Japanin puhelimet

OH Japaniin

Onko kokemusta japanilaisen puhelimen käytöstä Japanissa? Siellä sähköpostin lähettäminen kännykällä on ilmeisesti yhtä yleistä kuin meillä tekstiviestien, oletteko kokeilleet? Itse olen vähän nykymenosta jäljessä, en ole meilannut puhelimella, onko se helppoa? Pitäisi vuokrata paikanpäältä tuollainen puhelin ja viestitellä tapaamiset sähköpostitse, monet japanilaiset kun eivät halua puhua englantia puhelimessa. Onko kokemusta puhelimen vuokrauksesta Japanissa?
Kaikki kokemukset ja vinkit otetaan kiitollisena vastaan!

7

1226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meikku

      Joop...kyllä niitä prepaid puhelimia saa vaikka heti Naritasta...mut kannattaa kysellä paikallisilta...ovat meinaan paljon halvempia esim.Shinjukussa. Jos et meinaa kauaa oleilla siellä ja työnantaja maksaa puh. laskun niin meidän 3G puhelin toimii siellä aivan mainiosti...ei muuta ko esim. nokia N70 piuhalla kiinni koneeseen niin voipi kirjoittaa aivan oikeella näppiksellä niitä tekstareita tai maileja...puhelimen näppäimillä se on aika nihkeetä!:)

    • Docomo

      Mikali sinulla on Suomalainen 3-taajuuspuhelin, on se helpoin ja vaivattomin kayttaa taalla.

      Japanilaiset eivat tosiaan lahettele tekstiviesteja. Tosin paikallinen SMS viesti on lahella sita, mutta se ominaisuus taitaa vuokralaitteista puuttua? eika paikalliset sita juuri kayta. Itse olen tainnut saada koko aikana vain muutaman SMS-viestin.

      Lentoasemilta ja useimmista puhelinkaupoista saat vuokrattua puhelimen hyvin katevasti, myos englannin kielisella valikolla jos japani ei taivu. Lasku maksetaan maasta poistuttaessa katevasti lentokentalla olevalle tiskille samalla kun palauttaa puhelimen.
      Sahkopostin lahettaminen on yhta helppoa kun tietokoneellakin, ainoastaan tuo nappaily tuntuu joskus turhauttavalle.

      Mikali sinulla ei ole oleskelulupaa (alien regisration card) ei liittyman hommaaminen onnistu.
      Voit kylla ostaa halvan puhelimen jostain kaupasta mutta et saa siihen liittymaa jollet tayta em. ehtoja. Naissa puhelimissa ei pre-paid kortti toimi !
      Lisaksi kaupoissa nakyvat edulliset puhelimien hinnat ovat hintoja joilla ne myydaan mikali teet operaattorin kanssa vuoden- tai kahden kayttosopimuksen.

      • OH Japaniin

        Kiitos vinkeistänne. Minulla on 3-taajuuspuhelin, mutta ilmeisesti pitää olla 3G? Tuttavani Japanissa ovat antaneet erikseen puhelimen sähköpostiosoitteen ("normaalin" lisäksi) - onko tuo välttämätöntä, siis hankkia puhelimelle oma sähköpostiosoite? Taidan olla tyhmä, mutta että eikö puhelimella sitten voi lukea esim. jo olemassaolevan hotmailini posteja?


      • Docomo
        OH Japaniin kirjoitti:

        Kiitos vinkeistänne. Minulla on 3-taajuuspuhelin, mutta ilmeisesti pitää olla 3G? Tuttavani Japanissa ovat antaneet erikseen puhelimen sähköpostiosoitteen ("normaalin" lisäksi) - onko tuo välttämätöntä, siis hankkia puhelimelle oma sähköpostiosoite? Taidan olla tyhmä, mutta että eikö puhelimella sitten voi lukea esim. jo olemassaolevan hotmailini posteja?

        Puhelimeen saa oman sahkopostin, omalla osoitteella, mikali haluaa.
        Puhelin toimii aivan kuten tietokoneesi.
        Valitse internet, ja voit surffata aivan normaalisti, tai vaihtoehtoisesti valitse mail ja mene postin puolelle (oma sahkopostiosoite) ja laheta ja vastaanota normaaliin tapaan.

        Nokian kotisivuilta loytyy varmasti tietoa toimiiko puhelimesi Japanissa, mikali sinulla on Nokian puhelin? Tai kysy kauppiaaltasi/operaattoriltasi.


      • Aurinkotuuli
        OH Japaniin kirjoitti:

        Kiitos vinkeistänne. Minulla on 3-taajuuspuhelin, mutta ilmeisesti pitää olla 3G? Tuttavani Japanissa ovat antaneet erikseen puhelimen sähköpostiosoitteen ("normaalin" lisäksi) - onko tuo välttämätöntä, siis hankkia puhelimelle oma sähköpostiosoite? Taidan olla tyhmä, mutta että eikö puhelimella sitten voi lukea esim. jo olemassaolevan hotmailini posteja?

        Tuttava oli varta vasten ostanut 3G-puhelimen, mutta ei se siellä Japanissa sitten kuitenkaan toiminut. Eikä meidän porukasta kenenkään muunkaan puhelimet toimineet. Neuvoja yritettiin kysyä, mutta siellä paikalliset vain pyörittelivät päätään eivätkä osanneet mitenkään auttaa. Hotellista ja nettikahviloista pystyi lähettelemään sähköpostia.


      • Docomo
        Aurinkotuuli kirjoitti:

        Tuttava oli varta vasten ostanut 3G-puhelimen, mutta ei se siellä Japanissa sitten kuitenkaan toiminut. Eikä meidän porukasta kenenkään muunkaan puhelimet toimineet. Neuvoja yritettiin kysyä, mutta siellä paikalliset vain pyörittelivät päätään eivätkä osanneet mitenkään auttaa. Hotellista ja nettikahviloista pystyi lähettelemään sähköpostia.

        Onkohan teilla jaanyt UMTS-asetus laittamatta, vai onko liittymassanne ollut jotain rajoituksia?
        Enpa ole kuullut vastaavaa, toivottavasti ratkaisu loytyy.


      • Meikku
        Aurinkotuuli kirjoitti:

        Tuttava oli varta vasten ostanut 3G-puhelimen, mutta ei se siellä Japanissa sitten kuitenkaan toiminut. Eikä meidän porukasta kenenkään muunkaan puhelimet toimineet. Neuvoja yritettiin kysyä, mutta siellä paikalliset vain pyörittelivät päätään eivätkä osanneet mitenkään auttaa. Hotellista ja nettikahviloista pystyi lähettelemään sähköpostia.

        Niin...laittakaa ihmeessä verkon valinta automaatille ,niin jopas toimii!!! Minulla ei ollut kertaakaan ongelmia!!! (viime vuonna 7 kertaa Japanissa)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1679
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1554
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1425
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1343
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    8. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1140
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    Aihe