Ad-blue

tankkiinko?

Kuinka sitä ureaa lisätään? Laitetaanko sitä tankkiin vai jäähdyttäjään? Onko Se kallista?

12

11834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma tankki

      AdBlue on urea-vesilios, jota käytetään raskaan liikenteen dieselmoottoreissa pakokaasujen puhdistamiseen.

      AdBluen avulla pakokaasujen jälkikäsittelyssä täytetään Euro IV- ja myös tulevien Euro-pakokaasupäästönormien vaatimukset.

      AdBlueta varten uudet ajoneuvot varustetaan polttoainetankin lisäksi erillisellä 80-120 ltr:n tankilla.

      AdBlueta voi tankata monilta d-asemilta tai ostaa 10 ltr kanisteita huoltoasemilta. isompia määriä voi myös tilata suoraan perille.

      Hinta taitaa olla alle euron/ltr. AdBluen kulutus on noin 4-5 % dieselpolttoaineen kulutuksesta. Käytännön kokemusten perusteella loppukäyttäjän maksamat kokonaiskäyttökustannukset alenevat.

      • palveluverkosto

        Onko noita Ad-blue pisteitä jo hyvin.


      • laajenee
        palveluverkosto kirjoitti:

        Onko noita Ad-blue pisteitä jo hyvin.

        Tankkauspaikkoja rakennetaan lisää koko ajan.

        Ainakin Nesteen verkostotilanteen voit tarkistaa Neste Oilin nettisivuilta:

        www.neste.fi/AdBlue


      • näyttää
        laajenee kirjoitti:

        Tankkauspaikkoja rakennetaan lisää koko ajan.

        Ainakin Nesteen verkostotilanteen voit tarkistaa Neste Oilin nettisivuilta:

        www.neste.fi/AdBlue

        Eipä ole kehumista jakeluverkostossa. 10 l kanisterillakaan et hirmuisesti ajele ja hinta pikkupurnukassa on varmasti rasvainen. Jos ottaa 1000 l kontin kotiin, niin kai se täytyy varastoida lämpimässä. Lisäksi muutama auto syö 1000 l nopeasti. Onpa hankalaa.


      • jusu
        näyttää kirjoitti:

        Eipä ole kehumista jakeluverkostossa. 10 l kanisterillakaan et hirmuisesti ajele ja hinta pikkupurnukassa on varmasti rasvainen. Jos ottaa 1000 l kontin kotiin, niin kai se täytyy varastoida lämpimässä. Lisäksi muutama auto syö 1000 l nopeasti. Onpa hankalaa.

        sillä kymmenellä litralla satoja km pääsee,!


      • nopeasti....
        jusu kirjoitti:

        sillä kymmenellä litralla satoja km pääsee,!

        puolikkaan kulutus n40l/100km.Ureaa menis 4%
        kulutetun poltto-aineen määrästä 1.6 litraa.
        Eli rapiat 600km.
        AD.blue säiliöt yleensä 80litraa= 5000km ajoa!,
        että aika tiheästi pitää käydä tankilla.


      • stycke
        nopeasti.... kirjoitti:

        puolikkaan kulutus n40l/100km.Ureaa menis 4%
        kulutetun poltto-aineen määrästä 1.6 litraa.
        Eli rapiat 600km.
        AD.blue säiliöt yleensä 80litraa= 5000km ajoa!,
        että aika tiheästi pitää käydä tankilla.

        Eilen oli juttua laivalla yhden mantereenkuskin kanssa. Kertoi että heillä menee 5-akselinen ppv-yhdistelmä, veturina R420 euro3, noin 28l/100km, kun R420 turbocompound-EGR-euro4 vie jopa 9l/100km enemmän. Taitaa tosiaan urea olla halvempi vaihtoehto, kunhan vain tuo jakeluverkosto tuosta paranee. Turun suunnalla sentään on Raision KTK:n pihalla Nesteen AdBlue-mittari.


      • jakeluverkko
        stycke kirjoitti:

        Eilen oli juttua laivalla yhden mantereenkuskin kanssa. Kertoi että heillä menee 5-akselinen ppv-yhdistelmä, veturina R420 euro3, noin 28l/100km, kun R420 turbocompound-EGR-euro4 vie jopa 9l/100km enemmän. Taitaa tosiaan urea olla halvempi vaihtoehto, kunhan vain tuo jakeluverkosto tuosta paranee. Turun suunnalla sentään on Raision KTK:n pihalla Nesteen AdBlue-mittari.

        olis pian saatava kuntoon.Öljy-yhtiöt eivät
        kovin innostuneita ottaa ad.b.tankkaus pistettä
        oman logon alle.Heillehän sopisi paremmin
        paljon naftaa kuluttavat autot.Odotetaan.


      • sammu
        näyttää kirjoitti:

        Eipä ole kehumista jakeluverkostossa. 10 l kanisterillakaan et hirmuisesti ajele ja hinta pikkupurnukassa on varmasti rasvainen. Jos ottaa 1000 l kontin kotiin, niin kai se täytyy varastoida lämpimässä. Lisäksi muutama auto syö 1000 l nopeasti. Onpa hankalaa.

        Ei se auto siitä sammu vaikka urea loppuu. Ny on ajettu jo 30 000km ja ureaa menny jopa sata litraa.
        No ny on 1000 litran pönttö hallin perällä, mutta paljonko sitä sitte käyttää se eri asia.


      • Ratti Matti
        stycke kirjoitti:

        Eilen oli juttua laivalla yhden mantereenkuskin kanssa. Kertoi että heillä menee 5-akselinen ppv-yhdistelmä, veturina R420 euro3, noin 28l/100km, kun R420 turbocompound-EGR-euro4 vie jopa 9l/100km enemmän. Taitaa tosiaan urea olla halvempi vaihtoehto, kunhan vain tuo jakeluverkosto tuosta paranee. Turun suunnalla sentään on Raision KTK:n pihalla Nesteen AdBlue-mittari.

        Että joku iso logistiikka firma euroopassa olisi perunut ison autotilauksen, juuri polttenestekultus ja lämpenemis ongelmien takia, kyseessä kai EGR kone? Onko jollain parempaa tietoa?


      • investoida
        jakeluverkko kirjoitti:

        olis pian saatava kuntoon.Öljy-yhtiöt eivät
        kovin innostuneita ottaa ad.b.tankkaus pistettä
        oman logon alle.Heillehän sopisi paremmin
        paljon naftaa kuluttavat autot.Odotetaan.

        tuskin öljy-yhtiöillä on kiinnostusta rakennella mittareita urealle kun se on väliaikainen ratkaisu. mersu ja bosch on jo kehittänyt koneen joka täyttää euro 5 normit ilman ureaa. onneks 6 koneinen scania ei tarvii ureaa niin ei tarvii kanniskella pönttöjä mukana kun näkyy monesti urea mittarissa olevan lappu et on tilapäisesti loppunut


      • sisu r 500
        sammu kirjoitti:

        Ei se auto siitä sammu vaikka urea loppuu. Ny on ajettu jo 30 000km ja ureaa menny jopa sata litraa.
        No ny on 1000 litran pönttö hallin perällä, mutta paljonko sitä sitte käyttää se eri asia.

        uudesta r 500 sisusta tippuu tehot 40%,jos urea loppuu. eli pakko sitä on käyttää,tosin meillä sitä on menny noin 1,5 litraa satkulle,kun löpön kulutus on ollu noin 60l sataselle,eli ei se suuri kustannus lisä ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

      Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      457
      3908
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

      Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

      mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

      ...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

      Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1276
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

      Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

      Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

      Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe