Olen pitänyt jonkin aikaa Dimexin raivurinpukua. Voi surkeus kuinka joustamaton ja kankea asu. Raivurinhaalari on leikattu niin että isosta koosta huolimatta se kiristää liikkuessa. Kangas on kuin peltiä ja tarttuu hikiseen ihoon kiinni. No jos pakkasella tai märällä laittaa alle väliasun niin tilanne on entistä toivottomampi. Pari viikkoa on nyt mennyt Made in China verkkareissa ja kyllä sujuu ja jalka nousee. Ei ahdista.
Ei ollut rahoille vastinetta suomalaisessa tuotteessa !
Joustamaton Dimexin metsurinpuku
13
6237
Vastaukset
- Mitä päälle kesäksi ?
Tuosta Dimexasusta olen samaa mieltä. Eikö tosiaan ole enää joustavasta kankaasta tehtyjä metsurinvaatteita.
Dimexissä pituusmitta sopii, mutta leveydeltään reisiltä ja persukselta ahtaat.
Jos ojan yli loikkaat, niin on räätälille asiaa. Valmistajaa ei varmaan kiinosta kun saa vain rahat pois asiakkaalta.saa joustavasta kankaasta tehtyjä metsurinasuja. Syksyllä tuli ruotsalaisilta isoilta valmistajilta uudet joustavat vaatteet. Tän talven perusteella ovat ihan ehdottamat kun vertaa aikaisempiin saman valmistajan vaatteisiin. Uudet joustaa tosi hyvin ja ovat päällä kuin verkkarit. Hintaakin on mutta mun mielestä ovat hintansa väärtit. Tosin, kuka nyt turvahousuissa raivaa. Siihen on sit taas omat pehmustein varustetut housut.
- Juusoppi
petri-79 kirjoitti:
saa joustavasta kankaasta tehtyjä metsurinasuja. Syksyllä tuli ruotsalaisilta isoilta valmistajilta uudet joustavat vaatteet. Tän talven perusteella ovat ihan ehdottamat kun vertaa aikaisempiin saman valmistajan vaatteisiin. Uudet joustaa tosi hyvin ja ovat päällä kuin verkkarit. Hintaakin on mutta mun mielestä ovat hintansa väärtit. Tosin, kuka nyt turvahousuissa raivaa. Siihen on sit taas omat pehmustein varustetut housut.
Minkä merkkiset oli jouustavat ja tilavat raivuumiehen housut?
Tosi on että nuo Dimexit kiristää ja junnaa. Sama vika on raivaajan ja turvapaikallisissa metsurinhousuissakin. Kuinkahan niitä voi joku käyttää ? - Merkki
Juusoppi kirjoitti:
Tosi on että nuo Dimexit kiristää ja junnaa. Sama vika on raivaajan ja turvapaikallisissa metsurinhousuissakin. Kuinkahan niitä voi joku käyttää ?itte käytän stihlin ja huskvarnan raivurihousuja, ei valittamista, tosin vyötärö voisi olla kapiampi, tuppaa raivatessa läskit karisemaan.
Juusoppi kirjoitti:
Tosi on että nuo Dimexit kiristää ja junnaa. Sama vika on raivaajan ja turvapaikallisissa metsurinhousuissakin. Kuinkahan niitä voi joku käyttää ?on husku tai jonssi, samaa huosua saa kummaltakin. Itsellä huskut kun maahantuojan edustaja antoi niistä hyvät alennukset.
- Arska
Eikö Leppävirralla ole pakkaa venyvää kangasta ?
- dimex
minullekin annettiin mhyltä dimexin kamppeita. sappaita pidin kerran. en tykännyt. dimexin raivaushousut kestivät 2 vkoa kunnes haaruksista ratkesi. en antanut sen vielä haitata, kunnes viime viikolla olin raivannut pohjan raivausta n 1.5 ha ja olin päässyt autolleni ja rupesin kaivamaan autoni avaimia. taskuun oli syntynyt reikä ja 3h sain etsiä avaimia metsästä kunnes löytyi. jalassani on nyt tutut ja turvalliset stihlin housut.
- Rits Räts
Työnantajani hankki minullekin Dimexit. Siellä on varmasti ajateltu asiaa niinkun armeijassa että koko on oikea mutta vääränlainen mies housujen sisällä.
Siinäpä se ongelma on että kun vaate ahdistaa eikä suju. Ei sitten millään jousta vaikka kuinka tempoisi ja märkänä tilanne on aivan toivoton. Ennen ei helpota ennenkä ratkeavat.
Jos ei Dimex kuuntele käyttäjiä niin pian saavat neuloa itellesä vaatteita.
- metsurinpuvuissa
Onko olemassa hengittävästä kankaasta tehtyjä metsurin pukuja. Ainakin viimeisin hankkimani Stihlin puku on kertakaikkiaan kelvoton, on tiivis kuin sadepuku. Entiset vanhat puvut oli huomattavasti mukavampia työssä.
- Matias E.
Miksi valmistajat eivät kysy ammattimetsureilta ? Vai onko niin että katteet on niin kovat ettei tarvi kysyä. Vähempikin myynti riittää, kun kate on kova.
Verkkarit on raivuuhommissa pistämättömät. - Rai-Raivaaja
Vastoin yleistä mielipidettä olen hyvin tyytyväinen Dimexin raivaushaalareihin. Hyvin on minulle istunut ja kestänyt. Kolmisen vuotta ja yli 200 ha olen niillä raivannut ihan pienillä korjauksilla.
Dimexin työpuseroissa on sanomista. Ovat kuten still-puserot liian tiiviitä, jos ei ulkoa kastu niin kastuu sisältä päin. Puseroihin pitäs saada enemmän tavallista kangasta. Kostealla kelillä sitten sadeviitta niskaan. - Metsuri X
Tässä ketjussa esilletulleitten ongelmien vuoksi boikotoin Dimexiä. Elleivät opi tekemään kunnon joustavia ja tilavia työasuja metsään, niin sen firman tarina metsätyövaatteitten osalta on finito.
Melkeinpä järjestyksessä kaikki ammattilaiset ovat tyytymättömiä kun vaate ahdistaa ja estää liikkumista.
Pitää olla varsinainen riukukinttu jos vaatteet ovat sopivia.- Severi Suhoi
Kuumassa Dimexin ahtausongelmat pahenevat. Kangas liimautuu hikiseen ihoon ja ahdistaa liikkumista.
Housun leikkaus on aivan surkea. Kiikkuvat puolitangossa ja hidastavat kulkua. Pitäs olla renki nostelemassa housuja. Pienmetsänomistajalla ei ole varaa sellaista palkata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073195GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521075Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351022- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24831