cavalier king charlesin lenkittäminen

Neitonenn

Ajattelin vain kysäistä, että kuinkas pitkiä lenkkejä kyseisellä aikuisella koiralla voi teettää päivittiäin/viikossa? Tiedän, että se riippuu miten on tottunut, ja niin pois päin. Mutta ajattelin kuitenkin kysäistä. Jos mahdollisesti tämän koiran hankkisin.

Olen lukenut että kokoonsa nähden tämä jaksaa lenkkeillä ihan kivasti?

Edes jonkunlaista arviota voitte heittää.

14

5153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cavalieria

uroksia molemmat, kyllä silloin tällöin meni tunnin-parinkin lenkki. Yleensä lenkkeilimme kuitenkin 3 x 20-30 min. lenkkejä.
      Eli sama kilometreinä: päivittäin 3 x 2-3 km ja silloin tällöin 10 - 15 km!!!

Koira täytyy tietysti totuttaa lenkkeilyyn, äkkiseltään ei mitään koiraa saa viedä pitkälle lenkille ja pitkille lenkeille voi varata vähän makupalaa ja vettä mukaan.

• -R-

aamulla ja illaalla 10-30min ja päivällä sitten pidempi 1-2h. ja jaksaa ihan hyvin:)

• terveys789

millainen on cavalierin terveys tai miten cavalierin luonne eroaa esim amerikan cockerista eli jenkistä?

• kaksi cavalieriä
        terveys789 kirjoitti:

millainen on cavalierin terveys tai miten cavalierin luonne eroaa esim amerikan cockerista eli jenkistä?

muista spanieleista... mutta cavalier on aina iloinen, ihmisystävällinen ja oppivainen koira, jota näkee myös paljon agilityssä.

• kaksi cavalieriä
        kaksi cavalieriä kirjoitti:

muista spanieleista... mutta cavalier on aina iloinen, ihmisystävällinen ja oppivainen koira, jota näkee myös paljon agilityssä.

viimeisin cavalierini eli 15-vuotiaaksi.

• kysyttyjä

cavalier tuntuu olevan kysytty,olemme kysyneet kaikki kennelit läpi, mutta menneitä on pennut,uusi tulossa mutta kuulemma listaaa on niin pitkälle ettei kaikki alustavat varaajatkaan valitettavasti saa,sispä mistä cavalier?

• presachicka

Näyttäisi tosiaan nuo Cavat olevan kovassa kysynnässä. Varmasti aivan ihanan luonteensa takia. Soveltuvat myös pienemmillekin ulkoiluttajille :)

Jos pentua todella tahdot niin ei auta kuin odottaa. Yleensä pentuja kannattaa kysellä ajoissa, jotta saa omansa (joskus joutuu kyselemään jopa vuotta tai kahta ennen). Odotus palkitaan.

Me itse odotimme jonkun aikaa silloin kun meille tuli Cava (nyt jo 6v herra). Otettiin se Panda's kennelistä ja suosittelenkin sinua kysymään sieltä, että onko pentuja tiedossa lähiaikoina. Kirstiltä saa niin hyvä koti- kuin näyttelykoiriakin. Olen ainakin itse ollut erittäin tyytyväinen Kirstin meille valitsemaan pentuun. Hän on erittäin asian tunteva ja osaa neuvoa missä tahansa Cavoihin liittyvissä asioissa.

• spkcava
        presachicka kirjoitti:

Näyttäisi tosiaan nuo Cavat olevan kovassa kysynnässä. Varmasti aivan ihanan luonteensa takia. Soveltuvat myös pienemmillekin ulkoiluttajille :)

Jos pentua todella tahdot niin ei auta kuin odottaa. Yleensä pentuja kannattaa kysellä ajoissa, jotta saa omansa (joskus joutuu kyselemään jopa vuotta tai kahta ennen). Odotus palkitaan.

Me itse odotimme jonkun aikaa silloin kun meille tuli Cava (nyt jo 6v herra). Otettiin se Panda's kennelistä ja suosittelenkin sinua kysymään sieltä, että onko pentuja tiedossa lähiaikoina. Kirstiltä saa niin hyvä koti- kuin näyttelykoiriakin. Olen ainakin itse ollut erittäin tyytyväinen Kirstin meille valitsemaan pentuun. Hän on erittäin asian tunteva ja osaa neuvoa missä tahansa Cavoihin liittyvissä asioissa.

Voiko cavan kanssa ulkoilla enemmän, kuin tuon 1,5-2h lenkin muutaman lyhyemmän päivässä.

Mulla spk ja haaveissa cava. Kun spk:n kanssa mennään 1,5h aamulla, 2 töiden jälkeen ja 1,5-2h illalla eli yht. 5-5 1/2h päivässä, niin pysyisikö cava mukana (ja nauttisko siitä) vai pitäisikö ottaa vain jollekin mukaan tehdä pari lyhyempää kävelyä erikseen?

Niin, ja ennen kuin kukaan ehtii huomatuttaa, toki myös yksilöaikaa kullekin koiralle joka tapauksessa, pentuaikana leimautumisen vuoksi ja myöhemmin koulutuksen merkeissä.

• jaksaa se aina
        spkcava kirjoitti:

Voiko cavan kanssa ulkoilla enemmän, kuin tuon 1,5-2h lenkin muutaman lyhyemmän päivässä.

Mulla spk ja haaveissa cava. Kun spk:n kanssa mennään 1,5h aamulla, 2 töiden jälkeen ja 1,5-2h illalla eli yht. 5-5 1/2h päivässä, niin pysyisikö cava mukana (ja nauttisko siitä) vai pitäisikö ottaa vain jollekin mukaan tehdä pari lyhyempää kävelyä erikseen?

Niin, ja ennen kuin kukaan ehtii huomatuttaa, toki myös yksilöaikaa kullekin koiralle joka tapauksessa, pentuaikana leimautumisen vuoksi ja myöhemmin koulutuksen merkeissä.

Jäät ainakin itse sille kakkoseksi kestävyydessä :-) Kaverini harrastaa cavansa kanssa pitkiä juoksulenkkejä !

• hetkellä

Cavalier on todellakin kysytty rotu ja kasvattajilla on pitkä lista uutta pentua havittelevista.
      Kuten joku sinua jo neuvoikin,niin kannattaa varmaankin odotella tuonne syksyyn,sillä suurinosa haluaa pennun kesäksi...en ymmärrä miksi,sillä itselläni on kaksi Cavaa ja molemmat ovat tulleet meille syksyllä ja mitään ongelmaa ei ole syntynyt.
      Koiran hankinta vaatii kärsivällisyyttä ja kyllä se odotus aikanaan palkitaan.
      Mikäli saat haluamasi koiran,niin saat Cavasta todella ihanan seuralaisen ja harrastuskoiran itsellesi.
      Mitä Cavan ulkoiluun tulee,niin meillä ainakin lenkkeillään ainakin kerran päivässä 1,5-2h ja siihen muut lyhemmät lenkit päälle.
      Tuostakin ajasta suurimman osan koiramme saavat juosta vaapana metsässä,joten on kyllä todellakin jaksava ja aktiivinen rotu kokoonsa nähden.

• presachicka

Cava jaksaa varmasti niin paljon kun itse sitä vaan jaksat ulkoiluttaa.

Yleensä se on omistaja, jolta virta ensin loppuu, eikä Cava ;)

• kaksimarsua

on cavalier, ja käy lenkillä n. 3 kertaa :) aamulla vain semmoinen lenkki, että tarpeet kerkiää tulla, ja sitten kaksi muuta lenkkiä on pitempiä :) Aamulenkinkin voi tehdä pitkän, jos haluaa! Lauantaina ja sunnuntaina ehkä lenkitetään neljäkin kertaa.. :D Virtaahan cavoilla riittää!

• 2cavatyttöä

Moi

ota yhteys cavalieryhdistyksen pentuvälitykseen, sieltä saat ohjeita ja tietoja syntyvistä pennuista.Tämä takaa sen, ettet osta vahingossakaan pentutehtailijalta koiraasi.

• juuho

Onko cavaa helppo pitää irti, että pysyykö nätisti lähellä melkein automaattisesti? Vai lähteekö heti omille teillensä ja niin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      57
      5469
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      91
      4281
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      372
      2540
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      70
      1065
    5. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      330
      1028
    6. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      61
      833
    7. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      806
    8. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      28
      793
    9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      102
      789
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      779
    Aihe