soitto kasvattajalle?

tiedonjanoinen

harkitsen dobermannin hankkimista. olen toki lukenut rodusta, mutta haluaisin käytännön kokemustietoa ja esim. arviointia siitä sopiiko kyseinen rotu meidän perheeseemme. kannattaisi siis varmaan olla yhteydessä johonkin kasvattajaan. vastaavatko kasvattajat tällaisiin kysymyksiin mielellään, vaikka emme olisi ottamassa juuri hänen pentujaan tai hänellä ei sellaisia olisi edes tiedossa? kysyn tätä sen vuoksi, että edellistä koiraamme hankkiessa olin yhteydessä kasvattajaan (joita ei Suomessa paljoa) ja myös rotujärjestön edustajaan; kasvattaja ei koskaan vastannut sähköpostiviestiini ja rotujärjestön edustajalla ei ollut aikaa keskustella. jätin jopa yhteystietoni järjestöön kyseiselle henkilölle, mutta en hänestä kuullut.
onko esim. suomen dobermann yhdistyksessä joku erityinen, sihteeri tms. johon tuloksellisesti voisi ottaayhteyttä?

7

1575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole...

      ainuttakaan kasvattajaa tai henkilöä yhdistyksessä jolla olisi kristallipallo.

    • altavista

      En kasvata dobermannia. Kasvattajana olen kuitenkin mielissäni jos ihmiset ottavat yhteyttä harkitsessaan rotua.
      Rohkeasti vain kohteliaita sähköpostikyselyjä lähettämään.
      Rotujärjestöihmisten tehtävä on välittää tietoa rodusta. Onpa ollut töykeää käytöstä.

    • neiti..

      meillä ei ole dobberia mutta kun hankimme meidän koiraa (dallu), lähetin monelle kasvattajalle kyselyjä rodusta ja mahdollisia pentusuunnitelluja kysellen. yllättävän moni kasvattaja pisti pitkän vastauksen takaisin ja eräs jopa lähetti postissa rotuoppaan vaikka hänelle ei ollut tulossa pentuja vielä vuoteen ainakaan. eli kyllä kannattaa kysellä ja pitääkin kysellä :) vantaalla eräs kasvattaja (dobermanni dalmatiankoira) kertoi kyllä hyvin mielellään dalluista, miksei sitten toisestakin kasvattamastaan rodustakin :D

    • dobermanneista, sekä muistakin käyttökoirista. Itsekin olen 'vain' sijoitusnartun omistaja tällä hetkellä, vaan dobbereita -muitakin upeita tämänhetkisen lisäksi- on ollut talossa jo viidentoista vuoden ajan...

      Niin että jotta vaan yhteyttä ottamaan rohkeasti, pyytelee
      Tiinamuori

    • saradia

      Googleta "dobermann foorumi" ja kirjoita sinne mieltäsi askarruttavia kysymyksiä :). Foorumi on aktiivinen dobberiväen keskustelupalsta ja päivittäin siellä vierailee paljon eri kasvattajia ja lisäksi tietysti iso liuta muita harrastajia.

      Ystävällisin terveisin,
      Nicoletta
      www.dinico.net

    • Dobermannn

      Minulla on ollut hyvä tuuri - olen tutustunut useampaan kasvattajaan, vaikka kaikilla ei pentueita ollut tulossakaan. Todella paljon tietoa tarjottiin rodun kaikkia puolia tuntemattomalle. Rohkeasti kyselemään ja ehdottomasti tutustumaan! Näet dobbereita omassa ympäristössään ja hyvällä tuurilla löydät oman kasvattajasi. Meillä kasvattaja on läheisempi kuin sukulaiset ja hyvässä mielessä.

      Ja ennenkaikkea, olet erittäin järkevin aikein liikenteessä, joten uskoisin että Sinut toivotetaan tervetulleeksi. Onnea etsintään!

      • +toope+

        Heippa vain!
        Suomen Dobermann Yhdistys järjestää vuosittaisen erikoisnäyttelynsä Helsingissä tuomarinkartanon vinttikoiraradalla Lauantaina 19.5 alkaen kello 10!!
        Siellä tapaat paljon koiria,ja samanhenkisiä ihmisiä,niin kasvattajia kuin muutenvain roturakkaita..!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      314
      3886
    2. 209
      3078
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2604
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2054
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1495
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe