soitto kasvattajalle?

tiedonjanoinen

harkitsen dobermannin hankkimista. olen toki lukenut rodusta, mutta haluaisin käytännön kokemustietoa ja esim. arviointia siitä sopiiko kyseinen rotu meidän perheeseemme. kannattaisi siis varmaan olla yhteydessä johonkin kasvattajaan. vastaavatko kasvattajat tällaisiin kysymyksiin mielellään, vaikka emme olisi ottamassa juuri hänen pentujaan tai hänellä ei sellaisia olisi edes tiedossa? kysyn tätä sen vuoksi, että edellistä koiraamme hankkiessa olin yhteydessä kasvattajaan (joita ei Suomessa paljoa) ja myös rotujärjestön edustajaan; kasvattaja ei koskaan vastannut sähköpostiviestiini ja rotujärjestön edustajalla ei ollut aikaa keskustella. jätin jopa yhteystietoni järjestöön kyseiselle henkilölle, mutta en hänestä kuullut.
onko esim. suomen dobermann yhdistyksessä joku erityinen, sihteeri tms. johon tuloksellisesti voisi ottaayhteyttä?

7

1650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole...

      ainuttakaan kasvattajaa tai henkilöä yhdistyksessä jolla olisi kristallipallo.

    • altavista

      En kasvata dobermannia. Kasvattajana olen kuitenkin mielissäni jos ihmiset ottavat yhteyttä harkitsessaan rotua.
      Rohkeasti vain kohteliaita sähköpostikyselyjä lähettämään.
      Rotujärjestöihmisten tehtävä on välittää tietoa rodusta. Onpa ollut töykeää käytöstä.

    • neiti..

      meillä ei ole dobberia mutta kun hankimme meidän koiraa (dallu), lähetin monelle kasvattajalle kyselyjä rodusta ja mahdollisia pentusuunnitelluja kysellen. yllättävän moni kasvattaja pisti pitkän vastauksen takaisin ja eräs jopa lähetti postissa rotuoppaan vaikka hänelle ei ollut tulossa pentuja vielä vuoteen ainakaan. eli kyllä kannattaa kysellä ja pitääkin kysellä :) vantaalla eräs kasvattaja (dobermanni dalmatiankoira) kertoi kyllä hyvin mielellään dalluista, miksei sitten toisestakin kasvattamastaan rodustakin :D

    • dobermanneista, sekä muistakin käyttökoirista. Itsekin olen 'vain' sijoitusnartun omistaja tällä hetkellä, vaan dobbereita -muitakin upeita tämänhetkisen lisäksi- on ollut talossa jo viidentoista vuoden ajan...

      Niin että jotta vaan yhteyttä ottamaan rohkeasti, pyytelee
      Tiinamuori

    • saradia

      Googleta "dobermann foorumi" ja kirjoita sinne mieltäsi askarruttavia kysymyksiä :). Foorumi on aktiivinen dobberiväen keskustelupalsta ja päivittäin siellä vierailee paljon eri kasvattajia ja lisäksi tietysti iso liuta muita harrastajia.

      Ystävällisin terveisin,
      Nicoletta
      www.dinico.net

    • Dobermannn

      Minulla on ollut hyvä tuuri - olen tutustunut useampaan kasvattajaan, vaikka kaikilla ei pentueita ollut tulossakaan. Todella paljon tietoa tarjottiin rodun kaikkia puolia tuntemattomalle. Rohkeasti kyselemään ja ehdottomasti tutustumaan! Näet dobbereita omassa ympäristössään ja hyvällä tuurilla löydät oman kasvattajasi. Meillä kasvattaja on läheisempi kuin sukulaiset ja hyvässä mielessä.

      Ja ennenkaikkea, olet erittäin järkevin aikein liikenteessä, joten uskoisin että Sinut toivotetaan tervetulleeksi. Onnea etsintään!

      • +toope+

        Heippa vain!
        Suomen Dobermann Yhdistys järjestää vuosittaisen erikoisnäyttelynsä Helsingissä tuomarinkartanon vinttikoiraradalla Lauantaina 19.5 alkaen kello 10!!
        Siellä tapaat paljon koiria,ja samanhenkisiä ihmisiä,niin kasvattajia kuin muutenvain roturakkaita..!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1850
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1016
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      97
      912
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      534
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe