Kevennystä.

9

2500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katsella

      Ammattilaisten työskentelyä :)

      • oispa meilläki...

        Kyllä suomalaiset alanmiehet on valovuosia jäljessä noista oikeesti kokeneista kavereista...


    • H.Laanikainen

      Pojat tuntu tietavan miten kaivuria operoidaan. Kuorma-autoihin liittyva kysymys ois meikalaisella. Eli moottorina Cummins ISX, tuo 15-litranen DOHC elektronisilla suuttimilla ym. hippeleilla varustettuna. Kun nousen makea ja laitan moottoriin enemman kuin 1300rpm, alkaa kone hiukka ravistamaan ja tuntuu kuin yks pytty putoais pelista. Samalla myos pienta "vasaroivaa" aanta pellin alta. Tasaisella ajettaessa ei niin pahasti, lahinna sama ku ois kardaanin nivelristikko lopuillaan. Voimansiirto on kuitenki tarkistettu vaihteistosta taaksepain. Oon siina miettiny, etta ollakko kytkin lopuillaan ja pois tasapainostta vai kenties suutinhairio. Sen lisaksi paikallaan kaydessa kone antaa hiukan nakuttavaa aanta, samanlaista jos ois puolisenttia venttiilinvalysta.Valykset venttiileissa, suuttimissa ja JAKE BRAKEssa on kuitenki ok. Tietokoneella tama moottori on kylla testattu, eika mitaan vikakoodia anna esiin. Voisko esim. suuttimessa olla mekaaninen vika, esim jousi poikki josta tama rapattava aani lahtee, ja korkeammilla kierroksilla ei suutin enaa pysy mukana?? Onhan siina moottorissa kaikenlaista EGR-pakokaasun kierratysventtiileja ym. roinaa ympatty haittaa tekemaan. Vikapaikkoja voi olla monia. Mutta jos oot tammoseen tormanny ja jotain tulee mieleen, niin vastauksesta olisin kiitollinen. Loppujen lopuksi tuo moottori ja sen ohjaustekniikka ei varmasti kovin erilainen ole volvoon, kaaniaan ja muihin eurooppalaisiin verrattuna.

      • Aluksikin näin

        Juttan tutaa, tutaa tutaa.


      • joka tekee loppuaan

        Joudutte ottamaan kaikki suuttimet pöydälle ja penkkiin tarkastukseen. Rikkinäinen voi pahimmassa tapauksessa lopettaa sumuttmisen ja "tiputtaa" silloin tulee piru mertaan.
        Toinen juttu, jos se on vain mäessä, että moottorinkorva rikkinäisenä liikkuu ja työntää katraanilaippaa pahasti taaksepäin, jolloin ääni heijastuu vaihdelaatikkoon asti. Vaaka-asennossa taas ei taphdu mitään. Suutin kuitenkin mahis yksi.


      • älä selitä....
        joka tekee loppuaan kirjoitti:

        Joudutte ottamaan kaikki suuttimet pöydälle ja penkkiin tarkastukseen. Rikkinäinen voi pahimmassa tapauksessa lopettaa sumuttmisen ja "tiputtaa" silloin tulee piru mertaan.
        Toinen juttu, jos se on vain mäessä, että moottorinkorva rikkinäisenä liikkuu ja työntää katraanilaippaa pahasti taaksepäin, jolloin ääni heijastuu vaihdelaatikkoon asti. Vaaka-asennossa taas ei taphdu mitään. Suutin kuitenkin mahis yksi.

        näkyy täällä taas olevan ns. ammattimiehiä.:) oisko syytä ensin opetella edes perusasiat? Mä en kyllä keksi mitenkään, miten se moottorin korvaKE työntäs KARDAANIlaippaa yhtään mihinkään!!!


      • tässäkin
        älä selitä.... kirjoitti:

        näkyy täällä taas olevan ns. ammattimiehiä.:) oisko syytä ensin opetella edes perusasiat? Mä en kyllä keksi mitenkään, miten se moottorin korvaKE työntäs KARDAANIlaippaa yhtään mihinkään!!!

        Satutko tietämään, että moottori ja vaihdelaatikko ovat kiinteä paketti? Ne on monella pultilla kiinni toisiisa. Molemmissa on myös kiinnityskorvia runkoon. Jos moottorin kiinnityskora on revennyt tai muuten vialla ja nokka mäessä ylöspäin, niin saattaa liikkua koko paska taaksepäin. Ehjät kumityynyt pitää minkä pitää, mutta suurin rasite tulee laatikon päässä kartaanilaipasta kartaaniin, joka ei jousta. Siinä sulle kusipää hieman tietoa ja nyt ajamaan mopolla pihaan oikein hemmetisti!


    • mä vaan
    • tulisi

      heti mieleen alkaa ajamaan konetta pois kyydistä noin..oli ilo katsella ammattilaisten toimintaa kummassakin videossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860

      Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli
      Maailman menoa
      34
      9178
    2. "Mä elän vieläkin"

      Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn
      Tampere
      25
      3632
    3. Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman

      Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi
      Maailman menoa
      43
      2194
    4. Pate Mustajärvi on kuollut

      Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html
      Maailman menoa
      96
      1994
    5. Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan

      Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on
      Maailman menoa
      13
      1852
    6. Miten ikinä kelpaisin sulle

      Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait
      Ikävä
      12
      1445
    7. Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää

      Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.
      Maailman menoa
      24
      1288
    8. Kuinka kauan vielä

      jaksetaan vastustaa toisiamme?
      Ikävä
      71
      1177
    9. Esko ja Martina viettävät joulua

      Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      846
    10. Missä palaa?

      K-Market sauhuaa missä päin Poria?
      Pori
      67
      815
    Aihe