Junailusysteemi epäselvä

noloa

On todella noloa, sillä en tiedä, miten Suomen kaukoliikennejunilla matkustetaan. Lipun osasin ostaa, mutta siitä eteen päin kaikki onkin epäselvää.

Eli kun junani lähtee klo 14, niin pitääkö minun olla siellä paljon ennen paikalla? Mistä tunnistan, että mihin junaan minun pitää nousta? Menenkö vain istumaan omalle paikalleni? Pitääkö junassa todellakin istua sillä paikalla, mikä on merkitty lippuun?

Tämä on tosi noloa ja joku voisi luulla, että pilaillakseni kysyn, mutta en oikeasti tiedä.

Sydämellinen kiitos hänelle, joka viitsii minua auttaa!

2

1453

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkustaja

eli: on hyvä varata aikaa junaan siirtymiseen. ainakin isommilla asemilla voi hyvinkin mennä aikaa aseman pihalta junaan siirtymiseen erilaisten tunneleiden ym. takia. eli varaa riittävästi aikaa asemalla dödöilyyn. oikean junan voit varmistaa monestakin eri paikasta. ensinnäkin katsot lipustasi junan numeron ja sen perusteella aseman aikataulusta näkyy raide jolta ko. juna lähtee. toinen keino on varmistaa junan vaunun päädyissä olevista tauluista minne ko. juna on matkalla(pääteasema pari suurinta pysähdyspaikkaa). lisäksi asemilla on erittäin selkeät kuulutukset joita kannattaa kuunnella. istumapaikka on jokaiselle määrätty. eli oman paikkasi valitset seuraavasti: kato lipusta vaunun numero sekä paikkasi numero. seuraavaksi etsi oikea vaunu, jokainen vaunu on numeroitu selvästi. nouse vaunuun ja etsi paikkasi. hyvää matkaa!

• Lomapassailija

Älä huoli: kysymyksesi ovat erittäin asiallisia, sillä kaikki uudet asiat vaativat jonkinlaista tutustumista ja harjoittelua.

Sinua ei kukaan varsinaisesti pakota istumaan matkalipun osoittamalla paikalla, mutta sen paikan valinta on suositeltavaa erityisesti ruuhkaisissa junissa: etpähän joudu siirtymään matkasi aikana muun väen alta! Pääkaupunkiseudun lähiliikennejunissa ja muun Suomen taajamajunissa voit vapaasti valita vapaista paikoista mieleisesi. Kesäisin voimassa oleva VR:n Lomapassi ei sinällään oikeuta tiettyyn paikkaan kaukojunissa (Pendolino-, Intercity- ja pikajunissa), mutta sitä ei vaaditakaan Pendolino-kyyditystä lukuunottamatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4950
    2. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      43
      2666
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      93
      2633
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      198
      2370
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1939
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      25
      1913
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1560
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1471
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      357
      1271
    10. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1219
    Aihe