Ryppyjen kertomaa

Likka321

Lueskelin ET-lehteä, jossa lukijat kertoivat mielipiteitään julkkisten rypyistä."Eläköön naururypyt, pohtimisrypyt, ilmerypyt!Ne kertovat,että elämme ainutlaatuista elämäämme rohkeasti ja tuntien."
Muutamia kommentteja:
"Märta Tikkanen on iätön, viisas, kaunis. Elämänkokemusta.
Sauli Niinistön otsarypyt ovat pohtivat ja kunnioitusta herättävät.
Eino-Juhani Rautavaaran kasvoilla on koettujen tunteiden täyteyttä.
Seela Sellalla on hyvän tuulen tuovat rypyt. Elämää vahvasti eläneen rypyt."

Itse pidin tavattomasti isäni silmäkulmista säteittäin lähtevistä naururypyistä.Äitini ja tyttärieni nenän yläosaan ilmestyy hassut vaakarypyt , kun he nauravat.Tytöillä ne vielä pyyhkiytyvät pois.Puolella lapsenlapsista on perityt hymykuopat.Minulla nyt ei tietystikään ryppyjä juurikaan ole,mitä nyt pieni yleishuolestuneen pystysuora ilmeryppy otsalla joskus.(Hyviin ryppyvoiteisiin kannattaa satsata.)Pidän myös kovasti herrasmiehistä, jotka kohottelevat kulmakarvojaan ja iskevät silmää - silloin kasvot vetäytyvät hurmaaviin ryppyihin...

Kenen rypyistä pidätte tai olette pitäneet, mitä ne kertovat?Mitä omat ryppynne kertovat?
Tätä ei tarvitse ottaa ryppyotsaisesti eikä kenellekään ryppyillen. Toivotaan myös, ettei tulisi ryppyjä rakkauteen.

42

3913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla riittää ryppyjä jokaiseen mainitsemaasi lähtöön, sulassa sovussaa keskenään. Mutta yllätys, yllätys ensimmäiset rypyt kun tuli, olivat suun ympärillä.
      Olenhan tehnyt suullani myös töitä työsaralla, ja saanut naururypyt kaupan päälle.
      Mutta parasta on ollut hymykuoppa vain toisessa poskessa. Muta eihän se rypystä käy.

    • Kasvojen rypyt kertovat eletystä elämästä, luovat ilmekkyyttäkin. Kauhistellen katselen niitä kauneusleikkauksia läpikäyneitä naisia.

      Kasvot ovat kyllä siloiset, mutta silmät ylisuuret ja kuromisen seurauksena on käytettävä korkeaa kaulusta, ettei kauluksen alta, niskassa, näkyisi - "ryppynaru".

      Itselläni on normaaleja, iän tuomia "potkukelkan jälkiä" ja otsassa pystysuoria uria. Opiskeluja muistellen olen määritellyt ne "niiden pisteiden muodostamiksi uriksi, joita pitkin järki juoksee".

      • näin läheltä

        oikein kurotun vanhan amerikkalaisrouvan. Kasvot olivat kuin muovia, iho kiilsi kireänä, ja suu liikkui vaivoin. Kropan ja naaman vastakohta oli järkyttävä. Ei kaunista lainkaan. Kyllä normaali vanha rouva ryppyineen on mukavampi katsella!
        (Näen sen aina peilistä, hehee!)


      • isoäiti"""...
        näin läheltä kirjoitti:

        oikein kurotun vanhan amerikkalaisrouvan. Kasvot olivat kuin muovia, iho kiilsi kireänä, ja suu liikkui vaivoin. Kropan ja naaman vastakohta oli järkyttävä. Ei kaunista lainkaan. Kyllä normaali vanha rouva ryppyineen on mukavampi katsella!
        (Näen sen aina peilistä, hehee!)

        näkyy rypyissä.On ihanaa,kun pienet tyttären poikani sanovat" Isoäiti on ryppyinen" ja sitten moiskahtaa pusu ryppyselle pokelle.


      • ennen ihailin
        näin läheltä kirjoitti:

        oikein kurotun vanhan amerikkalaisrouvan. Kasvot olivat kuin muovia, iho kiilsi kireänä, ja suu liikkui vaivoin. Kropan ja naaman vastakohta oli järkyttävä. Ei kaunista lainkaan. Kyllä normaali vanha rouva ryppyineen on mukavampi katsella!
        (Näen sen aina peilistä, hehee!)

        Ruotsin kuningattaren Silvian kasvoja on kiristetty useammankin kerran. Hän olisi kaunis luonnostaan, nyt hänen ilmeensä on jähmeä ja suu ihan oudon näköinen.Suomessakin moni julkisuudenhenkilö on kertonut kauneusleikkauksistaan. Mielestäni Satu Tiivola on kaunis ja iätön.


      • Taylori
        ennen ihailin kirjoitti:

        Ruotsin kuningattaren Silvian kasvoja on kiristetty useammankin kerran. Hän olisi kaunis luonnostaan, nyt hänen ilmeensä on jähmeä ja suu ihan oudon näköinen.Suomessakin moni julkisuudenhenkilö on kertonut kauneusleikkauksistaan. Mielestäni Satu Tiivola on kaunis ja iätön.

        täytettä huuliin lisätty, ei enää puhuminen tahdo onnistua kun on puoli naamaa suun peitossa. Kamalan näköinen!


    • katicat

      Pistänpä tähän, kun kerran mieleen juolahti. Älkää tätä ihan todesta ottako, mutta seuratkaapa ryppyjen omistajia.
      Tunnettu geriatri sanoi, että mitä ryppyisempi naama sitä poimuisemmat aivot ja vireämpi ajatuksen juoksu. Dementoituneen (Alzheimerin tauti)ihmisen naama on sileä ja ilmeetön.
      Olen nähnyt muutamia satavuotiaita, jotka poikkeuksetta olivat henkisesti vielä kunnossa ryppynaamoineen.
      Vielä niitä ryppynaamaisia nauravasilmäisiä mummoja tapaa, jotka pienillä tuloillaan ja kekseliäisyydellään pärjäävät. Ymmärtävät sen, että liikkua pitää ettei mökkiinsä unohdu.

      • mummeli-36

        Menin ja katoin peiliin,,,,ainakin miun aivot alkaa siinä tappauksessa jo kohta toimimaan.

        Muuten miulla ei ole muuta kun naururyppyjä kun oon niin mahottoman herkkä nauramaan.Ennen vanhaan kun olin vielä jossain työelämässä mukana työkaverit aina sano et miut pittää saaha hyvälle tuulelle niin että nauran ja kaikkiin se nauru sit kuulema tarttuu. No ilo se on sekin kun toisen naurusta nauttii.

        Tuo Ruuneperin sana noista pysty rypyistä tuossa otsalla voi olla tottakin. Mullakin on siinä ne viisauven polut. Siitä vaan päättelin et ne on ne kun järki joten kuten juoksee. Muualla ei tosiaan ookkaan sit mittään. Justiin peilistä tarkistin. Tosin miun pitäis lasit uusia. Meinaa jo olla heikot. Mutta tutkimuksen tulos oli tyydyttävä,,,,,,,,


      • katicat
        mummeli-36 kirjoitti:

        Menin ja katoin peiliin,,,,ainakin miun aivot alkaa siinä tappauksessa jo kohta toimimaan.

        Muuten miulla ei ole muuta kun naururyppyjä kun oon niin mahottoman herkkä nauramaan.Ennen vanhaan kun olin vielä jossain työelämässä mukana työkaverit aina sano et miut pittää saaha hyvälle tuulelle niin että nauran ja kaikkiin se nauru sit kuulema tarttuu. No ilo se on sekin kun toisen naurusta nauttii.

        Tuo Ruuneperin sana noista pysty rypyistä tuossa otsalla voi olla tottakin. Mullakin on siinä ne viisauven polut. Siitä vaan päättelin et ne on ne kun järki joten kuten juoksee. Muualla ei tosiaan ookkaan sit mittään. Justiin peilistä tarkistin. Tosin miun pitäis lasit uusia. Meinaa jo olla heikot. Mutta tutkimuksen tulos oli tyydyttävä,,,,,,,,

        Rypyt saa naamasta pois pulskistumalla, mutta kuurin jälkeen taas on entistä kurttuisempi.


      • mummeli-36 kirjoitti:

        Menin ja katoin peiliin,,,,ainakin miun aivot alkaa siinä tappauksessa jo kohta toimimaan.

        Muuten miulla ei ole muuta kun naururyppyjä kun oon niin mahottoman herkkä nauramaan.Ennen vanhaan kun olin vielä jossain työelämässä mukana työkaverit aina sano et miut pittää saaha hyvälle tuulelle niin että nauran ja kaikkiin se nauru sit kuulema tarttuu. No ilo se on sekin kun toisen naurusta nauttii.

        Tuo Ruuneperin sana noista pysty rypyistä tuossa otsalla voi olla tottakin. Mullakin on siinä ne viisauven polut. Siitä vaan päättelin et ne on ne kun järki joten kuten juoksee. Muualla ei tosiaan ookkaan sit mittään. Justiin peilistä tarkistin. Tosin miun pitäis lasit uusia. Meinaa jo olla heikot. Mutta tutkimuksen tulos oli tyydyttävä,,,,,,,,

        Oli pakko käydä tarkastamassa. Ensin näytti että melkoisen sileä naamataulu. sitten kun menin valoisampaan paikkaa (pimeä päivä),johan muutosta tuli.
        Silmäkulmissa ensin havaitsee ne rypyt,, otsassa aina vaakasuoria.. mitä, onko ne huolien tuomia,, vai miten sitä sanotaan.
        Niitä naururyppyja on naama puolillaan, jo hymykuoppa toisessa poskessa. Jota nuorempana aina vieraat ihastelivat.
        Kyllä naisen pitää olla ikäisensä näköinen,
        on kammottavaa kun vartalo ja kasvot ovat eriparia. Kun moneen kertaan kiristellään ja leikellään,on lopulta kuin muumio.
        Ja tosiaan eletystä elämästähän ne rypyt kertovat, sehän on rikkautta.
        Ja elämänmyönteisesti vanheneva ihminen on kaunista katsottavaa... kun vaan tuo ajatus ja muisti kulkee samaan tahtiin........


      • onko kokemusta
        katicat kirjoitti:

        Rypyt saa naamasta pois pulskistumalla, mutta kuurin jälkeen taas on entistä kurttuisempi.

        Suomessakin on botuliiniklinikka (tai useampia), jolla poistetaan ryppyjä botoxilla. Onko jollakin kokemusta näistä?


      • mainoksessa
        onko kokemusta kirjoitti:

        Suomessakin on botuliiniklinikka (tai useampia), jolla poistetaan ryppyjä botoxilla. Onko jollakin kokemusta näistä?

        on, että ryppyihin ja hikoiluun botuliinia!


      • Atolfia
        mummeli-36 kirjoitti:

        Menin ja katoin peiliin,,,,ainakin miun aivot alkaa siinä tappauksessa jo kohta toimimaan.

        Muuten miulla ei ole muuta kun naururyppyjä kun oon niin mahottoman herkkä nauramaan.Ennen vanhaan kun olin vielä jossain työelämässä mukana työkaverit aina sano et miut pittää saaha hyvälle tuulelle niin että nauran ja kaikkiin se nauru sit kuulema tarttuu. No ilo se on sekin kun toisen naurusta nauttii.

        Tuo Ruuneperin sana noista pysty rypyistä tuossa otsalla voi olla tottakin. Mullakin on siinä ne viisauven polut. Siitä vaan päättelin et ne on ne kun järki joten kuten juoksee. Muualla ei tosiaan ookkaan sit mittään. Justiin peilistä tarkistin. Tosin miun pitäis lasit uusia. Meinaa jo olla heikot. Mutta tutkimuksen tulos oli tyydyttävä,,,,,,,,

        matkan varrella, mutta kyllähän ne kuuluu asiaan.
        Kauniisti on täällä kirjoiteltu iän tuomista rypyistä.

        Minäkin kurkistan peiliin hämärissä ja ilman silmälaseja. Melko hyvältä näyttää. En halua mieltäni pahoittaa katsomalla peiliin kirkkaassa valossa lasit päässä:))

        Kun työskentelen jonkin tärkeän tehtävän parissa, minulla on aina suu hyvin supussa. Siitä varmaan johtuu, että huulten ympärillä on paljon poimuja.
        On otsassakin, mutta niiden lukumäärä kertoo kuulema lasten lukumäärän. Pystysuoria viivoja on minulla yhtä monta kuin on lapsiakin. Noita vaakasuoriakin löytyy. Naururyppyjäkin on, nauran herkästi ja olen kestohyväntuulinen:>).

        Onhan se niin, että vaikka kuinka ihoasi kiristelisit, niin kaularypyt kertovat ikäsi ja tietysti kädet. Mahtaa olla vaikeata kiristettynä, nauraakaan ei voi täydellä suulla, kun jo nahka kiristää.

        Ollaan me vain sellaisia kuin olemme. Luonnollisuus on valttia. Meikkiä pitää kuitenkin vähän laittaa, tuntuu olo mukavammalta.


      • botuliini on
        onko kokemusta kirjoitti:

        Suomessakin on botuliiniklinikka (tai useampia), jolla poistetaan ryppyjä botoxilla. Onko jollakin kokemusta näistä?

        mutta pieninä annoksina sitä käytetään lääketeollisuudessa ja kosmetiikassa. Mitäpä nainen ei tekisi kauneutensa tähden?


    • Likka321

      Eeva Kilven tunnetusta runosta katkelma:

      "Herra, opeta meitä hyväksymään vanhojen rakkaus,
      nuorten rakkaus,keski-ikäisten ihmisten rakkaus,
      rumien rakkaus , lihavien rakkaus, köyhien rakkaus,
      huonosti puettujen rakkaus
      ja yksinäisten rakkaus.
      Opeta meitä hyväksymään rakkaus
      me niin pelkääme sitä.
      ---
      Tunnustele vaan:
      kaikkien näitten ryppyjen alla se olen minä,
      tähän valepukuun elämä meidät viimein pakotti,
      mesimarjani, pulmuni, pääskyni mun.
      Ja minun kyhmyni painautuvat sinun kuoppiisi
      sinun ryppysi minun uurteisiini
      ja kärsimystesi äärellä minä rukoilen hiljaa kuolemaasi.
      On kirkkaana päivä ja ilta."

      • aiheeseen sopivan niin ihanan runon... niinhän se pitäisi olla, kuin runossa rukoillaan.....


      • Hintriika1

        Tuossa Eeva Kilven runossa on asiat sanottu niin tyhjentävästi, ettei siihen voi mitään lisätä.

        Muistan, kun mieheni kanssa kuulimme runon tv:stä vuosia, vuosia sitten. Silloin mieheni sanoi: "Tuossa on meidän elämämme runo!" Hän ei tosin ehtinyt ryppyiseksi koskaan. Kuolema ehti tulla rukoilematta. Uurteiden odottelu jäi minulle, mutta kukapa niihin enää painautuisi.


      • mummeli-36
        meri-kukka98 kirjoitti:

        aiheeseen sopivan niin ihanan runon... niinhän se pitäisi olla, kuin runossa rukoillaan.....

        voi sanoa kun tuossa löytämässäsi runossa sanotaan.
        Mistä aina noita löydätkin. Tuo oli niin kauniisti sanottu, että kirjoitin sen ylös. Vaikka täältähän se kyllä öytyy. Kiitos Likka,,,,,


    • Maalaismies*

      Kasvot kertovat kaiken. Siksi niiden kertomaa yritetään kaunistella. Meikkien avulla naiset piiloutuvat haluten olla joku muu. Kolmekymppinen jääkiekkoilija muistuttaa kasvoiltaan viisikymppistä entivanhasta työmiestä. Raskaan pelityön jälkeä on mahdotonta peitellä.

      Rypyt kasvoilla kertovat eletystä elämästä. Joskus näkee hyvin eletyn elämän jäljet vanhoilla kasvoilla. Ne ovat sanoinkuvaamattoman kauniit. Aina kasvoista piirtyy todellinen ihminen suruineen ja iloineen. Miksi sitä pitäisi kätkeä tai muuksi muuttaa?

      • kirjoititkin

        kauniisti. Noin minäkin ajattelen. Jotkut ihmiset vanhentuvat kauniisti, ja miksi sitä pitäisi peitellä? Julkisuuden ihmiset tietysti ymmärtää, niillehän se naama tuo rahaa, jos on sillä alkanut tienaamaan. Ehkä se vain antaa ryhtiä elämään, ja tuntee olonsa paremmaksi, kun on ulkonäkö kunnossa. Mutta kun on 70 niin silloin ei riitä kasvojenkohotus, koko ruumis täytyisi panna uusiksi. Kyllä se ikä siitäkin näkyy.


      • työtä
        kirjoititkin kirjoitti:

        kauniisti. Noin minäkin ajattelen. Jotkut ihmiset vanhentuvat kauniisti, ja miksi sitä pitäisi peitellä? Julkisuuden ihmiset tietysti ymmärtää, niillehän se naama tuo rahaa, jos on sillä alkanut tienaamaan. Ehkä se vain antaa ryhtiä elämään, ja tuntee olonsa paremmaksi, kun on ulkonäkö kunnossa. Mutta kun on 70 niin silloin ei riitä kasvojenkohotus, koko ruumis täytyisi panna uusiksi. Kyllä se ikä siitäkin näkyy.

        paljon tehneen vanhuksen kädet ovat kauniit ja ilmeikkäät. Pieni palleroinen käsi vanhan kädessä ,eikö ole ihana näky? Myös rukouksessa yhteen liitetyt kädet ovat liikuttavan näköiset.


      • ulpukka33
        kirjoititkin kirjoitti:

        kauniisti. Noin minäkin ajattelen. Jotkut ihmiset vanhentuvat kauniisti, ja miksi sitä pitäisi peitellä? Julkisuuden ihmiset tietysti ymmärtää, niillehän se naama tuo rahaa, jos on sillä alkanut tienaamaan. Ehkä se vain antaa ryhtiä elämään, ja tuntee olonsa paremmaksi, kun on ulkonäkö kunnossa. Mutta kun on 70 niin silloin ei riitä kasvojenkohotus, koko ruumis täytyisi panna uusiksi. Kyllä se ikä siitäkin näkyy.

        Kyllä sitä täälläkin rypyissä löytyy, silmä luomet harmittaa kun aamulla saa melkein kädellä nostaa ja katsoa onko silmät tallella, vaikka pitää olla tyytyväinen että kuitenkin näkee , lasien avulla tosin , ajattelen joskus että ei mieheni varmaan tuntisi tämän näköisenä kun hänkin kuoli ennenkuin paljon ryppyjä oli mutta se oli sitä aikaa, jos lihoisin kymmenenkin kiloa kyllä rypyt ainakin vähenisi mutta kun koetan olla ettei kiloja tulisi kun se on kallista jos täytyy sen takia vaatteita uusia, niin että kaikella on hyvät ja huonot puolet, Hyvää viikoloppua kaikille ja aurinkoa.


      • isoäiti"""...
        kirjoititkin kirjoitti:

        kauniisti. Noin minäkin ajattelen. Jotkut ihmiset vanhentuvat kauniisti, ja miksi sitä pitäisi peitellä? Julkisuuden ihmiset tietysti ymmärtää, niillehän se naama tuo rahaa, jos on sillä alkanut tienaamaan. Ehkä se vain antaa ryhtiä elämään, ja tuntee olonsa paremmaksi, kun on ulkonäkö kunnossa. Mutta kun on 70 niin silloin ei riitä kasvojenkohotus, koko ruumis täytyisi panna uusiksi. Kyllä se ikä siitäkin näkyy.

        Kädet kertovat ihmisen iän,vaikka kuinka olisi kasvojen kohotuksia tehty,niin kädet kertovat totuuden.
        Lenita Airisto seitsemän kymppiseksi on todella sileä ihoinen kasvoiltaan,mutta kädet hänessäkin iän paljastavat.
        Minä muuten ihailen Lenitaa,hän uskaltaa sanoa sen mitä ajattelee.
        Huomaa,että on hyvä itsetunto.


      • Mitä sillä on väliä, että ilot ja surut tuovat ryppyjä naamaan.
        Tärkeintä on ettei ole tullut ryppyjä rakkauteen.


      • harjoituksissaan

        Ei kaunistele yhtään. Se on mielestäni oikein,
        mukavaa, että ihminen hyväksyy itsensä.


      • silottaja
        LateVaan kirjoitti:

        Mitä sillä on väliä, että ilot ja surut tuovat ryppyjä naamaan.
        Tärkeintä on ettei ole tullut ryppyjä rakkauteen.

        ryppyjä voi onneksi silottaa, on hyvät höyryraudat nykyään.Aidan takana voi näyttää laidun siloselta. mutta kyllä routa porsaan kotiin ajaa.


      • isoäiti myös
        isoäiti"""... kirjoitti:

        Kädet kertovat ihmisen iän,vaikka kuinka olisi kasvojen kohotuksia tehty,niin kädet kertovat totuuden.
        Lenita Airisto seitsemän kymppiseksi on todella sileä ihoinen kasvoiltaan,mutta kädet hänessäkin iän paljastavat.
        Minä muuten ihailen Lenitaa,hän uskaltaa sanoa sen mitä ajattelee.
        Huomaa,että on hyvä itsetunto.

        itsetunto voi olla hyvä, mutta mitä lienee elämän sisältö? Ei aviomiestä, ei lapsia, ei lapsenlapsia. Kuolema lähestyy, sitä pitää paeta ikuisen nuoruuden illuusioon. Säälittävää.


      • Koivuniemen herrasmies
        silottaja kirjoitti:

        ryppyjä voi onneksi silottaa, on hyvät höyryraudat nykyään.Aidan takana voi näyttää laidun siloselta. mutta kyllä routa porsaan kotiin ajaa.

        Kokeileppas silottaa rakkauden ryppyjä silitysraudalla!
        Siinä kuule nykyaikana saattaa helposti rapsahtaa sellin lukko tai lähestymiskielto.
        Eikä vitsaakaan saa enää käyttää vaikka olisi kuinka helläkätinen.


    • Likka321

      Atolfia kertoi, miten otsan uurteista näkyy lasten lukumäärä.Tarkastelin asiaa peilin edessä ja kyllä minunkin kohdallani asia niin on.Kaipa jokainen lapsi tuo myös huolta ja murhetta muassaan.
      Kämmenen viivoistahan on päätelty monenlaista - huuhaata ilmeisesti. Elämänviiva, päänviiva, sydämenviiva, mitä ne nyt ovatkaan. Lapsien lukumäärä näkyy kuulemma pikkurillin alapuolella olevista viivoista , ja kyllä sielläkin olen näkevinäni oikean lukumäärän.

      • kolmanteen

        Lasten lukumäärää ja sukupuolta ennustettiin myös sormusta langassa pyörittämällä. Ensin sormusta hangattiin kankaaseen, että saatiin sähköistymään . Sitten se alkoi itsestään heilua langassa. Jos se sahasi edestakaisin, se merkitsi poikaa. Pyörivä liike merkitsi tyttöä. Sitten kun lasten lukumäärä täyttyi, liike lakkasi.Oletteko kokeilleet?


      • Hintriika1
        kolmanteen kirjoitti:

        Lasten lukumäärää ja sukupuolta ennustettiin myös sormusta langassa pyörittämällä. Ensin sormusta hangattiin kankaaseen, että saatiin sähköistymään . Sitten se alkoi itsestään heilua langassa. Jos se sahasi edestakaisin, se merkitsi poikaa. Pyörivä liike merkitsi tyttöä. Sitten kun lasten lukumäärä täyttyi, liike lakkasi.Oletteko kokeilleet?

        Kaikkeahan nuorena piti kokeilla. Tuon sormuskonstin mukaan minulla pitäisi olla liuta tyttöjä. Todellisuus on pari pojankossia.

        Otsasta en löydä yhtään pystyviivaa, eikä pikkusormen alustakaan täsmää. Olen siis täysin ennustuskelvoton yksilö.


      • Hintriika1 kirjoitti:

        Kaikkeahan nuorena piti kokeilla. Tuon sormuskonstin mukaan minulla pitäisi olla liuta tyttöjä. Todellisuus on pari pojankossia.

        Otsasta en löydä yhtään pystyviivaa, eikä pikkusormen alustakaan täsmää. Olen siis täysin ennustuskelvoton yksilö.

        Ja olihan niitä ennustustaikoja muitakin.
        Minullekin povattiin vatsan muodosta; mistä ne "viisaat ja kaikkitietävät mumut" osasivat nähdä kumpi tulee.
        Valitettavasti vaan meni väärin.
        Vatsan muoto riipuu enempikin siitä, mihin kohtaan sikiö on istukassa kiinnittynyt. Ja onkin paljon loogisempi selitus !
        Kyllä tosiaan Lenita airisto on rohkeasti ollut oma itsensä. Kyllä käsien lisäksi naisella on kaulan seutu toinen iän paljastava tekijä.
        Jos sitä ikää pitäisi salata olisi kaula ja ryppyiset käsivarret peitettävä. Kesällä käsineitä olisi paha pitää.....!!!
        Onneksi ei tarvitse niin tehdä,, kun saan olla se mikä olen! Oman ikäiseni näköinen ihminen.
        Ainahan sitä voi ikäänkuin kanssaeläjiään huomioiden vähän kasvojaan sipistellä,,kukin mielensä ja tarpeensa mukaan.....


    • Likka321

      Kukaan ei vanhene vuosien myötä.
      Vanhenemme silloin , kun hylkäämme ihanteemme.
      Vuodet voivat rypistää ihon,
      mutta innostuksesta luopuminen rypistää sielun.

      (Samuel Ullman)

      • pikkalien

        tai likkapien, näin se menee.


      • iän tuomia

        "jalostavia" vaikutuksia on monessakin ketjussa tullut käsiteltyä, ei ole mitään uutta sanottavaa.


      • mummeli-36

        Kun ajattelee mitä ryppyjä sieluun tullee vuosien varrella ei niitä noin vaan voi ohittaa sillon kun kohalla ovat.Muista miten nuorena ollessa olin ihmeissään kun joku kerto elämän suurista mullistuksista omassa elämässään. Oli tullut avioeroa ja muuta mutkallista. Sillon aattelin monesti että miltähän tuosta sen kokeneesta ihmisestä mahtaa tuntua.

        Kun sitten olen itse joutumut kokemaan vastaavaa en todella haluaisi kenenkään niin vaikeaan tilanteeseen joutuvan. Semmonen tilanne jos mikä jättää kyllä sieluun ikuset kurtut.

        Jos siihen jää sitten asumaan sen kurtun pohjaan mennee siinä elämän halu enerkisimmältäkin ihmiseltä. Joten ei muuta kun uudelleen vaan kohti uutta elämän tilannetta ja uutta ihannetta jonka olemme itsellemme asettaneet. Silloin elämän ilo ja uudet kokemukset silottavat mutta eivät hävitä sitä kipeää kurttuakin. Siis jos joku kurttu ei tapa se vahvistaa siitä kohti.

        Tää nyt meni "syvien kurttujen" puolelle mutta sinne sieluunkin niitä tullee ja koskee kovasti kun kohalle osuu. Ne myös voi ja aiheuttaakin ryppyjä myös kasvoille ja muuallekin näkyviin.


      • mummeli-36 kirjoitti:

        Kun ajattelee mitä ryppyjä sieluun tullee vuosien varrella ei niitä noin vaan voi ohittaa sillon kun kohalla ovat.Muista miten nuorena ollessa olin ihmeissään kun joku kerto elämän suurista mullistuksista omassa elämässään. Oli tullut avioeroa ja muuta mutkallista. Sillon aattelin monesti että miltähän tuosta sen kokeneesta ihmisestä mahtaa tuntua.

        Kun sitten olen itse joutumut kokemaan vastaavaa en todella haluaisi kenenkään niin vaikeaan tilanteeseen joutuvan. Semmonen tilanne jos mikä jättää kyllä sieluun ikuset kurtut.

        Jos siihen jää sitten asumaan sen kurtun pohjaan mennee siinä elämän halu enerkisimmältäkin ihmiseltä. Joten ei muuta kun uudelleen vaan kohti uutta elämän tilannetta ja uutta ihannetta jonka olemme itsellemme asettaneet. Silloin elämän ilo ja uudet kokemukset silottavat mutta eivät hävitä sitä kipeää kurttuakin. Siis jos joku kurttu ei tapa se vahvistaa siitä kohti.

        Tää nyt meni "syvien kurttujen" puolelle mutta sinne sieluunkin niitä tullee ja koskee kovasti kun kohalle osuu. Ne myös voi ja aiheuttaakin ryppyjä myös kasvoille ja muuallekin näkyviin.

        Pikkuhiljaa alkaa tulemaan ryppyjä, vanhuus tulee
        omine merkkeineen ja se kuuluu ihmisen elänään.
        Täytyy vain opetella luopumaan monista asioista.
        Sairaalassa työskennellessäni,huomasin,miten vaikeata se luopuminen on..Viimeiseen saakka ihmiset yrittävät pitää kiinni ihanteistaan. Eräs mummo,joka ilta rasvasi huolellisesti kasvonsa,ettei tule ryppyjä ja neuvoi meitä nuorempiaan,että älkää koskaan vedellä peskö naamaanne,vaan käyttäkää puhdistusvoiteita ainoastaan. Hänellä oli ihanat ryppyiset kasvot.Sitten eräs toinen mummeli,,oli jo yli 90v.
        katseli itseään peilistä ja harmitteli,kun ei kukaan uskalla tulla edes katsomaan,kun hänestä on tullut niin ryppyinen..tilasi kampaajan ja värjäytti hiuksensa punaisiksi..Mietin..onko se
        elämässä kiinni pysymisen halua ,vai mistä se vois johtua..Todella pohdin asiaa..mitä itse ajattelisin,,kun olisi menossa viimeiset ajat elon tiellä..Onko se, meille naisille, todella tärkein asia..ulkonäkö..Olkoon..päänsäryn tästä vaan saa


      • kaikissa naisissa
        pikkalien kirjoitti:

        tai likkapien, näin se menee.

        asuu pikkulikka.


      • Hintriika1
        irkku-37 kirjoitti:

        Pikkuhiljaa alkaa tulemaan ryppyjä, vanhuus tulee
        omine merkkeineen ja se kuuluu ihmisen elänään.
        Täytyy vain opetella luopumaan monista asioista.
        Sairaalassa työskennellessäni,huomasin,miten vaikeata se luopuminen on..Viimeiseen saakka ihmiset yrittävät pitää kiinni ihanteistaan. Eräs mummo,joka ilta rasvasi huolellisesti kasvonsa,ettei tule ryppyjä ja neuvoi meitä nuorempiaan,että älkää koskaan vedellä peskö naamaanne,vaan käyttäkää puhdistusvoiteita ainoastaan. Hänellä oli ihanat ryppyiset kasvot.Sitten eräs toinen mummeli,,oli jo yli 90v.
        katseli itseään peilistä ja harmitteli,kun ei kukaan uskalla tulla edes katsomaan,kun hänestä on tullut niin ryppyinen..tilasi kampaajan ja värjäytti hiuksensa punaisiksi..Mietin..onko se
        elämässä kiinni pysymisen halua ,vai mistä se vois johtua..Todella pohdin asiaa..mitä itse ajattelisin,,kun olisi menossa viimeiset ajat elon tiellä..Onko se, meille naisille, todella tärkein asia..ulkonäkö..Olkoon..päänsäryn tästä vaan saa

        Kauniisti rypistynyt ei ole rupistunut!


      • rupsahda rauhassa
        Hintriika1 kirjoitti:

        Kauniisti rypistynyt ei ole rupistunut!

        rakkaani... trallallaa...


      • onkkelis
        rupsahda rauhassa kirjoitti:

        rakkaani... trallallaa...

        sitä lauloi. Mukava laulu.


      • Hintriika1
        rupsahda rauhassa kirjoitti:

        rakkaani... trallallaa...

        Laulu on aivan ihana! Pidän siinä rupsahtamista hellimissanana! Se tarkoittaa, ettei ulkomuoto ole tärkeää, kunhan lämpöä sisällä riittää.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe