isoimmalla vaihteella, 85 km/h vauhdissa? Akselin generaattori.......
Paljonko kierroksia on, rahti scanian
6
1717
Vastaukset
- mutta en ole tiennyt
että tällaisia tietoja tarvitaan. Miksi kysyt tällaista?
- Akseligeneraattori
Kuorman lämmitystä sähköllä, esim roottorikuljetuksissa.
- Junior-Trucker
Pitäisi vaan tietää perävälitys, niitä kun on monenlaisia. Ja onko akseli- vai napaperä. Tosin rahtiautoissa taitaa olla napaperiä. Ja tietysti renkaiden koko vaikuttaa asiaan. Matalaprofiilirenkailla kardaani pyörii lujempaa kuin korkeammalla profiililla.
Eli eihän tuohon nyt mitään yhtä oikeaa vastausta ole..Minä ymmärsin että kyseessä otetaan sähköä kardaanista. Jokin hihna versio.
Eli kardaanin kierros nopeus suhteutettunena agrekaatolle.
Eikös se tänä päivänä ole 1/1?
Minä ottaisin se sähkön (jos kyseessä on 220v) niin japanilaisella agrekaattilla pienellä sivulaatikolla?- Junior-Trucker
RK-asentaja kirjoitti:
Minä ymmärsin että kyseessä otetaan sähköä kardaanista. Jokin hihna versio.
Eli kardaanin kierros nopeus suhteutettunena agrekaatolle.
Eikös se tänä päivänä ole 1/1?
Minä ottaisin se sähkön (jos kyseessä on 220v) niin japanilaisella agrekaattilla pienellä sivulaatikolla?Mitenköhän tuo olisi, jos vaikka ottaisi vaihteiston kyljestä, ulosoton paikasta voiman ulos. Tai sitten jos ei halua soveltaa sen enempää, vaan käyttää valmiita osia, niin voi kai laittaa jakopäähän tai vaihteistoon hydraulipumpun niinkuin ulosotolla varustetuissa autoissa on. Rahtiautoissa ei vaan aina hydrauliikkaa ole. Siis Scaniaanhan saa joihinkin malleihin sen hydraulipumpun jakopäähän, ja silloin se pyörii aina kun moottori käy. Joissain malleissa se pumppu taas on vaihteiston kyljessä, ja kytketään erikseen päälle.
...Sitten vaan hydraulimoottori pyörittämään sitä aggrekaattia.. Ja saa varmasti melko paljon tehoakin irti. Eikös muuten esim. traktoreissa noita hydrauliköyttöisiä aggrekaatteja ole...??? Hintaahan se hydrauliikka siihen tuo, mutta voihan sitä sitten hyödyntää muutenkin. Eikä tarvitse auton liikkua, että saadaan virtaa aikaiseksi..
- ilmawebasto
sillä lämmität kuormatilan järkevästi, myös pysähdyksissä ja liikenne-esteiden odotteluissa.
Toisaalta moottorin kierrosluku on tiedossa ja kutosen välityssuhde, niin kartaani pyörii kaavasta kutosen suhdeluku kertaa moottorikieppeihin, saadaan kartaanilaipan kierrosnopeus. Se kutonen voi nimittäin olla jopa suora, jos on suoravetoinen perä. Niissähän suhde lienee 7:1, tai 6:1.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511883
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu131786Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va391614Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961218- 941215
- 851178
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta3581024- 62879
- 49831
- 50826