Kuinka sitä ureaa lisätään? Laitetaanko sitä tankkiin vai jäähdyttäjään? Onko Se kallista?
Ad-blue
12
11778
Vastaukset
- oma tankki
AdBlue on urea-vesilios, jota käytetään raskaan liikenteen dieselmoottoreissa pakokaasujen puhdistamiseen.
AdBluen avulla pakokaasujen jälkikäsittelyssä täytetään Euro IV- ja myös tulevien Euro-pakokaasupäästönormien vaatimukset.
AdBlueta varten uudet ajoneuvot varustetaan polttoainetankin lisäksi erillisellä 80-120 ltr:n tankilla.
AdBlueta voi tankata monilta d-asemilta tai ostaa 10 ltr kanisteita huoltoasemilta. isompia määriä voi myös tilata suoraan perille.
Hinta taitaa olla alle euron/ltr. AdBluen kulutus on noin 4-5 % dieselpolttoaineen kulutuksesta. Käytännön kokemusten perusteella loppukäyttäjän maksamat kokonaiskäyttökustannukset alenevat.- palveluverkosto
Onko noita Ad-blue pisteitä jo hyvin.
- laajenee
palveluverkosto kirjoitti:
Onko noita Ad-blue pisteitä jo hyvin.
Tankkauspaikkoja rakennetaan lisää koko ajan.
Ainakin Nesteen verkostotilanteen voit tarkistaa Neste Oilin nettisivuilta:
www.neste.fi/AdBlue - näyttää
laajenee kirjoitti:
Tankkauspaikkoja rakennetaan lisää koko ajan.
Ainakin Nesteen verkostotilanteen voit tarkistaa Neste Oilin nettisivuilta:
www.neste.fi/AdBlueEipä ole kehumista jakeluverkostossa. 10 l kanisterillakaan et hirmuisesti ajele ja hinta pikkupurnukassa on varmasti rasvainen. Jos ottaa 1000 l kontin kotiin, niin kai se täytyy varastoida lämpimässä. Lisäksi muutama auto syö 1000 l nopeasti. Onpa hankalaa.
- jusu
näyttää kirjoitti:
Eipä ole kehumista jakeluverkostossa. 10 l kanisterillakaan et hirmuisesti ajele ja hinta pikkupurnukassa on varmasti rasvainen. Jos ottaa 1000 l kontin kotiin, niin kai se täytyy varastoida lämpimässä. Lisäksi muutama auto syö 1000 l nopeasti. Onpa hankalaa.
sillä kymmenellä litralla satoja km pääsee,!
- nopeasti....
jusu kirjoitti:
sillä kymmenellä litralla satoja km pääsee,!
puolikkaan kulutus n40l/100km.Ureaa menis 4%
kulutetun poltto-aineen määrästä 1.6 litraa.
Eli rapiat 600km.
AD.blue säiliöt yleensä 80litraa= 5000km ajoa!,
että aika tiheästi pitää käydä tankilla. - stycke
nopeasti.... kirjoitti:
puolikkaan kulutus n40l/100km.Ureaa menis 4%
kulutetun poltto-aineen määrästä 1.6 litraa.
Eli rapiat 600km.
AD.blue säiliöt yleensä 80litraa= 5000km ajoa!,
että aika tiheästi pitää käydä tankilla.Eilen oli juttua laivalla yhden mantereenkuskin kanssa. Kertoi että heillä menee 5-akselinen ppv-yhdistelmä, veturina R420 euro3, noin 28l/100km, kun R420 turbocompound-EGR-euro4 vie jopa 9l/100km enemmän. Taitaa tosiaan urea olla halvempi vaihtoehto, kunhan vain tuo jakeluverkosto tuosta paranee. Turun suunnalla sentään on Raision KTK:n pihalla Nesteen AdBlue-mittari.
- jakeluverkko
stycke kirjoitti:
Eilen oli juttua laivalla yhden mantereenkuskin kanssa. Kertoi että heillä menee 5-akselinen ppv-yhdistelmä, veturina R420 euro3, noin 28l/100km, kun R420 turbocompound-EGR-euro4 vie jopa 9l/100km enemmän. Taitaa tosiaan urea olla halvempi vaihtoehto, kunhan vain tuo jakeluverkosto tuosta paranee. Turun suunnalla sentään on Raision KTK:n pihalla Nesteen AdBlue-mittari.
olis pian saatava kuntoon.Öljy-yhtiöt eivät
kovin innostuneita ottaa ad.b.tankkaus pistettä
oman logon alle.Heillehän sopisi paremmin
paljon naftaa kuluttavat autot.Odotetaan. - sammu
näyttää kirjoitti:
Eipä ole kehumista jakeluverkostossa. 10 l kanisterillakaan et hirmuisesti ajele ja hinta pikkupurnukassa on varmasti rasvainen. Jos ottaa 1000 l kontin kotiin, niin kai se täytyy varastoida lämpimässä. Lisäksi muutama auto syö 1000 l nopeasti. Onpa hankalaa.
Ei se auto siitä sammu vaikka urea loppuu. Ny on ajettu jo 30 000km ja ureaa menny jopa sata litraa.
No ny on 1000 litran pönttö hallin perällä, mutta paljonko sitä sitte käyttää se eri asia. - Ratti Matti
stycke kirjoitti:
Eilen oli juttua laivalla yhden mantereenkuskin kanssa. Kertoi että heillä menee 5-akselinen ppv-yhdistelmä, veturina R420 euro3, noin 28l/100km, kun R420 turbocompound-EGR-euro4 vie jopa 9l/100km enemmän. Taitaa tosiaan urea olla halvempi vaihtoehto, kunhan vain tuo jakeluverkosto tuosta paranee. Turun suunnalla sentään on Raision KTK:n pihalla Nesteen AdBlue-mittari.
Että joku iso logistiikka firma euroopassa olisi perunut ison autotilauksen, juuri polttenestekultus ja lämpenemis ongelmien takia, kyseessä kai EGR kone? Onko jollain parempaa tietoa?
- investoida
jakeluverkko kirjoitti:
olis pian saatava kuntoon.Öljy-yhtiöt eivät
kovin innostuneita ottaa ad.b.tankkaus pistettä
oman logon alle.Heillehän sopisi paremmin
paljon naftaa kuluttavat autot.Odotetaan.tuskin öljy-yhtiöillä on kiinnostusta rakennella mittareita urealle kun se on väliaikainen ratkaisu. mersu ja bosch on jo kehittänyt koneen joka täyttää euro 5 normit ilman ureaa. onneks 6 koneinen scania ei tarvii ureaa niin ei tarvii kanniskella pönttöjä mukana kun näkyy monesti urea mittarissa olevan lappu et on tilapäisesti loppunut
- sisu r 500
sammu kirjoitti:
Ei se auto siitä sammu vaikka urea loppuu. Ny on ajettu jo 30 000km ja ureaa menny jopa sata litraa.
No ny on 1000 litran pönttö hallin perällä, mutta paljonko sitä sitte käyttää se eri asia.uudesta r 500 sisusta tippuu tehot 40%,jos urea loppuu. eli pakko sitä on käyttää,tosin meillä sitä on menny noin 1,5 litraa satkulle,kun löpön kulutus on ollu noin 60l sataselle,eli ei se suuri kustannus lisä ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225514- 324830
- 282761
- 342354
- 372058
- 152018
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 121601
- 231482
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons261456