Narinaa...

tähj

Heippa kaikki zafiran omistajat. Ostin viime viikolla vm 2000 zafiran. Kaikki vaikuttaa olevan tosi jees, mutta esim töyssyjen yli ajettaessa etupää "voihkii" eli narahtelee. Onko syytä tutkia asiaa tarkemmin? Jos jollain olis vaikka vastaavanlaisia kuulohavaintoja omastaan.

9

1855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei paniikkia

      Mulla oli sama juttu ja kun vaihdoin seuraavan kerran renkaat ruiskuttelin CRC:tä koiranluihin ja muihinkin niveliin sekä iskareiden ylä ja alapäihin. Loppui narinat. Nykyään kun vaihdan rattaat toistan saman tempun. Siellä on vaan joku nivel kuivahtanut.

      • eiku...

        ...kovaa ajoa vaan. Kiitos vastauksesta.


    • zafiristi

      Peseppä jousen kupit hyvin loasta puhtaiksi kun myös takana jousen alapään kannattimen päällinen. Nuo kurat ja jopa pienet kivet narisevat myös.

    • zafira narisee

      Olen reilun kuukauden ajellut uudella zafiralla ja kokemukset
      ihan hyvä ajaa
      tilankäyttö,lostava
      - bensamittari valehtelee
      - rengasäänet kovat
      - kojetaulu ja ovi verhoilut narisee!!! vittumaine kuunnella narinaa 30 000 euron autossa!!! millä narinat saa pois???
      muuten ok mutta toi narina ottaa pattiin....

      • huoltoon

        - bensamittari valehtelee

        ei mulla, jäljellä 10 litraa kun valo syttyy, niin pitänee olla ettei vahingossa lopu

        - rengasäänet kovat

        zafira on hiljaisempi kuin vectra farmari, kaikki on suhteellista, vertaatko sitikkaan?

        - kojetaulu ja ovi verhoilut narisee!!! vittumaine kuunnella narinaa 30 000 euron autossa!!! millä narinat saa pois???

        takuuhuoltoon mars, joko ratti naksuu (alkaa melkein uutena, sinne asennetaan jotain ohjauspylvääseen), penkitkin narisee mutta niin cosmon (teko)nahka helposti tekee


      • Radiomann

        Minulla on vuoden vanha zaffe alkanut kanssa narisemaan kojelaudan keskellä ritilöistä, siitä tuulilasin alapuolelta. Tai se on sellaista narinan ja rapinan välimuotoa, kuuluu hyvin kuoppaisella soratiellä hitaasti ajettaessa.


      • meidän zafirassa
        Radiomann kirjoitti:

        Minulla on vuoden vanha zaffe alkanut kanssa narisemaan kojelaudan keskellä ritilöistä, siitä tuulilasin alapuolelta. Tai se on sellaista narinan ja rapinan välimuotoa, kuuluu hyvin kuoppaisella soratiellä hitaasti ajettaessa.

        jeps. matalilla kierroksilla "rapisee" sama ritilä todella ärsyttävästi, millä siitä pääsee eroon?


      • rapisee
        meidän zafirassa kirjoitti:

        jeps. matalilla kierroksilla "rapisee" sama ritilä todella ärsyttävästi, millä siitä pääsee eroon?

        Siis se "ritilä" siinä ilmastoinnin lämpötila-anturin ympärilläkö? (kojelaudan päällä keskellä)


      • Opel man
        rapisee kirjoitti:

        Siis se "ritilä" siinä ilmastoinnin lämpötila-anturin ympärilläkö? (kojelaudan päällä keskellä)

        Rapisee


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2640
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      91
      1976
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1511
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      933
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe