cavalier king charlesin lenkittäminen

Neitonenn

Ajattelin vain kysäistä, että kuinkas pitkiä lenkkejä kyseisellä aikuisella koiralla voi teettää päivittiäin/viikossa? Tiedän, että se riippuu miten on tottunut, ja niin pois päin. Mutta ajattelin kuitenkin kysäistä. Jos mahdollisesti tämän koiran hankkisin.

Olen lukenut että kokoonsa nähden tämä jaksaa lenkkeillä ihan kivasti?

Edes jonkunlaista arviota voitte heittää.

14

4774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cavalieria

      uroksia molemmat, kyllä silloin tällöin meni tunnin-parinkin lenkki. Yleensä lenkkeilimme kuitenkin 3 x 20-30 min. lenkkejä.
      Eli sama kilometreinä: päivittäin 3 x 2-3 km ja silloin tällöin 10 - 15 km!!!

      Koira täytyy tietysti totuttaa lenkkeilyyn, äkkiseltään ei mitään koiraa saa viedä pitkälle lenkille ja pitkille lenkeille voi varata vähän makupalaa ja vettä mukaan.

    • -R-

      aamulla ja illaalla 10-30min ja päivällä sitten pidempi 1-2h. ja jaksaa ihan hyvin:)

      • terveys789

        millainen on cavalierin terveys tai miten cavalierin luonne eroaa esim amerikan cockerista eli jenkistä?


      • kaksi cavalieriä
        terveys789 kirjoitti:

        millainen on cavalierin terveys tai miten cavalierin luonne eroaa esim amerikan cockerista eli jenkistä?

        muista spanieleista... mutta cavalier on aina iloinen, ihmisystävällinen ja oppivainen koira, jota näkee myös paljon agilityssä.


      • kaksi cavalieriä
        kaksi cavalieriä kirjoitti:

        muista spanieleista... mutta cavalier on aina iloinen, ihmisystävällinen ja oppivainen koira, jota näkee myös paljon agilityssä.

        viimeisin cavalierini eli 15-vuotiaaksi.


    • kysyttyjä

      cavalier tuntuu olevan kysytty,olemme kysyneet kaikki kennelit läpi, mutta menneitä on pennut,uusi tulossa mutta kuulemma listaaa on niin pitkälle ettei kaikki alustavat varaajatkaan valitettavasti saa,sispä mistä cavalier?

      • presachicka

        Näyttäisi tosiaan nuo Cavat olevan kovassa kysynnässä. Varmasti aivan ihanan luonteensa takia. Soveltuvat myös pienemmillekin ulkoiluttajille :)

        Jos pentua todella tahdot niin ei auta kuin odottaa. Yleensä pentuja kannattaa kysellä ajoissa, jotta saa omansa (joskus joutuu kyselemään jopa vuotta tai kahta ennen). Odotus palkitaan.

        Me itse odotimme jonkun aikaa silloin kun meille tuli Cava (nyt jo 6v herra). Otettiin se Panda's kennelistä ja suosittelenkin sinua kysymään sieltä, että onko pentuja tiedossa lähiaikoina. Kirstiltä saa niin hyvä koti- kuin näyttelykoiriakin. Olen ainakin itse ollut erittäin tyytyväinen Kirstin meille valitsemaan pentuun. Hän on erittäin asian tunteva ja osaa neuvoa missä tahansa Cavoihin liittyvissä asioissa.


      • spkcava
        presachicka kirjoitti:

        Näyttäisi tosiaan nuo Cavat olevan kovassa kysynnässä. Varmasti aivan ihanan luonteensa takia. Soveltuvat myös pienemmillekin ulkoiluttajille :)

        Jos pentua todella tahdot niin ei auta kuin odottaa. Yleensä pentuja kannattaa kysellä ajoissa, jotta saa omansa (joskus joutuu kyselemään jopa vuotta tai kahta ennen). Odotus palkitaan.

        Me itse odotimme jonkun aikaa silloin kun meille tuli Cava (nyt jo 6v herra). Otettiin se Panda's kennelistä ja suosittelenkin sinua kysymään sieltä, että onko pentuja tiedossa lähiaikoina. Kirstiltä saa niin hyvä koti- kuin näyttelykoiriakin. Olen ainakin itse ollut erittäin tyytyväinen Kirstin meille valitsemaan pentuun. Hän on erittäin asian tunteva ja osaa neuvoa missä tahansa Cavoihin liittyvissä asioissa.

        Voiko cavan kanssa ulkoilla enemmän, kuin tuon 1,5-2h lenkin muutaman lyhyemmän päivässä.

        Mulla spk ja haaveissa cava. Kun spk:n kanssa mennään 1,5h aamulla, 2 töiden jälkeen ja 1,5-2h illalla eli yht. 5-5 1/2h päivässä, niin pysyisikö cava mukana (ja nauttisko siitä) vai pitäisikö ottaa vain jollekin mukaan tehdä pari lyhyempää kävelyä erikseen?

        Niin, ja ennen kuin kukaan ehtii huomatuttaa, toki myös yksilöaikaa kullekin koiralle joka tapauksessa, pentuaikana leimautumisen vuoksi ja myöhemmin koulutuksen merkeissä.


      • jaksaa se aina
        spkcava kirjoitti:

        Voiko cavan kanssa ulkoilla enemmän, kuin tuon 1,5-2h lenkin muutaman lyhyemmän päivässä.

        Mulla spk ja haaveissa cava. Kun spk:n kanssa mennään 1,5h aamulla, 2 töiden jälkeen ja 1,5-2h illalla eli yht. 5-5 1/2h päivässä, niin pysyisikö cava mukana (ja nauttisko siitä) vai pitäisikö ottaa vain jollekin mukaan tehdä pari lyhyempää kävelyä erikseen?

        Niin, ja ennen kuin kukaan ehtii huomatuttaa, toki myös yksilöaikaa kullekin koiralle joka tapauksessa, pentuaikana leimautumisen vuoksi ja myöhemmin koulutuksen merkeissä.

        Jäät ainakin itse sille kakkoseksi kestävyydessä :-) Kaverini harrastaa cavansa kanssa pitkiä juoksulenkkejä !


    • hetkellä

      Cavalier on todellakin kysytty rotu ja kasvattajilla on pitkä lista uutta pentua havittelevista.
      Kuten joku sinua jo neuvoikin,niin kannattaa varmaankin odotella tuonne syksyyn,sillä suurinosa haluaa pennun kesäksi...en ymmärrä miksi,sillä itselläni on kaksi Cavaa ja molemmat ovat tulleet meille syksyllä ja mitään ongelmaa ei ole syntynyt.
      Koiran hankinta vaatii kärsivällisyyttä ja kyllä se odotus aikanaan palkitaan.
      Mikäli saat haluamasi koiran,niin saat Cavasta todella ihanan seuralaisen ja harrastuskoiran itsellesi.
      Mitä Cavan ulkoiluun tulee,niin meillä ainakin lenkkeillään ainakin kerran päivässä 1,5-2h ja siihen muut lyhemmät lenkit päälle.
      Tuostakin ajasta suurimman osan koiramme saavat juosta vaapana metsässä,joten on kyllä todellakin jaksava ja aktiivinen rotu kokoonsa nähden.

    • presachicka

      Cava jaksaa varmasti niin paljon kun itse sitä vaan jaksat ulkoiluttaa.

      Yleensä se on omistaja, jolta virta ensin loppuu, eikä Cava ;)

      • kaksimarsua

        on cavalier, ja käy lenkillä n. 3 kertaa :) aamulla vain semmoinen lenkki, että tarpeet kerkiää tulla, ja sitten kaksi muuta lenkkiä on pitempiä :) Aamulenkinkin voi tehdä pitkän, jos haluaa! Lauantaina ja sunnuntaina ehkä lenkitetään neljäkin kertaa.. :D Virtaahan cavoilla riittää!


    • 2cavatyttöä

      Moi

      ota yhteys cavalieryhdistyksen pentuvälitykseen, sieltä saat ohjeita ja tietoja syntyvistä pennuista.Tämä takaa sen, ettet osta vahingossakaan pentutehtailijalta koiraasi.

      • juuho

        Onko cavaa helppo pitää irti, että pysyykö nätisti lähellä melkein automaattisesti? Vai lähteekö heti omille teillensä ja niin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      109
      7883
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2185
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1609
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe