En nyt tiedä et kuuluuks tää tälle Aasia-palstalle, mut kuitenki. Kokemuksia? Ois kauhee hinku lähtee Ausseihin ja ois kaks vaihtoehtoo; Sydney ja Perth.. Joten voisko joku kertoo, et millasii nää paikat on? Eroja? ym... =)
Sydney vai Perth?
4
635
Vastaukset
- Aussie
Jos molempiin ei voi mennä, niin kyllähän Sydney on kirkkaasti parempi vaihtoehto. Onhan se todellinen metropoli, jossa on paljon näkemistä ja tekemistä, samoin laajalti Sydneyn ympäristössä löytyy paljon mielenkiintoista.
Perth, vaikkakin n. 1 miljoonan asukkaan kaupunki, on selvästi enemmän pikkukaupunkivaikutteinen. Nättiä ja siistiä, mm. Rottnest Island hauska käyntipaikka, mutta sellainen kulttuurin ja kansainvälisen metropolin syke puuttuu. Kuumaa, eli jopa yli 40C astetta kesäisin.- Salla
Lisäksi on syytä muistaa, että Perth on maailman eristynein miljoonakaupunki. Sieltä on ikävämpi lähteä tutustumaan muihin Australian suurkaupunkeihin, joissa kaikissa on oma viehätyksensä.
- ex-perthtti
Jos menee vaan kaymaan niin kyllä kai Sydney on "mielenkiintoisempi" mutta moni ent. naapurini tykkäsi asua enemmän Perthissä. Kuten minäkin. Kiva pieni miljoona kaupunki. Jos itärannikko on kaukana on Aasia lähellä.
Mukava rento meno eikä paljoa Pommieita, ihmisiä ihan oikeesti kaikkialta.
Asuminen musta mukavampaa Perthissä. Siellä on oikeaa aussifiilaria.- olli
Kun menet niin kauaksi ja jos sulla on aikaa, niin käy molemmissa. Lennä Perthiin ja sieltä Indian Pacific junalla Sydneyiin. Mene Googleen ja sieltä "Trains in Australia" niin saat uskomattoman määrän tietoa. Niillä on erittäin edullisia lippuja opiskelijoille ja myös lippu, jolla voi matkustaa määrätyn ajan rajattomasti. Joten älä pelkästään Sydneyiin tai Perthiin jää. Australia on todella upea matkailumaa. Itse olen menossa ensi syksynä sinne seitsemäksi viikoksi. Ja mä aijon ottaa bussi- ja junalipun, jolla voi matkustella rajattomasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata912670Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2051695- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411481Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641242Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761025- 56989
- 79934
- 45877
- 62849