Paras ulkomaali?

Maalari

Mikä on paras ulkomaali sahalaudalle?
Vanha perinteinen rivotuslaudoitus. Talo aurinkoisessa paikassa ja laudat puhtaita, eli ei maaleja eikä mitään käsittelyjä vielä

Öljymaali, lateksi vai punamulta vai joku muu?
Tuntuu että valinnanvaraa on vaikka kuinka paljon, niin millä perusteella valitsee..?

Kiitoksia vinkeistä!!

15

12564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • purkki1

      jos asiallinen tuuletusrako niin voi maalata melkein millä vain.

      • !!!!!!!!

        Esim lateksimaali pilaa laudoituksen,ellei ole tuota tuuletusrakoa. Voit tutustua siihen ilmiöön esim jossain vanhassa kaupunginosassa Tammisaaressa tai Porvoossa. Huomaat pian,mitkä vanhat talot on maalattu lateksilla.


    • Varma!!!
    • suositteli

      minulle Teknoksen Nordica Eko maalia, ei halvin mutta hyvä. Olen erittäin tyytyväinen.

    • ..Ultralla

      Moni taho suositteli meille Ultraa, sillä maalasimmekin, ja on todella hyvä ollut.

      • Ammattilainen

        Kaikki nykyajan isojen tehtaiden maalit ovat hyviä.
        Mieltymyksistäsi riippuu minkä haluat valita.
        Mieti haaluatko, että talosi pinta kiiltää tai on matta ja sitten menet maalikauppaan ja myyjä osaa antaa sulle muutaman eri vaihtoehdon, josta voit valita.


    • Pika-Teho

      Hyviä vaihtoehtoja löytyy, valitsimme viime vuonna talomme maalin loppujen lopuksi nimenomaan kiillon perusteella. Päädyimme Pika-Tehoon, koska se oli himmeä, Nordica eko kiilsi mielestämme liikaa, näytti muoviselta.

    • Peittävä puunsuoja

      Itse käytettiin Tikkurilan Vinhaa, joka on peittävä puunsuoja, ja ollaan oltu todella tyytyväisiä. Jättää puunsyyn kauniisti näkyviin, mutta peittää hyvin. Säilyttää hyvin värinsä ja kestää, ei ole ollut homeongelmia. Eipä voi siis muuta kuin suositella...

    • Onko vaikeaa?

      Miten eri maalien uusintamaalaus eroaa? Millä maalilla pääsee helpoimmalla?

      Itse uusintamaalasin talon, joka oli maalattu tikkurilan TEHO maalilla. Oli tosi suuritöinen, Hiomista, raaputusta, homepesua, huonoimpien lautojen vaihtoa ym... Koko kesä meni...
      Seinät oli homeessa ja maali lohkeili ja hilseili, edellisetä maalauksesta oli 15 vuotta.

      Pääseekö jollain muulla maalilla helpommalla? Tuskin mikään maali ikuisesti hyvänä säilyy..

      • Ammattilainen

        Jos seinärakenteet ovat kunnossa, niin vesiohenteisten maalien ja puunsuojien uusintamaalaus on helppoa ja kevyttä.

        Itse olen laittanut asiakkaille suurimmaksi osaksi juuri tässsä ketjussakin mainittuja vinhaa ja Ultraa.

        Öljymaaleista eniten Tehoa.

        En osaa sanoa vielä,kuinka kauan pysyvät hyvinä, kun aikaisimmista maalauksista on vasta 14 vuotta
        ja vielä eivät ole uusintamaalauksen tarpeessa.

        Yleisesti ottaen perusidea on se, että öljymaalit kuluvat (liituuntuvat) pinnastaaan ja näin ollen eivät näytä uudelta montaa vuotta, kun taas vesiohenteiset laateksit ja puunsuojat vastaavasti säilyttävät uuden ilmeensä useita vuosia.


    • -untovikko-

      Edelleen Nordica eko on paras!

    • kappa

      Jos hyvän haluaa niin ehdottomasti Ultra.
      Maalattu - 89 ja vieläkin on hyvä.

    • peittävät

      Entä Uulan petroolimaalit. Peittävät kertasivelyllä. Kokemuksia!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Maalasin Teho öljymaalilla 80-luvulla. Ensimmäinen uusinta oli 28 vuotta sen jälkeen. Uudelleen maalauksen tein värisävyn takia. Vanha maali ei ollut kuorinut eikä siten tarvinnut raapata. Lateksit ("akrylaattimaalit") joutuu uusimaan 2-3 kertaa tänä aikana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2021
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1515
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe