South Island

KiwiGirl

Kia Ora,
Asuuko ketaan suomalaisia etela saarella? Itse muutin juuri Aucklandista Queenstowniin.

BTW: Suosittelen kaikille teille, jotka ovat viela Suomessa ja mietitte tanne tuloa.. Niin lahtekaa ihmeessa. Taalla on tosi nastaa.

10

2517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mualimalle

      Kävin juuri alkuvuodesta Queenstownissa: Kaunis paikka ja muutolla ainakin sun näköalat parani huomattavasti :)
      Kuule. Neuvoppa hieman: Kovin tekisi mieli muuttaa Uuteen seelantiin mutta mites sen oleskelu- ja työluvan kanssa? Sillä kolmen kuukauden väliaikaisella oleskeluluvalla ei pitkälle pötkitä jos aikoo jäädä pysyvästi. Onko luvat hankalia saada? Työtä sieltä näyttäisi saavan aika helpolla jos ei ole ensialkuun kovin kranttu sen suhteen mitä tekee. Matkalla läpi Uuden seelannin näin kymmeniä "TÖIHIN OTETAAN"-ilmoituksia mm. kauppojen ja ravintoloiden ikkunoissa.
      Miten tuon asunnon kanssa? Löytyykö vuokrakämppää helpolla ja miten vuokrat suhteessa palkkatasoon?

      • KiwiGirl

        Hei!
        No joo todellakin nakoalat parantui! Auckland oli tosi tylsa tahan verrattuna!! Ma tulin tanne work and holiday viisumilla. Se on niin helppo saada eika maksa mitaan, netissa vain hakemukset ja sain heti parin tunnin paasta viisumin ja tyoluvan. Sen avulla on tosi helppoa tulla maahan. Ma sain ihan kunnon tyopaikan W&H luvalla! Sit kun olet taalla voit hakea pysyvampaa oleskelu ja tyolupaa, mika hoituu todella helposti. Muutamat paperit pitaa tayttaa ;). Aucklandissa oli sen verran backpackareita, asenteet ovat sen mukaiset.. tosi paljon loytyy patkatoita ulkomaalaisille. Ei todellakaan kannata olla kranttu! Muutaman paivan tyosta saatta tulla vakkari paikka jos on hyva tyyppi. Aucklandissa ns kunnon tyopaikkoihin usein vaadittiin vahintaan 2 vuoden oleskelu tyoskentely viisumi.

        Ma loysin Aucklandista todella hienon kampan kahdessa paivassa. Menin suoraan vuokratoimistoihin ja kysyin listaa.. Kavin muutamat asunnon naytot ja heti loytyi sopiva. Se kamppa oli yksio ihan ydin keskustassa, hintaan kuului kuntosali ja uima-altaan kaytto. Hinta oli vahan halvempi kuin suomessa. Taalla Queenstownissa on todella vahan asuntoja keskustassa, ku taa on niin turisti mekka. Asunto loytyi viikon etsimisen jalkeen. Kamppa on todella hieno, hinta on sama kuin aucklandissa. Jos asuisi viereisessa kylassa Arrowtownissa, hinta olisi puolta pienempi. Kova kysynta = turistit ovat nostaneet hintoja.

        Perus palkkataso on alhaisempi kuin suomessa. Perus tyosta pitaa maksaa 11- 12.50 dollaria tunnilta miinus verot. Eri aloista riippuen palkkataso voi olla 11-150 dollaria tunnilta. Mutta aloittaessa ei ihan palkkatason ylapaahan paase! Taalla on monessa tyossa bonus systeemit, mulla jo kahden viikon jalkeen tyon aloituksesta palkka nousi huomattavasti.

        Mun mielesta kalleinta on ollut lentoliput tanne, siihen ku saa rahat niin kaikki muut kylla jarjestyy. Mulla oli noin 500 egee kateista tanne tullessa ja todella hyvin parjasin.


      • lomalle sinne
        KiwiGirl kirjoitti:

        Hei!
        No joo todellakin nakoalat parantui! Auckland oli tosi tylsa tahan verrattuna!! Ma tulin tanne work and holiday viisumilla. Se on niin helppo saada eika maksa mitaan, netissa vain hakemukset ja sain heti parin tunnin paasta viisumin ja tyoluvan. Sen avulla on tosi helppoa tulla maahan. Ma sain ihan kunnon tyopaikan W&H luvalla! Sit kun olet taalla voit hakea pysyvampaa oleskelu ja tyolupaa, mika hoituu todella helposti. Muutamat paperit pitaa tayttaa ;). Aucklandissa oli sen verran backpackareita, asenteet ovat sen mukaiset.. tosi paljon loytyy patkatoita ulkomaalaisille. Ei todellakaan kannata olla kranttu! Muutaman paivan tyosta saatta tulla vakkari paikka jos on hyva tyyppi. Aucklandissa ns kunnon tyopaikkoihin usein vaadittiin vahintaan 2 vuoden oleskelu tyoskentely viisumi.

        Ma loysin Aucklandista todella hienon kampan kahdessa paivassa. Menin suoraan vuokratoimistoihin ja kysyin listaa.. Kavin muutamat asunnon naytot ja heti loytyi sopiva. Se kamppa oli yksio ihan ydin keskustassa, hintaan kuului kuntosali ja uima-altaan kaytto. Hinta oli vahan halvempi kuin suomessa. Taalla Queenstownissa on todella vahan asuntoja keskustassa, ku taa on niin turisti mekka. Asunto loytyi viikon etsimisen jalkeen. Kamppa on todella hieno, hinta on sama kuin aucklandissa. Jos asuisi viereisessa kylassa Arrowtownissa, hinta olisi puolta pienempi. Kova kysynta = turistit ovat nostaneet hintoja.

        Perus palkkataso on alhaisempi kuin suomessa. Perus tyosta pitaa maksaa 11- 12.50 dollaria tunnilta miinus verot. Eri aloista riippuen palkkataso voi olla 11-150 dollaria tunnilta. Mutta aloittaessa ei ihan palkkatason ylapaahan paase! Taalla on monessa tyossa bonus systeemit, mulla jo kahden viikon jalkeen tyon aloituksesta palkka nousi huomattavasti.

        Mun mielesta kalleinta on ollut lentoliput tanne, siihen ku saa rahat niin kaikki muut kylla jarjestyy. Mulla oli noin 500 egee kateista tanne tullessa ja todella hyvin parjasin.

        Moi Kiwi,jos tuun kesälomalla sinne päin niin löytyskö sinulta majoitusta ja vähän voisit kertoo missä kandee käydä ?? .En ole häirikkö ,olen kaikin puolin fiksu ja siisti mukava nuorekas mies =) .Minkä ikäinen olet ? t.mies Stadista


      • KiwiGirl
        lomalle sinne kirjoitti:

        Moi Kiwi,jos tuun kesälomalla sinne päin niin löytyskö sinulta majoitusta ja vähän voisit kertoo missä kandee käydä ?? .En ole häirikkö ,olen kaikin puolin fiksu ja siisti mukava nuorekas mies =) .Minkä ikäinen olet ? t.mies Stadista

        En ole kirjoittanut mihinkaan deitti palstalle... NO Way, NEVER!!!


    • voin muuttaa

      Moi ,voisin muuttaa heti jos ois varma työpaikka ,voinko muuttaa sun luo =)?ja sä voisit varmaan hankkia mulle työpaikan ?oot varmaan nainen ,mun ongelma vaan on se etten osaa Englantia paljon yhtään ,asuisin jo varmaan siellä jos osaisin Englantia niin hyvin että tulisin toimeen jotenki =)..Kovasti tekis mieli pois Suomesta mut täytyy vaan tyytyä matkustamiseen ..t.Tosimies =)

      • Kiwi Girl

        Mun luo ei kukaan saa muuttaa! Enka oo mikaan tyovoimatoimisto. Enka etsi tosimiesta! Jos joku ei osaa englantia, niin ei se ole este lahtemiselle. Mut vahan enemman itsenaisyytta tarvitaan!!


      • Oletko valmis =)
        Kiwi Girl kirjoitti:

        Mun luo ei kukaan saa muuttaa! Enka oo mikaan tyovoimatoimisto. Enka etsi tosimiesta! Jos joku ei osaa englantia, niin ei se ole este lahtemiselle. Mut vahan enemman itsenaisyytta tarvitaan!!

        Moi kiwi,oon jo tulos sinnepäin joten valmistat varmaan mulle jotain yöpaikkaa =),heh ,älä säikähä ,en tuu ,palkat niin huonot siellä ,en orjaksi rupee ,jos 20e tunnissa jää käteen niin voin harkita ,ja muutenki huonot edut sielä,vuokrasta en tiiä mitä sielä joutuu maksaan ?.Hyvät jatkot orjatyöhön sielä..


    • Helgen

      Terve! En tieda oletko viela Qtownissa mutta anna halytys jos olet. Niin olen minakin. Asun toistaseksi taalla. Enka suomalaisia ennen taalla edes kohdannut. Jossakin ne vaijyy....

    • Helgen

      En edes lukenut naita ihania muita viesteja. Luin myohemmin, oli mahassa pitelemista ;)

      Olen ollut taalla puolisen vuotta, enka yhtakaan suomalaista kohdannut. Ehka sen takia etten puhu suomea taalla, en pahemmin kay baareissa, vaan vietan suht normi arkielamaa. Duuniin, duunista kotiin ja sillain.

      Pidahhan itsesi lampoisena!

    • Kiwi

      Moro Kiwi,olin siellä päin lomailemassa mutta et tullutkaan vastaan lentokentälle niinkuin toivoin =) ? ,odotin sua turhaan =),no oli mulla silti hauska loma =)..4 viikkoo vierähti nopeesti .Ois ollu kiva kun oisit opastanu =),heh ,läppä tää oli,olin ky sielä päin lomailemasa mutta en halunnu häiritä sua pikkusta..Jouluna taas johki päin maailmaa ..Amerikkaan päin aattelin tai Aasia..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      328
      3876
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      253
      3671
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2683
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      114
      2258
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      23
      2200
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      23
      2112
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1855
    8. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      45
      1852
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      320
      1601
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1422
    Aihe