BMW R1100RT vai R1150RT

Varmuutta valintaan

Onko uudemmassa BMW R1150RT:ssä mitään huonompia ominaisuuksia, kuin vanhemmassa R1100RT:ssä?
Eli kannattaako maksaa muutaman tonnin enemmän uudemmasta mallista, jos ovat samankuntoisia ja yhtäpaljon ajettuja pyöriä?

19

17252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xs2jammu

      Ei tohon ole selkeetä vastausta, riippuu enempi siitä mitä haluat.
      R1150RT:ssä on mielestäni muutama parempi asia kuin vanhassa. Leveämpi satula, parempi ajovalo, katkaisijoiden sijoittelu ja kuudes vaihde pitkälle matkalle.
      Silti R1100RT:lläkin pärjää vallan mainiosti ja sillä jatkan tämänkin kesän jollei mene kaupaksi nyt keväällä ;-)
      Itse en kuitenkaan ostaisi kolme-neljä tonnia kalliimpaa 1150:stä jos kilometrit ovat samat kuin 1100:ssa.

    • pekkavee

      Ei kannata maksaa ylimääräistä samoilla kilometreillä.

      Itselläni on R1100GS pyörä. Se on mainio peli.
      Varmaan toi R1100RT on yhtä mainio matkaan.

      Pekka

      • r1150r

        Noista 1100 GS:stä on hajonnut vaihdelaatikon korvakoita, 1150:ssa kohta korjattu ja kestää. Oletko katsonut omastasi?


      • pekkavee
        r1150r kirjoitti:

        Noista 1100 GS:stä on hajonnut vaihdelaatikon korvakoita, 1150:ssa kohta korjattu ja kestää. Oletko katsonut omastasi?

        Yks kevät pamautin kelirikkomonttuun täysillä. Korvake tietty murtui, kun ei ollut Touratechin Hard Partseja vielä asennettuna. No nyt on.
        http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=705

        Ei noi RT:t niin koville joudu kuin GS:ssät.

        Pekka


    • Varmuutta valintaan

      Kiitos mielipiteistänne RT1100-1150!
      Onko BMW R1150RT:ä muutettu miltään osin 2001-2004?

      • r1150r

        Ainakin tuplatulpat tuli muistaakseni ´03-malliin. Päästöt pieneni ja samoin taisi käydä kulutuksellekin.


      • pekkavee

    • 1100RT:ssä ABS II

      1150:ssä on servoavusteiset eli sähköllä tehostetut integraalijarrut, 1100RT:ssä vielä "perinteiset" eli BMW:n ABS II-järjestelmä. Jälkimmäiset on paljon helpompi huoltaa (=paljon halvempi huollattaa) ja toimivat ilman yllätyksiä... Täysintegroituja jarruja en ottaisi muutenkaan. Tästä syystä vaihtoehdot olivat minulla joko 1100RT tai vm.2007 pyörä (niissä uusissa on jälleen servottomat jarrut). Päädyin tuohon vanhempaan, kun minusta 1200RT ei kuitenkaan ole viisinumeroisen summan verran parempi.

    • varmuutta valintaan

      Kiitos asiallisista mielipiteistänne, ostin r1100rt:n
      Keskustelu voisi puolestani jatkua

      • Rt on paras matkafillari

        Terve,

        Olen ajanut r 1150 rt 30.000 km. Pyöräni oli -03 eli tuplatulppabokseri. Loistava pyörä.

        Ajoin eilen tunnin lenkin uudella r 1200 rt:llä.
        Havaintoja ja kommentteja tuon tunnin ajalta:

        - tarkempi ja minua viehättävämpi vaihteisto
        - parempi mittaristo
        - ajotietokone on parempi
        - uuden rt:n pleksi "väpättää ja värisee" 100
        nopeuksissa - kun ajoin oli kova puuskikas tuuli
        - kovempi ajajan satula
        - sama ajoergonomia (olen 178 cm ja vakiosatula)
        - piru vie, hienoja pyöriä molemmat!


        Ps. Katsokaapa uuden bmw:n mp-sivut (Suomi)

        Pss. Ostan uuden R 1200 RT. Fantastinen matkapyörä.


      • pekkavee

        Onnittelut viisaasta valinnasta.
        Säästit ilmeisesti muutaman tonnin R1150RT:hen verrattuna. Niillä rahoilla ostaa paljon bensaa tai jotain lisävarusteita tai ajovarusteita.

        Se R1100RT on kanssa mahtava pyörä.

        Pekka


      • BL-1xx
        pekkavee kirjoitti:

        Onnittelut viisaasta valinnasta.
        Säästit ilmeisesti muutaman tonnin R1150RT:hen verrattuna. Niillä rahoilla ostaa paljon bensaa tai jotain lisävarusteita tai ajovarusteita.

        Se R1100RT on kanssa mahtava pyörä.

        Pekka

        Minä myös ostin 1100 version. Vaihtoehtona oli myös ihka uusi,mutta se uusi on niin kolhon näköinen etten pitänyt siitä. Toisaalta sitten,hintakin oli puolet uudesta :) 1150 versio oli niin lähellä kuitenkin,paitsi hinnaltaan. etten sitä sitten suuremmin harkinnut.
        Tänä kesänä tullut 12 t ajettua ja aikamoisen tyytyväinen olen ollut.Ehkäpä seuraava "korimalli" taas miellyttää silmääkin


    • Timo Pönkkö

      Onko BMW R 1150 RT 2001 vm, vaihdettavaa polttoaine-suodatinta,ja missä se sijaitsee jos on.? Terveisin Timo Pönkkö.puh:0503237157.

      • pekkavee

        On. Se on tankin sisällä ja vaikka Motonetistä saa sellaisen. Tuotenumero 19-9500,
        Soita mulle niin kerron lisää.

        Pekka


      • yhden särkenyt

        tankissa se on muttei oo niin helppoa vaihtaa kuin luulis... muoviset nipukat katkee helposti jos käyttää liikaa voimaa. Kokemusta on! Ihmettelen vaa miksei siitä ole tehty muutama milli pienempi kanttiinsa nii sopis maallikonkin vaihdettavaksi.


      • snuupeliza
        yhden särkenyt kirjoitti:

        tankissa se on muttei oo niin helppoa vaihtaa kuin luulis... muoviset nipukat katkee helposti jos käyttää liikaa voimaa. Kokemusta on! Ihmettelen vaa miksei siitä ole tehty muutama milli pienempi kanttiinsa nii sopis maallikonkin vaihdettavaksi.

        Ehkä juuri siksi? Kiitos kuitenkin kommentistasi.


    • kariukki

      Kyllä kuulkaa aivan upeasti liikkuu tuo vanha 1100 RT. Ainoa ongelma on, että takajousi nuukahtaa. Kertokaapa siihen jokin hoitokonsti. T. Kari

      • Anonyymi

        On 1100rt ja eilen käynnistin mutta sammui heti virrat vähissä eikä läturilla ota virtaa lisää tänäänkin koitin mit virrat olemattomat missähän vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On 1100rt ja eilen käynnistin mutta sammui heti virrat vähissä eikä läturilla ota virtaa lisää tänäänkin koitin mit virrat olemattomat missähän vika.

        Osta keväällä uusi akku siihen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe