Liikaa B6-vitamiinia!?

Iefo

Syön Berex B-vitamiinivalmistetta, jossa B6-vitamiinia on 15mg/vrk annos. Lisäksi syön kalkkitabletteja, joista myös löytyy B6-vitaa (2,2mg/vrk annos). Saanko liika-annostuksen?

6

1827

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koska

B-vitamiini on vesiliukoinen..
      eikä vesiliukoisista vitamiineista oikein voi saada
      koska elimistö pyrkii poistamaan ylimäärän..

• nnnniiinaaa

Itse asiassa juuri B6-vitamiinia VOI SAADA LIIKAA, vaikka onkin kyseessä vesiliukoinen vitamiini.
      Suuret annokset B6-vitamiina pitkäaikaisessa käytössä voivat aiheuttaa erilaisia neurologisia ongelmia, kuten tuntohäiriöitä, puutumista, kömpelyyttä, muistin heikkenemistä, vaikeuksia hienomotoriikassa...
      Tällöin kyllä on yleensä kyse isommista annoksista (kymmeniä, jopa satoja milligrammoja päivittäin).
      Sinulla annos jää kuitenkin alle 20mg, joten ei pitäisi olla huolta. Ehkä kuitenkin aina ajoittain voisi pitää vaikka viikon tauon tuon Berexin syömisessä...? Jos ei muuten, niin oman mielenrauhan vuoksi :)

• telinevoimistelija poika

kannattaa ostaa twinlabin b 50 vitamiinia luontaiskaupasta siitä saat kaikki b vitat oikeassa suhteessa muista myös 1 monivitamiini tabu päivässä

• kaunis bodari poika

itse käytän twinlabin b-50 valmistetta joten saan kaikkia b-vitamiineja noin 100mg vrk ja hyvin on mennyt että voit vaikka ottaa pari pilsuu lisää niin ei se miestä kaada.ja muista monivitamiini tabletti b lisäksi

• m,kldflvm 55r5 rd dfrgref

minä syön myös noin 100mg vrk b-vitamiineja ja olen tehnyt niin 25 vuotta.kaikki toimii

• Anonyymi

B6 vitamiini osa PYRIDOKSAALIFOSFAATTI muuntuu elimistössä HERMOMYRKYKSI
      Tieto löytyy vikipediasta hieman hakemalla
      Lääkäri määräsi minulle b6 vit 200mg,/vrk
      Söin 4 vuotta elikkä 700n. Vuoden annoksen
      MENETIN KÄVELYKYVYN
      Hermomyrkky tuhoaa ääreishermostoa joka ohjaa rajoja,suoliston ym.
      Ihmisen kulutus max 1mg ja eritys virtsaan max 1mg /vrk
      Loppu 198mg varastoituu lihaksiin ym.paikkoihin
      Tosi vaikea etsiä vikistä
      Lääkärit ei myönnä b6 vaarallisuutta koska hyvä bisnes lääketehtaille ja lääkäreille
      Itselle väitettiin diagnoosi IBM vaikka todellisuudessa MEGAVITAMINE B6 SYNDROME löytyy vain englanniksi !!?? Miksiköhän
      Terveisin Jarkko lohjalta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1618
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      67
      1591
    3. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      164
      1370
    4. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      66
      1237
    5. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      279
      1195
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      106
      1191
    7. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      60
      1059
    8. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      61
      1056
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      91
      982
    10. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      57
      960
    Aihe