Mistäköhän mahtaa johtua että venttiilit nakuttavat vaikka säädin ne vasta ohjeiden mukaan?Tarkastusmittauksessa totesin että pakoventtiilit ovat liian kireällä ja imuventtiilit liian löysällä.Olisikohan nokka-akselit kuluneet?Jos akselit ovat kuluneet niin säätöhän tehdään silti siten että nokka on keinuvivusta kohtisuoraan poispäin.Muussa tapauksessahan venttiilit jäävät kantamaan.Onko nakutus yleensä vaarallista ja pitääkö paikkansa että välykset pienenevät ajan myötä?Toiset sanovat että ne suurenevat.Puöräni on Honda CBR 1000F -89
venttiilit nakuttaa
7
5278
Vastaukset
Naputus johtuu paljolti kuluneista akseleista.
Ei tuo naputus niinkään vaarallista ole,ääni vaan vituttaa.
Jos venat säätää niin ettei naputa,siis kuluneella akselilla,niin ne saattavat tosiaan jäädä kantamaan mikä johtaa niiden palamiseen ennen pitkää.
Mitä tulee välysten muuttumiseen niin tässä vuosien saatossa lähes kaikissa tekemissäni venttiilien säädöissä ovat välykset olleet liian pienet.- GHOSTWRITER
Venttiilivälykset voivat ajan myötä joko suurentua tai pienentyä. Se riippuu useammasta tekijästä. Siksihän ne yleensä säädetään, tai ainakin tarkastetaan. Välyksen pieneneminen johtuu istukkarenkaan tai venttiililautasen kulumisesta. Suureneminen taas keinuvipujen, nokka-akselin tai sen laakeripintojen kulumisesta. Myös karsta saattaa toisinaan suurentaa välystä.
Pieni ääni venttiilikoneistosta on aivan normaalia, ja jopa suotavampaa kuin täysi äänettömyys. Muista että: tappy engine is happy engine ;-)
Sitä vastoin venttiilien kantaminen on huonompi asia. Venttiili, yleensä pako, saattaa palaa tai sitten istukkarengas tekee sen. Myös moottorin teho on heikko jos venttiilit kantaa, eikä se edes käy kunnolla jos sen sattuu käyntiin saamaan.- muitathan myös,
että moottoripyörissä venttiilit säädetään aina koneen ollessa täysin kylmä. nimim. -SAMA.
- kaasu
nokka-akselin laakerit voi olla sen verran kuluneet että se vaikuttaa säädettyihin nimellisvälyksiin.ei se kuitenkaan ole kauhean vaarallista.koneisto ei vaan toimi ihan täsmällisesti.
- ääni synny
nokkaketjusta? Hondissa ketjunkiristin on vähän heikohko se pitää vaihtaa aikaajoin tai tulee "talbot" ääni kehiin.
- ketju,
Voi antaa ääntä venttiileillekin, kun akselien pyöriminen ei ole tasaista vaan elää ketjun löysän verran.
- kalkatusta
ei voi erehtyä luulemaan venttiilien naputukseksi. kylä se sellästä rallatusta pitää et tyhmä naisihminenkin tajus että kylä nyt on jotain muuta ku venttiilit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki682718Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from752298Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276752158Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä22045Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue101419Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen51404- 781112
- 64986
Taas alkoi soidinmenot.
Ja historia toistaa itseään. Myönnän, että on varmasti semmoinen, mikä sinulle sopii. Innokas ja päällekäyvä eikä tuppis8980No miten meni?
Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘114975