REIKISTÄ kokemuksia?

nassetar

Onko kellään kokemuksia reikistä?
Saitteko apua siihen mihin sitä lähditte hakemaan?
Erityisesti kiinnostaa reikin apu masennuksen ja surutyön hoitoon, oliko apua ja miten?
Oletko käynyt Oulussa/Oulun seudulla reikihoidossa ja kenellä? Voitko suositella jotain henkilöä?

34

11246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huuhaihattelija

      mieleltäni avoin ja olen myös kiinnostunut huuhaaksikin leimatuista asioista ja sikis lähden aina siitä että kaikkea on kokeiltava ITSE.
      Sillä mikä jonkin hoidon "oikea" vaikutus on ..ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä hyötyä siitä hoidettavalle on vaan miten hoidettava sen kokee.
      Se että joku hoitaa ja saa aikaan rentoutumista voi tuoda paljon hyvää mukanaan...tämä oli tätä minun filosofointiani omien ajatusteni perusteella.

      Tuttavani kävi reiki´1:n ja hoiteli ensiksi meitä perheen jäseniä ja sai minut innostumaan niin että aion mennä ko kurssille itsekin.Toinen tuttavani joka hyppäsi pois oravanpyörästä tejee nyt Intialaista päähierontaa ja siinäkin siis olin koekaniinina :) Olen löytänyt myös toisen mielenkiintoisen EFT hoidon johon perehdyn nyt.

      Siis,KOKEILE ITSE ..jo se,että sinusta pidetään huolta,on arvokas asia.

    • TheOneAndOnly

      Surutyön ja masennuksen hoitoon suosittelisin EFT:tä. Reikikin varmasti auttaa, joten kannattaa kokeilla sitäkin.

      -Pete

      • EFT-hoidoista

        Netissä tms. Eli: miten EFT eroaa reikistä?
        Uskon reikin toimivan parantavasti solutasolla.
        Edistys menee etanan vauhtia, mutta toimii.
        Minulla on aikaa ja kärsivällisyyttä pysyä turvallisessa, hitaassa kehityksessä.


      • TheOneAndOnly
        EFT-hoidoista kirjoitti:

        Netissä tms. Eli: miten EFT eroaa reikistä?
        Uskon reikin toimivan parantavasti solutasolla.
        Edistys menee etanan vauhtia, mutta toimii.
        Minulla on aikaa ja kärsivällisyyttä pysyä turvallisessa, hitaassa kehityksessä.

        EFT on tehokasta. Jopa vuosikymmeniä vanhat traumaattiset sotamuistot voidaan neutralisoida muutamassa minuutissa. Siis yksi muisto. Jos traumaattisia muistoja on satoja, niin sitten joutuu ehkä useamman tunnin tekemään töitä.

        Kaikkia muistoja ei kuitenkaan tarvitse käydä läpi, 10-20% yleensä riittää, niiden käsittely yleistyy loppuihin muistoihin ja niiden negatiivinen vaikutus vähenee.

        EFT on siis ihan erilaista puuhaa, siinä keskitytään ongelmaan ja samalla naputellaan sormilla tiettyjä akupunktiopisteitä. Naputtelu poistaa käsiteltävästä asiasta "varauksen", eli muisto säilyy, mutta sen muisteleminen ei enää tuota tuskaa. Tuo toimii myös aika hyvin kipuihin, yhdeltä kaveriltani venähti naama kun pitkään vaivannut rannekipu hävisi 30 sekunnin naputtelulla. Kannattaa tutustua.

        -Pete


      • EFT ja reiki
        EFT-hoidoista kirjoitti:

        Netissä tms. Eli: miten EFT eroaa reikistä?
        Uskon reikin toimivan parantavasti solutasolla.
        Edistys menee etanan vauhtia, mutta toimii.
        Minulla on aikaa ja kärsivällisyyttä pysyä turvallisessa, hitaassa kehityksessä.

        En ole näkijä, mutta käytän molempia menetelmiä ja ymmärrykseni mukaan EFT ja reiki eroavat siinä, että EFT:llä voidaan poistaa energiakentän tukoksia, siis häiritseviä tunnemuistoja ja rajoittavia uskomuksia ym., joita elämän varrella on kertynyt alitajuntaan ts. energiakenttään. Reiki on parantavaa elämänenergiaa.

        Lisää tietoa EFT:stä saat suomennetusta EFT-manuaalista, jonka voit ladata ilmaiseksi osoitteesta www.eft.fi tai englanninkielellä osoitteesta www.emofree.com. Netissä on todella paljon tietoa englanninkielellä, mutta suomeksi toistaiseksi hyvin vähän. Tässä yksi linkki, josta saat perusohjeen:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000607&posting=22000000004183939


      • EFT-hoidoista
        EFT ja reiki kirjoitti:

        En ole näkijä, mutta käytän molempia menetelmiä ja ymmärrykseni mukaan EFT ja reiki eroavat siinä, että EFT:llä voidaan poistaa energiakentän tukoksia, siis häiritseviä tunnemuistoja ja rajoittavia uskomuksia ym., joita elämän varrella on kertynyt alitajuntaan ts. energiakenttään. Reiki on parantavaa elämänenergiaa.

        Lisää tietoa EFT:stä saat suomennetusta EFT-manuaalista, jonka voit ladata ilmaiseksi osoitteesta www.eft.fi tai englanninkielellä osoitteesta www.emofree.com. Netissä on todella paljon tietoa englanninkielellä, mutta suomeksi toistaiseksi hyvin vähän. Tässä yksi linkki, josta saat perusohjeen:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000607&posting=22000000004183939

        Odotin vuoroani terv. kesk. viime syksynä. Jostain naistenlehdestä luin tästä terapiamuodosta.
        Siellä oli kynä ja paperia. Kirjoitin ohjeet muistiin. On vielä tallessakin. En ole kokeillut.

        Nyt talletin ohjeet suosikkeihin, kiitos linkkisi.
        Siinä lehdessäkin sanottiin että menetelmä toimii.


      • pennusta lähtien
        TheOneAndOnly kirjoitti:

        EFT on tehokasta. Jopa vuosikymmeniä vanhat traumaattiset sotamuistot voidaan neutralisoida muutamassa minuutissa. Siis yksi muisto. Jos traumaattisia muistoja on satoja, niin sitten joutuu ehkä useamman tunnin tekemään töitä.

        Kaikkia muistoja ei kuitenkaan tarvitse käydä läpi, 10-20% yleensä riittää, niiden käsittely yleistyy loppuihin muistoihin ja niiden negatiivinen vaikutus vähenee.

        EFT on siis ihan erilaista puuhaa, siinä keskitytään ongelmaan ja samalla naputellaan sormilla tiettyjä akupunktiopisteitä. Naputtelu poistaa käsiteltävästä asiasta "varauksen", eli muisto säilyy, mutta sen muisteleminen ei enää tuota tuskaa. Tuo toimii myös aika hyvin kipuihin, yhdeltä kaveriltani venähti naama kun pitkään vaivannut rannekipu hävisi 30 sekunnin naputtelulla. Kannattaa tutustua.

        -Pete

        Toistuvia traumauttavia elämäntilanteita. Niiden hoitamiseen ei ole koskaan ollut aikaa tai rahaa.
        Mielen pohjalta ne aina palaavat.

        Aion tilata ajan lääkärikeskuksesta hypnoterapeutille. Hän voisi kartoittaa "mielentalouttani".

        On hienoa, että täällä on pyyteettömiä ihmistenauttajia.
        Eri juttu sitten on näiden menetelmien käyttöönotto. Ilman ohjaajaa
        nämä hyvät ohjeet ovat monille täyttä "hebreaa".

        Luotetaan enemmän pillerihoitoon kuin todellisten syiden etsimiseen.


      • Nassetar
        TheOneAndOnly kirjoitti:

        EFT on tehokasta. Jopa vuosikymmeniä vanhat traumaattiset sotamuistot voidaan neutralisoida muutamassa minuutissa. Siis yksi muisto. Jos traumaattisia muistoja on satoja, niin sitten joutuu ehkä useamman tunnin tekemään töitä.

        Kaikkia muistoja ei kuitenkaan tarvitse käydä läpi, 10-20% yleensä riittää, niiden käsittely yleistyy loppuihin muistoihin ja niiden negatiivinen vaikutus vähenee.

        EFT on siis ihan erilaista puuhaa, siinä keskitytään ongelmaan ja samalla naputellaan sormilla tiettyjä akupunktiopisteitä. Naputtelu poistaa käsiteltävästä asiasta "varauksen", eli muisto säilyy, mutta sen muisteleminen ei enää tuota tuskaa. Tuo toimii myös aika hyvin kipuihin, yhdeltä kaveriltani venähti naama kun pitkään vaivannut rannekipu hävisi 30 sekunnin naputtelulla. Kannattaa tutustua.

        -Pete

        Itseäni mietityttää tässä EFT-hoidossa tämä "muistojen neutralisointi" eli "muisto säilyy, mutta sen muisteleminen ei tuota enää tuskaa". Miten muisto säilyy, jääkö kuitenkin esim. suru elämään jonkin asteisena vaikkapa läheisen kuoltua?
        Minusta kuitenkin on normaalia, että läheisen kuoltua ja ajan kuluttua suru on yhä mukana, mutta sen muoto on hyvin erilainen kuin heti kuoleman jälkeen. Eikö juuri tunteet, mukaan lukien suru, kerro siitä, että ko. ihminen oli tärkeä, rakas? Miksi siis neutralisoida muisto? Eikö juuri muistot tunteineen tee meistä sen ihmisen mikä me olemme tänä päivänä, kasvattaa ja muokkaa? Neutralisoiko EFT koko muiston ko. ihmiseen vai sen mitä naputellessasi ajattelet eli esim. että "tämä ikävä on niin järkyttävää ettei tästä voi selvitä" tai että "minä en voi koskaan hyväksyä rakkaani poismenoa koska se oli niin väärin"? Miten tämän neutralisoinnin jälkeen suhtautuu kyseiseen, vaikkakin jo poismenneeseen ihmiseen, onko hän edelleen rakas vai?

        Nämä kysymykset saattaa kuulostaa todella tyhmiltä, mutta tuli vaan mieleen..


      • TheOneAndOnly
        Nassetar kirjoitti:

        Itseäni mietityttää tässä EFT-hoidossa tämä "muistojen neutralisointi" eli "muisto säilyy, mutta sen muisteleminen ei tuota enää tuskaa". Miten muisto säilyy, jääkö kuitenkin esim. suru elämään jonkin asteisena vaikkapa läheisen kuoltua?
        Minusta kuitenkin on normaalia, että läheisen kuoltua ja ajan kuluttua suru on yhä mukana, mutta sen muoto on hyvin erilainen kuin heti kuoleman jälkeen. Eikö juuri tunteet, mukaan lukien suru, kerro siitä, että ko. ihminen oli tärkeä, rakas? Miksi siis neutralisoida muisto? Eikö juuri muistot tunteineen tee meistä sen ihmisen mikä me olemme tänä päivänä, kasvattaa ja muokkaa? Neutralisoiko EFT koko muiston ko. ihmiseen vai sen mitä naputellessasi ajattelet eli esim. että "tämä ikävä on niin järkyttävää ettei tästä voi selvitä" tai että "minä en voi koskaan hyväksyä rakkaani poismenoa koska se oli niin väärin"? Miten tämän neutralisoinnin jälkeen suhtautuu kyseiseen, vaikkakin jo poismenneeseen ihmiseen, onko hän edelleen rakas vai?

        Nämä kysymykset saattaa kuulostaa todella tyhmiltä, mutta tuli vaan mieleen..

        Hoidon aikana tapahtuu usein kognitiivinen muutos.

        Esim. jos raiskattu henkilö tuntee syyllisyyttä raiskatuksi tulemisestaan ja tuntee syvää vihaa raiskaaja kohtaan, niin hoidon tuloksena käy usein niin että yhtäkkiä hän ymmärtää että hän ei tehnyt mitään väärää ja että raiskaaja on itse asiassa avun tarpeessa. Hän pystyy siis antamaan anteeksi sekä itselleen että raiskaajalleen ja nyt tuo ennen niin kipeä muisto, joka lamautti henkilön elämän, ei enää tee sitä vaan hän pystyy jatkamaan elämäänsä normaalisti. Muistoon liittyvät fyysiset oireet poistuvat(esim. kyvyttömyys orgasmiin voisi olla sellainen oire tässä tapauksessa)

        Eli hoito poistaa liiallisen tuskan, eli sellaisen mikä aiheuttaa sairautta ja turhaa tuskaa. Ei se tarkoita sitä, että et enää sen jälkeen tunne mitään rakkaintasi kohtaan. Muistat häntä lämmöllä, mutta et ratkea enää kontroilloimattomaan itkuun häntä muistellessasi.

        EFT:stä on muuten hieno video täällä:
        http://www.youtube.com/watch?v=9nRY3UtTHvo

        -Pete


      • llki
        TheOneAndOnly kirjoitti:

        Hoidon aikana tapahtuu usein kognitiivinen muutos.

        Esim. jos raiskattu henkilö tuntee syyllisyyttä raiskatuksi tulemisestaan ja tuntee syvää vihaa raiskaaja kohtaan, niin hoidon tuloksena käy usein niin että yhtäkkiä hän ymmärtää että hän ei tehnyt mitään väärää ja että raiskaaja on itse asiassa avun tarpeessa. Hän pystyy siis antamaan anteeksi sekä itselleen että raiskaajalleen ja nyt tuo ennen niin kipeä muisto, joka lamautti henkilön elämän, ei enää tee sitä vaan hän pystyy jatkamaan elämäänsä normaalisti. Muistoon liittyvät fyysiset oireet poistuvat(esim. kyvyttömyys orgasmiin voisi olla sellainen oire tässä tapauksessa)

        Eli hoito poistaa liiallisen tuskan, eli sellaisen mikä aiheuttaa sairautta ja turhaa tuskaa. Ei se tarkoita sitä, että et enää sen jälkeen tunne mitään rakkaintasi kohtaan. Muistat häntä lämmöllä, mutta et ratkea enää kontroilloimattomaan itkuun häntä muistellessasi.

        EFT:stä on muuten hieno video täällä:
        http://www.youtube.com/watch?v=9nRY3UtTHvo

        -Pete

        Todellisessa terapiassa kuvaamiesi traumojen hoitoon kuluu vuosia. Kummallista että maailman tiede ja terapia piireissä jutulla ei ole mitään nostetta. Vai puhelimessa.....


      • TheOneAndOnly
        llki kirjoitti:

        Todellisessa terapiassa kuvaamiesi traumojen hoitoon kuluu vuosia. Kummallista että maailman tiede ja terapia piireissä jutulla ei ole mitään nostetta. Vai puhelimessa.....

        Tiedemaailma on suurelta osin niin jäykkä, että jos asia kuulostaa liian kummalliselta, siitä ei edes oteta selvää, vaan lakaistaan suoraan maton alle.

        -Pete


    • Nassetar

      EFT vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta ja jos täällä päin olisi EFT-terapeutti, niin menisin hyvin todennäköisesti kokeilemaan. Mutta ei ole ja nyt minulla ei riitä voimia alkaa opettelemaan itsenäisesti EFT:tä.

      Joten lisää kokemuksia siirä Reiki-hoidon avusta?

      • uutta minullekin

        EFT on uutta minullekin, vaikka muihin energiahoitoihin olen tutustunut jo vuosia sitten. EFT vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, mutta silti aloin opettelemaan sitä. Jos lukee sen ohjekirjasen, johon tässä ketjussa on linkki, pääsee jyvälle siitä ja voi kokeilla sitä itseensä. Minulla meni opiskeluun aikaa ehkä 2,5 tuntia ja nyt pystyn käymään itselleni sen perusreseptin läpi melko sujuvasti. Näin siis luulen, kukaanhan ei ole katsonut, teenkö sen oikein...

        Siihen opetteluun ei siis mene paljon aikaa, jos haluaa oppia vain toimintasarjan. Jos energiaa ei opetteluun riitä, EFT-hoitoa voi näköjään myös antaa puhelimessa. Voithan soittaa terapeutille ja pyytää puhelinaikaa, jos vastaanotto on kodista kaukana.


      • TheOneAndOnly
        uutta minullekin kirjoitti:

        EFT on uutta minullekin, vaikka muihin energiahoitoihin olen tutustunut jo vuosia sitten. EFT vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, mutta silti aloin opettelemaan sitä. Jos lukee sen ohjekirjasen, johon tässä ketjussa on linkki, pääsee jyvälle siitä ja voi kokeilla sitä itseensä. Minulla meni opiskeluun aikaa ehkä 2,5 tuntia ja nyt pystyn käymään itselleni sen perusreseptin läpi melko sujuvasti. Näin siis luulen, kukaanhan ei ole katsonut, teenkö sen oikein...

        Siihen opetteluun ei siis mene paljon aikaa, jos haluaa oppia vain toimintasarjan. Jos energiaa ei opetteluun riitä, EFT-hoitoa voi näköjään myös antaa puhelimessa. Voithan soittaa terapeutille ja pyytää puhelinaikaa, jos vastaanotto on kodista kaukana.

        Juu, niin se vaikuttaa, mutta totta se on.

        Asia ei kyllä ole niin yksioikoinen että kaikki vaivat häviäisi muutamassa minuutissa..jotkut vakavammat ongelmat kuten esim. ms-tauti vaatii usein useita hoitokertoja ja taitavan EFT-hoitajan. Menetelmä kun toimii parhaiten silloin kun menneisyydestä löytää ne ongelmien juuret, jotka sitten katkoo EFT:llä. Taito onkin noiden juurien löytämisessä.

        Mutta itse olen käyttänyt EFT:tä jonkin verran ja nähnyt ainakin yhden "ihmeen". 30 sekuntia ja pitkään vaivannut rannekipu hävisi. Oli siinä kaverilla järkyttynyt ilme kun kipu hävisi, hän kun ei edes tiennyt mitä olin tekemässä.

        -Pete


      • paljon hoitanut
        uutta minullekin kirjoitti:

        EFT on uutta minullekin, vaikka muihin energiahoitoihin olen tutustunut jo vuosia sitten. EFT vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, mutta silti aloin opettelemaan sitä. Jos lukee sen ohjekirjasen, johon tässä ketjussa on linkki, pääsee jyvälle siitä ja voi kokeilla sitä itseensä. Minulla meni opiskeluun aikaa ehkä 2,5 tuntia ja nyt pystyn käymään itselleni sen perusreseptin läpi melko sujuvasti. Näin siis luulen, kukaanhan ei ole katsonut, teenkö sen oikein...

        Siihen opetteluun ei siis mene paljon aikaa, jos haluaa oppia vain toimintasarjan. Jos energiaa ei opetteluun riitä, EFT-hoitoa voi näköjään myös antaa puhelimessa. Voithan soittaa terapeutille ja pyytää puhelinaikaa, jos vastaanotto on kodista kaukana.

        Puhelinaika terapeutille?? Hinta? Onko maksullinen numero? Jos on, taitaa olla sarjassamme "ennustajaeukko langan päässä."

        Energiahoito, mm.reiki, toimii kaukohoitonakin. Se on muuten ilmaista. Tulokset kauko- tai kontaktihoidossa riippuvat hoitajan henkisen kehityksen tasosta. Energiahoidot, healing-,reiki ym. eivät ole tarkoitettuja markkinatouhuiksi tai bisneksen teoksi. Niiden tulee lähteä oikean lähimmäisenrakkauden ja autamishalun periaatteesta. Tottakai kohtuullinen korvaus on paikallaan, onhan hoitajallakin kuluja asian tiimoilta. Uskonnot ja muut hömpötykset eivät kuulu esimerkiksi reiki-nimellä tunnettuun hoitomuotoon.


      • TheOneAndOnly

        Olen hoitanut vain yhtä masennuspotilasta, mutta ainakin hän kertoi vaikutuksen olleen hyvin positiivinen. Yhden hoidon vaikutus kesti kuulema noin viikon, jonka hän oli tavallista iloisempi.

        Ja toisinaan hoidon aikana hoidettavat pamahtavat nauramaan ilman mitään hyvää syytä, joten kyllä reiki vaikuttaa tunteisiin hyvinkin voimakkaasti välillä.

        -Pete


      • EFT-hoidoista

        Itsellä vain hatarasti luettua tietoa. Reikimenetelmästkin vain ja ainoastaan omahoitona tässä vaiheessa.
        Olen Reikikurssijonossa.

        Sanot Nassetar ettei sinulla olisi voimia opetella uusia tekniikoita.

        En ole nähnyt kenenkään laittaneen L Johanssonin Reiki Parantava Energia omahoitosivuja nettiin.
        Liekö oikeutettuakaan?
        Kirjaa voi lainata kirjastoista. Itse ostin netistä www.uniomystifa.fi osoitteesta.

        Uskon, että on yksilökohtainen kysymys, mikä kuhunkin 'puree'.
        Fysiikkani riittää vain makuulla tehtyyn reikiohjelmaan. Se ei vaadi voimaa yhtään.
        Olen harrastanut jonkunlaista jokamiehen meditaatiota vuosia.

        Tähän saumaan Reikimenetelmä napsahti heti paikalleen.
        Keho reagoi pienellä säpsähdyssingnaalilla välittömästi kun suuntaan mielikuvan
        puhtaaseen energiaan 'ajan ja paikan tuolle puolen'.

        Annan sen virrata jalkopohjista hermoratoja myöten selkäytimeen.
        (en ole kysynyt alan opettajilta voiko näin tehdä)
        Ainoa "tabu" on sydämen seudun välttäminen, koska energia riittää havaintoon rytmihäiriöstä.

        Hoidon vaikutuksista.

        Selittämättömät levottomuus- ja ahdistustilat ovat selvästi vähentyneet.Nukun levollisemmin.
        Kuumakallesyndrooma on lieventymässä. Kiroilun sijasta noidun huonoa 'happitilannettani'.

        Tätä ei kukaan usko: alaraajojen huonoon verenkiertoon on tullut parannusta.
        Nykyään sisällä on käytettävä varvassandaaleja entisten 'reinojen' sijaan.
        Edelleenkin jonkunlaista kohentunutta elämänoptimismia tullut mukaan.

        Esim. nettiriippuvuudesta olen päässyt kokonaan. Kun juttu ei kulje, pistän koneen puhuksiin.
        Ensi syksynä vuosi tulee täyteen. Sitten näen hiipuuko reikikurssien myötä innostus asiaan.


      • Beku
        EFT-hoidoista kirjoitti:

        Itsellä vain hatarasti luettua tietoa. Reikimenetelmästkin vain ja ainoastaan omahoitona tässä vaiheessa.
        Olen Reikikurssijonossa.

        Sanot Nassetar ettei sinulla olisi voimia opetella uusia tekniikoita.

        En ole nähnyt kenenkään laittaneen L Johanssonin Reiki Parantava Energia omahoitosivuja nettiin.
        Liekö oikeutettuakaan?
        Kirjaa voi lainata kirjastoista. Itse ostin netistä www.uniomystifa.fi osoitteesta.

        Uskon, että on yksilökohtainen kysymys, mikä kuhunkin 'puree'.
        Fysiikkani riittää vain makuulla tehtyyn reikiohjelmaan. Se ei vaadi voimaa yhtään.
        Olen harrastanut jonkunlaista jokamiehen meditaatiota vuosia.

        Tähän saumaan Reikimenetelmä napsahti heti paikalleen.
        Keho reagoi pienellä säpsähdyssingnaalilla välittömästi kun suuntaan mielikuvan
        puhtaaseen energiaan 'ajan ja paikan tuolle puolen'.

        Annan sen virrata jalkopohjista hermoratoja myöten selkäytimeen.
        (en ole kysynyt alan opettajilta voiko näin tehdä)
        Ainoa "tabu" on sydämen seudun välttäminen, koska energia riittää havaintoon rytmihäiriöstä.

        Hoidon vaikutuksista.

        Selittämättömät levottomuus- ja ahdistustilat ovat selvästi vähentyneet.Nukun levollisemmin.
        Kuumakallesyndrooma on lieventymässä. Kiroilun sijasta noidun huonoa 'happitilannettani'.

        Tätä ei kukaan usko: alaraajojen huonoon verenkiertoon on tullut parannusta.
        Nykyään sisällä on käytettävä varvassandaaleja entisten 'reinojen' sijaan.
        Edelleenkin jonkunlaista kohentunutta elämänoptimismia tullut mukaan.

        Esim. nettiriippuvuudesta olen päässyt kokonaan. Kun juttu ei kulje, pistän koneen puhuksiin.
        Ensi syksynä vuosi tulee täyteen. Sitten näen hiipuuko reikikurssien myötä innostus asiaan.

        Tässä on yksi linkki mistä saa reikistä enempi tietoa: http://search.reviews.ebay.com/


      • Beku
        EFT-hoidoista kirjoitti:

        Itsellä vain hatarasti luettua tietoa. Reikimenetelmästkin vain ja ainoastaan omahoitona tässä vaiheessa.
        Olen Reikikurssijonossa.

        Sanot Nassetar ettei sinulla olisi voimia opetella uusia tekniikoita.

        En ole nähnyt kenenkään laittaneen L Johanssonin Reiki Parantava Energia omahoitosivuja nettiin.
        Liekö oikeutettuakaan?
        Kirjaa voi lainata kirjastoista. Itse ostin netistä www.uniomystifa.fi osoitteesta.

        Uskon, että on yksilökohtainen kysymys, mikä kuhunkin 'puree'.
        Fysiikkani riittää vain makuulla tehtyyn reikiohjelmaan. Se ei vaadi voimaa yhtään.
        Olen harrastanut jonkunlaista jokamiehen meditaatiota vuosia.

        Tähän saumaan Reikimenetelmä napsahti heti paikalleen.
        Keho reagoi pienellä säpsähdyssingnaalilla välittömästi kun suuntaan mielikuvan
        puhtaaseen energiaan 'ajan ja paikan tuolle puolen'.

        Annan sen virrata jalkopohjista hermoratoja myöten selkäytimeen.
        (en ole kysynyt alan opettajilta voiko näin tehdä)
        Ainoa "tabu" on sydämen seudun välttäminen, koska energia riittää havaintoon rytmihäiriöstä.

        Hoidon vaikutuksista.

        Selittämättömät levottomuus- ja ahdistustilat ovat selvästi vähentyneet.Nukun levollisemmin.
        Kuumakallesyndrooma on lieventymässä. Kiroilun sijasta noidun huonoa 'happitilannettani'.

        Tätä ei kukaan usko: alaraajojen huonoon verenkiertoon on tullut parannusta.
        Nykyään sisällä on käytettävä varvassandaaleja entisten 'reinojen' sijaan.
        Edelleenkin jonkunlaista kohentunutta elämänoptimismia tullut mukaan.

        Esim. nettiriippuvuudesta olen päässyt kokonaan. Kun juttu ei kulje, pistän koneen puhuksiin.
        Ensi syksynä vuosi tulee täyteen. Sitten näen hiipuuko reikikurssien myötä innostus asiaan.

        Sen verran että olen 10v. sitten käynyt reikikurssin eikä ole vielä hiipunut vaan on vahvistunut. En päivääkään ole katunut.


      • Kaukaa viisas
        Beku kirjoitti:

        Sen verran että olen 10v. sitten käynyt reikikurssin eikä ole vielä hiipunut vaan on vahvistunut. En päivääkään ole katunut.

        Kävin 15 vuotta Sitten Aila Norlamolla Usuin reikin 1 kurssin maksoi muistaakseni 650 mk ja oli varmasti 2 päivää. Mahtava opettaja ja ihminen. Kurssista on ollut paljon apua vuosien varrella. Silloin ei vielä ollut noita muita amerikka reikejä ja kaikkia ihme oppaita.

        NIKE


      • meenu
        Kaukaa viisas kirjoitti:

        Kävin 15 vuotta Sitten Aila Norlamolla Usuin reikin 1 kurssin maksoi muistaakseni 650 mk ja oli varmasti 2 päivää. Mahtava opettaja ja ihminen. Kurssista on ollut paljon apua vuosien varrella. Silloin ei vielä ollut noita muita amerikka reikejä ja kaikkia ihme oppaita.

        NIKE

        Olen saanut apua sekä fyysisiin vaivoihin että mielen ongelmiin. Kannattaa kuitenkin olla tarkkana opettajaa valitessa, kysellä etukäteen mitä opetukseen kuuluu. Koska reiki on japanista lähtöisin, kannatan alkuperäistä japanilaista suuntausta.


      • Kurssilainen
        Kaukaa viisas kirjoitti:

        Kävin 15 vuotta Sitten Aila Norlamolla Usuin reikin 1 kurssin maksoi muistaakseni 650 mk ja oli varmasti 2 päivää. Mahtava opettaja ja ihminen. Kurssista on ollut paljon apua vuosien varrella. Silloin ei vielä ollut noita muita amerikka reikejä ja kaikkia ihme oppaita.

        NIKE

        Kävin Aila Norlamolla reiki 1 ja 2 kurssit vuonna 1997. Siinä oli todellinen opettaja. Aila Norlamo opetti tiedollaan ja reiki osaamisellaan eikä tarvinut mitään oppaita tai enkeleitä pitämään kurssejaan. Näillä joillakin nyky opettajilla taitaa olla taidot hukassa kun pitää olla monet eri länsimaiset reikin mestaruudet opas enkelit ja kymmenet symbolit. Silloin kun kävin kurssit opeteltiin sydämmellisyyttä ja Hoitamista


      • Beku
        TheOneAndOnly kirjoitti:

        Olen hoitanut vain yhtä masennuspotilasta, mutta ainakin hän kertoi vaikutuksen olleen hyvin positiivinen. Yhden hoidon vaikutus kesti kuulema noin viikon, jonka hän oli tavallista iloisempi.

        Ja toisinaan hoidon aikana hoidettavat pamahtavat nauramaan ilman mitään hyvää syytä, joten kyllä reiki vaikuttaa tunteisiin hyvinkin voimakkaasti välillä.

        -Pete

        Hei!Reiki on todella hyvä hoitomuoto ja mahdollisesti auttaa apua tarvitsevia. Olen saanut hyviä kokemuksia kun lähetän "kaukoreikiä" ja voin auttaa lähimmäistä ja itseäni.Ei todellakaan ole huu-haa.


    • todella hyvä

      Olen itse tutustunut reikiin 4 vuotta sitten, kun sain lahjaksi käynnin hoidossa. Se avasi elämäni ja kirkasti sen osa-alueet. Kärsin masennuksesta, hermoromahduksesta, ankaruudestani itseäni kohtaan. Reiki voi auttaa niin nopeasti kuin itse haluaa -voi edetä hitaammin tai nopeammin tunteidensa käsittelyssä. Niin kuin itsestä tuntuu hyvältä. Oulusta tiedän muutaman hoitajan. Todella hyviä.

      • Nassetar

        Voitko kertoa nimeltä näitä oululaisia hoitajia ja missä he ottavat vastaan? Minulle on suositeltu Tarja Lempeä nimistä reikihoitajaa ja lisäksi itse olen löytänyt Tuula Tasalan internetin kautta. Tällä hetkellä mietin heidän välillään kummalle menisin.


      • 566556

        ois hyvä hoitaja oulussa.


    • Beku

      Olen itse saanut apua reikistä ja voi sanoa että kaikkeen, niin sairauksiin ja muihinkin ongelmiin.Voin suositella lämpimästi.Ei ole mitään huu-haa hoitoa!

      • YLÖS

        Minun reiki tielläni oli kyllä aluksi hiukan harhailua. Oli joitakin opettajia jotka opettivat kaikea muuta kuin sitä Usuin reikiä. Mutta sitten sain pääsin Usuin reikin perinteiselle opettajalle ilmaiseksi kertaamaan niin siitä asti on ollut pelkkää ylös nousua syvästä uupumuksesta ja masennuksesta. JO VUOSI ILMAN MASENNUSLÄÄKEITÄ


    • Voiman oppilas

      Itse hain apua Mikao Usuin reikin opettajalta. Ensin kävin hoidoissa ja siitä virisi valtava ilo ja voiman tunne. Puoli vuotta myöhemmin kävin ensimmäisen kurssin ja pari kuukautta sen jälkeen kävin kertaamassa toisella opettajalla. Vuosi aloitus hoidoista ja olinkin jo ensimmäisen opettajan kakkoskurssilla. Näillä opettajilla on kunnon pitkä koulutus ja sydän mukana tekemisessään. Osa on ollut mukana reikissä jo aivan sen alkuajoista lähtien ja vieraillut jopa Japanissa asti tutustumassa reikiin. Tällä hetkellä odotan pääsyä pidempään opettaja koulutukseen. Näyttäisi muuten yksi Usuin reikin opettaja ja hoitaja olevan siellä pohjoisessakin.
      Toivottavasti tästä on apua sinne pohjoiseen.

      Kiitollinen pian viisikymppinen energiapommi ja city ihminen Stadista

    • Kaarina

      Omat kokemukseni reikistä ovat hyvin positiiviset. Silloin tällöin käyn mikao Usuin yhdistyksen reikihoitajalla hoidattamassa pahoja migreeni kohtauksiani. Olen saanut perinteisestä reikistä suurta apua. Tullut myös paljon halvemmaksi kuin kalliit lääkkeet.

      Kaarina

    • "hoidon" kokenut

      Kävin reikihoidossa.
      Täti vain piti käsiään päälläni eri paikoissa muutaman sentin päässä ja selitti välittävänsä jotain ihme energiaa. Tunsin kyllä itseni huijatuksi! Olin kuvitellut, että kyseessä olisi joku todellinen oikea hoito. Maksaessa harmitti kovin, mutta nyt alan jo löytää jutusta sen komiikan. Varsinkin kun lueskelin tämän palstan kirjoituksia. Että oikein energiansiirtoa, enpä ole hölmömpää kuullut!

      Puhdasta humpuukiuskontoa on tämä reiki.

      • Hoitaja

        oikea reikin perushoito kyllä tehdään siten että kädet lepäävät kevyesti keholla. Yleensä asiakas kokee hoidon miellyttävänä, usein voimakastakin lämmöntunnetta/vaihtoehtoisesti viileitä tuntemuksia. Energia liikkuu ja hoitaa ihmistä kokonaisuutena, sekä mieltä että fyysistä kehoa. Tutustu esim. kiinalaisiin tai japanilaisiin ki-harjoituksiin, voisit käsittää mistä on kyse.


      • Toinen jalka haudassa
        Hoitaja kirjoitti:

        oikea reikin perushoito kyllä tehdään siten että kädet lepäävät kevyesti keholla. Yleensä asiakas kokee hoidon miellyttävänä, usein voimakastakin lämmöntunnetta/vaihtoehtoisesti viileitä tuntemuksia. Energia liikkuu ja hoitaa ihmistä kokonaisuutena, sekä mieltä että fyysistä kehoa. Tutustu esim. kiinalaisiin tai japanilaisiin ki-harjoituksiin, voisit käsittää mistä on kyse.

        Näyttää tässä teidän reiki asiassa olevan niin kuin monessa muussakin asiassa, että vanhassa taidossa se viisaus ja kokemus.

        Pappa Siuntiosta


    • Anonyymi

      Kannattaa lukea Johanna Blomqvistin kirja Kvanttifysiikasta energiahoitoihin.

      Johanna on fysiikan tohtori ja reikimaster.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6390
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2170
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe