Ad-blue

tankkiinko?

Kuinka sitä ureaa lisätään? Laitetaanko sitä tankkiin vai jäähdyttäjään? Onko Se kallista?

12

12413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma tankki

      AdBlue on urea-vesilios, jota käytetään raskaan liikenteen dieselmoottoreissa pakokaasujen puhdistamiseen.

      AdBluen avulla pakokaasujen jälkikäsittelyssä täytetään Euro IV- ja myös tulevien Euro-pakokaasupäästönormien vaatimukset.

      AdBlueta varten uudet ajoneuvot varustetaan polttoainetankin lisäksi erillisellä 80-120 ltr:n tankilla.

      AdBlueta voi tankata monilta d-asemilta tai ostaa 10 ltr kanisteita huoltoasemilta. isompia määriä voi myös tilata suoraan perille.

      Hinta taitaa olla alle euron/ltr. AdBluen kulutus on noin 4-5 % dieselpolttoaineen kulutuksesta. Käytännön kokemusten perusteella loppukäyttäjän maksamat kokonaiskäyttökustannukset alenevat.

      • palveluverkosto

        Onko noita Ad-blue pisteitä jo hyvin.


      • laajenee
        palveluverkosto kirjoitti:

        Onko noita Ad-blue pisteitä jo hyvin.

        Tankkauspaikkoja rakennetaan lisää koko ajan.

        Ainakin Nesteen verkostotilanteen voit tarkistaa Neste Oilin nettisivuilta:

        www.neste.fi/AdBlue


      • näyttää
        laajenee kirjoitti:

        Tankkauspaikkoja rakennetaan lisää koko ajan.

        Ainakin Nesteen verkostotilanteen voit tarkistaa Neste Oilin nettisivuilta:

        www.neste.fi/AdBlue

        Eipä ole kehumista jakeluverkostossa. 10 l kanisterillakaan et hirmuisesti ajele ja hinta pikkupurnukassa on varmasti rasvainen. Jos ottaa 1000 l kontin kotiin, niin kai se täytyy varastoida lämpimässä. Lisäksi muutama auto syö 1000 l nopeasti. Onpa hankalaa.


      • jusu
        näyttää kirjoitti:

        Eipä ole kehumista jakeluverkostossa. 10 l kanisterillakaan et hirmuisesti ajele ja hinta pikkupurnukassa on varmasti rasvainen. Jos ottaa 1000 l kontin kotiin, niin kai se täytyy varastoida lämpimässä. Lisäksi muutama auto syö 1000 l nopeasti. Onpa hankalaa.

        sillä kymmenellä litralla satoja km pääsee,!


      • nopeasti....
        jusu kirjoitti:

        sillä kymmenellä litralla satoja km pääsee,!

        puolikkaan kulutus n40l/100km.Ureaa menis 4%
        kulutetun poltto-aineen määrästä 1.6 litraa.
        Eli rapiat 600km.
        AD.blue säiliöt yleensä 80litraa= 5000km ajoa!,
        että aika tiheästi pitää käydä tankilla.


      • stycke
        nopeasti.... kirjoitti:

        puolikkaan kulutus n40l/100km.Ureaa menis 4%
        kulutetun poltto-aineen määrästä 1.6 litraa.
        Eli rapiat 600km.
        AD.blue säiliöt yleensä 80litraa= 5000km ajoa!,
        että aika tiheästi pitää käydä tankilla.

        Eilen oli juttua laivalla yhden mantereenkuskin kanssa. Kertoi että heillä menee 5-akselinen ppv-yhdistelmä, veturina R420 euro3, noin 28l/100km, kun R420 turbocompound-EGR-euro4 vie jopa 9l/100km enemmän. Taitaa tosiaan urea olla halvempi vaihtoehto, kunhan vain tuo jakeluverkosto tuosta paranee. Turun suunnalla sentään on Raision KTK:n pihalla Nesteen AdBlue-mittari.


      • jakeluverkko
        stycke kirjoitti:

        Eilen oli juttua laivalla yhden mantereenkuskin kanssa. Kertoi että heillä menee 5-akselinen ppv-yhdistelmä, veturina R420 euro3, noin 28l/100km, kun R420 turbocompound-EGR-euro4 vie jopa 9l/100km enemmän. Taitaa tosiaan urea olla halvempi vaihtoehto, kunhan vain tuo jakeluverkosto tuosta paranee. Turun suunnalla sentään on Raision KTK:n pihalla Nesteen AdBlue-mittari.

        olis pian saatava kuntoon.Öljy-yhtiöt eivät
        kovin innostuneita ottaa ad.b.tankkaus pistettä
        oman logon alle.Heillehän sopisi paremmin
        paljon naftaa kuluttavat autot.Odotetaan.


      • sammu
        näyttää kirjoitti:

        Eipä ole kehumista jakeluverkostossa. 10 l kanisterillakaan et hirmuisesti ajele ja hinta pikkupurnukassa on varmasti rasvainen. Jos ottaa 1000 l kontin kotiin, niin kai se täytyy varastoida lämpimässä. Lisäksi muutama auto syö 1000 l nopeasti. Onpa hankalaa.

        Ei se auto siitä sammu vaikka urea loppuu. Ny on ajettu jo 30 000km ja ureaa menny jopa sata litraa.
        No ny on 1000 litran pönttö hallin perällä, mutta paljonko sitä sitte käyttää se eri asia.


      • Ratti Matti
        stycke kirjoitti:

        Eilen oli juttua laivalla yhden mantereenkuskin kanssa. Kertoi että heillä menee 5-akselinen ppv-yhdistelmä, veturina R420 euro3, noin 28l/100km, kun R420 turbocompound-EGR-euro4 vie jopa 9l/100km enemmän. Taitaa tosiaan urea olla halvempi vaihtoehto, kunhan vain tuo jakeluverkosto tuosta paranee. Turun suunnalla sentään on Raision KTK:n pihalla Nesteen AdBlue-mittari.

        Että joku iso logistiikka firma euroopassa olisi perunut ison autotilauksen, juuri polttenestekultus ja lämpenemis ongelmien takia, kyseessä kai EGR kone? Onko jollain parempaa tietoa?


      • investoida
        jakeluverkko kirjoitti:

        olis pian saatava kuntoon.Öljy-yhtiöt eivät
        kovin innostuneita ottaa ad.b.tankkaus pistettä
        oman logon alle.Heillehän sopisi paremmin
        paljon naftaa kuluttavat autot.Odotetaan.

        tuskin öljy-yhtiöillä on kiinnostusta rakennella mittareita urealle kun se on väliaikainen ratkaisu. mersu ja bosch on jo kehittänyt koneen joka täyttää euro 5 normit ilman ureaa. onneks 6 koneinen scania ei tarvii ureaa niin ei tarvii kanniskella pönttöjä mukana kun näkyy monesti urea mittarissa olevan lappu et on tilapäisesti loppunut


      • sisu r 500
        sammu kirjoitti:

        Ei se auto siitä sammu vaikka urea loppuu. Ny on ajettu jo 30 000km ja ureaa menny jopa sata litraa.
        No ny on 1000 litran pönttö hallin perällä, mutta paljonko sitä sitte käyttää se eri asia.

        uudesta r 500 sisusta tippuu tehot 40%,jos urea loppuu. eli pakko sitä on käyttää,tosin meillä sitä on menny noin 1,5 litraa satkulle,kun löpön kulutus on ollu noin 60l sataselle,eli ei se suuri kustannus lisä ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      42
      3483
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      16
      2888
    3. Menen nyt koisimaan

      Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2554
    4. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      69
      2214
    5. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      18
      2131
    6. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      42
      2037
    7. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      56
      1901
    8. Oletko uhriutuja?

      vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      58
      1686
    9. KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!

      Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1543
    10. Kenet molemmat

      Sä haluat mies?
      Ikävä
      17
      1405
    Aihe