Kaasoille

Bestmäni

Olen kaverini bestman ja mukana hääjärjestelyissä. Tai niin luulin. Olen soitellut kaasolle muutaman kerran ja aina huonoon aikaan. Olen tiedustellut jo polttaripäiviä ja mahdollista yhteistä ohjelmaa tai tarjonnut apua järjestelyihin sähköpostitse ja muistuttanut tekstareilla mutta yhteydenottoa ei ole tullut. Sulhanen ei paljoa tiedä, hän on aina ollut saamaton, mutta sen on kertonut että puoliso ja kaaso kyllä kuluttavat aikaa miettiessään järjestelyjä.

Miksi kirjoitan, minua pelottaa jo ajatus kaason dominoivista häistä. Minuuttiaikataulu ei anna mahdollisuutta vieraiden keskinäiseen seurusteluun, ohjelma on täysin kaason käsialaa eli sulhanen on ohjelmissa se narutettava ja pakollinen paha. Tiedän msitä puhun. Veljeni häät menivät kaason dominoimiksi ja sitä eivät kaikki ymmärtäneet, ei etenkään vanhempani jotka kustansivat suurimman osan häistä.

Sama tilanne nyt ystäväni taholla. Raha kelpaa kaikilta tahoilta mutta käyttöön ei saa vaikuttaa. Olenko vain typerä mies joka ei ymmärrä että juhla on ainutlaatuinen morsiamen (ja sulhasenkin) juhla.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia ja ajatuksia.

5

1563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin itse toivoisin tehtävä...

      Hei,

      Kokemuksia ei ole mutta jospa ottaisitkin suoraan yhteyttä morsiameen (jos nimittäin sulho, kaverisi ei pysty/voi/halua vaikuttaa)?
      Epäilen että tuskinpa morsian antaa vapaita käsiä kaasolle vaan sanoo joka tapauksessa sen viimeisen sanan. Onko morsian sellainen jota voisit lähestyä? Kyselisit suoraan morsiamelta että kun sinut on kaverisi valinnut best maniksi niin minkäslaista osanottoa he (morsian ja kaaso, sulhanen) odottavat sinulta? Millaiseksi ovat päivää suunnitelleet, että sinunkin täytyy tietää se jotta voit osaltasi auttaa päivän onnistumiseen. Siitä vain keskusteluyhteys auki ja tsemppiä! Yritä sopia vaikka ilta jolloin te kaikki neljä olisitte paikalla, morsian ja sulhanen, kaaso ja bestman. Jos morsiameen et saa suoraan yhteyttä niin sitten ei jää kuin vaihtoehdoksi perustella kaverillesi, sulhaselle, että haluaisit olla mukana suunnittelemassa ja onko hänellä tietoa millaista ovat suunnitelleet - kiinnostaako edes...

      • Bestmäni

        Pääsin vapun jälkeen käymään parin luona ja keskustelin molempien kanssa tilanteesta. Kaaso ei ollut paikalla ja morsian ei halunnut keskustella ilman kaasoa. Sulhanen ei sanonut mitään. Olen nyt tarjonnut apuani kaikkeen mutta toistaiseksi on vain sulhasen polttarit varma nakki. Häät ovat onneksi ravintolatilassa jonka hintaan kuuluu koristelu. Seurailen palstoja ja katson jos keksin jonkin ohjelmanumeron. Toisaalta hääpäivä on sellainen että keksisin siihen muutakin tekemistä.

        En halua loukata kaveriani, hänellä on vähän muita ikäisiään kavereita tässä kaupungissa.


      • näin täällä....
        Bestmäni kirjoitti:

        Pääsin vapun jälkeen käymään parin luona ja keskustelin molempien kanssa tilanteesta. Kaaso ei ollut paikalla ja morsian ei halunnut keskustella ilman kaasoa. Sulhanen ei sanonut mitään. Olen nyt tarjonnut apuani kaikkeen mutta toistaiseksi on vain sulhasen polttarit varma nakki. Häät ovat onneksi ravintolatilassa jonka hintaan kuuluu koristelu. Seurailen palstoja ja katson jos keksin jonkin ohjelmanumeron. Toisaalta hääpäivä on sellainen että keksisin siihen muutakin tekemistä.

        En halua loukata kaveriani, hänellä on vähän muita ikäisiään kavereita tässä kaupungissa.

        Kyllä itse katsoin omalla kohdallani parhaaksi perua oman kunnia tehtäväni, kun ei minulla riitä mielenkiinto olla tallattavana, seläntakana parjattavana ym. Tehkööt asiat keskenään ja minä saan paremman mielen, kun ei tarvitse pahoittaa mieltään. Onneksi on paljon muita ystäviä ja kavereita joiden kanssa ei tarvitse kuunnella ainaista valitusta miten tyhmä se ja se on ja kuinka se ei tajua ja kuinka hermot menee....

        Itse yritän etsiä asioista positiiviset puolet ja alan voida pahoin jos kuulen ainaista valitusta ja marinaa....

        Ystävälläni puolestaan on ystävät melkoisen vähissä...

        Onnea vain heille!


      • ajatellut asiaa?
        Bestmäni kirjoitti:

        Pääsin vapun jälkeen käymään parin luona ja keskustelin molempien kanssa tilanteesta. Kaaso ei ollut paikalla ja morsian ei halunnut keskustella ilman kaasoa. Sulhanen ei sanonut mitään. Olen nyt tarjonnut apuani kaikkeen mutta toistaiseksi on vain sulhasen polttarit varma nakki. Häät ovat onneksi ravintolatilassa jonka hintaan kuuluu koristelu. Seurailen palstoja ja katson jos keksin jonkin ohjelmanumeron. Toisaalta hääpäivä on sellainen että keksisin siihen muutakin tekemistä.

        En halua loukata kaveriani, hänellä on vähän muita ikäisiään kavereita tässä kaupungissa.

        Mulle ei ole ees tullut mieleen, että bestman tai kaaso järjestää jotain ohjelmaa häihin... En tiedä ovatko aikoneet. Toivottavasti ei ainakaan kauheasti. Emme kaipaa mitään leikkejä. Olin ajatellut itse suunnitella ohjelma, jos nyt jotain muuta on kuin häävalssi... Tietysti joku pieni yllätysohjelma voisi olla. Riippuu yllätyksestä!


      • mitä vähemmän sekaannut sen...
        Bestmäni kirjoitti:

        Pääsin vapun jälkeen käymään parin luona ja keskustelin molempien kanssa tilanteesta. Kaaso ei ollut paikalla ja morsian ei halunnut keskustella ilman kaasoa. Sulhanen ei sanonut mitään. Olen nyt tarjonnut apuani kaikkeen mutta toistaiseksi on vain sulhasen polttarit varma nakki. Häät ovat onneksi ravintolatilassa jonka hintaan kuuluu koristelu. Seurailen palstoja ja katson jos keksin jonkin ohjelmanumeron. Toisaalta hääpäivä on sellainen että keksisin siihen muutakin tekemistä.

        En halua loukata kaveriani, hänellä on vähän muita ikäisiään kavereita tässä kaupungissa.

        No, ainakin sinä yritit. Ihme eukko tuo morsian, on varmaan jäänyt joku prosessi kesken itsenäistymisessä kun ei puhua uskalla jollei kaveri ole paikalla. Ottaa varmaan kaason sinne häämatkallekin mukaan.

        Summa summarum: anna niiden eukkojen sitten hoitaa homma, voivat syytellä itseään jos epäonnistuvat (ettehän te päässeet kaverisi kanssa edes suunnittelemaan niin miten se nyt teidän syy voi olla).

        Mene häihin, älä tee ohareita kaverillesi, näytä hyvältä ja käyttäydy ystävällisesti ja korrekstisti vieraita kohtaan. Sulje ne eukot mielestäsi, varaa pari päivän pelastavaa tapahtumaa mieleesi, niille saattaa tulla käyttöä kun morsian ja kaaso ottaa napit vastakkain jostain pikkusyystä ja symbioosi rakoilee. Päätehtäväsihän on olla sulhasen, kaverisi tukena, mitä se sitten kenenkin kohdalla tarkoittaa. Toivottavasti et kuitenkaan joudu kysymään häneltä ennen kirkkoseremoniaa että onko nyt aivan varma siitä mitä on tekemässä.

        Out of record: Kannattanee varmaan varata taskumatillinen juotavaa, jos ei itseäsi niin sulhasta varten. Tsemppiä! Tulet kuulemaan siitä liitosta vielä monet tilitykset kaveriltasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      41
      3021
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      11
      2011
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1473
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1355
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1331
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1241
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1161
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1095
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1054
    10. 22
      1047
    Aihe