Oltiinpa just kaks viikkoa sairaalassa rota-viruksen takia. Kyllä meinaan "kiitellä" neuvolatätiä joka ei voinut mainita, että moiseen tautiin olisi rokotekkin olemassa. Voi prkle!!!
Rota-virus
15
1716
Vastaukset
- ...
mielenkiinnosta kysyn, minkä ikäinen vauvanne on?
- noh...
Nlatädit ei voi hirveesti siitä kertoa, koska rokote kallis ja kaikilla ei ole siihen vara. Mä tiesin semmoisen olevan, mut harkittuamme emme sitä ottaneet. EI rahan takia vaan koska rokotetta ei ole tutkittu tai on ja ei, mut hyvin ristiriitasta tietoa. Lisäksi se ei suojaa kun rotavirukselta ja lapsemmekin on kotihoidossa, ettei ny ihan herkästi saa...Nyt on sit ripuli ja oksennustauti, mutta en usko että on rotavirus. Lapsi syö ja juo hyvin, kotihoidolla vielä mennään. Oksensi vain eka yönä. Ripuli kestää pidempään. Lämpöä ei ole. MILLAISET OIREET ROTAVIRUKSESSA ON JA TULIKO SE YSKÄN TMS. JÄLKEEN KUN ON KUULEMA YLEISTÄ?
- meillä ollaan
myös ripuli taudissa. tyttö 6kk syö myös hyvin mut kaikki tulee läpi. onko teillä kestänyt kauan. meillä nyt neljäs päivä. tyttö on aika virkku ja jaksaa naureskella yms. mut nukkuu enemmän.. tosiaan meillä myös on oksennettu vain kerran. huolestuttaa kovasti.
- 4 pvä
meillä ollaan kirjoitti:
myös ripuli taudissa. tyttö 6kk syö myös hyvin mut kaikki tulee läpi. onko teillä kestänyt kauan. meillä nyt neljäs päivä. tyttö on aika virkku ja jaksaa naureskella yms. mut nukkuu enemmän.. tosiaan meillä myös on oksennettu vain kerran. huolestuttaa kovasti.
meillä poika siis 12 kk ja uskon et on sitä noroa. neljättä päivää ei muuten mutta vettä kun juo niin ripuliksi äityy heti eli tuleepi housuun löysät..pari unet ottaa, kun yleensä pärjää yksillä...kun vain juo riittävästi ja saa antaa mitä vain ottaa...kuivumisen merkkejä kun ei oo niin ei hätää ellei ihan väsähdä sitten.
- keiju06
4 pvä kirjoitti:
meillä poika siis 12 kk ja uskon et on sitä noroa. neljättä päivää ei muuten mutta vettä kun juo niin ripuliksi äityy heti eli tuleepi housuun löysät..pari unet ottaa, kun yleensä pärjää yksillä...kun vain juo riittävästi ja saa antaa mitä vain ottaa...kuivumisen merkkejä kun ei oo niin ei hätää ellei ihan väsähdä sitten.
on jo kahdestoista päivä menossa ripulointia.. oksenti kuus päivää ja joutui tiputukseenkin yhdeksi yöksi :( nytkään ei vielä syö eikä juo kunnolla.. alkaa usko loppua.ja voimat. en tiedä mikä tauti on menossa, kun näytteitä eivät ole saaneet, mut jos olisin ollu fiksu enkä miettinyt rotarokotteen kalleutta,niin olisin kyllä ottanut. nyt päätin että sen vesirokko rokotteen otan kyllä, maksoi mitä maksoi. tää on ihan kauheeta kun on näin pitkä sairaus, eikä itse voi mitään tehdä. neiti on 6 kk ja tämän taudin takia käyty jo 6 kertaa lastenlääkärillä.. sanoovat vain että saattaa kestää jops 2 viikkoa... huoh.. tästä lähtien otan kaikki mahdolliset rokotukset lapselleni kyllä.
- voi ei kestääköhän
keiju06 kirjoitti:
on jo kahdestoista päivä menossa ripulointia.. oksenti kuus päivää ja joutui tiputukseenkin yhdeksi yöksi :( nytkään ei vielä syö eikä juo kunnolla.. alkaa usko loppua.ja voimat. en tiedä mikä tauti on menossa, kun näytteitä eivät ole saaneet, mut jos olisin ollu fiksu enkä miettinyt rotarokotteen kalleutta,niin olisin kyllä ottanut. nyt päätin että sen vesirokko rokotteen otan kyllä, maksoi mitä maksoi. tää on ihan kauheeta kun on näin pitkä sairaus, eikä itse voi mitään tehdä. neiti on 6 kk ja tämän taudin takia käyty jo 6 kertaa lastenlääkärillä.. sanoovat vain että saattaa kestää jops 2 viikkoa... huoh.. tästä lähtien otan kaikki mahdolliset rokotukset lapselleni kyllä.
meidänki neitillä noin kauan. ajattelin toiveikkaana että kohta helpottaa ku nyt on neljäs päivä..
meidän typsyllä alko kuumeella. eka oli vuorokauden kuumeessa ja sitte alko ripulointi. on aivan hirveetä ku ei voi tehdä mitään muuta ku juottaa kokoajan. tyttö vielä nukkuu yöt niin sikeästi että pelottaa oikeen. - vielä**
keiju06 kirjoitti:
rintamaidolla vai kuinka? itsellä niin paha mieli kun imetys loppui ja täällä riehuu kanssa se noro epidemiana.. pelkään koko ajan koska se iskee 4kk tyttööni ja vielä nyt korvikkeella ni ei mitään suojaa.. ootteko antaneet maitohappobakteereita? sen kun tiedetään todistetusti lyhentävän vatsatautia/tai ainakin hillitsee hiukan oireita..
voisitteko yst. vastata niin mun ei tartte vaan miettii tuota imetystä, et voiko se noro tulla myös rintaruokitulle? - tyttö 6kk
vielä** kirjoitti:
rintamaidolla vai kuinka? itsellä niin paha mieli kun imetys loppui ja täällä riehuu kanssa se noro epidemiana.. pelkään koko ajan koska se iskee 4kk tyttööni ja vielä nyt korvikkeella ni ei mitään suojaa.. ootteko antaneet maitohappobakteereita? sen kun tiedetään todistetusti lyhentävän vatsatautia/tai ainakin hillitsee hiukan oireita..
voisitteko yst. vastata niin mun ei tartte vaan miettii tuota imetystä, et voiko se noro tulla myös rintaruokitulle?mut mun kaveri kyl imettää ja tää sama tauti on tullu myös hänen vauvalle, joten älä sitä turhaan mieti.
oo kuiteski kotosalla vaan vauvelin kanssa ettei vaan tartu. tää on ihan kauheeta... - tyttö 6kk
vielä** kirjoitti:
voisitteko yst. vastata niin mun ei tartte vaan miettii tuota imetystä, et voiko se noro tulla myös rintaruokitulle?oon antan lactophilus jauhetta kaks kertaa päivässä, mut ei se oon mitään helpottanu.
en tiedä kuvittelenko vaan mut tuntuu et banaanilla vähä tulis kakka kiinteämmäksi. muuten on ihan vesiripulia. - Jozza
Tyttö 9kk.
Tuli kuiva yskä ensin ja sitten ripuli -> kuume -> oksentelu -> vesiripuli. Viides päivä menneillä ja kaksi kertaa ollaan oltu sairaalassa nenä-mahaletkussa nesteytyksessä. Eilen viimeksi, mutta tänään tyttö on ollu virkeä ja olen saanut nestettä juotettua. Syömättä on ollut jo käytännössä katsottuna 3 pvää. Apteeksin Osmosalia on annettu muun nestten kera, jka auttaa tuohon suolotasapainon säilymiseen. Tänään on ripuloinut onneksi vain 2x.
Tää on ollut ihan kauheeta. Epäilen, että hän sai sen viruksen, kun olimme ulkona siten, että hänkin konttaili isellä kuravaatteissa. Nuolaisi kerran haravaa, jolla haravoin... Voikohan olla mahdollista? Rotassa on itämisaika kuitenkin 5-14pvää, joka sopisi siihen ajankohtaan, eikä olla oltu tekemisissä ihmisten kanssa jotka olisivat olleet vatsataudissa. Vauvauinnissa oltiin la ja hälle iski ripuli su, joten niin nopeasti se ei voisi itää. - vai rotaa..
Jozza kirjoitti:
Tyttö 9kk.
Tuli kuiva yskä ensin ja sitten ripuli -> kuume -> oksentelu -> vesiripuli. Viides päivä menneillä ja kaksi kertaa ollaan oltu sairaalassa nenä-mahaletkussa nesteytyksessä. Eilen viimeksi, mutta tänään tyttö on ollu virkeä ja olen saanut nestettä juotettua. Syömättä on ollut jo käytännössä katsottuna 3 pvää. Apteeksin Osmosalia on annettu muun nestten kera, jka auttaa tuohon suolotasapainon säilymiseen. Tänään on ripuloinut onneksi vain 2x.
Tää on ollut ihan kauheeta. Epäilen, että hän sai sen viruksen, kun olimme ulkona siten, että hänkin konttaili isellä kuravaatteissa. Nuolaisi kerran haravaa, jolla haravoin... Voikohan olla mahdollista? Rotassa on itämisaika kuitenkin 5-14pvää, joka sopisi siihen ajankohtaan, eikä olla oltu tekemisissä ihmisten kanssa jotka olisivat olleet vatsataudissa. Vauvauinnissa oltiin la ja hälle iski ripuli su, joten niin nopeasti se ei voisi itää.kun norossa itämisaika sen 12-24h joten vois olla hyvin tullu sieltä vauvauinnista...
vai onko se sairaalassa katsottu et on rotaa(ulosteviljelyllä)..kumpikin aika samanlaisia pöpöjä ja tänä keväänä noro aalto ollut jopa 3-4kertaa..joka johtuu ihan siitä kun ei kunnon pakkaskausi kestänyt ja bakteerikannat pysyy pitkään elossa, esim norovirus voi elää pöytäpinnalla 14vrk..joten yritäppä varoa sitä sitten..samoin ihminen voi tartuttaa noroa jopa viikon..ja kun nepääsee pitkään jyllää muuntuu myös pöpökanta koko ajan hiukka erillaiseksi joten ihminenkin voi sairastua samaan noroon vaikka sen 3krt..paska juttu! - Jozza
vai rotaa.. kirjoitti:
kun norossa itämisaika sen 12-24h joten vois olla hyvin tullu sieltä vauvauinnista...
vai onko se sairaalassa katsottu et on rotaa(ulosteviljelyllä)..kumpikin aika samanlaisia pöpöjä ja tänä keväänä noro aalto ollut jopa 3-4kertaa..joka johtuu ihan siitä kun ei kunnon pakkaskausi kestänyt ja bakteerikannat pysyy pitkään elossa, esim norovirus voi elää pöytäpinnalla 14vrk..joten yritäppä varoa sitä sitten..samoin ihminen voi tartuttaa noroa jopa viikon..ja kun nepääsee pitkään jyllää muuntuu myös pöpökanta koko ajan hiukka erillaiseksi joten ihminenkin voi sairastua samaan noroon vaikka sen 3krt..paska juttu!Sairaalassa ottivat ulosteesta näytteen, eli Rotaa oli. Enhän minä muuten täällä sanoisi, että kyseessä on Rotavirus. :)
- suojata
myös muilta vatsa taudeilta..näin luki ainakin lapussa minkä saimme rotavirus tutkimuksen yhteydessä. Olimme juuri mieheni kanssa kamalassa vatsataudissa..samaan aikaan tuli kummastakin päästä. tyttömme 6kk ei kuitenkaan saanut oksennustautia vaikka nukkuikin meidän vieressä yms..ja kuulin juuri jutun pojasta joka ei koskaan ole saanut oksennustautia vaikka muu perhe olisikin sairastanut..joten itse suosittelen tuota rokotusta vaikka se kallis onkin
- minkälaisia
hoito-ohjeita saitte sairaalasta!!!
- keiju06
muuta kuin yrittää juottaa nestettä. ja antaa niitä maitohappobakteereita.. vähän vaan on vaikeeta juottaminen kun ei edes suutaan aukaise, ja jos väkisin työntää, niin sitten oksentaa... toivotonta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236819Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61817Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723