Palawan & Visayas

Kyselijät

Hei,

Osaako kukaan sanoa, miten hyvin Palawanilla ja Viayasilla on majoitusta tarjolla? Olemme suunnittelemassa noin 3 kk kestävää matkaa Filippiineille 2008 tammi-maaliskuussa, ja olisimme kiinnostuneita tietämään, millaista ja minkä hintaista majoitusta on tarjolla. Netistä olemme toki löytäneet useita majoitusvaihtoehtoja, mutta nämä tuppaavat olemaan hieman tyyriimmän puoleisia resortteja, joilla nettisivut ylipäätään on.

Olemme kiertäneet Thaimaata ja Kambodzaa samoin 3 kk, siellä majapaikoista ei ollut pulaa. Onkohan Palawanilla ja Visayasilla sama juttu? Eli budjettimajoitusta löytää suht hyvin paikanpäältä? Myös muista paikoista olisi kiva saada vinkkejä!

12

4304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lenny

      Moi!

      Oon itsekin matkalla tammikuussa 2008 Filippiineille ja Cebulle. :)

      Aiemman kokemuksen perusteella voin taata, että ainakin Cebun ja Boholin alueelta, josta minulla on kokemusta, löytyy todella hyvin edullisia majoituspaikkoja vaikka kuinka paljon. Varmaan Lonely Planetin ohjeilla löytyy ihan kivasti jo alkuun paikkoja.

      Paikkoja joita voisin suositella tolla alueella on esimerkiksi Malapascua island, joka on pikku saari Cebun pohjoispuolella. Sinne pääsee näppärästi matkustamalla Cebu citystä bussilla pohjoiseen Mayaan ja sieltä on venekuljetus Malapascualle. Bussimatkaan kannattaa varata 5-6h aikaa, mutta venematka Mayasta Malapascuaan on ehkä noin 20 min. Malapascualla ei ole juuri mitään, mutta siinä sen viehätys juuri piileekin. Pari ravintolaa ja sukellusmestaa, mutta muuten paikka, jossa saa olla todella rauhassa. Koko saarella ei myöskään ole autoja! On nimittäin niin pieni saari, että kävellen ja mopolla pääsee näppärimmin ympäri saarta. Luontonsa ja maisemiensa puolesta Malapascua on kyllä aivan täydellinen paratiisisaari.

      Toinen hyvä paikka on Bohol kokonaisuudessaan. Suurin osa turisteista Boholilla päätyy Tagbilaranin vieressä sijaitsevalle Panglaon saarelle ja siellä paikkaan Alona Beach. Sinänsä huippu paikka, mutta kannattaa ehdottomasti myös kiertää ympäri Boholia, josta löytyy vaikka mitä nähtävää aina tarsiereista Chocolate Hillseihin. Jos sukellus kiinnostaa, niin Panglao lienee Boholilla paras tukikohta.

      Itse ajattelin seuraavalla reissulla suunnata pohjois Mindanaolla sijaitsevalle Camiguinin saarelle. Pieni saari, jossa on seitsemän tulivuorta. Luonnonnähtävyytenä vaikuttaa aivan huikealta paikalta.

      Joulusta tammikuun alkuun lienee kiireisin sesonki Cebulla sinulogin johdosta. Ainakin itse huomasin, että sinulogin jälkeen joka paikkaan pääsi helpommin ja myös edullisemmin. Toki eipä Filippiineillä nuo sesonkihinnatkaan päätä huimaa.

      Jos kiinnostaa, niin kysele lisää Cebusta ja Boholista. Voin kertoa jotain kokemuksia, mutta en jaksa tältä istumalta ihan romaania kirjoittaa. =)

      • Kyselijät

        Moi!

        Kiitos vastauksesta! Sait meidät heti kiinnostumaan niin Boholista kuin Malapascuastakin. Meidän reissumme on nyt edennyt niin, että olemme varanneet lennot Kuala Lumpuriin tammi-huhtikuu 08. KL:ista olisi sitten tarkoitus ottaa lennot Manilaan tai Cebuun ja siitä sitten lähteä eteenpäin.

        Todella huojennuttavaa kuulla, että majoitusta löytyy hyvin! Meillä on Filippiinien Lonely Planetkin jo kovassa käytössä... Täytynee seuraavaksi alkaa miettiä vähän tarkemmin paikkoja mihin mennä, muttei kuitenkaan liian tarkkaan ;) Fiiliksen mukaanhan sitä sitten kuitenkin liikutaan!

        Malapascua kuulostaa kyllä juuri sellaiselta paikalta, jota haemme! Kiitos vinkistä! Olisko sulla jotakin erityistä, jota haluaisit suositella Boholilla?


      • Lenny
        Kyselijät kirjoitti:

        Moi!

        Kiitos vastauksesta! Sait meidät heti kiinnostumaan niin Boholista kuin Malapascuastakin. Meidän reissumme on nyt edennyt niin, että olemme varanneet lennot Kuala Lumpuriin tammi-huhtikuu 08. KL:ista olisi sitten tarkoitus ottaa lennot Manilaan tai Cebuun ja siitä sitten lähteä eteenpäin.

        Todella huojennuttavaa kuulla, että majoitusta löytyy hyvin! Meillä on Filippiinien Lonely Planetkin jo kovassa käytössä... Täytynee seuraavaksi alkaa miettiä vähän tarkemmin paikkoja mihin mennä, muttei kuitenkaan liian tarkkaan ;) Fiiliksen mukaanhan sitä sitten kuitenkin liikutaan!

        Malapascua kuulostaa kyllä juuri sellaiselta paikalta, jota haemme! Kiitos vinkistä! Olisko sulla jotakin erityistä, jota haluaisit suositella Boholilla?

        No Boholilla käydessä ihan must juttuja on tietenkin chocolate hills ja sit tietenkin tarsierit. Tarsier sactuaryjä löytynee useitakin Boholilta. Varmaan parhaat, missä tarsierit ovat edes suurin piirtein luonnon oloissa, sijaitsevat Boholin saares sisäosissa. Kannattanee siis yhdistää tuo Chocolate hills & tarsier reissu. Niin itse ainakin tein. =)

        Itse Boholilla käydessäni olin sielä ainoastaan kolme päivää, joten en ihan valtavasti ehtinyt saarta kierrellä, mutta olen kuullut, että pitkin saarta on ns. rauhallisempia rantoja aika paljonkin. Eli jos "turistivapaat rannat" kiinnostaa, niin tuolta olis hyvät mahkut niitä löytää.

        Toi Panglao on mun mielestä sellainen mukava semi-turistipaikka, eli siellä on turisteille tarvittavat palvelut hyvin saatavilla, mutta se ei oo kuitenkaan mikään Kanarian saaret. Boracaylla en ole käynyt, mutta kuuleman mukaan se alkaa lähennellä enempi ns. massaturistikohdetta. Makuasia sitten mistä kukin tykkää.

        Suosittelen lämpimästi Manilan skippaamista, eli jos vaan saatte KL:stä suorat lennot Cebuun, niin aina parempi. Manila lienee niitä hallitsemattoman kaupunki"kehityksen" selkeimpiä ilmentymiä. Aika kaoottinen paikka.


      • Kyselijät
        Lenny kirjoitti:

        No Boholilla käydessä ihan must juttuja on tietenkin chocolate hills ja sit tietenkin tarsierit. Tarsier sactuaryjä löytynee useitakin Boholilta. Varmaan parhaat, missä tarsierit ovat edes suurin piirtein luonnon oloissa, sijaitsevat Boholin saares sisäosissa. Kannattanee siis yhdistää tuo Chocolate hills & tarsier reissu. Niin itse ainakin tein. =)

        Itse Boholilla käydessäni olin sielä ainoastaan kolme päivää, joten en ihan valtavasti ehtinyt saarta kierrellä, mutta olen kuullut, että pitkin saarta on ns. rauhallisempia rantoja aika paljonkin. Eli jos "turistivapaat rannat" kiinnostaa, niin tuolta olis hyvät mahkut niitä löytää.

        Toi Panglao on mun mielestä sellainen mukava semi-turistipaikka, eli siellä on turisteille tarvittavat palvelut hyvin saatavilla, mutta se ei oo kuitenkaan mikään Kanarian saaret. Boracaylla en ole käynyt, mutta kuuleman mukaan se alkaa lähennellä enempi ns. massaturistikohdetta. Makuasia sitten mistä kukin tykkää.

        Suosittelen lämpimästi Manilan skippaamista, eli jos vaan saatte KL:stä suorat lennot Cebuun, niin aina parempi. Manila lienee niitä hallitsemattoman kaupunki"kehityksen" selkeimpiä ilmentymiä. Aika kaoottinen paikka.

        Kiitos Lenny taas vinkeistä! Me kyllä varmasti otetaan Bohol myös yhdeksi etapiksi Filippiineillä, tullaanhan me siellä viettämään reilu kuukausi, joten siinä pitäis ainakin muutama saari ehtiä käydä tsekkaamassa. Eli tarsierit ja Chocolate Hillsit lisätty listalle! ;)

        Meillä intressinä on lähinnä löytää vielä ns. "aitoja" paikkoja, jonne ei ihan kaikki turistit ole ehtineet jalkansa jälkeä jättää. Mutta toki välillä on mukava tavata myös muita ihmisiä ja nauttia palveluista. Joten jossakin välissä piipahdetaan myös näille turistipaikoillekin muutamaksi päiväksi.

        Meidän täytyy vielä katsoa sitten paikanpäällä KL:ssa, mihin lennetään, Cebuun vai Manilaan. Kummassakaan ei ole tarkoitus viettää sen kummemmin aikaa, kunhan vaan pääsee taas eteenpäin. KL:ssa kun saa jo kaikki välttämättömät ostoksetkin tehtyä! Manilasta ei ole kuulunut kovin mairittelevia kommentteja, joten tarkoitus ei ole olla kuin max. yksi yö siellä. Mutta, suunnitelmat selkenee viimeistään KL:n lentokentällä!
        Mahdatko muuten tietää, saako Filippiineillä ulkomaalainen ja ulkomailla asuva avata paikallisen pankkitilin? Thaimaassa oli kätevää avata pankkitili ja sitten hoidella asioita paikallisella pk:lla. Mutta Thaimaassakaan ei ihan kaikki pankit tätä suostuneet tekemään, muutama pankki käytiin läpi, ennen kuin löydettiin oikea. Käsittääkseni Filippiineillä ei noita ATM:iä kovin paljoa ole, mutta kätevämpää se silti olisi hoidella nekin asiat pk:lla kuin lk:lla.


      • Lenny
        Kyselijät kirjoitti:

        Kiitos Lenny taas vinkeistä! Me kyllä varmasti otetaan Bohol myös yhdeksi etapiksi Filippiineillä, tullaanhan me siellä viettämään reilu kuukausi, joten siinä pitäis ainakin muutama saari ehtiä käydä tsekkaamassa. Eli tarsierit ja Chocolate Hillsit lisätty listalle! ;)

        Meillä intressinä on lähinnä löytää vielä ns. "aitoja" paikkoja, jonne ei ihan kaikki turistit ole ehtineet jalkansa jälkeä jättää. Mutta toki välillä on mukava tavata myös muita ihmisiä ja nauttia palveluista. Joten jossakin välissä piipahdetaan myös näille turistipaikoillekin muutamaksi päiväksi.

        Meidän täytyy vielä katsoa sitten paikanpäällä KL:ssa, mihin lennetään, Cebuun vai Manilaan. Kummassakaan ei ole tarkoitus viettää sen kummemmin aikaa, kunhan vaan pääsee taas eteenpäin. KL:ssa kun saa jo kaikki välttämättömät ostoksetkin tehtyä! Manilasta ei ole kuulunut kovin mairittelevia kommentteja, joten tarkoitus ei ole olla kuin max. yksi yö siellä. Mutta, suunnitelmat selkenee viimeistään KL:n lentokentällä!
        Mahdatko muuten tietää, saako Filippiineillä ulkomaalainen ja ulkomailla asuva avata paikallisen pankkitilin? Thaimaassa oli kätevää avata pankkitili ja sitten hoidella asioita paikallisella pk:lla. Mutta Thaimaassakaan ei ihan kaikki pankit tätä suostuneet tekemään, muutama pankki käytiin läpi, ennen kuin löydettiin oikea. Käsittääkseni Filippiineillä ei noita ATM:iä kovin paljoa ole, mutta kätevämpää se silti olisi hoidella nekin asiat pk:lla kuin lk:lla.

        Enpä tiedä voiko ulkomaalainen avata pankkitilin Filippiineillä. Yleensä Filippiineillä kaikki onnistuu, kun vaan osaa hoitaa asian "oikein". Eli pienet turhamaiset lakipykälät on aina kierrettävissä, kunhan keksii keinon. =)

        Automaatteja löytyy ainakin isoista kaupungeista ostareista. Itse kuljin käteistä taskussa pitkin maata. Toki omat riskinsä siinäkin. Kannattaa kokeilla tota tilin avaamista. Tosin en kyllä laskis sen varaan mitään.

        Jos noita "aitoja" paikkoja hakee, niin itse olen suuntaamassa tuonne Camiguinille, joka vaikuttaa siinä suhteessa mukavalta paikalta. Yhteydet ainakin Cebusta ja Boholilta ovat hyvät ja paikka on jäänyt suurimmalta turistiryntäykseltä rauhaan, koska ihmiset kahtavat koko Mindanaota sen maineen vuoksi. Tosiasiassa Mindanaostakin ainoastaan lounaisosat ovat niitä turisteille ei-suositeltavia paikkoja ja Camiguin sijaitsee aivan toisella suunnaalla. Eli Camiguinista tuskin pääsee viettämään puolen vuoden "täysihoitolomaa" idylliselle Jolon saarelle. =) Tässä lisäinfoa Camiguinista, ehkä törmäämme sit tammikuussa siellä. =)
        http://www.camiguin.gov.ph/
        http://www.geocities.com/camiguin02/

        KL:n hintatasosta ym. en tiedä, kun en ole käynyt, mutta Filippiineillä isojen kaupunkien ostareissa on ihan länsimaiset valikoimat, mutta hinnat ovat syntisen halvat. Eli jos jotain jää KL:ssa hommaamatta, niin ei tarvi hätäillä.


      • D@isy

        Hi Lenny,
        How much you know about Cebu and Bohol?.How many times you been there?.
        Do you have any idea/s how much it cost the plane ticket from Cebu to Bohol or what kind of transportation there will be?. And esp.how much is the cottages will cost?.

        Thank you,
        Rose


      • Ei osaa päättää

        Kiitos, oli kiva lukea tätä ketjua!

        Olenkin ottanut paljon selville Cebun alueesta ja mm. Malapascua vaikuttaa mielettömän hienolta. Kuitenkin myös Bohol näyttää kivalta! Jos heität täysin puhtaasti oman mielipiteesi, niin missä viettäisit vajaat kaksi viikkoa, jos sinun täytyisi valita Cebun alueelta? Ehtiikö siinä ajassa käymään Boholilla ja Malapascuassa? Kannattaisiko käydä jossain muualla?


    • majoitus

      Itse kävin "naapuri" saarella tasan vuosi sitten. Boracaylta ainakin sai hyvin majoitusta paikan päältä.

      Paikasta voi sanoa että ylivoimasesti hienoin paikka missä olen käynyt. nimim noin 10 eri thai-saarta nähty kamputseaa vietnamia laosia

    • paikkakuntalainen

      Ei kuitenkaan paikkakuntalainen ihan noista jutuissa mainituista, vaan kylmän viileästi Angeles Citystä. Laittakaa ihmeessä yhteystietoa, niin katsellaan jos löytyisi jotain ylikivaa tänne asti lentäessänne.

      • Kyselijät

        Moikka,
        Matkamme ei näytä suuntautuvan Angele Cityyn, vaan lähdemme eteläänpäin. Mikäli on Pattayan tyylinen paikka, ei se ole meille. Kävimme Pattaylla ja viihdyimme kolme tuntia...


    • tervehdys
      olen ollut palavanin saarella useita kertoja ja halvin yöpymispaikka oli viimeksi 2 (kaksi ) us dollaria per vuorokausi tähtiä ei ollut kovasti mutta asuin yli kuukauden kun haluat lisätietoja niin kirjoita : [email protected] terv. eero

    • wessis

      viime talvena tuli oltua cavitessa ja batangasissa kolmisen kuukautta , otin lähtiessä verkkopankin tunnukset tunnukset mukaan ja perillä menin pankkiin en avannut edes tiliä vaan otin pankin tiedot ja nettikahvilan kautta lähetin rahat viikossa oli perillä, lähetin euroina dollareina vielä varmempaa, omiiintietoihin tarkka osoita ja sos-turvatunnus ja passin-numero.Ps jos rauhaa etsitte laiya , batangas triple G resort hinta neuvoteltavissa paljon alemmas, hyvää matkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5841
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2017
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1775
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe