Mistäköhän mahtaa johtua että venttiilit nakuttavat vaikka säädin ne vasta ohjeiden mukaan?Tarkastusmittauksessa totesin että pakoventtiilit ovat liian kireällä ja imuventtiilit liian löysällä.Olisikohan nokka-akselit kuluneet?Jos akselit ovat kuluneet niin säätöhän tehdään silti siten että nokka on keinuvivusta kohtisuoraan poispäin.Muussa tapauksessahan venttiilit jäävät kantamaan.Onko nakutus yleensä vaarallista ja pitääkö paikkansa että välykset pienenevät ajan myötä?Toiset sanovat että ne suurenevat.Puöräni on Honda CBR 1000F -89
venttiilit nakuttaa
7
5368
Vastaukset
Naputus johtuu paljolti kuluneista akseleista.
Ei tuo naputus niinkään vaarallista ole,ääni vaan vituttaa.
Jos venat säätää niin ettei naputa,siis kuluneella akselilla,niin ne saattavat tosiaan jäädä kantamaan mikä johtaa niiden palamiseen ennen pitkää.
Mitä tulee välysten muuttumiseen niin tässä vuosien saatossa lähes kaikissa tekemissäni venttiilien säädöissä ovat välykset olleet liian pienet.- GHOSTWRITER
Venttiilivälykset voivat ajan myötä joko suurentua tai pienentyä. Se riippuu useammasta tekijästä. Siksihän ne yleensä säädetään, tai ainakin tarkastetaan. Välyksen pieneneminen johtuu istukkarenkaan tai venttiililautasen kulumisesta. Suureneminen taas keinuvipujen, nokka-akselin tai sen laakeripintojen kulumisesta. Myös karsta saattaa toisinaan suurentaa välystä.
Pieni ääni venttiilikoneistosta on aivan normaalia, ja jopa suotavampaa kuin täysi äänettömyys. Muista että: tappy engine is happy engine ;-)
Sitä vastoin venttiilien kantaminen on huonompi asia. Venttiili, yleensä pako, saattaa palaa tai sitten istukkarengas tekee sen. Myös moottorin teho on heikko jos venttiilit kantaa, eikä se edes käy kunnolla jos sen sattuu käyntiin saamaan.- muitathan myös,
että moottoripyörissä venttiilit säädetään aina koneen ollessa täysin kylmä. nimim. -SAMA.
- kaasu
nokka-akselin laakerit voi olla sen verran kuluneet että se vaikuttaa säädettyihin nimellisvälyksiin.ei se kuitenkaan ole kauhean vaarallista.koneisto ei vaan toimi ihan täsmällisesti.
- ääni synny
nokkaketjusta? Hondissa ketjunkiristin on vähän heikohko se pitää vaihtaa aikaajoin tai tulee "talbot" ääni kehiin.
- ketju,
Voi antaa ääntä venttiileillekin, kun akselien pyöriminen ei ole tasaista vaan elää ketjun löysän verran.
- kalkatusta
ei voi erehtyä luulemaan venttiilien naputukseksi. kylä se sellästä rallatusta pitää et tyhmä naisihminenkin tajus että kylä nyt on jotain muuta ku venttiilit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat263593Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43466
- 47427