vuosirenkaat

Siruuu

No terve! :) Tahtoisin kysyä että mistä noita vuosirenkaita saa? Kun kasvattajat laittavat unduilleen aina vuosirenkaan :o niin teetetäänkö ne itse vai..?

7

497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SerpeNTiina

      kysymässä: linnut forum /googleta ja sieltä varmaan vastus löytyy.Papukaijayhdistyksellä on varmaan myös tietoa.Minulla on kaikki renkaattomia.
      Pesitätkö sinä undujasi?

    • -M-
    • helvetissä

      terve
      miks laitat linnulle jotain renkaita jalkaan niistä ei ole haittaa linnulle,jos lintu joskus loukkaa jalkansa ja jalkaa alkaa turvota niin sit tulee kiire ottaa pois tai voi jäädä siihen kiini,nämä renkaat on idioottien ihmisten hommia,ajatte jos sinun jalkaan laitettais joku hemmetin renkas!!se on nykyään joku muoti että noita renkaita laitettaan kun ne on niin halpoja jos haluaa että lintu joskus tunnistetaan niin sirutetaan mut eihän niitä kukaan laita kun se maksaa taas.ajattele lintua eläkä omaa napaa

      • -M-

        Oikean kokoinen rengas aiheuttaa äärimmäisen harvoin mitään ongelmia linnuille. Jos haluaa pelata varman päälle niin avorengas on turvallinen ja sen saa tarvittaessa poistettua helposti jos linnun jalka syystä tai toisesta alkaa turvota. Lintujen merkintä ja rekisteröinti on tärkeää lintukannan terveyttä ajatellen, merkinnän avulla voidaan pysytellä selvillä lintujen sukulaisuussuhteista ja voidaan välttää sukusiitosta lintujen kasvatuksessa kun niiden tausta ja vanhemmat ovat selvillä ja yklsilöt erottaa varmasti toisistaan.

        Mirkosirun voi laittaa vasta noin neitokakadun kokoiselle linnulle, mieluiten vasta vähän isommallekin joten suurimmalle osalle lemmikkilinnuista se ei käy. Rengas on varsin halpa ja turvallinen henkilöllisyystodistus pienille linnuille.


      • Undulatus

        Harvoin linnuille haittaa renkaista on. Meillä löytyy renkaita useammaltakin undulaatilta.
        Mikään muoti-ilmiö tuo ei tosiaankaan ole.
        Etsipä ensin tietoa aiheesta, ennekuin alat luennoimaan jostakin josta et mitään tiedä. ;)


      • helvissä
        Undulatus kirjoitti:

        Harvoin linnuille haittaa renkaista on. Meillä löytyy renkaita useammaltakin undulaatilta.
        Mikään muoti-ilmiö tuo ei tosiaankaan ole.
        Etsipä ensin tietoa aiheesta, ennekuin alat luennoimaan jostakin josta et mitään tiedä. ;)

        etsi tietoa vai semmoista,olen kasvanut isojen papukaijojen kans koko ikäni!vanhemmat kasvattaa isoja papukaijoja esim,jakoja,aroja(hyasinntejä on ja kakaduja ruotsissa ja itse olen takas muutanut suomeen!vanhemmilleni jos tulee uusia lintuja ja jos niillä on renkaat niin kaikki otetaan heti pois ja sirutetaan(ruotsissa sirutetaan undulaatitkin!)olen nähnyt monesti missä on kiire ollut saada renkas pois jalasta kun lintu on loukannut jalan.ja kävin äsken spy sivuilla nin sielläkin jokin ihminen etsi leikkureita nopeasti että saa linnulta renkaan pois!pari vuotta sitten kukaan ei renkastanut undulaatteja ja nymfejä,isompia kyllä suomessa mut nyt on se buumi alkanut.sinun kannattaa ottaa tietoo linnuista ennen kun alat muita haukkumaan jos on muutama undis itellä niin et varmasti tiedä mitään linnuista.voisit itse miettiä jos sinulle sellainen laitetaan.ja avorenkas ei sano mitään kun sen on voinut laittaa kuka tahansa ja millon tahansa!!


      • Undulatus
        helvissä kirjoitti:

        etsi tietoa vai semmoista,olen kasvanut isojen papukaijojen kans koko ikäni!vanhemmat kasvattaa isoja papukaijoja esim,jakoja,aroja(hyasinntejä on ja kakaduja ruotsissa ja itse olen takas muutanut suomeen!vanhemmilleni jos tulee uusia lintuja ja jos niillä on renkaat niin kaikki otetaan heti pois ja sirutetaan(ruotsissa sirutetaan undulaatitkin!)olen nähnyt monesti missä on kiire ollut saada renkas pois jalasta kun lintu on loukannut jalan.ja kävin äsken spy sivuilla nin sielläkin jokin ihminen etsi leikkureita nopeasti että saa linnulta renkaan pois!pari vuotta sitten kukaan ei renkastanut undulaatteja ja nymfejä,isompia kyllä suomessa mut nyt on se buumi alkanut.sinun kannattaa ottaa tietoo linnuista ennen kun alat muita haukkumaan jos on muutama undis itellä niin et varmasti tiedä mitään linnuista.voisit itse miettiä jos sinulle sellainen laitetaan.ja avorenkas ei sano mitään kun sen on voinut laittaa kuka tahansa ja millon tahansa!!

        Isompiakin kyllä löytyy, laitoin vain esimerkiksi undulaatit koska tässä aiheessa niiden rengastamisesta ollaan puhuttu.
        Eikä renkaista ole ollut koskaan mitään haittaa.
        Renkailla on kyllä ihan järkevä ja hyvä syy, vaikka niitä ei omilla linnuilla tarvitakaan jos alkuperä tiedetään ja tipuset aiotaan itse pitää.
        Ehkäpä sinun pitäisi syvällisemmin aiheeseen tutustua... ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1939
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1867
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1855
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe