Moro
MySQL:n käyttöliittymällä katsomalla taulussa olevat skandit näkyvät ihan normaalisti, mutta kun skandeja tulostetaan JavaServlettien avulla selaimeen niin skandit näyttävät tältä: Mäenpää. Palvelimella käyttöjärjestelmänä Suse Linux 10.1., Tomcat, MySQL ja JDK1.5.0_06. Missä vika?
MySQL, JavaServlet, selain, skandit
1
769
Vastaukset
- fidel1
Sulla lienee datat kannassa UTF-8-formaatissa, mutta web-sivu kertoo selaimelle sisällön olevan muodossa ISO-8859-1.
Korjausvaihtoehtoja:
1. määritä html-koodin character encoding oikein, joko meta-tagilla tai määrittämällä servletissä sivun HTTP-headerin "Content-encoding" oikeaan arvoon (UTF-8).
2. lue tiedot kannasta oikeassa muodossa. Tämä onnistunee sanomalla tietokantayhteyden avaamisen jälkeen mysql:lle "SET CHARACTER SET 'latin1'" (Latin1 on sama kuin ISO-8859-1)
Itse käyttäisin ykkösvaihtoehtoa, maailman pitäisi oikeasti pikkuhiljaa alkaa käyttämään UTF-8:sia, loppuisi ääkkösongelmat vihdoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774622- 1801897
- 1241590
- 1241125
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161061- 351036
- 78933
- 52896
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78872- 4828