Esitelmä aiheita!!??

©Jozzu

Pitäisi tehdä esitelmä äidinkielestä, mistä tekisin..??

Ei yhtään ideaa!?

73

22596

Vastaukset

• Eläimistä, nuorisokulttuureista, musiikista, leffasta, oma keksimä tarina, ym...

• Tee minipossuista. Minä aikoinaan tein äidinkielen esitelmiä niistä. Ja siitä oli hauska etsiä tietoja ja haastatella yhden minipossun omistajaa. Suosittelen kyllä! :]

• Tee esitelmä:
      1. Kahvi. Sitähän sanotaan suomen kansallisjuomaksi.
      2. Suomalaisten käyttäytyminen ulkomailla. (Juopottelu, halukkuus/haluttomuus puhua vieraita kieliä, tavallisimmat käyttäytymisvirheet)
      3. Opiskelijoiden nykyinen asuntotilanne Suomessa.
      4. Isoäiti ja tietokone. Erikoinen/tavallinen/mahdollinen/mahdoton/aivan verraton yhdistelmä?
      5. Ydinvoima. Voisit esimerkiksi käsitellä ihmisten muuttuvia asenteita siihen.
      6. Mainonta. Kuinka paljon se todellisuudessa vaikuttaa ihmisten kulutusvalintoihin.
      7. Lisääntyvä liikalihavuus.
      8. Kodinkoneiden ym. laitteiden käyttöohjeet. Joskus niitä käännellään tietokoneiden avulla kielestä kieleen ja lopputulos saattaa olla aivan käsittämätön.
      9. Joku urheilulaji. Esimerkiksi riippuliito, purjehdus, laskuvarjohyppy.
      10. Rintaliivit. Millaisia olivat ennen (korsetit ym.) millaiset nykyään muodissa.
      11. Naisen asema islamissa.
      12. Kännykkä - vaarallinen? Säteilee?
      13. Aurinko energianlähteenä.
      14. Purukumi. Kenen keksintö?
      15. Eläinkokeita koskeva lainsäädäntö Suomessa, EU:ssa?

Kun pidät esitelmäsi niin jos mahdollista ota mukaan näytekappaleita esim. erilaisista purukumeista, rintaliiveistä tai käyttöohjeista. Purjevenettä et tietenkään raahaa suomentunnille. ;)

• Pirkitta kirjoitti:

Tee esitelmä:
      1. Kahvi. Sitähän sanotaan suomen kansallisjuomaksi.
      2. Suomalaisten käyttäytyminen ulkomailla. (Juopottelu, halukkuus/haluttomuus puhua vieraita kieliä, tavallisimmat käyttäytymisvirheet)
      3. Opiskelijoiden nykyinen asuntotilanne Suomessa.
      4. Isoäiti ja tietokone. Erikoinen/tavallinen/mahdollinen/mahdoton/aivan verraton yhdistelmä?
      5. Ydinvoima. Voisit esimerkiksi käsitellä ihmisten muuttuvia asenteita siihen.
      6. Mainonta. Kuinka paljon se todellisuudessa vaikuttaa ihmisten kulutusvalintoihin.
      7. Lisääntyvä liikalihavuus.
      8. Kodinkoneiden ym. laitteiden käyttöohjeet. Joskus niitä käännellään tietokoneiden avulla kielestä kieleen ja lopputulos saattaa olla aivan käsittämätön.
      9. Joku urheilulaji. Esimerkiksi riippuliito, purjehdus, laskuvarjohyppy.
      10. Rintaliivit. Millaisia olivat ennen (korsetit ym.) millaiset nykyään muodissa.
      11. Naisen asema islamissa.
      12. Kännykkä - vaarallinen? Säteilee?
      13. Aurinko energianlähteenä.
      14. Purukumi. Kenen keksintö?
      15. Eläinkokeita koskeva lainsäädäntö Suomessa, EU:ssa?

Kun pidät esitelmäsi niin jos mahdollista ota mukaan näytekappaleita esim. erilaisista purukumeista, rintaliiveistä tai käyttöohjeista. Purjevenettä et tietenkään raahaa suomentunnille. ;)

mmoi! voisitko keksiä lisää niitä esitelmän aiheita :) kiitos jo etukäteen:P

• joo hyvä idea taidan tehdä minipossuista

• Joo, hyviä ideoita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• typerä openi käski tehdä maanantaiksi ENGLANNINKIELISEN esitelmän, peukut pystyyn!!!

• sanos muuta susanne

• Jännää aika vanha juttu... hehhe

• On se jännä. Nyt ollaan jännän äärellä.

• Hah

• Katsokaa mallia sarjakuvasta Lassi ja Leevi, tunnetaan myös nimellä Paavo ja Elvis. Siinä mallia kaikille esitelmäntekijöille.

• tee puuha-petestä

• tee facebookista

• HYI

• MUnkin pitäs saada joku esitelmä aihe

• toi on vaikee!
    en itsekkään tiedä ja minulla on sama ongelma!

• Tee Aleksis Kivestä. Äikänope tykkää.

• Mun pitäis tehä saksan esitelmä jostain oikeesti kiinnostavasta aiheesta.
    Help?

• Tee Hitleristä

• Tee Oktoberfestistä. Esitelmän päätteeksi voitte lähteä yhdessä kaljalle aiheen havainnollistamiseksi.

• täydellistä

• pitäiskö tehä esitelmä joka kertoo esitelmän teosta

• ei kannata, voi olla hieman liian vaikeaa rajata aihetta

• Yhdys sanat olisi paras laatuinen esitelmä aihe.

• tässä istutaann äikän luokassa ja pitäs tehä esitelmä mutta ku en keksi mitää aihetta...

• tiiän että tosta on 6 vuotta mutta olen ihan samassa tilanteessa :))

• ineedhelp kirjoitti:

tiiän että tosta on 6 vuotta mutta olen ihan samassa tilanteessa :))

Mä myös!! :DD

• joo mistä revin päättö esitelmään aiheen??? bändit - vanha aihe eikä niinkään kiinnostava leffat - blaah julkkis - johanna tukiainen ahh eiku... :/

• dinot, south park, horoskoopit, pelaajat/huippu-urheilijat..?

• auttaaakaa eb keksi mitääbn bvcnomvkliiiiiiik ihkua

• They killed Kenny!
    Pitäkää South Park animaatiosta! xD tai jotain niistä hahmoista :d

• mullaki huomenna äikästä pitäis pitää esitelmä... Ajattelin eka tehä vanukkaasta mutta huomasin että se olikin vähän vaikeaa... help?!

• apinahemuli >=:)

• keksikääpä mulle esitelmän aihe !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

• äidinkielestä kerta niin sanot

• tarvitsen aiheen suulliseen englannin esitelmään aiha vapaa!!!1 APUA!!

• tee yksisarvivista eli unicorns <3

• unicornfani kirjoitti:

tee yksisarvivista eli unicorns <3

vitun homo

• Hei kaikille!
    Itse mietin kauan mistä tekisin äikän esitelmän.
    Näin jonkun kirjoittaneen tänne riippuliito ja siitä keksin kuumailmapallon,joten yksi aihe on kuumailmapallo tai ainakin siitä löytyy paljon tietoa! :)
    Onnea kaikille esitelmiä tekeville :).

• Tehkää league of legendistä gg wp

• Mun pitäis tehdä historiassa esitelmä. Aihe saa olla mikä vaan kunhan siin on ees jonki verran historiaa. Auttakaa mua en oikeest keksi aihetta. Nettiä ei saa käyttää esitelmän tekoon vaan kirjat käy. En myöskää jaksa lukee mitää paksuu kirjaa ja nyt oon pulassa!!

• Keskiaika

• Tee Hitlerin valtakaudesta. Pelkästään keskitysleireistä ja tuhoamisleireistä on mielenkiintosta hakea tietoa ja luokassa kaikkia kiinnostaa.

• Meidän piti pitää puhe äikässä. En millään keksinyt aihetta joten puhuin siitä miten vaikeaa oli keksiä aihe äikän puheeseen. Yksi luokkakaveri kertoi yksisarvisista. Oli hauska kurssi :)

• tein juuri samasta aiheesta silloin joskus xd

• Help

• Moikka! Munkin pitäis tehdä maanantaix äidinkielen esitelmä.. Saa valita aiheen ite, mut en vaan tiiä mist' tekisin? Auttaisitteko? ;)

• I promise you,pain without end.
    Joten keksikää jtn kirjoitettavaa,tää on "ns Blogi" kaikki vaan tarvitsevat aiheita johonkin esseisiin.
    KEKSIKÄÄ OMAT AIHEET
    Kahvi on kyllä hyvä :)

• Itse tein joskus sademetsistä. Nyt on kirjaesitelmä keskiviikkona. Sai itse päättää kirjan. Otin "ette te minua tunne" nimisen kirjan. Vielä pitää harjoitella. Muistakaa, että kannattaa harjoitella esim. peilin edessä tai kavereiden kanssa!

• Tehkää Ezio Auditore da Firenzen elämästä.

• Moi :)! Meil on ens tiistain hissan esitelmä.
    Enkä keksi mist tekisin sen :'(
    Siin on aihe vapaa, mut en siltikää tiiä et mist teen
    Onks sul mitää ideoit :)?

• Valitse vaikka joku tunnettu historian henkilö ja tee hänestä.

-Hitler
      -Napoleon
      -George Washington
      -Kristoffer Kolumbus
      -Mannerheim
      jne.

• jostain pelistä, suuresta yrityksestä, kirjasta, keksijöistä tai jostain arkipäivän huonekaluista yms. esim. paperi tai tietokone... luokkalaiseni teki ainakin lomakohteesta joka osoittautui aika kiinnostavaksi...

• Jännä että tätäkin ketjua pumpataan ylös, vaikka aloittaja on jo todennäköisesti valmistunut jo kymmenisen vuotta sitten :D

• Itsekkin juuri katsoin että 13 vuotta myöhemmin vieläkin joku tälläseen vastailee.

• jaa

• ????????????????????
    Auta minua

• mina en auta sinua

• Teeppä esitelmä vaikka yhdys sanoista. Opit samalla ne itsekin.

• Yhdyssana tulee yhteen spesialisti😂

• Miksi jore1961 ei tee ennää videoita??

Kirjoitettu:14.2.2017

• Miten ennenvanhaa soitettiin ja pidettiin yhteyttä

• kakka

• Otat sanakirjan käteesi. Mikä tahansa kirja tai lehtikin käy. Silmät kiinni valitset jonkin sanan.Tökkäät etusormesi johonkin kohtaan. Sana kuin sana. Arpomastasi sanasta kehität esitelmällesi tarinan. Toimii aina kuin junan vessa.

• Ite teen joko dinoista tai apinoista

• Meillä piti valita joku eläin, josta tehdä tietoteksti ja jos halusi niin sai esittää luokalle ja oli niin vähän aikaa miettiä aihetta niin tein oravasta ja joskus ajat sitten tein kissasta :). Kotona tykkään tehdä tosi paljon tietotekstejä. (Yleensä vain kopion netistä tietoa vihkoon :D)
    Aiheet joista olen kirjottanu kotona:
    Jääkarhu
    Punkki
    Kettu
    Laulujoutsen
    Orava
    Kahvi
    Kirahvi
    Kenguru
    Rotta
    Tulivuori
    Geysir (kuuma lähde)
    Suomi
    Avaruus
    Aurinko
    Aion ensi kerralla tehdä varmaan jostain villieläimestä kuten leijonasta tai norsusta tai jostain merkistä kuten Applesta tai NHL joukkueesta :) Kirjoitan tämän niin myöhään niin olet varmasti jo pitänyt sen esitelmän mutta tässä on jatkossakin ideoita :)

• tee kakasta

• tee aiheesta josta tiedät jo paljon ja olet kiinnostunut siitä

• roblox

• Roblox

• OMGXDD OOTTEXTE NIIN NOOBEJA ETTE ESITLEMÄ AIHETTA TEHKÄÄ PIKKUPIMPSKUSTA JA SOLINASTA

• Mistä historian aiheesta voisi tehdä tutkielman?

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.