ollaan lähdössä mumbain kautta Keralaan elokuun loppupuoliskolla.Varsinkin keralassa käyneiltä haluaisin kysyä...MITKÄ KAUPUNGIT ...NÄHTÄVYYDET..YM kannattais koluta.Kaikki matkavinkit yhteystiedot ovat hyvin tervetulleita.Myös tietoja lennoista Mumbai-Kerala,,,saatavuus hinnat.Kiitos etukäteen.
kerala
13
2752
Vastaukset
- keralatar
Jos lennätte Finnairilla Mumbaihin, on jatkoyhteytenä Indian airlines hyvä. Ajallisesti ja hinnallisesti hyvä vaihtoehto eli läntee klo 11 ja maksaa n.40€/hlö/suunta. Tämä lento menee siis Cochiin.
Itse menisin mieluummin vaikka juuri Cochiin ennemmin kuin vaikka Keralan pääkaupunkiin Trivandrumiin (Thiruvanandrapuram tuo nimi nykyään).
Cochin sijaitsee hyvällä paikalla ajatellen ainakin muutamaa paikkaa joissa kannattaa käydä. Eli Munnar vuoristo teeviljelmineen on kiva, siihen kannattaa varata ainakin yksi kokonainen päivä aamusta iltaan. Jos haluaa niin voi myös olla yötä jos nauttii viileästä vuoristoilmasta. Mutta aktiviteettejä et sieltä löydä eli siksi tuo pväreissu mainio vaihtoehto. Vuokraa auto kuskeineen niin on paras tapa, saat pysähdellä missä haluat ja määrätä muutenkin päiväsi kulun niinkuin parhaaksi näet. Ohutta pitkähihaista kannattaa varmuuden vuoksi ottaa reppuun mukaan. Elokuussa kyllä voi olla ihan lämmintäkin, en tiedä olen ollut siellä aina tammikuussa.
Alappura ja talovene vuorokaudeksi on tosi hieno kokemus. Maksaa yhdellä makuuhuoneella varmaan satasen(€) luokkaa, mutta on hintansa väärtti. Hinta sisältää kaikki ruuat ja makkarin suihkulla ja vessalla. Taloveneitä on yhdellä, kahdella tai jopa kuudella makuuhuoneella ja kaikella siltä väliltä. Ilmastointi mahdollista järjestää maksamalla hieman extraa.
Cochin itse kaupunkina tarjoaa muutamia paikkoja, joissa ainakin turistit tapaavat käydä. Kaupungin edustalla on monta saarta, joista on kerrottu kaikissa matkaoppaissakin. Saarille pääsee lautalla tai tietä pitkin.
Tässä pari vinkkiä tällä alueella, muusta en sano koska muualla olen ollut niin vähän aikaa ettei paljoa ole jäänyt mieleen. Jokatapauksessa tuo elokuu on vielä monsuuniaikaa Keralassa mutta ei sitä voimakkainta enää. Saatta tulla vettä päivälläkin, mutta useimmiten illalla ja yöllä. Kuurot kestävät vartista muutamaan tuntiin ja välissä paistaa aurinko ihan mukavasti. - Indiafan
Itse tein aikoinani seuraavan kierroksen: Kochi, Munnar (teeviljelmiä ja vuoristoa), Thekkady (Wild Life Sancturary), Alleby (backwaters laiva) ja takaisin Kochiniin.
Kochinssa kannattaa käydä katsomassa Kathakali tanssia. Yksi esityspaikka on Fort Kochinissa lähellä kiinalaisia kalastusverkkoja.
Muista nähtävyyksiä Kochinissa
- Kiinalaiset kalastusverkot
- Mattancherry palatsi
- Synagooga ja juutalaiskortteli
Pieni Guest House Fort Kochinin puolella
Fort House, puh 0484-22174103, [email protected]
Siisti hotelli hieman Munnarin kylän ulkopuolella
The Siena Village, puh 04868-249261, [email protected], www.sienavillage.com
Uusi, siisti hotelli
Hotel TreeTop, puh 04869-223894, [email protected], www.hoteltreetop.com
lentoja Mumbai-Kochi
http://www.goair.in/
http://www.flykingfisher.com/- karalatar
edelliseen kommentoiden;
Kingfisherin hinnat ei intialaisille ovat aika kalliit... siis mukaanlukien meille suomalaisille. Keralassa paikallinen matkatoimisto ei suositellut Goairia, koska he ovat usein a(myöhässä tai b)saattavat toisinaan jopa peruutella lentoja.
(Juuri viime viikolla tiedustelimme asiaa koska varasimme lennot mumbai-kochi-mumbai) Uskoisin että paikallisen matkatoimiston sanaan voi luottaa. Saimme siis Indian airlinesin lennot hintaan 3995Rs/2henkilöä/suunta. Ei mielestäni lainkaan kallis. Tosin tarvii varata ajoissa että saa noilla hinnoilla. Itsellämme reissuun on aikaa nyt 2kk.
Kiinalaiset kalastajaverkot on siis kaupungin edustalla olevassa Fort Kochin saaressa. Lautalla sinne maksaa 2Rs/suunta.
Hill Palace myöskin on ihan käytävä kohde eli vanha palatsi, joka toimii eräänlaisena museona nykyään. Myös minimaalinen eläintarha siinä ulkopuolella (huom. tosi minimaalinen).
Kathakalista en itse pitänyt, uskonkin että sa jakaa katsojansa aikalailla kahtia niihin jotka pitää ja niihin jotka eivät pidä.
Maskeerauksen teon katselu ennen esitystä oli minun mnielestäni mielenkiintoisempaa kuin itse esitys joka keroo eräänlaisin tanssiliikkein ja kasvojen ilmein vanhaa kansantarua.
Alleppey/ Alappura =sama paikka.
Itse kaupungin puolella kanattaa mennä All Sales alueelle jos on shoppailijan intoa. Siellä saa tavaraa tukkuhintaan mutta sitä harvoin myydään yksittellen samaan hintaan kuin esim jos ostaa kymmenen tms.
Marine Drivellä on kiva istuskella illan pimetessä, sinne kokoontuu myös paikallisväestöä iltaisin. Siellä on jäätelöbaareja ja shoftdrinksejä. Keralassa ei alkoholia myydä kuin baareissa jotka ovat usein pimeitä ns huomaamattomia paikkoja ja niissä käyvät vain miehet. - Indiafan
karalatar kirjoitti:
edelliseen kommentoiden;
Kingfisherin hinnat ei intialaisille ovat aika kalliit... siis mukaanlukien meille suomalaisille. Keralassa paikallinen matkatoimisto ei suositellut Goairia, koska he ovat usein a(myöhässä tai b)saattavat toisinaan jopa peruutella lentoja.
(Juuri viime viikolla tiedustelimme asiaa koska varasimme lennot mumbai-kochi-mumbai) Uskoisin että paikallisen matkatoimiston sanaan voi luottaa. Saimme siis Indian airlinesin lennot hintaan 3995Rs/2henkilöä/suunta. Ei mielestäni lainkaan kallis. Tosin tarvii varata ajoissa että saa noilla hinnoilla. Itsellämme reissuun on aikaa nyt 2kk.
Kiinalaiset kalastajaverkot on siis kaupungin edustalla olevassa Fort Kochin saaressa. Lautalla sinne maksaa 2Rs/suunta.
Hill Palace myöskin on ihan käytävä kohde eli vanha palatsi, joka toimii eräänlaisena museona nykyään. Myös minimaalinen eläintarha siinä ulkopuolella (huom. tosi minimaalinen).
Kathakalista en itse pitänyt, uskonkin että sa jakaa katsojansa aikalailla kahtia niihin jotka pitää ja niihin jotka eivät pidä.
Maskeerauksen teon katselu ennen esitystä oli minun mnielestäni mielenkiintoisempaa kuin itse esitys joka keroo eräänlaisin tanssiliikkein ja kasvojen ilmein vanhaa kansantarua.
Alleppey/ Alappura =sama paikka.
Itse kaupungin puolella kanattaa mennä All Sales alueelle jos on shoppailijan intoa. Siellä saa tavaraa tukkuhintaan mutta sitä harvoin myydään yksittellen samaan hintaan kuin esim jos ostaa kymmenen tms.
Marine Drivellä on kiva istuskella illan pimetessä, sinne kokoontuu myös paikallisväestöä iltaisin. Siellä on jäätelöbaareja ja shoftdrinksejä. Keralassa ei alkoholia myydä kuin baareissa jotka ovat usein pimeitä ns huomaamattomia paikkoja ja niissä käyvät vain miehet.Pienenä lisäkommenttina edelliseen. Kun olin Intiassa matkatoimistossa töissä, suositteli toimiston johtaja muita lentoyhtiöitä kuin Indian Airlines juuri samaisista syistä (peruutuksista ja myöhästymisistä). Selitys oli, että Indian Airlines on valtion yritys eikä kaupallisesti niin kiinnostunut liikevaihdosta ja kasvusta kuin yksityiset yritykset.
Anyway, olen lentänyt 5 x JetAirways, 2 sekä Spicejet ja Indian Airlines sekä kerran Kingfisherillä. Kaikki ovat olleet ajallaan!!!! - uskos
Indiafan kirjoitti:
Pienenä lisäkommenttina edelliseen. Kun olin Intiassa matkatoimistossa töissä, suositteli toimiston johtaja muita lentoyhtiöitä kuin Indian Airlines juuri samaisista syistä (peruutuksista ja myöhästymisistä). Selitys oli, että Indian Airlines on valtion yritys eikä kaupallisesti niin kiinnostunut liikevaihdosta ja kasvusta kuin yksityiset yritykset.
Anyway, olen lentänyt 5 x JetAirways, 2 sekä Spicejet ja Indian Airlines sekä kerran Kingfisherillä. Kaikki ovat olleet ajallaan!!!!Mitä, eihän spicejet lennä kochiin...???
ja taitaa noi toimistojen suosikit vaihdella niin siellä kuin täälläkin ja tilanteet - tuupeli
..miten tervehditään hindin kielellä ? kiitos :)
- indiafan
tuupeli kirjoitti:
Namaste kun tervehditään yhtä henkilöä ja Namaskar kun useita yhdellä kertaa. Kädet yleensä liitetään yhteen eteen.
- ...
tuupeli kirjoitti:
Koska ketju koskee Keralaa, laitan vielä miten tervehditään malayalamiksi eli Keralan kielellä se on Namaskaaram ja kädet tosiaan yhteen lähes kasvojen korkeudella. Vieno pään nyökkäys sopii hyvin tähän liitettynä.
- 3 v sitten
en pitanyt keralasta juurikaan kun kavin siella .rantaelama oli esim goalla paljon vapaampaa kuin siella ,mutta kovalam beach oli taman alueen paras.yritin myos yopya tassa intian venetsiassa,mutta koska sahkot ei toimineet lahdin yolla klo 3 meren rannalle nukkumaan ja sitten pois koko kaupungista.kanniyakamarissa kannattaa kayda ja mysoressa.olen juuri nyt panipatissa ja menossa agran kautta kohti nepalia .
- ...
Kanniakumari on ihana paikka, mutta tosi pieni ja hiljainen ei siis paljoakaan länsimaisia turisteja. Ei semmoista rantaelämää myöskään kuin Goalla. Ja on muuten Tamil Nadun puolella.
Kerala on sen verran nuori turistikohteena ettei siellä ole vielä kovinkaan paljoa satsattu rantaelämään, muutamissa kohteissa toki vähän enemmän kuin suurimmassa osassa Keralaa. 100% rantaihmisten kohde se ei siis välttämättä ole, ainakaan vielä. Ihana paikka jos haluaa nähdä intialaista elämää, turismi ei ole vielä sotkenut sen aitoutta. - Juu jaa
... kirjoitti:
Kanniakumari on ihana paikka, mutta tosi pieni ja hiljainen ei siis paljoakaan länsimaisia turisteja. Ei semmoista rantaelämää myöskään kuin Goalla. Ja on muuten Tamil Nadun puolella.
Kerala on sen verran nuori turistikohteena ettei siellä ole vielä kovinkaan paljoa satsattu rantaelämään, muutamissa kohteissa toki vähän enemmän kuin suurimmassa osassa Keralaa. 100% rantaihmisten kohde se ei siis välttämättä ole, ainakaan vielä. Ihana paikka jos haluaa nähdä intialaista elämää, turismi ei ole vielä sotkenut sen aitoutta.Cochinista löytyy Cherai beach. Sieltä voi vuokrata bambumattoja alustaksi ja aurinkovarjoja. Muutama vaatiomaton ranta shack löytyy, joista saa syötävää ja juotavaa. Ihnan rauhallinen ranta jossa vaan muutama turisti. Mukavaa vastapainoa kaupunkielämän vilskeelle.
- on...
Juu jaa kirjoitti:
Cochinista löytyy Cherai beach. Sieltä voi vuokrata bambumattoja alustaksi ja aurinkovarjoja. Muutama vaatiomaton ranta shack löytyy, joista saa syötävää ja juotavaa. Ihnan rauhallinen ranta jossa vaan muutama turisti. Mukavaa vastapainoa kaupunkielämän vilskeelle.
aivan ihana ranta, vielä 5 vuotta sitten siellä kullä joutui paikallisten miesten ympäröimäksi ja tuijoteltavaksi jos naisihminen meni ja riisui bikinisilleen... mutta viime talvena jo meo vähän vaihtunut.
Cherai on noin tunnin matkan päässä Cochinista eli ei ihan kaupungissa, moottoripyörällä sinne pääsee parhaiten. Myös bussilla ja taksilla.
- Anna I
Paljon lämpimiä muistoja Keralasta! Hyviä mestoja ovat Cochin - ihana merenrantakaupunki jossa rittää paljon nähtävää. Vaikutteita portugalilaisten ajoilta sekä juutalainen kaupunginosa. Backwaters - kannatta lähteä houseboatilla ainakin muutamaksi päiväksi lillumaan sisävesille. Cochinista etelään riittää upeita rantapaikkoja yksi toisensa jälkeen. Itse valuin kohti etelää ja Trivandrumia, pysähtyen Allepien kaupunkiin vähän pidemmäksi aikaa. Allepiessa on etenkin rannan tuntumassa hauskoja pieniä hotelleja ja chartermatkailijat puuttuvat sieltä lähes täysin. Niihin törmää - etenkin britteihin - Trivandrumin lähi rannoilla. Hauskaa matkaa sinulle! Pieni vinkki, kun menet Mumbaihin, niin etsi hotelli jostain muualta kuin Colabasta, äläkä luota hotellien nettikuvauksiin. Jos varaat hotellin etukäteen, niin tee varaus vain yhdeksi yöksi. Paikanpäällä vasta näkee todellisen tarjonnan sekä hintatason (nettihinnat ovat aivan törkeitä!)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t745518- 353071
- 402684
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin272045Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402032Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291859- 951822
- 1741752
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241478Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät941240