Reilun vuoden vanha nyt

latitude 11.04.2006

Renault grand scenic 1,6 16V latitude 06

Täytyy kirjoittaa tänne et kyllä oon ollu tyytyväänen tähän autoon ei ole ollu mitään isoja vikoja joitain pikku vikoja mikä ei oo haitannu ajettavuuteen, tuo lasikaton natina talven pakkasilla ei mua ainakaan oo häirinny niin paljo että luopuisin siitä ja lapset tykkää kun näkee katosta pihalle. Moottorin tehot ei oo jääny pieneksi vaikka on 1,6 moottori. Automaattiilmastointi on ehroton mukava kesän kuumilla kelillä.

Vikoja mitä ollu :
Ensimmäisinä päivinä vilkku jäi päällä korjaitui ittestään liekö alku kangeutta ollut.
Niskatuen kiinnikkeet vaihrettu (takuu).
Jarrujen kitinä (pyöristetty paloja takuu), kitinää esiintyy vieläkin aina välillä.
Kaks kertaa tehny ettei lähteny ensimmäisellä painauksella käyntiin liekö painanu huonosti polinta pohjaan.

Huoltosopimuksen otin puheitten perusteellä et on paljon vikoja mut oon miettiny kannattiko ottaa, no onhan se mukava vaan vierä huoltoon ja maksaa kerran kuukaures.

Kilometrejä nyt on 25600.

Kättöauton huollolle pitää antaa myös vain plussaa.

Oon huono kirjoittamaan et anteeksi epäselvästä teksitistä.

jos tulee kysymyksiä yritän vastata mitkä mun kokemukset on kyseisestä autaosta

7

2908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iloksi muutu

      Eiku .................!

      kohtalotoveri.

    • mja

      Kirjoitat
      "Kaks kertaa tehny ettei lähteny ensimmäisellä painauksella käyntiin liekö painanu huonosti polinta pohjaan."

      Ainoa poljin jota käynnistettäessä painetaan on jarru tai kytkin. Jos et paina, niin ei käynnistys edes aloita, vaan tauluun tulee teksti. Kaasupolkimeen ei käynnistettäessä eikä sitä ennen kosketa ollenkaan (lue käyttöoppaan ohje).

      Sen sijaan relluissa on ollut tyyppivika, missä puolilämmin kone vaatii useamman yrityksen tai käynnistyy huonosti. Tähän on auttanut moottorinohjauksen ohjelmiston päivittäminen, ainakin minulla ja jollain toisella kirjoittajalla. Minulla vaihtoivat myös jonkun aktiivihiilikanisterin, en tiedä kumpi lopulta vaikutti, mutta vaiva katosi.

      • Kirjoittanut: latitude 11.0...

        Niin se käynnistyi mutta sammui saman tie tuntui ettei tyhjäkäyntiä olisi ollut lainkaan, ei lähteny käyntiin silloin muutakuin painoi starttia ja heti perään vähä kaasua niin lähti käyntiin ja auto on ollut aina kylmä. Tehnyt tuon kaks kertaa.


      • Sceenic
        Kirjoittanut: latitude 11.0... kirjoitti:

        Niin se käynnistyi mutta sammui saman tie tuntui ettei tyhjäkäyntiä olisi ollut lainkaan, ei lähteny käyntiin silloin muutakuin painoi starttia ja heti perään vähä kaasua niin lähti käyntiin ja auto on ollut aina kylmä. Tehnyt tuon kaks kertaa.

        Mulla teki edellinen Scenic tuon kanssa kaksi kertaa, molemmilla kerroilla olin edellisenä päivänä siirtänyt auton katoksen edestä katokseen, eli käynnistänyt, ajanut kolme metriä eteenpäin tyhjäkäynnillä ja sammuttanut. Seuraavana päivänä auto ei lähtenyt käyntiin vaan ainoastaan yritti startata, mutta kun antoi pikkuisen kaasua lähti käyntiin. Molemmilla kerroilla oli kostea lähellä nollaa oleva keli, ja tapahtumien välillä oli vuosi.


      • Antti_
        Sceenic kirjoitti:

        Mulla teki edellinen Scenic tuon kanssa kaksi kertaa, molemmilla kerroilla olin edellisenä päivänä siirtänyt auton katoksen edestä katokseen, eli käynnistänyt, ajanut kolme metriä eteenpäin tyhjäkäynnillä ja sammuttanut. Seuraavana päivänä auto ei lähtenyt käyntiin vaan ainoastaan yritti startata, mutta kun antoi pikkuisen kaasua lähti käyntiin. Molemmilla kerroilla oli kostea lähellä nollaa oleva keli, ja tapahtumien välillä oli vuosi.

        Allekirjoitan täysin kirjoituksesi. Minulle käy aina samoin jos ajo kestää vain muutaman sekunnin tai alle puoli minuuttia.


      • JUSA se alkuperäinen
        Antti_ kirjoitti:

        Allekirjoitan täysin kirjoituksesi. Minulle käy aina samoin jos ajo kestää vain muutaman sekunnin tai alle puoli minuuttia.

        Meilläkin teki tätä viime talvena kolme kertaa. Ekalla kerralla vain sammu ja starttas itsekseen uudestaan. Toisella kerralla startti? piti ihan hirveetä meteliä, valot vilkku ja näyttöön tuli ihan ihme tekstejä. Kolmannella kerralla lähti käymään, mutta kävi kuin Warppuri ja ei meinannut millään pysyä käynnissä. Viat hävis itsestään joka kerralla.... Eli toimi sitten lopulta ihan normaalisti. Mitään vikaa ei löytynyt, mutta vaihtoivat sitten lopulta akun. Ja nämä ongelmat oli aina pakkasen jälkeen lauhtuneella säällä ( 2-3C).


      • rellugs16vm05

        Meillä vaihdettiin anturi, joka tarkkailee pyöriikö kone vai ei. Sen jälkeen on toiminut. Wartburgilta se kuulosti meidänkin Rellu, ja yleensä toisella, joskus vasta kolmannella lähti. Viime kesänä, kun oli pitempään seissyt auringossa, mutta kone oli kylmä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1305
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1076
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      73
      861
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      787
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      715
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      668
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      655
    Aihe