14" aluvanteille meneekö 205 leveet?

volvo 340

En tiedä vanteista muuta kuin että ET luku on 38 ja koko on 14". Tällä hetkellä on 185 leveet mutta taakse suunnittelin laittaa 205 leveät renkaat.

Mahtuuko ne ko. vanteille?

8

2202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin on

      etuveto auto ja aattelit taakse laittaa leveemmät kun edessä, oletko ihan kahjo?
      ja eihän ne kuule edes ole sallituja kyseiseen autoon.
      anna kuule olla ne alakuperäset 155/70/13 renkaat vaan kotterossasi

      • alkaa

        viisastelemaan muiden kotteroista, kannattaisi ehkä ensiksi tarkistaa oma tietotaito. Volvo 340 on takapotku ja useimmiten takavetoisissa takana on leveämpää nakkia kuin edessä.


      • alkaa kirjoitti:

        viisastelemaan muiden kotteroista, kannattaisi ehkä ensiksi tarkistaa oma tietotaito. Volvo 340 on takapotku ja useimmiten takavetoisissa takana on leveämpää nakkia kuin edessä.

        Tuo "useimmiten" on lopulta aika harvnaista pitää paikkansa vaan tehokkaammissa värkeissä.

        Sitten alkuperäseen kysymykseen.
        Vanteen leveydellä se kattotaan että meneekö se, jos se 185 on vanteella niin että vanne on leveempi ku kulutuspinta, (karkeasti arvioiden) sitten voit laittaa, mutta jos on suurinpiirtein saman levyinen ni ei kannata, liian leveä rengas vanteeseen nähden tekee renkaasta huojuvan, ja tuhoaa ajo-ominaisuudet kokonaan.

        Itselläni oli aikanaan volvo 360 ja väittäisin että ajettavuuden kannalta on kaikkein paraspitää samankokoset edessä ja takana.
        jos haluat ruveta vaihtaa renkaita ni hommaa 15 tuuman vanteet ja niille 195/45/15 renkaat. ne ei vielä tuhoa mukavuutta, mutta tuovat parhaat ajo-ominaisuudet pintaan.


      • R. Aivo
        jannetin82 kirjoitti:

        Tuo "useimmiten" on lopulta aika harvnaista pitää paikkansa vaan tehokkaammissa värkeissä.

        Sitten alkuperäseen kysymykseen.
        Vanteen leveydellä se kattotaan että meneekö se, jos se 185 on vanteella niin että vanne on leveempi ku kulutuspinta, (karkeasti arvioiden) sitten voit laittaa, mutta jos on suurinpiirtein saman levyinen ni ei kannata, liian leveä rengas vanteeseen nähden tekee renkaasta huojuvan, ja tuhoaa ajo-ominaisuudet kokonaan.

        Itselläni oli aikanaan volvo 360 ja väittäisin että ajettavuuden kannalta on kaikkein paraspitää samankokoset edessä ja takana.
        jos haluat ruveta vaihtaa renkaita ni hommaa 15 tuuman vanteet ja niille 195/45/15 renkaat. ne ei vielä tuhoa mukavuutta, mutta tuovat parhaat ajo-ominaisuudet pintaan.

        Mitkä ajo-ominaisuudet? Viikon paras vitsi!


    • RTT

      tietää vanteen leveys. pitää olla 8tuumaa (200mm).
      että onnistuu ja lisäksi renkaan profiili. onko
      30 vai 70 sarjalaiset. omassa autossa 225/255 40*20,
      vakiot 175/70/13. vanha mersu. klassikko. kerro lisää niin autetaan.

      • Jiniz

        Vanteen leveys pitää olla 6-7", esimerkiksi Eurovanteen taulukon mukaan.


      • nyt perkele

        jos 205 renkailla pitää olla 8 tuuman vanne kun mulla oli 245 8,5 tuuman vanteella. Eikö siinä pitäis olla sit jo joku 9,5 tai 10 tuumaa


    • JusaPoff

      On se kumma vaikka Volvo 340 kysyy ihan asiallista juttua niin oitis joku alkaa pirulla?

      Noh, tuosta linkistä löydät renkaiden vertailulaskimen jolla voi tarkistaa mitkä rengaskoot ovat vaihtokelpoisia. Lisäksi sivulta löytyy vannelaskuri jolla näkee mikä olisi optimi vanne valittuihin renkaisiin.

      http://www.carbibles.com/tyre_bible.html

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1499
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1126
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      47
      951
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      179
      835
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      759
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      720
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      605
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      578
    9. 52
      571
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      541
    Aihe