Eli siis rakenteilla on varastotilaa yläkertaan. Lattiakoolaus on tulossa 600mm välein (onko hyvä?) Ni nyt kysynkin, että kun tota wilhelmiä on oliko se nyt 22 ja 28mm niin kumpi riittää??? Sen päälle ei tule mitään, ei laminaattia eikä mitään muutakaan niin riittääkö se ohuempi vai onko siinä vaarana että jalka menee joskus läpi??
Ja toinen kysymys, olen nähnyt laitettavan lattialevyjä koolauksen suuntaisesti ja "poikittain", kumpi olisi suositeltavampaa?
Lattia-wilhelmi
7
13320
Vastaukset 7
- tehtaan
ohjeet pitääkö laittaa harvalaudoitus alle.
- euron säästö
jos joku jossain vaiheessa vaikka seuraava asukas tekee siitä käyttötilan ja vaikka sängynjalka menee läpi lattian .voit olla varma että ne soittaa sinulle perään ja ilmoittaa ettei tämä ollutkaan määräysten mukainen ja kinuavat sinua siinä vaiheessa maksumieheksi kun heidän mielestään kyseessä on rakennusvirhe. jos tarvitaan harvalaudoitus kumpi vaan kestää muuten suosittelen paksumpaa vaikka se muutamia euroja kalliimpi onkin.poikittain koolaukseen nähden taitaa olla yleisempi tapa.
- kyllä sopii
mutta koolaus 400 jaolla, lastulevylattialle aina, levy painuu koolauksien välistä ikäästi, 600 jaolla, tuskin siitä kukaan silti läpi putoaa, lattia vaan aaltoilee..
- 400mm
Ni jos koolaan 400 jaolla, niin kestääkö silloin varmasti se ohuempi(21/22mm) lattia-wilhelmi? Siis kun en sen päälle mitään pintamateriaalia enää laita niin onko riittävä?
kiitos - varmaan
400mm kirjoitti:
Ni jos koolaan 400 jaolla, niin kestääkö silloin varmasti se ohuempi(21/22mm) lattia-wilhelmi? Siis kun en sen päälle mitään pintamateriaalia enää laita niin onko riittävä?
kiitosriittää
- harvalaudoitus
varmaan kirjoitti:
riittää
tein aikoinaan remppaa ja lastulevystä lattiat. niinkuin moni muukin, levy suoraan lattia lankkuun kiinni joko 400 tai 600 jaolla (kun ohjeessa sanottiin niin). mutta aikojen saatossa olen huomannut että vaikka on 400 jaolla niin silti lattia hieman antaa periksi tai aaltoilee ilman kosteuden mukaan eri vuodenaikoina.
eilikkä laitat harvalaudoituksen(22mm)ja jos et laita lattia lämmitystä niin ainakin kannattaa rossipohjaa vasten laittaa villaa laudan välit täyteen (ei kylmä pääse kulkeutumaan tyhjissä väleissä)
- Anonyymi
Haiseeko kostunut lastulevy ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Törkeä petosepäily Suomussalmella
Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta683010Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli
Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii3631117Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut
Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty64762Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty32729Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?
Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s258601Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon
Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä134577Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas
Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto19559Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen
Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel30524Sysmä tarvitsee päätöksiä
Sysmä tarvitsee päätöksiä – ei p*anjauhantaa** Kirjoitan kuntapolitiikan ulkopuolisena tarkkailijana. Sysmän poliittinen17505Älä katoa elämästäni
Kävelyllä mietin olisitpa varjo takanani vierelläni sivullani Älä katoa koskaan ole siinä pidä kädestäni kiinni ole kan29479