Omistan vajaan vuoden vanhan Acer 5102Wlmi kannettavan tietokoneen.
Eilen kone meni jumiin, ja kun käynnistin sen uudestaan näppäimet ja touchpad eivät toimineet enää.
Käyttiksenä on XP home. Windows käynnistyy normaalisti aina kirjautumis ikkunaan saakka. Kursori näkyy, mutta ulkoinen hiirikään ei toimi.
Usb-portteihin ei ilmeisesti tule virtaa, kun ulkoisen optisen hiiren valokaan ei pala.
Saan kuitenkin langattomasti yhteyden koneeseen pöytäkoneeltani.
Onko kenelläkään vastaavanlaisia ongelmia ollut, ja tietoa saako konetta kotikonstein kuntoon?
Acerille on lähtenyt tukipyyntö, mutta ei millään ehtisi odottamaan kun kone on huollossa.
Acer 5102 näppäimet ja touchpad ei toimi
14
12413
Vastaukset
- MP33
Eikö kukaan varoittanut sinua Acerin huonosta laadusta?
On se kumma kun ihmiset jaksaa ostella noita koneita vaikka tuhat ihmistä yrittää varoitella niiden huonosta laadusta ja ala-arvoisesta huollosta. Jopa Hesarissakin oli juttua kuinka surkea tuo huolto on, mutta eipä sekään vissiin paljoa auta kun ihmiset ostaa vain sitä mitä halvimalla saa.
Huoltoon jos viet niin saat sitten varautua hitaaseen huoltoon.
Tosin voihan se olla että Windows on mennyt sekaisin ja näppis ja hiiri ei vain toimi Windowsissa. Kokeilisin ensin asentaa käyttiksen uudelleen... muistitko muuten polttaa koneen sisuksissa majailevan restore CD/DVD levyn. Noissa halpakannettavissa kun ei noita CD/DVD levyjä tule kustannustehokkuuden takia. Jos et polttanut sitä levylle ja sinulla ei ole mitään CD levyjä niin eipä siinä muu auta kuin viedä se kone surullisen kuuluisaan Acerin huoltoon.
No toivottavasti ainakin nyt uskot sitä mitä muut ovat täällä varoitelleet Aceristä.- Vistataan
Acerit huonoja ? Kun alan lehtien testejä ja käyttöominaisuuksia lukee , niin aina ko. merkki keikkuu kärki kastissa.
Meidän "tiimissä" on läppäreinä Acer ,HP ja IBM kaikki ovat toimineet moitteita 1-½ vuoteen , eli se kestävyys on käyttäjästä kiinni.
Ei tietokonetta saa käyttää vasarana vaikka sitä työkaluksi sanotaan.
- on....
Acer Aspire 1360 ja sen mukana tuli kolme CD:tä. Yhdesti olen joutunut asentamaan XP:n uudelleen näiden kolmen vuoden aikana kun se minulla käytössä on ollut.
Huollossa ei onneksi ole tarvinnut käyttää.
Kokeilitko käynnistää vikasietotilassa?
Minulla on ohjekirjassa neuvottu palauttaminen myös ilman CD:tä. - uuseri
meillä samankaltainen juttu laitteena acer 3100.
buuttaa normaalisti sisäänkirjaukseen asti. sekä näppis että hiiri ei toimi! palautus cd:t kyllä poltettu, mutta kuinka operoida niitä kun hiiri/näppis ei toími?? olisko jokin temppu, mitä kokeilla ennen huoltoon vientiä..- jayers
lähti pelittään huollon jälkeen. vaihtoivat emolevyn. meni onneksi takuuseen. kiireesti yhteyttä huoltoon varsinkin jos takuuta vielä jäljellä. palvelu oli hyvää ja kone tuli takaisin n.2 viikossa.
- JAJ
Minulla on samanlainen laite ja eilen siihen tuli samanlainen vika. Saitko koneen korjattua ja miten se onnistui?
Ystävällisin terveisin JAJ- Nimetön
työkaverilla sama vika läppärissä,touchpadi ja näppis ei toimi. boottaa login-ikkunaan, ei mitään tehtävissä.boot-prioritya ei voi vaihtaa, jotta vois testaa esim ubuntun live cd.llä. ei asenna ulkoisia laitteita.
näytti kaikki tässä threadissa olevat koneet acereita, niinkuin tämäkin, menisköhän jo tyyppivian puolelle?
itsellä ollut acerin läppäreitä, toimineet hyvin.
lukuunottamatta yhtä, jossa väärät näyttiksen ajurit ajurit, ja memtestin mukaan viallista rammia, sain huollosta lähinnä valohoitoa, mitään ei korjattu. - JoshuaJoonas
Nimetön kirjoitti:
työkaverilla sama vika läppärissä,touchpadi ja näppis ei toimi. boottaa login-ikkunaan, ei mitään tehtävissä.boot-prioritya ei voi vaihtaa, jotta vois testaa esim ubuntun live cd.llä. ei asenna ulkoisia laitteita.
näytti kaikki tässä threadissa olevat koneet acereita, niinkuin tämäkin, menisköhän jo tyyppivian puolelle?
itsellä ollut acerin läppäreitä, toimineet hyvin.
lukuunottamatta yhtä, jossa väärät näyttiksen ajurit ajurit, ja memtestin mukaan viallista rammia, sain huollosta lähinnä valohoitoa, mitään ei korjattu.Acer Aspire 5100 , Sama ongelma, kone tilttasi musa cd:tä ripatessa - jo silloin kontrollit jumahti joten buuttasin...sen jälkeen sitten touchpadi ja namiskat pois pelistä. Usbi-näppis ja hiiri myös hyödyttömiä tässä vaiheessa... :/
Kai emolevyssä se damage sitte ? - JoshuaJoonas
JoshuaJoonas kirjoitti:
Acer Aspire 5100 , Sama ongelma, kone tilttasi musa cd:tä ripatessa - jo silloin kontrollit jumahti joten buuttasin...sen jälkeen sitten touchpadi ja namiskat pois pelistä. Usbi-näppis ja hiiri myös hyödyttömiä tässä vaiheessa... :/
Kai emolevyssä se damage sitte ?http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/736048
Laitanpa tännekkin linkin jos jollekulle apua ois :p - Elpailee
Mulla koneen näppis ja hiiri lopetti toimintansa windowsissa. Boottivalikossa näppis toimi. Ratkaisuksi googlaamalla selvis seuraavaa: Akku on sökö. Kokeilin ottamalla akun pois ja laittamalla pelkän virtajohdon. Kone käyntiin ja winkkarissakin toimii näppis ja hiiri. Uutta akkua kehiin.
- JAJ..
Elpailee kirjoitti:
Mulla koneen näppis ja hiiri lopetti toimintansa windowsissa. Boottivalikossa näppis toimi. Ratkaisuksi googlaamalla selvis seuraavaa: Akku on sökö. Kokeilin ottamalla akun pois ja laittamalla pelkän virtajohdon. Kone käyntiin ja winkkarissakin toimii näppis ja hiiri. Uutta akkua kehiin.
Vein Acerin huoltoon, kun antavat kahden vuoden takuun. Vaikka kuitissa luki yksi vuosi ostopäivästä. Vaihtoivat kertomansa mukaan emolevyn. Kokeilin aluksi ilman akkua, mutta ei auttanut. Toistaiseksi toimii uudella emolevyllä..
- zanzzaliini
mulla on acerin kohta kaks vuootta ollut kone mut kolme kuukautta sitte se ei toiminu olen koittanut monta eri tapaa mut ei toimi
harmittaa kauheesti ku on nyt vaa toi pöytä hiiri käytös eikö kukaan osais auttaa?- zanzzaliini
siis se kosketus hiiri ei toiminut
- kaketus
Mulla ei kans hiiri toimi,acer aspire 3100.Käytän erillistä usb porttiin tulevaa hiirtä jolla toimii....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892618Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031658- 1161590
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641212Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻75995- 56969
- 45857
- 63849
- 61835