Ammusten teko

sirpale pommi

Kun haluaisi itse tehdä aseelleen omia ammuksia niin millaisia lupia tätä varten tulee hankkia? Riittääkö tosiaan vain se että sinulla on aseenkantolupa? Itse olen aina olettanut että siihen kyllä tarvitaan joku erilline lupa.

http://www.kookas.fi/forum/thread/11106

8

1213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jgfj

      ei vaadi erillisiä lupia.
      "Aseenkantolupa" riittää.

    • sirpalepommilla?

      Patruunoiden lataaminen aseisiin on tarkkuutta ja asiantuntemusta vaativa puuha ja mukava harrastus sinänsä, kun pitää järjen kädessä. Hullut kokeilut kannattaa jättää myth-bustereille.

      • jälleenlatailija

        Patruunoitten ja ammusten itselataaminen on hauskaa ja jännittävää touhua. Reipas oma-aloitteisuus sekä todellinen sudenpentuhenki kuuluvat itselatailijan parhaimpiin ominaisuuksiin.


    • ja ammus

      Patruunoita saa ladata itse. Patruunoihin tarvittavat ammukset eli luodit ostetaan yleensä valmiina. Kyllä saa itse valaa lyijystä luoteja, jopa ilman mitään lupia. Mutta vaarallisten ammusten, erityisesti räjähtävien valmistukseen ja hallussapitoon ei saa lupia mistään.
      Mielenkiintoinen teoreettinen kysymys. Voisinko kokeilla näprätä esim. kaliberi .40 reikäpäisiä luoteja itse omaksi huvikseni ilman ko. kaliberisen pistoolin hallussapitolupaa ja ilman ERVA-lupaa. Minä en itse pysty lainvalvojan sietokykyä kokeilemaan, kun kaikki tarvittavat luvat on.

      • reikäpää

        Elikkä asiahan on hyvin selvä..))No joo, mutta jos ERVA pykälät täyttyy esim. reikäpää, mitat ym. Laittomuuksiinhan siinä virallisesti mennään jos kuvatun tyyppisiä pateja valmistetaan.
        Ja noin muutenkin homma on viranomaisten kanssa tarkkuuspeliä..melkein enemmän kun radalla. Mutta näin se homma etenee taas ja ilta jatkuu...


      • Viitane
        reikäpää kirjoitti:

        Elikkä asiahan on hyvin selvä..))No joo, mutta jos ERVA pykälät täyttyy esim. reikäpää, mitat ym. Laittomuuksiinhan siinä virallisesti mennään jos kuvatun tyyppisiä pateja valmistetaan.
        Ja noin muutenkin homma on viranomaisten kanssa tarkkuuspeliä..melkein enemmän kun radalla. Mutta näin se homma etenee taas ja ilta jatkuu...

        Reikäpiä ja järki käessä esmerkiks. Pitäs vähä aatella. Sattuu joku heekkohermone lukemaa. Piähä ammuttu reekiä. Jollai vielä aevot käessä.


      • jäläkee kun
        Viitane kirjoitti:

        Reikäpiä ja järki käessä esmerkiks. Pitäs vähä aatella. Sattuu joku heekkohermone lukemaa. Piähä ammuttu reekiä. Jollai vielä aevot käessä.

        tehhään reekä piähän, oli sitten reekä piässä tae iliman.


      • Voldemar Pienihollo
        jäläkee kun kirjoitti:

        tehhään reekä piähän, oli sitten reekä piässä tae iliman.

        Jos Hermannista leepä paranoo, se ee oo leepee, se onnii hunajoo. Tiivistäkkee talot, myykee halot. Ota Pax. Ota kax.Ota Fazerin Paxeja kaks. Lähetä viesti. Klick!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      908
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      693
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      469
    Aihe