Hoitajien palkankorotus

Olen kuullut ihan vain ohimennen että Imatran kaupunki aikoo nostaa sairaanhoitajien palkkoja, hyvä! Mutta entäs perus- ja lähihoitajat? Kuuluvatko he tähän saman noston piiriin?
Mun mielestä ei siitä ole ollut puhetta missään. Olen itse ph ja Imatran kaupunki palkkasi minut hoitajan nimikkeellä - palkka oli todella pieni työhön nähden, joten sanoin itseni irti ja siirryin naapurikaupungin palvelukseen. Eli viestiä sinne päättäjille, että tarkastakaapa niitä palkkoja KAIKILTA hoitoalan henkilöstöiltä.

7

1387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LPRannasta

      Imatralla voitais näissä asioissa ottaa mallia Lappeenrannasta, eikä aiheutettais kränää, kun toisten palkkoja nostetaan ja toisten ei.
      Mitä sanoo TEHY?? Eikö sen asia olisi ajaa kaikkien hoitajien asiaa, mutta taitaa olla samoin, kuin OAJ:llä, että heitetään palkoista päättäminen paikallistasolle. Ay toimihenkilöt kyllä pitävät huolen omista palkoistaan ja paikoistaan.

      • Superit

        Hoitajien liitot eivät sano mitään Imatralla. Liiton luottamusmiehet pitävät vain huolta omista ja sukulaistensa palkoista ja muut ovat vain jäsenmaksun maksajia. Ei ole kovin ylentävää, jos ay- luottamushenkilö on päättäjänä kaupungin luottamuselimissä eli istuu kahdella "pallilla".


      • sivusta seurannut
        Superit kirjoitti:

        Hoitajien liitot eivät sano mitään Imatralla. Liiton luottamusmiehet pitävät vain huolta omista ja sukulaistensa palkoista ja muut ovat vain jäsenmaksun maksajia. Ei ole kovin ylentävää, jos ay- luottamushenkilö on päättäjänä kaupungin luottamuselimissä eli istuu kahdella "pallilla".

        Eipä taida olla yhtään pääluotsikkaa kaupungin "luottamuselimissä"


    • naapuriin

      Nyt olisi korkea aika hoitajien nousta kapinaan. Mikäli useampi hoitaja päättää irtisanoutua ja mennä muualle työhön, niin eiköhän työntekijän arvostus ala nousta. Muutenhan Imatralla ei työntekijöitä arvosteta, mutta jos edes maksettaisiin palkkaa! Hoitajilla on ollut jo pitkään hyväntahtoisuutta ja joustoa työvuorojen, vapaapäivien yms. vaihdoissa ja mikäli hoitajat eivät enää näihin suostu, niin jotain työnantajan toimenpiteitä on pakko tehdä ja helpoin niistä olisi maksaa työntekijöille kunnon palkkaa. Moni hoitaja tinkii omasta ja perheensä elämänlaadusta vain työn vuoksi tekemällä ylipitkiä työvuoroja ja vaihtamalla työvuoroja saamatta siitä mitään kunnon korvausta.

      • Rapatin ko

        akat norsunluutorneissaan vaan istuvat hyvällä palkalla ja levittelevät perseitä,kohta ovat kun hirvillä,oma etu ja "kokoukset"ja lounaat ja hotellielämä,koulutuskänni,siinä etuja joita nauttiessa ei paljon rivimiehen tai naisen huolet tai palkka huoleta.Ei tarvi perseitä pestä,olla eritteiden kanssa,ku omiaan.


      • vibi
        Rapatin ko kirjoitti:

        akat norsunluutorneissaan vaan istuvat hyvällä palkalla ja levittelevät perseitä,kohta ovat kun hirvillä,oma etu ja "kokoukset"ja lounaat ja hotellielämä,koulutuskänni,siinä etuja joita nauttiessa ei paljon rivimiehen tai naisen huolet tai palkka huoleta.Ei tarvi perseitä pestä,olla eritteiden kanssa,ku omiaan.

        näinhän se on tosiaan!!! Ja jos jostain uskallat kysyä/sanoa, nii vastaus on" Jos ei miellytä, niin aina voi hakeutua muihin työyksiköihin"....


      • HoitsuM75
        vibi kirjoitti:

        näinhän se on tosiaan!!! Ja jos jostain uskallat kysyä/sanoa, nii vastaus on" Jos ei miellytä, niin aina voi hakeutua muihin työyksiköihin"....

        Olen yksityisellä töissä. En imatralla. Toimin mielenterveyspotilaiden kanssa. Ilmeisesti teen hommat sen verran hyvin, että pomo sanoi nostavansa palkkaa 300 eurolla!! EI jaksa odotella mitään lakialoitteita, Eihän mikään laki säädä paljonko sitä palkkaa saa maksaa. Kiitän ja otan vastaan. Eikä ole mikään PIHI POMO!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      451
      2229
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      225
      1991
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1562
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1301
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      148
      1267
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      49
      1170
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      65
      1060
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1044
    Aihe