönohjain on auttamattomasti jo liian vanha.

      Kokemuksesta voin sanoa myös sen että nuo minimivaatimukset ovat nykyään sellaisia lukuja joilla se peli on vain saatu päälle, sillä ei ole mitään väliä voiko sitä peliä sitten pelata, joten niitä minimejä ei kannata tuijotella pelaamisen toivossa.

      Tuo FSX simu on auttamattomasti erittäin tehosyöppö kokonaisuus. Jos sitä vertaa esimerkiksi fs2004:een, niin silloin kun molemmat on säädetty toimimaan hyvin ja tökkimättä, niin fs0024 näyttää huomattavasti paremmalta kuin FSX. Eli tehoa FSX tarvitsee!


      Itse simulaattori (deluxe versio) vie tilaa kovalevyltä muistaakseni noin 15 gigaa ja vaatii toiset 15 gigaa tyhjää tilaa. Sen lisäksi kovalevytilaa tulee viemään ilmaiset lisäosat joita tulet kuitenkin siihen hankkineeksi. Eli iso simu se todellakin on ja ei siis mikään ihme että se jaettiin neljällä DVD:llä.

      Oma FSX on kerännyt pölyä kovolla jo viimesyksystä asti koska sitä tökkimistä ei tosiaan alkua enempää jaksa ja pienemmillä detaljeilla se on ruma kuin piru. Olenkin jatkanut vain fs2004:lla lentämistä siihen saakka kunnes saan hankkineeksi paremman koneen. Minulla on tällä hetkellä hieman tehokkaampi kone kuin sinulla, joten suosittelen ihan oikeasti joko uuden tietokoneen hankkimista tai FSX:n jättämistä kaupan hyllylle.

      Ellei sinulla jo ole, niin voit tietysti hommata fs2004:n joka on koneellesi ihan jees simulaattori ja johon kunnollisia ja ilmaisia lisäosia on saatavilla varmasti enemmän kuin tarpeeksi. FS2004:n on nykyään myös melkein ilmainen jos sen jostain löytää.

      • lisäystä

        Jos siviili/sotilaslentäminen kiinnostaa joko oikeasti tai simussa, tai jos haluat vaikka kysellä ostoaikeissa joltakin tuota fs2004 simua, niin surffailehan sellaiseen osoitteeseen kuin http://www.fsnordic.net ja etsi sieltä keskustelufoorumi. Foorumi on suomalainen ja porukka siellä on erittäin asiantuntevaa. Paikalla vierailee simuporukkaa, mutta sivustolla on myös erittäin aktiiveja oikean maailman lentäjiä mukana, ilmailuvalokuvaajia tai simuihin lisäosia vääntäviä simuilijoita.


      • reiskamli
        lisäystä kirjoitti:

        Jos siviili/sotilaslentäminen kiinnostaa joko oikeasti tai simussa, tai jos haluat vaikka kysellä ostoaikeissa joltakin tuota fs2004 simua, niin surffailehan sellaiseen osoitteeseen kuin http://www.fsnordic.net ja etsi sieltä keskustelufoorumi. Foorumi on suomalainen ja porukka siellä on erittäin asiantuntevaa. Paikalla vierailee simuporukkaa, mutta sivustolla on myös erittäin aktiiveja oikean maailman lentäjiä mukana, ilmailuvalokuvaajia tai simuihin lisäosia vääntäviä simuilijoita.

        Kiitos sulle noista asian tuntevista kommenteistasi,,kiitos paljon.Minä jouduin perumaan oman x pelin oston perumaan noiden kommenttien johdosta..ei minun kone pyöritä tuota peliä ja vie hemmetisti tilaakin..joten olkoon.mulla on se flight simulator 2004 ja se on hyvä se.olen myös ottanut jotain sieltä nordig" sivuilta mutta mikähän kun jos koneen vaikka lataa sieltä ja oikeaan konevalikko kansioon se ei näy siellä..kumma.tai helppo kun tietää.kiitos sulle paljon kommenteistasi!!reiska


      • välttämättä oiken?
        reiskamli kirjoitti:

        Kiitos sulle noista asian tuntevista kommenteistasi,,kiitos paljon.Minä jouduin perumaan oman x pelin oston perumaan noiden kommenttien johdosta..ei minun kone pyöritä tuota peliä ja vie hemmetisti tilaakin..joten olkoon.mulla on se flight simulator 2004 ja se on hyvä se.olen myös ottanut jotain sieltä nordig" sivuilta mutta mikähän kun jos koneen vaikka lataa sieltä ja oikeaan konevalikko kansioon se ei näy siellä..kumma.tai helppo kun tietää.kiitos sulle paljon kommenteistasi!!reiska

        Asensitkos välttämättä oikein? Ja lentosimulaattorit ovat tutustumisen arvoista tavaraa, on jopa mahdollista lentää verkossa, jossa on koulutettu ihminen johtamassa sinua, ja näet toisten koneet. Tosin tämä kyseinen VATSIM servu vaatii todella paljon harjoitusta, koska sielä yritetään simuloida oikeata elämää. Voin antaa pienen esimerkin, miten selvitys tapahtuu vatsimissa.
        Ennen lentoonlähtöä olisi pitänyt vaihtaa tornin taajuudelle, mutta se unohtui ;).
        Taajuudet ovat sitten ihan pepulteen.

        Helsinki delivery, good evening, Finnair 354.

        Finnair 354, good evening, go ahead.

        Request clerance to Turku, Finnair 354.

        Finnair 354, cleared to Turku, Anton 1 hotel for departude, after take-off, climb four thousand feet, QNH 1031.

        Cleared to Turku, Anton 1 hotel for departude, after take-off climbing four thousand feet, QNH1031. Finnair 354

        Finnair 354, contact ground on 121 desimal 60. Morjens

        Contacting ground on 121 desimal 60.

        Helsinki ground, good evening, this is Finnair 354. Request startup and pushback.

        Finnair 354, start and push approved.

        Käynnistyksen ja työnnön jälkeen:

        Request taxi. Finnair 354.

        Finnair 354, taxi to holding point runway 04R.

        Luet äskeisen takaisin, ja rullaat odotukseen kiitotie 04R.
        Käytyäsi tarkistuslistat sun muut läpi, kajautat radioon:

        Ready for take-off, runway 04R, Finnair 354.

        Finnair 354, taxi to runway and wait.

        Taxi to runway and waiting, Finnair 354.

        Kun olet rullannut kiitotielle, odotat lähtölupaa. Pian radiosta kuuluu:

        Finnair 354, winds 220 degrees, five knots. Cleared for take-off runway 04R.

        Luet taas takaisin, samalla kun lisäät kaasua.

        Airborne! Finnair 354.

        Finnair 354, contact Helsinki radar on 119 desimal 3. Have nice flight!

        Otat yhteyden lähestymislennonjohtoon ja jatkat lentoa.. Myöhemmin sitten saat selvityksiä mm. matkalentoon, laskuun, jne.

        Nyt ei ollut tarkoitus kehuskella taidoilla, vaan kannustaa pilotteja ottamaan simusta kaikki irti! :)


    • - - - - >

      Eräs "oikean lentolupakirjan omaava" kaverini joka on ollut aktiivinen Falcon simulla verkossa lentävä (melko vaativa "friikki"), otti FSX'n käyttöön koneella jossa Sempron 3000 & 1 Go Ram & nVidia 7600 GT.

      Joidenkin asetuksien kevennyksen jälkeen ohjelma pyörii oikein mainosti ja hyvätasoisella esteettisyydellä. Hän on siihen erityisen tyytyväinen.

      • reiskamli

        kUN ALOITIN TÄMÄN VIESTIKESKUSTELUN NIIN KIITÄN MYÖS SINUA NOISTA VINKEISTÄSI,,SIIS KONE VINKKI,,MULLA EI OLE NYT RAHAA MOISTA KONETTA RAKENTAA..EDELLA KONEENI TIEDOT ALUSSA..MUTTA ESIM SHIP SIMULAATTORI 2006 PYÖRII JA GRAFIIKKA ON OK!REISKAc")JA TILASIN SILENT HUNTER 4 JA TOIVON SIITÄ MYÖS ILOJA!


    • www.fsx.fi

      mulla on 4gb muisti sinne ei mahu kuule paskaaakaan jos puhut fsx deluxsesta tai jostai muuasta mut x planesta en tiiä deluxe vei multa ainakin jotai suunilleen 2kp paljon ja vähä päälle ja kyl niitä tiedostoi kyllä on mut vähä uusimmissa simuis on esim fsx 2011 toivon synttäri lahjaks fsx 2009 vaikka se vie tilaa ni kyllä mulla näitä koneen muistareita riittää.www.fsx.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe