Kun haluaisi itse tehdä aseelleen omia ammuksia niin millaisia lupia tätä varten tulee hankkia? Riittääkö tosiaan vain se että sinulla on aseenkantolupa? Itse olen aina olettanut että siihen kyllä tarvitaan joku erilline lupa.
http://www.kookas.fi/forum/thread/11106
Ammusten teko
8
1213
Vastaukset
- jgfj
ei vaadi erillisiä lupia.
"Aseenkantolupa" riittää. - sirpalepommilla?
Patruunoiden lataaminen aseisiin on tarkkuutta ja asiantuntemusta vaativa puuha ja mukava harrastus sinänsä, kun pitää järjen kädessä. Hullut kokeilut kannattaa jättää myth-bustereille.
- jälleenlatailija
Patruunoitten ja ammusten itselataaminen on hauskaa ja jännittävää touhua. Reipas oma-aloitteisuus sekä todellinen sudenpentuhenki kuuluvat itselatailijan parhaimpiin ominaisuuksiin.
- ja ammus
Patruunoita saa ladata itse. Patruunoihin tarvittavat ammukset eli luodit ostetaan yleensä valmiina. Kyllä saa itse valaa lyijystä luoteja, jopa ilman mitään lupia. Mutta vaarallisten ammusten, erityisesti räjähtävien valmistukseen ja hallussapitoon ei saa lupia mistään.
Mielenkiintoinen teoreettinen kysymys. Voisinko kokeilla näprätä esim. kaliberi .40 reikäpäisiä luoteja itse omaksi huvikseni ilman ko. kaliberisen pistoolin hallussapitolupaa ja ilman ERVA-lupaa. Minä en itse pysty lainvalvojan sietokykyä kokeilemaan, kun kaikki tarvittavat luvat on.- reikäpää
Elikkä asiahan on hyvin selvä..))No joo, mutta jos ERVA pykälät täyttyy esim. reikäpää, mitat ym. Laittomuuksiinhan siinä virallisesti mennään jos kuvatun tyyppisiä pateja valmistetaan.
Ja noin muutenkin homma on viranomaisten kanssa tarkkuuspeliä..melkein enemmän kun radalla. Mutta näin se homma etenee taas ja ilta jatkuu... - Viitane
reikäpää kirjoitti:
Elikkä asiahan on hyvin selvä..))No joo, mutta jos ERVA pykälät täyttyy esim. reikäpää, mitat ym. Laittomuuksiinhan siinä virallisesti mennään jos kuvatun tyyppisiä pateja valmistetaan.
Ja noin muutenkin homma on viranomaisten kanssa tarkkuuspeliä..melkein enemmän kun radalla. Mutta näin se homma etenee taas ja ilta jatkuu...Reikäpiä ja järki käessä esmerkiks. Pitäs vähä aatella. Sattuu joku heekkohermone lukemaa. Piähä ammuttu reekiä. Jollai vielä aevot käessä.
- jäläkee kun
Viitane kirjoitti:
Reikäpiä ja järki käessä esmerkiks. Pitäs vähä aatella. Sattuu joku heekkohermone lukemaa. Piähä ammuttu reekiä. Jollai vielä aevot käessä.
tehhään reekä piähän, oli sitten reekä piässä tae iliman.
- Voldemar Pienihollo
jäläkee kun kirjoitti:
tehhään reekä piähän, oli sitten reekä piässä tae iliman.
Jos Hermannista leepä paranoo, se ee oo leepee, se onnii hunajoo. Tiivistäkkee talot, myykee halot. Ota Pax. Ota kax.Ota Fazerin Paxeja kaks. Lähetä viesti. Klick!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051034
- 102908
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap96787- 85693
- 48645
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi16580- 34506
- 25485
- 43482
- 44469