kytkin luistaa r1100rt

.r1100rt

No nyt alkoi sitten pyörässä kytkin luistaa onkohan kalliskin korjauttaa onko kokemusta?Muuten pyörä toiminut hienosti on vuosimallia 98.

6

2946

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luistaa

      soita ja kysy rm-heinosta tampereelta,täältä ei saa kunnon vastauksia.

      • r1150r

        Tässä harvinaisuus eli kunnon vastaus! Olen kaksi kertaa purkanut kaverini 1100 RT ´06:n kytkimen juuri luiston vuoksi. Luisto lakoi jo alle 20 tkm ajettuna ja ilmeisesti vaijerin välys boli jäänyt säätämättä, koska eksimmäisen luiston sattuessa vaijeri oli tiukalla ja välyksetön.

        Luisto oli aluyksi kuitenkin niin harvoin tapahtuvaa ettei sille tehty mitään. 40 tkm:n jälkeen vaihdoin kytkinlevyn ja jousilautasen, jonka arvioitiin menettäneen jännitystään.

        Viime keväänä 100 tkm kohdalla luisto oli ilmenennyt uudelleen ja nyt oli tarkoitus vaihtaa kaikki kytkimen osat eli em. lisäksi kytkimen kansi ja sitte se neljäs osa mikä se nyt olikaan nimeltään. Toinen näistä jälkimmäisistä jäi vaihtamatta kun sain väärän osan ja tuli jo kiire.

        Itse kytkimen purku ja kasaus käy oikeastaan helpostikin mutta oheistyöt ottavat osansa. Irroitetaan takapyörä, perä, takahaarukka, iskari, putkisto (ei käyriä), ilmaputsarinkotelo, startti ja vaihteisto, jonka jälkeen kytkin onkin esillä. Rungon peräosa täytyy nostaa pystyyn jotta putsarin saa pois.

        Kuulostaa ehkä hankalalata mutta pyörän rakenne on selkeä ja jos on tottunut tekemään remppoja niin rohkeasti vain toimeen.

        Kytkimen osat tilasin Reijo Myllymaa Ky:stä Hämeenlinnasta. Myös kytkimen ruuvit tulee uusia. Osien kustannus oli muistaakseni 300-400€ osista kun vaihetaan tai pyritään vaihtamaan kaikki. Ja kannattaa vaíhta kaikki koska uudelleen avaus on aina tympeää.

        Tuossa tuo pääpiirteittäin. Lisää voi kysyä.


    • Espoossa

      "kevyempi" kykinremppa maksoi syksyllä 2006 Espoossa 600€.
      Hintaan ei sisältynyt asetelma joka olisi nostanut hintaa muutamalla satasella.
      Tuo kevyempi remppa auttaa ainakin ensimmäisen kytkinremontin yli.

      • r1150r

        Vaihdettiinko tuossa vain pelkkä levy? Levynvaihto riiittääkin ainakin jos levy on vaidettu vain kulumisen vuoksi mutta tällä kokemuksella luistaneeseen kytkimeen vaihtaisin kaikki osat ne kun hoituu samoilla töillä.

        Eri asia jos pyörä vain pannaan rempan jälkeen taipaleelle.


      • Espoossa
        r1150r kirjoitti:

        Vaihdettiinko tuossa vain pelkkä levy? Levynvaihto riiittääkin ainakin jos levy on vaidettu vain kulumisen vuoksi mutta tällä kokemuksella luistaneeseen kytkimeen vaihtaisin kaikki osat ne kun hoituu samoilla töillä.

        Eri asia jos pyörä vain pannaan rempan jälkeen taipaleelle.

        ... en ole mekaanikko mutta noin ne tekivät Espoon korjaamolla. Koko asetelma töineen olis maksanut (muistaakseni) nelisensataa enempi.
        Jos ne Espoossa tekivät väärin niin älkää sitten sinne viekö pyörää.


    • ArttuHki

      Itse kytkimen osat ei maksa paljookaan.. tai saman kuin muissakin pyörissä... mutta.. mutta.. Kytkin kun on siinä koneen ja vaihteiston välissä.. tulee pyörää purkaa varsin paljon jotta päästään itse kytkimeen käsiksi. Muistaakseni jotain 10 tunnin työt liikkeessä..
      "tavallisessa" pyörässä hommaan menee ½-1 tunti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe