Mistäköhän mahtaa johtua että venttiilit nakuttavat vaikka säädin ne vasta ohjeiden mukaan?Tarkastusmittauksessa totesin että pakoventtiilit ovat liian kireällä ja imuventtiilit liian löysällä.Olisikohan nokka-akselit kuluneet?Jos akselit ovat kuluneet niin säätöhän tehdään silti siten että nokka on keinuvivusta kohtisuoraan poispäin.Muussa tapauksessahan venttiilit jäävät kantamaan.Onko nakutus yleensä vaarallista ja pitääkö paikkansa että välykset pienenevät ajan myötä?Toiset sanovat että ne suurenevat.Puöräni on Honda CBR 1000F -89
venttiilit nakuttaa
7
5285
Vastaukset
Naputus johtuu paljolti kuluneista akseleista.
Ei tuo naputus niinkään vaarallista ole,ääni vaan vituttaa.
Jos venat säätää niin ettei naputa,siis kuluneella akselilla,niin ne saattavat tosiaan jäädä kantamaan mikä johtaa niiden palamiseen ennen pitkää.
Mitä tulee välysten muuttumiseen niin tässä vuosien saatossa lähes kaikissa tekemissäni venttiilien säädöissä ovat välykset olleet liian pienet.- GHOSTWRITER
Venttiilivälykset voivat ajan myötä joko suurentua tai pienentyä. Se riippuu useammasta tekijästä. Siksihän ne yleensä säädetään, tai ainakin tarkastetaan. Välyksen pieneneminen johtuu istukkarenkaan tai venttiililautasen kulumisesta. Suureneminen taas keinuvipujen, nokka-akselin tai sen laakeripintojen kulumisesta. Myös karsta saattaa toisinaan suurentaa välystä.
Pieni ääni venttiilikoneistosta on aivan normaalia, ja jopa suotavampaa kuin täysi äänettömyys. Muista että: tappy engine is happy engine ;-)
Sitä vastoin venttiilien kantaminen on huonompi asia. Venttiili, yleensä pako, saattaa palaa tai sitten istukkarengas tekee sen. Myös moottorin teho on heikko jos venttiilit kantaa, eikä se edes käy kunnolla jos sen sattuu käyntiin saamaan.- muitathan myös,
että moottoripyörissä venttiilit säädetään aina koneen ollessa täysin kylmä. nimim. -SAMA.
- kaasu
nokka-akselin laakerit voi olla sen verran kuluneet että se vaikuttaa säädettyihin nimellisvälyksiin.ei se kuitenkaan ole kauhean vaarallista.koneisto ei vaan toimi ihan täsmällisesti.
- ääni synny
nokkaketjusta? Hondissa ketjunkiristin on vähän heikohko se pitää vaihtaa aikaajoin tai tulee "talbot" ääni kehiin.
- ketju,
Voi antaa ääntä venttiileillekin, kun akselien pyöriminen ei ole tasaista vaan elää ketjun löysän verran.
- kalkatusta
ei voi erehtyä luulemaan venttiilien naputukseksi. kylä se sellästä rallatusta pitää et tyhmä naisihminenkin tajus että kylä nyt on jotain muuta ku venttiilit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2624606Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442797Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761761Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061624Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 591360
- 941253
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2121138- 471129