Itselläni hyvä esimerkki oma kaverini, joka ei tiennyt että ammattikoululaiset voivat hakea ammattikorkeaan! :O Muutenkin hän väheksyy selvästi ammattikoululaisia, mitä en itse voi sietää. Se on todella ärsyttävää mielestäni, itse pyrin suhtautumaan ihmisiin tasavertaisesti riippumatta koulutustaustasta.
Lukiolaisten suhtautuminen..
2
675
Vastaukset
- Kevään abiturientti
Tämä lukiolaiset vastaan amikset ja lukiolaisten ylimielisyyshän on ihan vakio puheenaihe näiden eri valintoja peruskoulun jälkeen tehneiden opiskelijoiden kesken.
Oma kokemukseni on, että suuri osa lukiolaisista ja amiksista ei paljoakaan ole kiinnostunut siitä, kumman koulutuspolun tietty ihminen on valinnut. Ja näinhän sen ainakin pitäisi olla. Ei ihmistä voi tuomita koulutustaustan perusteella.
Sitten molemmilla puolilla on pieni osa ihmisiä, jotka ovat ottaneet nämä lukio vs. amis -vitsit vähän liian tosissaan ja luulevat niiden todella erottavan ihmiset suurinpiirtein taivaan ja helvetin välillä.
Eri koulutuspolun valinneet ihmiset ovat erilaisia ja kiinnostuneita erilaisista asioista.
En pitäisi tätä vastakkainasettelua niin vakavana. Se pitää ottaa huumorilla puolin ja toisin. :) Parhaimmillaan se vain luo yhteenkuuluvuudentunnetta eri oppilaitoksiin ja antaa motivaatiota opiskelijoille rohkaisten heitä omassa valinnassaan. Tällainen pieni kiusoittelu voi olla piristävää, kunhan se ei mene yli. =)
Hauskaa kevään jatkoa - myös sinne amikseen! :)- ..amikseen menossa..
..jos sitä luulet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315346- 363701
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833263- 112505
- 292102
- 122027
- 1631876
- 1051352
- 141318
- 1371154