Singapore+??

Ruskatar-07

Olemme lähdössä marraskuussa Singaporeen, ajattelimme viipyä siellä ehkä n.3 päivää. Kaupunki matka ei oikein kiinnosta, joten mihin Singaporesta olisi hyvä siirtyä viettämään ihanaa rantalomaa? :) Vinkkejä? Mukana 2-vuotias lapsi! Thaimaassa ollaan oltu pariin otteeseen.

7

3273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aasiasta

      Indonesian Bintan, lauttamatka Singaporesta 45min

      Malesia, lukuisia paikkoja, esim. Langkawi, Kotakinabalu....

      • Aasiasta

        Unohdin mainita, etta kannattaa kohdetta valitessa kiinnittaa huomiota sadekauden alkamiseen.


    • rauhaisia paikkoja

      Miksi menet singaporeen jos kaupunkimatka ei kiinnosta? Singaporessa on myös sentosa-saari, josta voin suositella eism. shangri-la rasa sentosa hotellia. Se on rannalla, siellä on hyvä poolside, sopii mainiosti lapsen kanssa ja tasokas ja siisti paikka. Hotellilta on ilmainen kuljetus muutaman kerran tunnissa "kaupungin" puolelle harbour frontiin, sekä saari itsessään on myös suljetumpia resorttialueiden lisäksi turistipaikka (akvaario, näkymäajelut, merlion, delifiinimesta jne.). Mantereelta pääsette shoppailemaan, lintupuistoon, eläinpuistoon (vähän eri juttu kuin suomessa), orkideapuistoon, science centeriin jne..
      Riippuu toki paljonti teistä, mutta itse en lähtisi kovin eksoottisiin oloihin 2-vuotiaan kanssa (jotkut saarikohteista). Sadekausi huomioon ottaen sentosalla oli myös aktiviteettia sisätiloissa, ilmainen kuljetus saarta ympäri ja kunnon viemäröinti. Sitä vettä meinaan tulee sitten kunnolla kun sattuu sadekuuro, suomessa ei oikein vastaavaa ole nähty.

      • Ruskatar-07

        Osallistumme Singaporessa hääjuhlaan. Kovin "eksoottisiin" oloihin ei olekaan tarkoitus mennä vaan nautitaan hotellin uima-altaasta, rannasta ja lähiympäristöstä. Kiitos vinkeistä! Lisääkin otetaan vastaan... :)


      • Ruskatar-07 kirjoitti:

        Osallistumme Singaporessa hääjuhlaan. Kovin "eksoottisiin" oloihin ei olekaan tarkoitus mennä vaan nautitaan hotellin uima-altaasta, rannasta ja lähiympäristöstä. Kiitos vinkeistä! Lisääkin otetaan vastaan... :)

        Itse voin suositella myös tuota Indonesian Bintania, joka aiemmassakin viestissä mainittiin. Marraskuussakin siellä käynyt ja kelit silloin ihan OK. Saarella on paljon kalliita ja komeita kylpylä/resort-hotelleja, itse olen yöpynyt muutamaan otteeseen Mana Mana-bungaloweissa (http://www.manamana.com/), jotka ovat sekä kohtuuhintaisia, että erittäin mukavia (ilmastointi, lämmin suihku, jääkaappi, jne.). Eli ei backpacker-paikka mutta ei myöskään yletöntä luksusta. Lisäksi chillailun lisäksi oivat vesiharrastusmahdollisuudet (wakeboarding, jet ski, snorklailu, jne), tosin sukellusvedet eivät mitenkään loistavat.

        Mikäli aiotte hieman kauemmas, niin Tioman Island Malesiassa on kerrassaan oiva kohde. Marraskuun keleistä en tosin menisi vannomaan siellä. Matka Singaporesta kestää noin 5 tuntia bussilla, johon päälle pari tuntia veneessä. Ja jos sukeltaminen kiinnostaa, niin mainostettu yhtenä alueen parhaiksi kohteiksi.

        Joku tuossa ehdotti Sentosaa Singaporessa rantakohteeksi mutta itse jättäisin sen väliin... Teennäinen (rannan hiekkakin tuotettu paikalle kuorma-autoilla) ja huvipuistomainen paikka, jossa viettää kyllä pari tuntia ympäriinsä kävellen mutta siinä se...


      • sporessa_5v_asunut

        Olen samaa mieltä. Spore sinänsä on erinomainen matkakohde pienen lapsen kanssa matkustavalle. se puhdas ja liikkuminen on helppoa. Nähtävää ja koettavaa on pitkäksikin aikaa, ja jos asuu esim. Sentosan jossain hotellissa, niin välillä voi levähtää hotellin uima-altaalla tai hiekkarannalla. Toinen helppo ja hyvä kohde voisi olla Bintanin saari indonesian puolella. Sinne pääsee katamaraanilla n. 45 minuutissa. Täältä lisätietoa:

        http://www.bintan-resorts.com/brcms/

        Itse käytin ko. paikka viikonloppu rentotumiseen. Pidemmän loman vietin yleensä Thaimaassa Krabilla tai Samuilla, jos ranta siis rantakohdetta hain.


    • tunturikettunen

      Tuolla oli jotain kommenttia Sentosa teennäisyydestä mutta yhtä kaikki omasta mielestäni erinomainen paikka lasten kanssa. Hyvin hoidetut ja puhtaat hiekkarannat. Samaa ei voi sanoa useista ns luonnonrannoista. Samaten ruokaa&juomaa helposti ja läheltä saatavilla. Itse jos lähtisin lasteni kanssa niin varmaankin majoittuisin juuri Sentosalle.
      Muita hyviä rantoja on East Coast parkin keskivaiheilla. Tosin viikonloppuna varsin täynnä väkeä. Mikäli haluaa yhden päivän viettää rauhallisemmalla paikalla niin pienoinen Kusu saari (Marina South satamasta lautalla 15S$ matkat/hlö). Sekin on tekemällä tehty mutta kun itse kävin niin sain omia siistin uimarannan vain itselleni. Itse saari on tosin erittäin pieni eli ei siellä muuta tekemistä ole kuin rannalla makoilu.
      Singapore Botanic Gardenia suosittelen myös kävelyretken kohteeksi ja Zoo on hieno ja varmasti 2v löytää sieltä myös katseltavaa.

      Mutta jos Singaporesta pitää pois päästä niin itse ottaisin varmaan jonkun muutaman päivän/viikon risteilyn, poiketen eri paikoissa. Tosin taitavat maksaa runsaanpuoleisesti :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe