ASELUPA

harrastelija009

mitä käyttötarkoitukseksi kelpaa eli täytyykö kuulua johonkin ampumaseuraan. saako aseita yleensäkään ampua esim. mökillä . kelpaako luvaksi mökillä ampuminen

15

2494

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järkevämpi peruste

kuin mökillä räiskiminen, mikäli alueella on paikallinen ampumaseura niin kysele sen jäseniltä sen mukaan minkälaista ammuntaa haluat harrastaa.

• vaan

Kyl mul on niinku 9 millelnen deessu luvilla niinku mökiräiskinttää.... L0L!1!

• sinulle...

helposti dessun luvat annetaan, KUNHAN ekana sulla varaa ostaa aapinen ja opetella kirjoittamaan!

• mökkitonttisi

Jos vaan mokkitonttisi on riittävän iso turvalliseen ampumaharjoitteluun, tai sitten saat naapuri-maanviljelijältä luvan käyttää hänen maitaan, niin kyllä pitäisi pienoiskiväärin lupa hellitä. Peruste: ampumaharjoittelu. Suomessa on yhdistymisvapaus perustuslaillisena oikeutena, ja siksi ei saisi vaatia mitään ampumaseuran jäsenyyttä. Toki nykyisin on tapana vaatia, kun kansalaiset ovat niin lampaita, etteivät pidä huolta perustuslaillisista oikeuksistaan.

• Kertaaja

tosiaan takaa yhdistymisvapauden, mutta ampuma-aselaki vaatii ampuma-aseenhankkijalle hyväksyttävän käyttötarkoituksen. Mökillä ammuskelu ei sitä välttämättä nykyään ole. Hyväksyttävä käyttötarkoitus kun ei aina tule mahdolliseksi ilman ampuma- tai metsästysseuranjäsenyyttä.

• finlex
        Kertaaja kirjoitti:

tosiaan takaa yhdistymisvapauden, mutta ampuma-aselaki vaatii ampuma-aseenhankkijalle hyväksyttävän käyttötarkoituksen. Mökillä ammuskelu ei sitä välttämättä nykyään ole. Hyväksyttävä käyttötarkoitus kun ei aina tule mahdolliseksi ilman ampuma- tai metsästysseuranjäsenyyttä.

Virallisesti ainoat lailliset paikat ampua tuliaseilla ovat ampumaradat tms. paikat. Sorakuopilla tai mökillä ampumista on käytännössä mahdotonta mennä estämään, mutta sitä ei kannata kirjoittaa aseen käyttötarkoitukseksi.

• isi

,käytänössä perustuslakia tulkitaan tilanteen mukaan.Pelkästään "varisten ampumiseen" lupaa ei heru, ja hyvä niin.

• harrastelija009

Kiitos. no jos aion mennä ampumaseuraan niin voiko niihin liittyä jos ei ole asetta. kun olen jäsen niin asenhankinnasta: meneekö se näin,että ensikisi hankin poliisilta jonkin aseen luvan ja sitten marssin kauppaan ja ostan sen vai miten se käytännössä menee.

• Asseen omistaja
        harrastelija009 kirjoitti:

Kiitos. no jos aion mennä ampumaseuraan niin voiko niihin liittyä jos ei ole asetta. kun olen jäsen niin asenhankinnasta: meneekö se näin,että ensikisi hankin poliisilta jonkin aseen luvan ja sitten marssin kauppaan ja ostan sen vai miten se käytännössä menee.

Välttämätä ei kaappaan tarvihe männä. Kun olet hankkina polliisilta luvan asseen ostoon, voet ostoo sen vaekka polliisilta. Mutta vuan siinä tappaaksessa jotta on polliisin asehuutokaappa. Suatat suaha asseen halavemmalla kun jos mänet kaapasta ostamaan. Polliisi myö toesinaan takavarikko asseita. Seurooppa ilimotuksia niin tiiät olla huutamassa.

• Janan puolikaste summa.
        Asseen omistaja kirjoitti:

Välttämätä ei kaappaan tarvihe männä. Kun olet hankkina polliisilta luvan asseen ostoon, voet ostoo sen vaekka polliisilta. Mutta vuan siinä tappaaksessa jotta on polliisin asehuutokaappa. Suatat suaha asseen halavemmalla kun jos mänet kaapasta ostamaan. Polliisi myö toesinaan takavarikko asseita. Seurooppa ilimotuksia niin tiiät olla huutamassa.

Kyllä mökissää suap ampuva. Ee mökkiä tarvii liittee seura jäseneks. Ammu vua niin jotta ikkunat helläjää ja eukollas kippee pää.

• olla lupa
        Janan puolikaste summa. kirjoitti:

Kyllä mökissää suap ampuva. Ee mökkiä tarvii liittee seura jäseneks. Ammu vua niin jotta ikkunat helläjää ja eukollas kippee pää.

Ja sen sua kun perustelloo hyvin rakennusviranommaeselle.
        Ihan likelle rantoo et sua luppoo.Ja paskavesmiärääkset on nykyvään tarkkoja.
        Lupa pittää hankkia ennen kun alakaa rakentammaan. Kun kaekki on valamista, käät näättämässä mökin viranommaaselle.

• Peräkammari- poeka.
        olla lupa kirjoitti:

Ja sen sua kun perustelloo hyvin rakennusviranommaeselle.
        Ihan likelle rantoo et sua luppoo.Ja paskavesmiärääkset on nykyvään tarkkoja.
        Lupa pittää hankkia ennen kun alakaa rakentammaan. Kun kaekki on valamista, käät näättämässä mökin viranommaaselle.

Mittee nou tuolla aekasemmi kertovattii jotta pittää liittyvä Perustuslaellisee
        Kansanpuolueesee? Toni Halamekkii eros vaekka ol vua parapellumi. Meekäläene onnii kuulunu vaen nukkuvie puolueesee.Mittee, voe hyvä isä minä nyt tien. Asseeta pitäs suha nii vua melekosesti.

• Karhuvaari

Liityt ampumaseuraan heillä on laina-aseita.Jatkat aktiivisti harrastusta.Seura voi puoltaa hakemustasi.Viranomainen tarkastaa putka,rettelö ja sakkojuttusi.Siihen on monelta jäänyt luvansaanti.

• Peräkammari-poeka

Nyt männii jo liia vaekeeks. Ee riitäkkää Perustuslaelliste jäsenyys vua pittää olla vieläe putka-,rettelö- ja sakkojuttuloeta. Ee oo ensimmäestäkää. Alkaa pelottoo nää asevuatimukset. Ee meekäläene kykene niitäe koskaa täättämää. Parasta unohtoo asseet täävellisesti. Kyllä kuitennii jurppii nii mua sauta....sti

• Unohtaja Savosta
        Peräkammari-poeka kirjoitti:

Nyt männii jo liia vaekeeks. Ee riitäkkää Perustuslaelliste jäsenyys vua pittää olla vieläe putka-,rettelö- ja sakkojuttuloeta. Ee oo ensimmäestäkää. Alkaa pelottoo nää asevuatimukset. Ee meekäläene kykene niitäe koskaa täättämää. Parasta unohtoo asseet täävellisesti. Kyllä kuitennii jurppii nii mua sauta....sti

Vae pitäs asseet unohtoo. Aenannii minä uon unohtana montae asetta jonnehii.Vuan on niitä aeka monta sittennii jälellä.
        Ilimotanko kaonneet Savon polissipiällikölle niin tietee hankkia uuvet tilalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      8253
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4541
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4313
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3942
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3430
    6. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3423
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3338
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3113
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2851
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2614
    Aihe